Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въздушно съпротивление ?!?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въздушно съпротивление ?!?

    Седя си тази сутрин, на снощната си глава и ми мина следната мисъл:

    Как да подобрим аеродинамиката на нашите тухли, с което да подпомогнем на изтънелия джоб?

    Освен челното съпротивление има още две неща, поне за тях се сещам:
    1. "Вакуума" зад автомобила, който спира джипа.
    2. Големите дупки в калниницте за задните гуми.

    Първото евентуално може да се реши с някакъв спойлер който да пренасочва въздуха - за съжаление в гората ще го загубим при среща с клонче.
    Второто обаче мисля е по-просто и лесно постижимо. Слагаме по едно капаче и изравняваме калника, като при ситроените. Когато тръгнем в гората винаги можем да развием 2-3 болта и да го свалим. Но на асвалта би трябвало да окаже някакъв ефект.

    Има ли разбиращи хора от аеродинамика, които да спомогнат с някакви изчисления. Така може и да разберем има ли почва да правим таквиз щуротлъци.
    Не е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
    Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
    ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА

  • #2
    От: Въздушно съпротивление ?!?

    хеее, това не е толкова просто - с два шперплата джипа да стане болид...
    Като си помисля колко време го обдухват един нов автомобил в аеродинамичен тунел...

    Макар че и Москвич Алеко е духан доста часове в тунела в Сен-Сир, а пък...

    Коментар


    • #3
      От: Въздушно съпротивление ?!?

      Ах, тази снощна глава дето седиш на нея... друго освен въпроси без отговор не ражда ли...
      Ако толкова те касае динамиката направи карбонова или от епоксидна смола черупка за цялата кола, която да слагаш за дълъг път - ще я хванеш с по два винта отпред и два отзад и когато ходиш в гората ще я сваляш.
      "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

      Коментар


      • #4
        От: Въздушно съпротивление ?!?

        При скоростите дето развива един жип аеродинамиката не влияе съществено на разхода.
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • #5
          От: Въздушно съпротивление ?!?

          Има един единствен ЕФЕКТИВЕН начин за намаляване на въздушното съпротивление на ВСЕКИ автомобил с много малки изключения и този начин е съществено намаляване на скоростта на движение. След първите няколко км/ч (под 10) потока въздух от ламинарен става турбуленен. От това следва, че въздушното съпротивление се увеличава с квадрата на увеличаването на скороста. Или казано с прости думи при 100 км/ч съпротивлението е 4 ПЪТИ по-голямо пт това при 50. А при 150 ще е 10 пъти разликата.... което е в линейна зависимост с разхода на гориво....
          Technical Rescue Direct - life lies in courage
          http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

          Коментар


          • #6
            От: Въздушно съпротивление ?!?

            Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
            Има един единствен ЕФЕКТИВЕН начин за намаляване на въздушното съпротивление на ВСЕКИ автомобил с много малки изключения и този начин е съществено намаляване на скоростта на движение. След първите няколко км/ч (под 10) потока въздух от ламинарен става турбуленен. От това следва, че въздушното съпротивление се увеличава с квадрата на увеличаването на скороста. Или казано с прости думи при 100 км/ч съпротивлението е 4 ПЪТИ по-голямо пт това при 50. А при 150 ще е 10 пъти разликата.... което е в линейна зависимост с разхода на гориво....
            Принципно е точно така.
            Само сега сметни каква мощност отиват за преодоляване на въздушното съпротивление при скорости докъм 100-120 км час

            ПП Я намерих си едни стари таблици. Не е за жип, но е достатъчно близо, за да се види порядъкът.

            v 50 80 105 145 193 240 320

            hp 1.16 7.14 11.8 31.3 74.2 145 344
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • #7
              От: Въздушно съпротивление ?!?

              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
              ..

              ПП Я намерих си едни стари таблици. Не е за жип, но е достатъчно близо, за да се види порядъкът.

              v 50 80 105 145 193 240 320

              hp 1.16 7.14 11.8 31.3 74.2 145 344
              Тва за каква форма/кола е?
              Инак и аз туй помня
              - до 60км./ч загубите са минимални
              - 80-105км/ч ( няма кинта в усъвършенстването на аеродинамиката)

              тесни, и яко напомпени гуми обаче ще имат забележим ефект при жипа, сравнено с широки и меки ( както джиткат повечето хора) до 10% съм замервал икономия!
              байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
              Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
              Суперспам - спама на суперите

              Коментар


              • #8
                От: Въздушно съпротивление ?!?

                Няма значение от колата
                Картинката е същата

                F=1/2CdARhov^2

                Cd e коеф. на челно съпротевление
                А е челната площ на колата
                Rho е гъстотата на въздуха(нещо ми се губят гръцките букви.)
                v е скоростта, разбира се

                Това според учебника на Ландау и Лифшиц, които нищо че са съвецки учЕни, нямаме основание да не им вярваме.

                Освен това P=Fv, та който сака да си смята самостоятелно
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • #9
                  От: Въздушно съпротивление ?!?

                  Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                  F=1/2CdARhov^2

                  Cd e коеф. на челно съпротевление
                  ...
                  Eee

                  Cd на Calibra и Ужаска са с разлика почти 3 пъти

                  Cd=1 май беше кубче
                  байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                  Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                  Суперспам - спама на суперите

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въздушно съпротивление ?!?

                    The average modern automobile achieves a drag coefficient of between 0.30 and 0.35. SUVs, with their typically boxy shapes and larger frontal area, typically achieve a Cd of 0.35–0.45.


                    Т.е. не баш

                    ПП
                    Хъмър и гейкласа са с 0.57 и 0,54, ужаза нема де е нещо мега различно
                    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въздушно съпротивление ?!?

                      e ok, 2 пъти

                      Calibra беше под 0,27
                      байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                      Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                      Суперспам - спама на суперите

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въздушно съпротивление ?!?

                        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                        Няма значение от колата
                        Картинката е същата

                        F=1/2CdARhov^2
                        Да, ама не. Ландау и Лифшиц не знам по какъв повод си ги чел, ама има едни области, в които тази формулка е вярна. Все пак, 100км/ч са цели 1/10 от скоростта на звука, а около ръбчетата отделни поточета и вихри стават доста по-бързи и това даже се чува. Сега, когато ръбовете са малко и обли, нещата са хубави, ама с джипките случаят не винаги е такъв.

                        Цяла една отделна тема е джипката с мек таван и какво прави въздухът около него.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въздушно съпротивление ?!?

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Да, ама не. Ландау и Лифшиц не знам по какъв повод си ги чел, ама има едни области, в които тази формулка е вярна. Все пак, 100км/ч са цели 1/10 от скоростта на звука, а около ръбчетата отделни поточета и вихри стават доста по-бързи и това даже се чува. Сега, когато ръбовете са малко и обли, нещата са хубави, ама с джипките случаят не винаги е такъв.

                          Цяла една отделна тема е джипката с мек таван и какво прави въздухът около него.
                          В училище съм ги чел бе, къде другаде.
                          Едва ли вечер преди лягане
                          Ся ако кажеш, че не са прави само ше потвърдиш теорията ми, че нищо съвецко не става за нищо

                          А твоя жип с мек таван повече от 80 дига ли?

                          ПП Теоретичната физика е хубаво нещо, целта на поста ми беше да покажа безсмислието на каквито и да било опити за подобряване аеродинамиката на жип (и на лека кола) с цел понижаване на разхода
                          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въздушно съпротивление ?!?

                            Каквито и да било опити за подобряване на аеродинамиката на жип са безсмислени, съгласен съм. С едно важно изключение - покривните багажници. Мястото им е в мазето във всички случаи, освен когато нещо реално трябва да се натовари там, а 15-20% от разхода сме ги оправдали с багажа.

                            На моя жип с мек таван ще те повозя със 80, а ако искаш и със 100. Ако чуеш в целия грохот едно "хлът", то ще е, когато газовата бутилка се сплеска от образувания вакуум вътре.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въздушно съпротивление ?!?

                              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                              .. целта на поста ми беше да покажа безсмислието на каквито и да било опити за подобряване аеродинамиката на жип (и на лека кола) с цел понижаване на разхода
                              Тва ок,
                              ама ме накара на почета пак докъде са стигнали, та Татра77 едва наскоро са я "били"

                              кефят и соларите с 0,07 и фолксвагена дето ще пускат скоро.
                              байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                              Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                              Суперспам - спама на суперите

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X