Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Къде има курсове за автомонтьор или монтьор на тежкотоварна техника.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Къде има курсове за автомонтьор или монтьор на тежкотоварна техника.

    Ако знаеш Руски език, мога да ти пратя доста информация. Можеш да научиш доста неща, за автомобилите на теория.

    Коментар


    • #17
      От: Къде има курсове за автомонтьор или монтьор на тежкотоварна техника.

      Знам го доста добре пращай,благодаря!

      Първоначално публикуван от Dimitar.Dimitrov Преглед на мнение
      Ако знаеш Руски език, мога да ти пратя доста информация. Можеш да научиш доста неща, за автомобилите на теория.

      Коментар


      • #18
        От: Къде има курсове за автомонтьор или монтьор на тежкотоварна техника.

        Пропуснал съм голяма част от темата, но още пет стотинки от мен.
        Двигателите по камионите рядко сдават багажа. Още по-рядко, така че да си ги оправиш сам на пътя.
        Като шофьор, твоите задължения са си същите като при лек автомобил или мотоциклет - гледаш за течове(проверяваш редовно течностите), слушаш двигателя и следиш внимателно уредите. От това, че повечето двигатели са дизелови, следва и тяхната по-голяма надеждност и безотказност. За най-голяма част от възможните откази, причините са в горивната уредба, и най-честата е засмукване на въздух. След това вече, замърсяване, запушване... и така нататък през неизправности по подкачването на горивото от съответните помпи, до повреди по управлението на горивоподаването или на самите помпени елементи за високо налягане. Вече в зависимост колко е усложнена техниката, може да има и повреди по датчици и ел. елементи по двигателя водещи до негов отказ. В най-опростените варианти(до към стандарт Евро 1), горивната система е не по-сложна от на стар трактор. Изключително надеждна и на пътя основните неща се проверяват сравнително лесно и просто(когато все пак се наложи). После идват вариантите с EDC(електронен контрол на горивоподавенето), които механично са на същия принцип като старите, но се контролират от електроника и имат няколко датчика в повече. С EDC се покриват основно нормите Евро 2 и съвсем ограничено Евро 3(почти не с среща). След тях в еволюцията идва системата помпа-дюза, с електронно управление(че без такова ги има от близо сто години, но се ползват основно в САЩ). Електроника по-сложна от при EDC, по-прецизен контрол на повече параметри, впръскване с много по-високо налягане от съвсем различна конструктивно система(липсва отделна ГНП). В голяма част от тези двигатели, горивната система(и не само) е наложила редица промени, най-основната от които е поставянето на разпределителния вал в цилиндровата глава, със съответния усложнен ангренаж. Много от тези двигатели вече са с по четири клапана на цилиндър, а голяма част от тях имат и усложнена система на задвижването им, с цел промяна на фазите на газоразпределение при използване на моторната спирачка за подобряване на ефективността ѝ. Следва системата common rail, която в общи линии е подобна на ползваната и в леките автомобили. Усложненията на по-новите двигатели(основно от последните два вида), вече са свързани с покриването на по-строги екологични норми. При тях освен още по-прецизен контрол на горивоподаването, се ползват и отделни системи за обработка на газовете.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #19
          От: Къде има курсове за автомонтьор или монтьор на тежкотоварна техника.

          Благодаря за подробната информация,много полезна. Благодаря!

          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
          Пропуснал съм голяма част от темата, но още пет стотинки от мен.
          Двигателите по камионите рядко сдават багажа. Още по-рядко, така че да си ги оправиш сам на пътя.
          Като шофьор, твоите задължения са си същите като при лек автомобил или мотоциклет - гледаш за течове(проверяваш редовно течностите), слушаш двигателя и следиш внимателно уредите. От това, че повечето двигатели са дизелови, следва и тяхната по-голяма надеждност и безотказност. За най-голяма част от възможните откази, причините са в горивната уредба, и най-честата е засмукване на въздух. След това вече, замърсяване, запушване... и така нататък през неизправности по подкачването на горивото от съответните помпи, до повреди по управлението на горивоподаването или на самите помпени елементи за високо налягане. Вече в зависимост колко е усложнена техниката, може да има и повреди по датчици и ел. елементи по двигателя водещи до негов отказ. В най-опростените варианти(до към стандарт Евро 1), горивната система е не по-сложна от на стар трактор. Изключително надеждна и на пътя основните неща се проверяват сравнително лесно и просто(когато все пак се наложи). После идват вариантите с EDC(електронен контрол на горивоподавенето), които механично са на същия принцип като старите, но се контролират от електроника и имат няколко датчика в повече. С EDC се покриват основно нормите Евро 2 и съвсем ограничено Евро 3(почти не с среща). След тях в еволюцията идва системата помпа-дюза, с електронно управление(че без такова ги има от близо сто години, но се ползват основно в САЩ). Електроника по-сложна от при EDC, по-прецизен контрол на повече параметри, впръскване с много по-високо налягане от съвсем различна конструктивно система(липсва отделна ГНП). В голяма част от тези двигатели, горивната система(и не само) е наложила редица промени, най-основната от които е поставянето на разпределителния вал в цилиндровата глава, със съответния усложнен ангренаж. Много от тези двигатели вече са с по четири клапана на цилиндър, а голяма част от тях имат и усложнена система на задвижването им, с цел промяна на фазите на газоразпределение при използване на моторната спирачка за подобряване на ефективността ѝ. Следва системата common rail, която в общи линии е подобна на ползваната и в леките автомобили. Усложненията на по-новите двигатели(основно от последните два вида), вече са свързани с покриването на по-строги екологични норми. При тях освен още по-прецизен контрол на горивоподаването, се ползват и отделни системи за обработка на газовете.

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X