Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Хибриди

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Хибриди

    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
    Предполагам че това на снимката не е реалния пробег, а е прогнозния.
    Няма да питам как е сега, по жегите, и дали след половин час пътуване в града, при средно натоварен трафик, показва оставащи 100 - 150 км?
    А за ауто билд, приемаме че са се объркАли...

    [ATTACH=CONFIG]920175[/ATTACH]
    Здравей, в тези жеги около 300км рейдж се върти, ако се ползва функцията за предварително охлаждане на купето и батерията. Факт е, че температурата оказва влияние, така е и при останалите електрички, когато съм говорил с техни собственици. Но и конвенционален дизел/бензин си качва разхода на горивото при жега или голям студ, нека не забравяме това!


    Коментар


    • От: Хибриди

      Първоначално публикуван от BadAngel Преглед на мнение
      Здравей, в тези жеги около 300км рейдж се върти, ако се ползва функцията за предварително охлаждане на купето и батерията. Факт е, че температурата оказва влияние, така е и при останалите електрички, когато съм говорил с техни собственици. Но и конвенционален дизел/бензин си качва разхода на горивото при жега или голям студ, нека не забравяме това!
      Звучи много оптимистично, но за да не влизаме в излишни спорове, приемаме че е толкова.

      Според мен, основният проблем е друг - времето за заряд.
      Да кажем, че за извънградско шофиране, необходимият пробег би могъл да се предвиди. Разбира се, нямаме право да объркваме пътя, тъй като има вероятност да нощуваме на непредвидени места...
      В градски цикъл, ако имаме фиксиран маршрут, пак би могло да се предвиди колко дена ще се возим с едно зареждане. Е, ако оставащият пробег понамалее драстично, винаги можем да пътуваме без светлини, отопление, охлаждане, музика и т.н.
      Какво се случва ако трябва да направим непредвидено отклонение от маршрута? Е как какво, или не го правим, защото може да не стигне "гориво" или рискуваме да останем на средата на кръстовището, препречвайки пътя на останалите участници в движението, без грам енергия, размахвайки банкнота в едната ръка, щепсел в другата, и очаквайки помощ от неясно къде...
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • От: Хибриди

        Пресилено. Просто човек трябва да си прави сметката и да си оставя резерв.

        Освен това ако вместо щепсел размахаш въженце шансовете значително нарастват.

        Коментар


        • От: Хибриди

          Едно е да си правиш сметката при пробег 1000км и си оставиш 'запас' 200км, а друго е да имаш пробег 200км и 'резерва', който трябва да пресмяташ да ти е 20-30км (и то ако си си направил добре сметката и не си дал малко повече газ или топло)....
          Предполагам повечето от колегите им се е случвало особено в миналото да разчитат на дадена бензиностанция, която се оказва затворена, приемаща гориво и т.н... Ами няма драма - продължаваш и ще видиш следваща бензиностанция след 50-100км...
          Но ако имаш 'резерв' само 20км, и стигнеш до място, където заради снощната буря няма ток - какво правиш? Да, можеш да си носиш едно генераторче в багажника и да си направиш автомобила 'хибрид' - ще 'тиктака' 10 часа колкото да позареди с 10-20кВтч за да можеш да мръднеш на петдесеттина километра
          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

          Коментар


          • От: Хибриди

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Пресилено. Просто човек трябва да си прави сметката и да си оставя резерв.

            Освен това ако вместо щепсел размахаш въженце шансовете значително нарастват.
            Умишлено е пресилено. Хубаво е на кантара да се слагат и положителните и отрицателните качества. Че така - една снимка на оставащ прогнозен пробег не е много информативна. И аз мога да наглася такава на "печкенсон" показващ оставащ пробег над 1000км.
            И? За във "фейса" може и да е много вълнуващо, но за мен няма никаква стойност. Достатъчно добре се познаваме с "печкенсон" и много добре знам че това което е на дисплея не може да се случи на практика, освен ако не намеря нанадолнище 1000 км.

            За мен, и моят начин на употреба на автомобила, това да не мога "в движение" да разширя маршрута с да кажем едни 100км. е огромен недостатък.
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • От: Хибриди

              Обсъждаме пак минусите и спецификите на електричките ли?
              Добре, докато не стане възможно спокойно изминаване на 800-1000 км. всички нас/вас те не ни интересуват...
              И докато с 10-20-30 годишен дизеляк ни е по-евтино... И докато дори и повечето от бензините се карат без катализатори (някъде), "щото нали така, едни кинти пак... а и как върви, немаШ грижа..."
              Но и това ще се промени в периода 2019-2022...
              За производството на една голяма батерия въобще, "въглеродния отпечатък" е повече от стадо крави...
              И кво правим? Под 4 литра за малка кола, под 6-6,5 л. за голям SUV мен разхода, надеждноста, приложението (т.е. не променям навиците си на пътуване, няма "странични" проблеми, и данъците, таксите са от 1/5 до 1/10 от тези на съпоставим дизел...) ме устройват... Цената за придобиване вече е сходна с тази на 2-5 г. автомобил с конвенционалните двигатели...
              Тогава...
              + никога няма да ви се наложи да сменяте съединител, алтернатор, стартер или ангренажен ремък - такива просто няма. Няма я дори класическата скоростна кутия - нали вместо това специална планетарна предавка свързва трите мотора и разпределя въртящия момент...
              + естествено, не бих се отказал доброволно от мощността и въртящия момент. Но не се и налага: тук се намесват двата електромотора. По-големият, с максимална мощност 143 коня, задвижва предните колела. По-малкият, с 68 коня, задвижва задните... е не са 366, а само 197 к.с... от 0 до 100 км за 8 сек... по-бърз е от всички бензинови и дизелови версии..

              P.S. Или вие (ние) просто не мислите за придобиването/експлотацията на 2-5 г. автомобил към днешна дата, който спокойно и сравнително изгодно да се използва в следващите 5 години... Пък квото, когато и както стане... Ели пък, за чистак нов от порядъка на 30-50-70 бона... ?
              Последно редактирано от ivied; 03-07-17, 11:52.

              Коментар


              • От: Хибриди

                Първоначално публикуван от ivied Преглед на мнение
                + никога няма да ви се наложи да сменяте съединител, алтернатор, стартер или ангренажен ремък - такива просто няма. Няма я дори класическата скоростна кутия - нали вместо това специална планетарна предавка свързва трите мотора и разпределя въртящия момент...
                Що, бря, тия двигатели с цикъл на Аткинсън, мигар нямат ангренаж?
                Прочее, някой наясно ли е защо масово се бухат двигатели с цикъла на Аткинсън или Милър в хибридите?
                В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                Коментар


                • От: Хибриди

                  Първоначално публикуван от ivied Преглед на мнение
                  ...Добре, докато не стане възможно спокойно изминаване на 800-1000 км. всички нас/вас те не ни интересуват...
                  Поне според мен, докато времето за презареждане не стане близко до това на автомобил с ДВГ, като след презареждане да осигурява някакъв приличен пробег, а не още 29км...

                  Това за плюсовете които си изброил... Може и да няма стартер в класическия смисъл на думата, но има някаква електрическа моторетка за стартиране на ДВГ. Приемаме че и тя дефектира като всяка друга техника. Не съм сигурен че искам да чувам цената и, или тая на модула за управлението и...
                  Да не говорим, че всичко изброено не се сменя всеки ден, а когато се наложи, това не е чак такава драма.

                  За придобиването... Добре де, по-нагоре има една статия, описваща тест драйв на някаква електричка. Ти би ли я купил за 70к пари?
                  Не чета коментари и не отговарям на такива.

                  И коментаторите...

                  Коментар


                  • Хибриди

                    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                    Звучи много оптимистично, но за да не влизаме в излишни спорове, приемаме че е толкова.

                    Според мен, основният проблем е друг - времето за заряд.
                    Да кажем, че за извънградско шофиране, необходимият пробег би могъл да се предвиди. Разбира се, нямаме право да объркваме пътя, тъй като има вероятност да нощуваме на непредвидени места...
                    В градски цикъл, ако имаме фиксиран маршрут, пак би могло да се предвиди колко дена ще се возим с едно зареждане. Е, ако оставащият пробег понамалее драстично, винаги можем да пътуваме без светлини, отопление, охлаждане, музика и т.н.
                    Какво се случва ако трябва да направим непредвидено отклонение от маршрута? Е как какво, или не го правим, защото може да не стигне "гориво" или рискуваме да останем на средата на кръстовището, препречвайки пътя на останалите участници в движението, без грам енергия, размахвайки банкнота в едната ръка, щепсел в другата, и очаквайки помощ от неясно къде...
                    Времето за зареждане е относително малко, при 22кВ зареждане цялата батерия се помпи за около 2 часа, като това е по-скоро необичайно, защото аз лично гледам да зареждам при около 30% заряд. В допълнение вече има 2 43кВ зарядни станции, при които времето намалява на половина.
                    Няколко пъти съм пътувал извънградско и изненади не съм имал, акуратно е отчитането на оставащия пробег. Тръгвам от София, спирам в Пловдив, сядам да хапна в Паваж и когато съм се върнал колата вече се е заредила, обратно към София. Не един уикенд съм правил такива разходки

                    Коментар


                    • От: Хибриди

                      Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                      Ти би ли я купил за 70к пари?
                      Електричка - не. Макар, че има и за по-малко пари... Дизеляк - не. Бензин- също вече не. Освен, ако не е някаква ретро класиска, много запазена и имам място в гаража и кой да я поддържа...
                      Хибрид - определено - да!
                      И го казвам вече от опит - не от мераци... Карам го всеки ден и така му свикнах, че... все повече ми допада.
                      И е практична кола - SUV де - отвсякъде, не някаква супер-дупер изгъзица...

                      Коментар


                      • От: Хибриди

                        От пресата:
                        "Предложенията на министъра на околната среда Нено Димов относно вредните емисии стреснаха шофьорите на стари коли у нас. Има ли от какво да се притесняват те?
                        Преди около месец министър Нено Димов предложи държавата да се намеси активно срещу старите коли по пътищата. Причината за това е качеството на въздуха в градовете - Европейският съд дори осъди България, защото страната ни бездейства относно замърсяване с фини прахови частици на атмосферата.
                        Според Нено Димов подобряването на качеството на въздуха може да стане с ограничаване и намаляване на броя стари автомобили, движещи се по пътищата. Министърът иска това да се постигне с такси и рестрикции, които да направят неизгодна продажбата на стари коли.
                        Идеите на министъра все още не са се превърнали в норми от закона, а по въпроса трябва да се произнесе Министерството на финансите, но предложенията постигнаха и друг ефект - стреснаха собствениците на стари коли.
                        Както е известно, автопаркът у нас е доста остарял, а възможността от нови такси в тази насока би засегнала много хора. За да проверим доколко реални са предложенията на министъра и какво биха могли да постигнат те, се свързахме със Съюза на българските автомобилисти, като на въпросите ни отговори Малина Бондаренко, представител на СБА.
                        Доколко възможно е да се направи икономически неизгодно внасянето на автомобили, които са стари и не отговарят на евронормите за вредни емисии?
                        - За да се постигне, трябват промяна в Наредбата за регистрация на ППС, забрана за регистрация на автомобили над 15 г. и на такива, които нямат катализатори. Също така въвеждане на по-висок данък за тези ППС, които вече са регистрирани.
                        Кои ще са най-масовите модели, които ще бъдат засегнати, ако предложенията на Нено Димов влязат в закона?
                        - Няма подобна статистика към момента. Превозните средства се определят като технически изправни и отговарящи или не на евростандартите за вредни емисии без значение на марката и модела.
                        Как ще повлияе това на шофьорите с ограничен бюджет, както и на младите водачи, които често започват „кариерата“ си с 20-годишни автомобили?
                        - Въпросът е как ще повлияе на околната среда употребата на МПС, които я унищожават. При добра държавна политика, насърчаваща и подпомагаща хората да закупуват МПС, щадящи природата, младите ще могат да закупят нови МПС.
                        Ще повлияят ли благоприятно на продажбите на нови автомобили предложенията на Нено Димов и има ли лобизъм в тях?
                        - Предложението не може да повлияе на закупуването на нови автомобили при този стандарт на живота. За лобизъм може да се говори само ако той определя марката или модела на ППС.
                        Доколко възможно е недопускането на регистрация на автомобили без катализатор?
                        - При сега действащото законодателство само ако в КАТ, където се регистрират превозните средства, разполагат с газоанализатори и димомери - могат да не бъдат регистрирани, но в КАТ не разполагат с такива и съответно няма как да проверяват за вредни емисии и затова се регистрират.
                        Днес много технически неизправни коли минават „успешно“ годишен технически преглед, защото фирмите не искат клиентът им да отиде при някой конкурент. Няма ли да се повтори ситуацията, ако сервизите се принудят да проверяват и за наличието на катализатори?
                        - На този етап сервизите също извършват проверка за наличие на катализатори, както и за тяхното функциониране. Няма закон нито наредба за сервизната дейност, по който да се определи понятието сервиз.
                        В България има доста колекционери на ретро соц автомобили, като Трабант, Москвич и Жигули. Ще пострадат ли те от предложенията на Нено Димов?
                        - Старите автомобили са карбураторни и на тях не може да се поставя катализатор. Ретро автомобилите преди 1968 г. не подлежат на технически преглед. Количеството на вредни емисии не е обвързано с мощността на превозните средства, а с наличието на работещ катализатор.
                        Ограниченията или стимулите са по-ефективен начин за обновяване на автомобилния парк в България и мотивирането за отказ от старите коли?
                        - И двете, но преди рестрикциите е стимулирането. Принципът на “моркова и тоягата“.
                        Какви мерки предприема държавата, за да насърчава покупката на хибридни и електрически автомобили и колко голям е ефектът от тях?
                        - Никакви или по-скоро незначителни."

                        Коментар


                        • От: Хибриди

                          Първоначално публикуван от ivied Преглед на мнение
                          От пресата:
                          "Предложенията на министъра на околната среда Нено Димов относно вредните емисии стреснаха шофьорите на стари коли у нас.
                          .........
                          В България има доста колекционери на ретро соц автомобили, като Трабант, Москвич и Жигули. Ще пострадат ли те от предложенията на Нено Димов?
                          .........
                          Какви мерки предприема държавата, за да насърчава покупката на хибридни и електрически автомобили и колко голям е ефектът от тях?
                          "
                          Е какви мерки да предприема държавата като цените на хибриди и електрички са научна фантастика за голяма част от народонаселението. Пак от пресата: Волво спира производството на ДВГ след 2г; Франция забранява ДВГ след 20г. Колекционерите на ретро автомобили са един много невзрачен проблем като се замислиш накъде вървят нещата.

                          Коментар


                          • От: Хибриди

                            Първоначално публикуван от ivied Преглед на мнение
                            ...
                            ... При добра държавна политика, насърчаваща и подпомагаща хората да закупуват МПС, щадящи природата, ...
                            В същност, точно колко щадят природата електрическите автомобили? Да речем, че е ясно, че при движението си нямат (или имат по-малки) вредни емисии. Как стои въпросът обаче със щаденето на природата, като се има предвид, че:
                            1. За електромобилите ще са необходими много акумулатори, а производството на такива май е мръсничко. Въпросните акумулатори също не е като да са вечни и (особено при по-интензивна употреба) със сигурност ще трябва да се заменят. Т.е. с пълна сила възниква въпросът за логистични и еко последствия? Съвсем отделен въпрос е колко ще струва подмяната на акумулатори и дали няма да се отиде на вариант (като при смартфоните) да се сменя цялата кола. което сигурно е много еко ...

                            2. Доколкото още не се е чуло да е открит перпетум мобиле, за зареждането на електромобилите ще трябва ток. Колкото по-масови са - толкова повече ток. Този ток отгоре на сегашното потребление откъде ще дойде и с какво отражение ще е върху природата?

                            Дежурната приказка за възобновяемите енергийни източници сме я чували, ама нека си припомним, че при все това, че сме преизпълнили петилетния план за ВЕИ, през тази зима бяхме на косъм от режим на тока и язовирите се изпразниха за да може да се поеме засиленото потребление поради студа. Вятърът и слънцето имат лошия навик да са в почивка в моменти, когато се налага пиково потребление ...

                            Та, в крайна сметка да не стане така (Текст в картинката: "Виждате ли ТЕЦ-а? Това е ауспухът на новия електромобил на тати!"):

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:96d8a7b24dc7f160.jpg
Прегледи:1
Размер:75.4 КБ
ID:5759110

                            Нещо като с биогоривата. Ние тук си осигуряваме по-малко вредни емисии, а някъде там се изсичат вековни гори, за да се отвори място за отглеждане на култури за производство на горива. И като се тегли чертата на голямата сметка?


                            Първоначално публикуван от ivied Преглед на мнение
                            ...
                            Ще повлияят ли благоприятно на продажбите на нови автомобили предложенията на Нено Димов и има ли лобизъм в тях?
                            - ... За лобизъм може да се говори само ако той определя марката или модела на ППС. ...
                            Не думай! Лобизмът спокойно може и да е по на едро, на ниво бранш. Хем далаверата за прокарващите лобистки мерки ще е по-голяма ...
                            Последно редактирано от Чавдар (V93); 07-07-17, 12:15.
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • От: Хибриди

                              Първоначално публикуван от ivied Преглед на мнение
                              Електричка - не. Макар, че има и за по-малко пари... Дизеляк - не. Бензин- също вече не. Освен, ако не е някаква ретро класиска, много запазена и имам място в гаража и кой да я поддържа...
                              Хибрид - определено - да!
                              И го казвам вече от опит - не от мераци... Карам го всеки ден и така му свикнах, че... все повече ми допада.
                              И е практична кола - SUV де - отвсякъде, не някаква супер-дупер изгъзица...
                              Да резюмирам темата: единственият производител на ПС е Тойота, а единствената технология за местене на трибуквието е хибридната. Правилно ли съм разбрал идеите ти?
                              Не чета коментари и не отговарям на такива.

                              И коментаторите...

                              Коментар


                              • От: Хибриди

                                Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                                Да резюмирам темата: единственият производител на ПС е Тойота, а единствената технология за местене на трибуквието е хибридната. Правилно ли съм разбрал идеите ти?
                                Предвид особено конструктивния ти подход конкретно към тази тема, настоятелно моля да не пишеш повече в нея.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X