За покривните палатки в нашия форум сме коментирали много.
Има чудесни ревюта и коментари от първо, второ, трето и ЕЖК лице.
В последните години с неоценимата помощ на народите от Поднебесната империя се нароиха много производители във всички ценови класове и широк диапазон на качеството.
Всички знаем, че евтините и качествените неща се продават в различни магазини и на различни рафтове.
Конструктивно повечето варианти са варианти на 4-5 изпитани и наложили се конструкции, всяка с предимствата и недостатъците си.
Темата не е да провокирам религиозни вражди от рода на канонианство VS никонианство или тойотианство VS нисаниянство и т.н.,
просто споделям впечетления от един кратък тест, дано да са полезни, за когото трябва.
YAKIMA винаги съм ги свързвал с огромното им разнообразие от хардуер за пренос на допълнителен багаж с всякакви автомобили.
Безспорна е силата им в най-хубавите решения за багажни системи, рейлинг, вело-лодко-гардеробопренасяне. За който не знае, имат в гамата си и RTT /иначе казано - покривни палатки/.
Имам удоволствието да ви представя едно скромно ревю на двуместната трисезонна SkyRise2 small, любезно предоставена ми от магазина за яките неща, т.е. магазина за YAKIMA
Палатката е в група на високия клас СофтШел палатките, т.е. не е черупкова.
Позиционира се в средния към високия ценови диапазон и точно затова ми се искаше да проверя защо, как..
Огромна благодарност на YAKIMA-България за предоставената възможност.
Палатката я тествах нарочно на "Хилядолетния сокол", т.е Субару Легаси от миналия век.
На повечето джипове и пикапи е ясно, че ще лепне като шамар на буза,
по-ценното е да лепне и на леки коли без да изглежда, че някакъв хищен куфар е отвлякъл малолитражка.
Накратко важните Т.Т. данни:
Официален вносител Yakima
Размери в см. при транспортно положение:
Д 122см. Ш 110см. В 30см.
Височина над напречните рейки - 30см.
При мен височината от тавана се оформи на 40 см.
Тегло на този модел: 43 кг.
Максимално тегло на каквото ще спи вътре - 180 кг., добре е да е разделено поне на две физически независими тела.
Закрепване - с клампи за рейлинга.
Тук няма планки, болтове, мамата и т.н., както е при някои конкуренции.
Има вариант /ако надлъжният рейлинг е достатъчно здрав/ палатката да се закрепи директно на него, това печели поне 5-7 см.
Отделно YAKIMA системата за закрепване позволява ориентацията на палатката /входа/ да е откъм произволна страна.
На баничарка с вертикални задни врати например, бих я сложил с вход към задната част.
Ако е с "шаранаджийска" врата няма да е удобно и съответно ще е настрани.
YAKIMA са създали уникална система за закрепване - веднага ме грабна. Не съм я срещал при други производители.
Умно - toolless, удобно, сигурно и здраво, добре измислено.
Клампите, веднъж регулирани и стегнати на ширината на рейлинга /посредством шестогранно ключе 5мм./, вече могат да се стягат и разхлабват само с техните си врътки. На две от клампите е помислено и за секюрити, имат си ключалки.
Регулирането за широчина между рейките е в диапазона 66-96см.
Теглото от само 43 кг., второто, което ме грабна яко. Мога да си я слагам-свалям сам при необходимост.
Предпазният калъф е изработен от тежък винил.
Достатъчно здрав и издръжлив, дори и ако се наложи да води борба с драки и клони.
Херметизацията се осигурява от ленти велкро по целия долен ръб, закопчаването и осигуряването е решено със здрави ципове в ъглите и пластмасови "щракалки" от всяка страна.
Те са малко слабо място при удар или невнимателно дърпане, но пък са лесни за смяна и ги има на много места.
Би било добре да има избор на цветове при предпазния калъф, черното не е най-практичния избор.
Сиво или "земни" цветове биха били "по-красиви" като посъберат прах и/или кал.
Покривалото се навива и закрепва под ръба на дъното, но може и лесно да се свали, просто се изнизва от един канал в алуминиевия профил, който обрамчва целия под на палатката.
Отварянето е елементарно, има го и при много други производители и модели RTT.
Алуминиевата стълба е сгъваема и закрепена на едната страница от дъното.
Тук виждам друго малко недомислие.
При транспортно положение стълбата се трие в плоскостта на дъното и си "маркира" територията.
Незначително и нямащо отношение към експлоатационните качества, но се забелязва при отваряне.
Всъщност едно парче плат под стълбата ще реши въпроса навеки.
Отварям палатката първо само с долния слой, без Rainfly /дъждобрана/.
За вояйори има GIF-чета и клип.
Аз слагам очилата за близко и изследвам подробностите.
Платовете на палатката и дъждобрана са висококачествен 210D /denier nylon/.
Палатковите платове сме ги коментирали много и всеки може да провери кой за какво служи и какво може.
За този тип палатка и предвид трисезонността й според мен този плат е най-доброто решение.
Лек, мек, здрав и с достатъчен воден стълб.
Задълбавам в подробностите, почти разглобих палатката, за да открия нещо "спестено" откъм крепеж или изработка.
Ми няма. В цялата конструкция няма нито един "ръждаем" детайл. Всичко е или висококачествен алуминий, или неръждавейка.
Включително и целия крепеж - болтовете са А2, нитове където ги има са също А2.
Единствено пружинните "пръчки", с които се изпъва дъждобрана разбираемо са от въглеродна стомана, но с са кадмирани и биха ръждясали, само ако има интервенции върху покритието.
Прави впечетление и преосигуряването с размерите.
Там където на "лоу-кост" палатките поднебесните са сложили М6, тук е М8 или М10, с нитовете е същото, каквото трябва и както трябва - нямам забележки.
Конструкцията е направена така, че буквално цялата палатка може да се разглоби на съставните си части, да се почистят или подменят лесно елементи и т.н.
Всички ципове са от висок клас, с двустранни неръждаеми закопчалки.
Стълбата е удобна и здрава, при нея също личи добрата изработка и хубавият материал.
Вътре - дебел 5 см. матрак/дюшек от качествена PU-пяна или ако е по-смилаемо за аудиторията - русенското "дунапрен".
Размера на този модел е: Д 205см. Ш 120см. , т.е. спалня - малко под "персон и половина", а това е малкият модел, за екипаж от двама.
Аз съм 1780 мм. и 80000 гр. и ми е комфортна и достатъчна в тандем с ГК /главното командване по брачно свидетелство/.
Височина в средата от матрака до "тавана" - 100см., от матрака до по-ниските две рейки - 70 см.
Достатъчно пространство и височина за сутрешно изтягане или за "смешни" движения по двойки.
Карго-джобове от двете страни, YAKIMA имат опция за багажен хамак на тавана, където да се приберат дрехите докато ... "смешните" движения, ония дето младите ги правят всеки ден, а ние старите - вечер ...та чаааак сутрин.
Всички прозорци са двустранно отваряеми и с качествени мрежи против буби.
Най ме кефи таванния прозорец, за топлите летни вечери и без дъждобрана осигурява страхотна гледка към Млечния път например.
Както се вижда е удобен и за "сурикатстване", пусия и т.н.
Също така през него удобно и лесно са закача/откача дъждобрана от рейките.
Слабо място на този тип палатки обикновено е мястото около точката на свързване на рейки и дъно.
Там обикновено прониква вода при дъжд с вятър. Тук затварянето на тази технологична пролука е решено с двойни "капаци".
Има външен и вътрешен капак, които при отворена палатка се залепват здраво с велкро.
Rainfly - дъждобрана играе ролята и на термощит срещу силното лятно слънце.
Поставя/сваля се елементарно, но достатъчно сигурно и здраво.
Разбира се не е нужно да се сваля всеки път, махат се изпъващите рейки и палатката се сгъва заедно с него.
Палатката в цялата си комплектност. Готова за пек и дъжд.
Както писах и в началото по форумите и особено в нашия, е писано много от първо лице за покривните палатки.
Разбира се, всеки може да си скалъпи нещо с две тараби, палатка от метрото, покривало от найлон за оранжерии... и ще е прав за себе си.
Не подценявам и лоу-кост моделите, но когато се вземат предвид фактори като :
ниво на комфорт, здравина, тегло, качество, обща цена на ползване та дори и остатъчна цена след 5-6 години ползване, то везните поне за мен накланят винаги в полза на "марковите" производители.
YAKIMA ме печелят с високото качество на използваните материали, прецизната изработка и най вече с уникалната им система за закрепване към рейките.
Всъщност и за цялата им останала гама хардуер за автотавани и багажници е валидно същото.
Има чудесни ревюта и коментари от първо, второ, трето и ЕЖК лице.
В последните години с неоценимата помощ на народите от Поднебесната империя се нароиха много производители във всички ценови класове и широк диапазон на качеството.
Всички знаем, че евтините и качествените неща се продават в различни магазини и на различни рафтове.
Конструктивно повечето варианти са варианти на 4-5 изпитани и наложили се конструкции, всяка с предимствата и недостатъците си.
Темата не е да провокирам религиозни вражди от рода на канонианство VS никонианство или тойотианство VS нисаниянство и т.н.,
просто споделям впечетления от един кратък тест, дано да са полезни, за когото трябва.
YAKIMA винаги съм ги свързвал с огромното им разнообразие от хардуер за пренос на допълнителен багаж с всякакви автомобили.
Безспорна е силата им в най-хубавите решения за багажни системи, рейлинг, вело-лодко-гардеробопренасяне. За който не знае, имат в гамата си и RTT /иначе казано - покривни палатки/.
Имам удоволствието да ви представя едно скромно ревю на двуместната трисезонна SkyRise2 small, любезно предоставена ми от магазина за яките неща, т.е. магазина за YAKIMA
Палатката е в група на високия клас СофтШел палатките, т.е. не е черупкова.
Позиционира се в средния към високия ценови диапазон и точно затова ми се искаше да проверя защо, как..
Огромна благодарност на YAKIMA-България за предоставената възможност.
Палатката я тествах нарочно на "Хилядолетния сокол", т.е Субару Легаси от миналия век.
На повечето джипове и пикапи е ясно, че ще лепне като шамар на буза,
по-ценното е да лепне и на леки коли без да изглежда, че някакъв хищен куфар е отвлякъл малолитражка.
Накратко важните Т.Т. данни:
Официален вносител Yakima
Размери в см. при транспортно положение:
Д 122см. Ш 110см. В 30см.
Височина над напречните рейки - 30см.
При мен височината от тавана се оформи на 40 см.
Тегло на този модел: 43 кг.
Максимално тегло на каквото ще спи вътре - 180 кг., добре е да е разделено поне на две физически независими тела.
Закрепване - с клампи за рейлинга.
Тук няма планки, болтове, мамата и т.н., както е при някои конкуренции.
Има вариант /ако надлъжният рейлинг е достатъчно здрав/ палатката да се закрепи директно на него, това печели поне 5-7 см.
Отделно YAKIMA системата за закрепване позволява ориентацията на палатката /входа/ да е откъм произволна страна.
На баничарка с вертикални задни врати например, бих я сложил с вход към задната част.
Ако е с "шаранаджийска" врата няма да е удобно и съответно ще е настрани.
YAKIMA са създали уникална система за закрепване - веднага ме грабна. Не съм я срещал при други производители.
Умно - toolless, удобно, сигурно и здраво, добре измислено.
Клампите, веднъж регулирани и стегнати на ширината на рейлинга /посредством шестогранно ключе 5мм./, вече могат да се стягат и разхлабват само с техните си врътки. На две от клампите е помислено и за секюрити, имат си ключалки.
Регулирането за широчина между рейките е в диапазона 66-96см.
Теглото от само 43 кг., второто, което ме грабна яко. Мога да си я слагам-свалям сам при необходимост.
Предпазният калъф е изработен от тежък винил.
Достатъчно здрав и издръжлив, дори и ако се наложи да води борба с драки и клони.
Херметизацията се осигурява от ленти велкро по целия долен ръб, закопчаването и осигуряването е решено със здрави ципове в ъглите и пластмасови "щракалки" от всяка страна.
Те са малко слабо място при удар или невнимателно дърпане, но пък са лесни за смяна и ги има на много места.
Би било добре да има избор на цветове при предпазния калъф, черното не е най-практичния избор.
Сиво или "земни" цветове биха били "по-красиви" като посъберат прах и/или кал.
Покривалото се навива и закрепва под ръба на дъното, но може и лесно да се свали, просто се изнизва от един канал в алуминиевия профил, който обрамчва целия под на палатката.
Отварянето е елементарно, има го и при много други производители и модели RTT.
Алуминиевата стълба е сгъваема и закрепена на едната страница от дъното.
Тук виждам друго малко недомислие.
При транспортно положение стълбата се трие в плоскостта на дъното и си "маркира" територията.
Незначително и нямащо отношение към експлоатационните качества, но се забелязва при отваряне.
Всъщност едно парче плат под стълбата ще реши въпроса навеки.
Отварям палатката първо само с долния слой, без Rainfly /дъждобрана/.
За вояйори има GIF-чета и клип.
Аз слагам очилата за близко и изследвам подробностите.
Платовете на палатката и дъждобрана са висококачествен 210D /denier nylon/.
Палатковите платове сме ги коментирали много и всеки може да провери кой за какво служи и какво може.
За този тип палатка и предвид трисезонността й според мен този плат е най-доброто решение.
Лек, мек, здрав и с достатъчен воден стълб.
Задълбавам в подробностите, почти разглобих палатката, за да открия нещо "спестено" откъм крепеж или изработка.
Ми няма. В цялата конструкция няма нито един "ръждаем" детайл. Всичко е или висококачествен алуминий, или неръждавейка.
Включително и целия крепеж - болтовете са А2, нитове където ги има са също А2.
Единствено пружинните "пръчки", с които се изпъва дъждобрана разбираемо са от въглеродна стомана, но с са кадмирани и биха ръждясали, само ако има интервенции върху покритието.
Прави впечетление и преосигуряването с размерите.
Там където на "лоу-кост" палатките поднебесните са сложили М6, тук е М8 или М10, с нитовете е същото, каквото трябва и както трябва - нямам забележки.
Конструкцията е направена така, че буквално цялата палатка може да се разглоби на съставните си части, да се почистят или подменят лесно елементи и т.н.
Всички ципове са от висок клас, с двустранни неръждаеми закопчалки.
Стълбата е удобна и здрава, при нея също личи добрата изработка и хубавият материал.
Вътре - дебел 5 см. матрак/дюшек от качествена PU-пяна или ако е по-смилаемо за аудиторията - русенското "дунапрен".
Размера на този модел е: Д 205см. Ш 120см. , т.е. спалня - малко под "персон и половина", а това е малкият модел, за екипаж от двама.
Аз съм 1780 мм. и 80000 гр. и ми е комфортна и достатъчна в тандем с ГК /главното командване по брачно свидетелство/.
Височина в средата от матрака до "тавана" - 100см., от матрака до по-ниските две рейки - 70 см.
Достатъчно пространство и височина за сутрешно изтягане или за "смешни" движения по двойки.
Карго-джобове от двете страни, YAKIMA имат опция за багажен хамак на тавана, където да се приберат дрехите докато ... "смешните" движения, ония дето младите ги правят всеки ден, а ние старите - вечер ...та чаааак сутрин.
Всички прозорци са двустранно отваряеми и с качествени мрежи против буби.
Най ме кефи таванния прозорец, за топлите летни вечери и без дъждобрана осигурява страхотна гледка към Млечния път например.
Както се вижда е удобен и за "сурикатстване", пусия и т.н.
Също така през него удобно и лесно са закача/откача дъждобрана от рейките.
Слабо място на този тип палатки обикновено е мястото около точката на свързване на рейки и дъно.
Там обикновено прониква вода при дъжд с вятър. Тук затварянето на тази технологична пролука е решено с двойни "капаци".
Има външен и вътрешен капак, които при отворена палатка се залепват здраво с велкро.
Rainfly - дъждобрана играе ролята и на термощит срещу силното лятно слънце.
Поставя/сваля се елементарно, но достатъчно сигурно и здраво.
Разбира се не е нужно да се сваля всеки път, махат се изпъващите рейки и палатката се сгъва заедно с него.
Палатката в цялата си комплектност. Готова за пек и дъжд.
Както писах и в началото по форумите и особено в нашия, е писано много от първо лице за покривните палатки.
Разбира се, всеки може да си скалъпи нещо с две тараби, палатка от метрото, покривало от найлон за оранжерии... и ще е прав за себе си.
Не подценявам и лоу-кост моделите, но когато се вземат предвид фактори като :
ниво на комфорт, здравина, тегло, качество, обща цена на ползване та дори и остатъчна цена след 5-6 години ползване, то везните поне за мен накланят винаги в полза на "марковите" производители.
YAKIMA ме печелят с високото качество на използваните материали, прецизната изработка и най вече с уникалната им система за закрепване към рейките.
Всъщност и за цялата им останала гама хардуер за автотавани и багажници е валидно същото.
Коментар