Аз бих пробвал с ударна отверка като сложа подходящия торкс или както някой беше казал по-гоче от тези с 12-те шлици ако влезне, още по-добре... и от там нагласям отверката на отвиване и започвам да натискам и да отвивам като бия едновременно с чука... би трябвало да се отвие... ако ли не със секача почваш да биеш и каот си направи ръбче за да захапе, трябва да тръгне
Днес беше големия ден ... в гаража на гаджето , инструменти колкото искаш, бормашини, агушлайф, голям компресор за въздух , песъкоструй и всякакви нещица които биха били достатъчни да отворя авто сервиз в това селце (само канал няма, но ще изкопаем това лято , обещавам!).
Започнах първо с широка отверка като се опитах да я набия в болта. Нищо ... тръгна ли да въртя и поддава болта и отверката превърта.
Ядосах се , сложих бургия 6ца и с Bosch електрическа бормашина ... въртях въртях ... ама мн бавно става ... и не ми харесва.
Сложих 8ца бургия ... пак същата работа, понеже мястото е ограничето немога да натисна като хората и да му резна тиквата на болта.
От там смених стратегията! Реших , че е време да режа с триона пак. Исках да стигна до металната тръбичка която притиска болта към пластмасата на клапана и от там да изчукам с длето останалото от болта (длета колкото искаш , бащата на гаджето гравира надгробни камъни и длета има из целия гараж ).
Та прорязах още малко, почуках с едно длето , но работата не спори нещо ... реших пак към деиствие номер 1 да мина ... права голяма отверка.
Натиснах се към отверката (лекичък съм .. 105 литра) и врътнах едно хубаво ... и хоп, мръдна .... няма такъв кеф просто!
Извадих болта , и понеже мястото позволява го смених със същия (по дължина) , но с глава която мога да я хвана с камък 10 от гидорето
Ако и това не се беше получило , сигурно щях да бъркам в куфарчето , където има едни като кръгли пилички за бормашина и да го мъча докато падне.
А забравих да кажа, че пробвах и с такива клещи, но просто главата на болта е прекалено тънка и се хлъзгаха постоянно. Затова си мисля, че тия "чирашките" също нямаха да свършат работа. (обещавам, че ще си купя и такива ... да е пълен комплекта )
Един проблем по-малко! (останаха още много)
Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново
Колега ако имаш възможност може да пробиеш главата на болта напречно, вкарваш в отворчето щифт /примерно ролка от иглен лагер/ така ,че като хванеш после с клещи да не изпускат.Ако случиш средата на главата може и шестостен или торс накрайник да се пререже напречно.
Здравейте. Имам подобен проблем. Болта е за шестограм 5 и държи предпазната ламаринка над турбото. На снимката се вижда долу как изглежда - за шестограм 5 с кръгла глава(все още незаоблен). За съжаление, при опит за развиване приплъзна. Взех голямата тресчотката, но с нея се доизобли главата му. Пробвах най големият торкс, който влиза, без ефект. Почнах да го пробивам с бормашината за пробвам свредлата за вадене на болтове но и с тях не стана. Те би трябвало да се чукнат, но няма място и ги мъчих с бормашината. Има място обаче да се чукне с по дълъг секач. Ако все пак съсипя болта, дали ще е проблем после да се завари гайка или друг болт отгоре
Здравейте. Имам подобен проблем. Болта е за шестограм 5 и държи предпазната ламаринка над турбото. На снимката се вижда долу как изглежда - за шестограм 5 с кръгла глава(все още незаоблен). За съжаление, при опит за развиване приплъзна. Взех голямата тресчотката, но с нея се доизобли главата му. Пробвах най големият торкс, който влиза, без ефект. Почнах да го пробивам с бормашината за пробвам свредлата за вадене на болтове но и с тях не стана. Те би трябвало да се чукнат, но няма място и ги мъчих с бормашината. Има място обаче да се чукне с по дълъг секач. Ако все пак съсипя болта, дали ще е проблем после да се завари гайка или друг болт отгоре
Не отричам
Вчера го вадих...Това е много сложна,технически невъзможна дейност,практикува се при пълнолуние,но се гледа и ретроградния меркурий в коя фаза е.
Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815 https://dvrbg.com/
Болта е отвит. Със малка ножовка го резнах през средата, колкото да направя процепи за секач. После се чуква няколко пъти, след това се удря със секача по посока на развиване. Не се вижда много хубаво, но и не беше много за снимки
Болта е отвит. Със малка ножовка го резнах през средата, колкото да направя процепи за секач. После се чуква няколко пъти, след това се удря със секача по посока на развиване. Не се вижда много хубаво, но и не беше много за снимки.
Нямаше ли да е по-лесно да изкопаеш канала с "дремел"?
Коментар