Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Хидравлична станция

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Хидравлична станция

    И на мен това ми беше дошло на ум да ти предложа днеска но реших, че не е много препоръчително, особено ако върти продължително време... пък и ти трябва доста мощно захранване тогава, защото една помпа си иска поне 2-3кв. мощност на трифазен двигател за да достигнеш едни 200-тина бара... освен ако не е някаква с много малък дебит.
    Моите снимки...
    https://www.facebook.com/Photography.by.Ivanko
    https://500px.com/ivankoo

    Коментар


    • #17
      От: Хидравлична станция

      Само трябва да видя каква помпа да сложа

      Коментар


      • #18
        От: Хидравлична станция

        Ами пак трябва да кажеш какви са изискванията, като максимално налягане и дебит... защото стартера за да има мощност е редукторен и му се намаляват оборотите и ще вдига доста бавно налягането, защото стандартните обороти на повечето помпи е 1500об. а ако се махне редуктора на стартера, няма да има тази мощност вече
        Моите снимки...
        https://www.facebook.com/Photography.by.Ivanko
        https://500px.com/ivankoo

        Коментар


        • #19
          От: Хидравлична станция

          За гребло ти трябват и защитни клапани, които да освобождават налягането ако греблото удари нещо.
          Един много важен момент е подходящ предпазител (над 100 ампера, по възможност над 150 ампера) за да не ти изгори ел.системата. Минималната мощност която ти трябва за средно голямо гребло е около 1,5-2 kW. Сметни си сам амперите при 12 /24 V...дали алтернатора и акумулатора могат да ти дадат такъв ток и за колко време...
          Ако колата е малка и нова - по-разумно е да вържеш станцията на отделен акумулатор, за да не си изгориш алтернатора и/или бордо компютрите...

          Общо взето, освен чисто хидравличната схема и свързаните с нея проблеми - има още няколко проблема:
          Колко е широка дъската?
          Колко е висока?
          Колко е мощен автомобила, който ще я бута?
          Греблото твърдо ли е фиксирано на пантографа или има пружинно окачване срещу удар - било то на дъската, било то на ножа...
          Всичко това ти е нужно, за да си сметнеш необходимите цилиндри, а оттам и размера на помпата.

          Една готова професионална хидравлична станция за 12V, двигател 1,5 kW с две секции и предпазни клапани на едната секция излиза около 1400-1500 лв, без ДДС.

          Евронормите за снегорин изикват хидравличен поток еквивалентен на 4-4,5 kW електромотор. На 24V повече от 2,5 kW трудно можещ да сложиш, а на 12V и 2 kW e геройство. Заради тоците, от една страна и безопасността - от друга. 150 ампера ток в мокри/снежни условия не е шега...
          Последно редактирано от vlageo; 22-12-10, 15:15.

          Коментар


          • #20
            От: Хидравлична станция

            според мен би било по-правилно ако освен станцията, се сметне и подходяща лостова система... тогава дори и при ниско налягане, но при достатъчен дебит ще се получи необходимата мощност. А какво пречи помпата да се захранва от двигателя на колата?

            Коментар


            • #21
              От: Хдравлична станция

              Първоначално публикуван от JORO GEORGIEV Преглед на мнение
              Два цилиндара искам да си направя гребло
              Ако автомобилът има хидравлика на волана, няма ли да може да се използва оригиналната помпа. Прави се отклонение от високото налягане и със съответните разпределители, предпазни клапани и каквото трябва още се управляват цилиндрите.
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • #22
                От: Хидравлична станция

                Първоначално публикуван от Y.Stoqnov Преглед на мнение
                според мен би било по-правилно ако освен станцията, се сметне и подходяща лостова система... тогава дори и при ниско налягане, но при достатъчен дебит ще се получи необходимата мощност. А какво пречи помпата да се захранва от двигателя на колата?
                Смисъла греблото да се управлява хидравлично е:

                - да може да си променя ъгъла на атака в движение, за да не трябва да се спира работа преди всяка маневра
                (което значи някаква бързина при движението на уредбата - което пък значи поток)
                Налягането има значение когато тябва и сила за да бъде преодолян натиска на снега върху дъската (т.е. необходимо е по-голямо налягане при по-широка и/или по-висока дъска).
                Каквато и лостова система да се измисли от математиката и физиката не може да се избяга...

                - шофьора да не излиза от кабината при манипулации с греблото

                Ако това е целта - минимума необходим за малко гребло е 1,5 kW за предпочитане 2 kW.
                Последното осигурява някакви приемливи параметри налягане и поток и за работа с по-голямо гребло (например 3 м широко, 70 см високо). Наистина манипулацията ще е два пъти по бавна от нормата и ефективността на избутване сигурно ще е 70-80% от прецененото необходимо, но имайки предвид, че такива гребла се слагат на таралясници с износени гуми, малка мощност на мотора и обикновено без вериги - това би вършило работа.
                Под 1,5 kW скоростта на манипулация с греблото ще е такава, че няма да е възможно да се извършва в движение, което и го обезмисля. По-добре да се сложи ръчна помпа за вдигане и спускане, а ъгъла да се фиксира с щифт с няколко положения...
                Алтернативно - за вдигане може да се ползва лебедката - ако колата има такава.

                Ако излизането от кабината по време на работа също не е проблем - човека може направо да си хакне един крик бутилка на греблото и работата спи...

                Задвижването на помпата от двигателя на автомобила е професионалното решение, но то е конструктивно по-тежко.
                Пръво за целта е необходимо двигателя да има свободна шайба на ремъка движещ вентилатора, както и място за разполагане на хидравличната помпа.
                Някой трябва да проектира добре окачването на помпата, като подбере и павилните материали, така че те да издържат на вибрациите в двигателния отсек. Скъсване на някоя планка обикновено би довело до скъсване доста ремъци, евентуално осакатяване на някой радиатор. А лошото съосие при монтажа, би довело както до късане или преждевременно износване на ремъци, така и до скапване на лагерите на разни шайби по пътя на ремъка, включая този на водната помпа.
                Отелно от това - този тип помпа трябва да е екипирана с електромагнитен съединител, който не е стандартен компонент - обикновено е цял кит помпа със съединител и опорен лагер, което си е цифра.

                С електрическа хидравлична станция обикновено е два пъти по-евтино решение при почти равни параметри.

                Не знам кой ще си върже хидравликата за греблото на сервото. Ако иска - за да не натоварва само сервото - на него маже да върже единия цилиндър, а другия да го върже направо на спирачките... Така ще си намали шанса да пропусне крайпътните дървета, мантинелите и преминаващите пешеходци...

                Коментар


                • #23
                  От: Хидравлична станция

                  Абе, не е ли най-добрия варянт с лебедката??Нито разправии, нито излишни пари..Просто се прави едно рамо и една кука, закача се лебедката, като искате нагоре, цъкаш да навива лебедката и готово, но пък няма да има натиск надолу, така че трябва допълнително отежаване, за да може поне малко да забива греблото и да чисти, не само да се "мандахерца" върху снега и да не чисти..Така бяха направили на едно АТВ и си чистеше прилично човека с него..Пък като гледам по снимката на колегата, който е пуснал темата, ми се вижда някаква Фронтнера(може и да бъркам) пък тя си е тежичка..Тъкмо, ако избере варянта с лебедката, за колата му ще трябва силна лебедка, това пък е равносилно на по-тежко гребло, следователно ще чисти повече.. Пък и хем лебедчица за колицата, да не закъсва, хем си има и гребло.. С един куршум, два заека
                  За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                  Honda Dominator 650
                  088ЧЧ93979-->Борис
                  0878956Ч38-->Борис

                  Коментар


                  • #24
                    От: Хидравлична станция

                    Лебедката може да има някъкъв помощен барана ,с който да натиска греблото надолу.Но става много сложна механиката.Най добре хидравлика.Цилиндър става всякъкъв-няма да има никъкво кой знае къкво натоварване.Дори може да се ползва хидравлична рейка с малко преправ.Задължително трябва да имаш поне 100мм. гумена лента ,която да е в контакт със земята,иначе ще скинеш греблото за нула време.Ако имаш възможности хубаво е да е сваляемо.Подобно на бърза свръзка на Камазите на чистота.За най безопасна работа ако искаш да куплираш помпата към двигатела е на твърдо с съединител/от климатик /.Ако е с ремък трябва да имаш в наличност и струг и фреза,за да стане точно и съосно както те посъветва колегата,иначе ще дрънка всичко.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Хидравлична станция

                      Първоначално публикуван от sparow Преглед на мнение
                      Лебедката може да има някъкъв помощен барана ,с който да натиска греблото надолу.Но става много сложна механиката.Най добре хидравлика.Цилиндър става всякъкъв-няма да има никъкво кой знае къкво натоварване.Дори може да се ползва хидравлична рейка с малко преправ.
                      Натоварването ще дойде върху окачването на цялата конструкция за шасито на колата.
                      Като напънеш греблото към земята, така че да повдигне предницата, пиши окачването на греблото бегало - а с това и предницата...поне геометрията и.
                      Натиска върху земята може да е само гравитачен от теглото на греблото...

                      Прилагам снимки за професионално окачване на гребло към пикап. Двата варианта са с хидравлика за повдигане-спускане, и за наляво-надясно. както се вижда - връзката между цилиндъра за вдигане/спускане и шарнирно окаченото гребло е с верига. Т.е. като легне на земята - натиска е само от теглото му. Това е и решението за фронтера.
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:arctic_01.jpg
Прегледи:1
Размер:59.6 КБ
ID:5241463 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:mitsumeyer_008.jpg
Прегледи:1
Размер:183.0 КБ
ID:5241464

                      Ако мърдането наляво надясно не е от приоритет да става в движение, с лебедката е идеален вариант.
                      Забиването на греблото в земята ще дойде от ъгъла под който ножа атакува земята, а веригата осигурява възможност за подскачане и следване на терена (един вид противошокова защита)...
                      Последно редактирано от vlageo; 05-01-11, 23:43.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Хидравлична станция

                        Да ви "светна" с една идейка....Имаше едни колици с марка Ситроен.
                        Помпата се задвижва с ремък(на повечето от старите,за новите модели не знам,ама те не касаят случая).Има и акумулатор на налягането,както и клапан регулиращ налягането.Оригинално помпата работи до 170 бара налягане.Размерите и не са големи,та и дебитът също(4куб.см на оборот,петбутална,с аксиални бутала),ама това зависи и от оборотите с които се върти(оригинално е с половината от тези на ДВГ,защото се задвижва от разпределителния вал).Изобщо в един Ситроен има всичко което би било необходимо като хидравлични елементи за да се направи такъв любителски снегорин.
                        Добрата новина е,че тия коли са за без пари(аз продадох BX 19 RD,с напълно изправна хидравлика,всички документи и т.н за 500лв,преди две години).Още по-добрата новина е,че има и морги,та даже знам и за морга само за Ситроен(в Нови Искър,София),където необходимите части ще излязат хептен за без пари.
                        Лошо е,че ще се изисква и употребата на специалното масло LHM за хидравликата на Ситроен,ама мисля че беше допустимо да се замени с двигателно.А в нашата действителност,със сигурност могат да му се измислят и разни други подходящи заместители(по метода проба/грешка–при тези цени на частите,няма да излезе много скъпо)
                        Чак бързина на действие на хидравликата,за любителски снегорин(че май и за професионален),едва ли е най-важната характеристика...

                        От мен идеята,от останалите подробностите,и евентуално изпълнение.

                        P.S.В малките самосвалчета(на базата на разни бусове–примерно на Форд Транзит и др.) се ползва хидравлика с ел.задвижване на 12V(подобна на тази при камиончета с падащ борд).Проблеми нямат,освен с акумулаторите чат пат.
                        Лебедката също е отличен вариант,ако е налична.
                        Последно редактирано от cecoa1; 06-01-11, 01:00.
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • #27
                          От: Хидравлична станция

                          Това за ситроена е не лоша идея. Уравляема помпа ли е или с постоянен дебит?

                          4 см3 помпа при 2000 оборота дават 8 л/мин. При 170 бара означава близо 2,2 кВт консумирана мощност. Което е ток 180 Ампера при 12 волта. Съответно два пъти по-малко от всичко при 1000 об./мин. Това ако се търси еквивалент за мощността на ел.мотор за хидравлична станция.

                          Не знам само фронтерата колко бързо се движи на най-ниска предавка и какво е оптималното отношение на обороти на помпата към обороти на мотора...предимството на хидравличната станция са, че това няма да е от значение...

                          Коментар


                          • #28
                            От: Хидравлична станция

                            Помпата по принцип е с постоянен дебит,та затова споменах,че е добре да се вземе с акумулатора на налягането и регулиращия клапан.Този клапан е електрически и свързва нагнетателната част на помпата с резервоара за хидравлична течност–така помпата работи без натоварване.Клапанът се задейства при спадане на налягането под 150 бара и "включва" помпата до достигане на около 170 бара.
                            Оригинално в колата,помпата не се товари постоянно,а за по няколко секунди.С обороти половината от тези на двигателя(дори на обороти на празен ход),успява,чрез няколко включвания да вдигне автомобил(тежащ от 1100 до над 2000кг,за по-големия модел XM) за няколко секунди.Разликата във височината от най-ниско положение до най-високо е над 10-15 см.Т.е. дебитът и,би бил достатъчен за една що годе нормална работа при управление на гребло на снегорин(пак казвам,не мисля че му е необходима голяма скорост,от голям дебит на помпата).
                            Отделно могат да се ползват хидропневматичните елементи на окачването,рейката с усилвателя на волана,както и разпределителите на налягането,коректори на клиренса,спирачен разпределител и каквото се сметне за подходящо.
                            Може да се комбинират и с други хидравлични елементи,като се направят подходящи преходници за тръбопроводите.
                            Е,може да е малко странна идеята ми,ама знам че има хора с творческо мислене и достатъчно желание,които може и да я изпробват.
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • #29
                              От: Хидравлична станция

                              4 см3 помпа е с достатъчен дебит за целта. Падащите бордове и малките самосвалчета са с помпи с по-малък дебит.
                              Идеята ти е много добра.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Хидравлична станция

                                Хидравличните помпи на ситроените заедно с конжуктьора (автоматичния регулатор на налягането който е заедно със сфера акумолатор на налягане) също е добро решение . Там има много постоянни консуматори четирите амортисьора и рейката на волана . При новите модели С 5 и С 6 техническото решение е с по 2 броя електрически задвижвани хидравлични помпи едната за окачването другата за хидравликата на волана лошото е че тях ги командва електронен блок свързан с бордовия компютър.
                                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X