Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Покривна палатка YAKIMA SkyRise2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Покривна палатка YAKIMA SkyRise2

    За покривните палатки в нашия форум сме коментирали много.
    Има чудесни ревюта и коментари от първо, второ, трето и ЕЖК лице.
    В последните години с неоценимата помощ на народите от Поднебесната империя се нароиха много производители във всички ценови класове и широк диапазон на качеството.
    Всички знаем, че евтините и качествените неща се продават в различни магазини и на различни рафтове.
    Конструктивно повечето варианти са варианти на 4-5 изпитани и наложили се конструкции, всяка с предимствата и недостатъците си.
    Темата не е да провокирам религиозни вражди от рода на канонианство VS никонианство или тойотианство VS нисаниянство и т.н.,
    просто споделям впечетления от един кратък тест, дано да са полезни, за когото трябва.

    YAKIMA винаги съм ги свързвал с огромното им разнообразие от хардуер за пренос на допълнителен багаж с всякакви автомобили.
    Безспорна е силата им в най-хубавите решения за багажни системи, рейлинг, вело-лодко-гардеробопренасяне. За който не знае, имат в гамата си и RTT /иначе казано - покривни палатки/.
    Имам удоволствието да ви представя едно скромно ревю на двуместната трисезонна SkyRise2 small, любезно предоставена ми от магазина за яките неща, т.е. магазина за YAKIMA

    Палатката е в група на високия клас СофтШел палатките, т.е. не е черупкова.
    Позиционира се в средния към високия ценови диапазон и точно затова ми се искаше да проверя защо, как..
    Огромна благодарност на YAKIMA-България за предоставената възможност.

    Палатката я тествах нарочно на "Хилядолетния сокол", т.е Субару Легаси от миналия век.
    На повечето джипове и пикапи е ясно, че ще лепне като шамар на буза,
    по-ценното е да лепне и на леки коли без да изглежда, че някакъв хищен куфар е отвлякъл малолитражка.


    Накратко важните Т.Т. данни:

    Официален вносител Yakima

    Размери в см. при транспортно положение:
    Д 122см. Ш 110см. В 30см.
    Височина над напречните рейки - 30см.
    При мен височината от тавана се оформи на 40 см.
    Тегло на този модел: 43 кг.
    Максимално тегло на каквото ще спи вътре - 180 кг., добре е да е разделено поне на две физически независими тела.

    Закрепване - с клампи за рейлинга.
    Тук няма планки, болтове, мамата и т.н., както е при някои конкуренции.
    Има вариант /ако надлъжният рейлинг е достатъчно здрав/ палатката да се закрепи директно на него, това печели поне 5-7 см.
    Отделно YAKIMA системата за закрепване позволява ориентацията на палатката /входа/ да е откъм произволна страна.
    На баничарка с вертикални задни врати например, бих я сложил с вход към задната част.
    Ако е с "шаранаджийска" врата няма да е удобно и съответно ще е настрани.

    YAKIMA са създали уникална система за закрепване - веднага ме грабна. Не съм я срещал при други производители.
    Умно - toolless, удобно, сигурно и здраво, добре измислено.
    Клампите, веднъж регулирани и стегнати на ширината на рейлинга /посредством шестогранно ключе 5мм./, вече могат да се стягат и разхлабват само с техните си врътки. На две от клампите е помислено и за секюрити, имат си ключалки.
    Регулирането за широчина между рейките е в диапазона 66-96см.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_0001_34.jpg Прегледи:0 Размер:819.6 КБ ID:6663507

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_0002_21.jpg Прегледи:0 Размер:710.7 КБ ID:6663508
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_0003_23.jpg Прегледи:0 Размер:753.2 КБ ID:6663509

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA202793.jpg Прегледи:0 Размер:872.2 КБ ID:6663518
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_0007_3.jpg Прегледи:0 Размер:670.5 КБ ID:6663510

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:CH01.jpg Прегледи:0 Размер:181.9 КБ ID:6663511

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_0008_2.jpg Прегледи:0 Размер:638.6 КБ ID:6663513


    Теглото от само 43 кг., второто, което ме грабна яко. Мога да си я слагам-свалям сам при необходимост.

    Предпазният калъф е изработен от тежък винил.
    Достатъчно здрав и издръжлив, дори и ако се наложи да води борба с драки и клони.
    Херметизацията се осигурява от ленти велкро по целия долен ръб, закопчаването и осигуряването е решено със здрави ципове в ъглите и пластмасови "щракалки" от всяка страна.
    Те са малко слабо място при удар или невнимателно дърпане, но пък са лесни за смяна и ги има на много места.
    Би било добре да има избор на цветове при предпазния калъф, черното не е най-практичния избор.
    Сиво или "земни" цветове биха били "по-красиви" като посъберат прах и/или кал.
    Покривалото се навива и закрепва под ръба на дъното, но може и лесно да се свали, просто се изнизва от един канал в алуминиевия профил, който обрамчва целия под на палатката.

    Отварянето е елементарно, има го и при много други производители и модели RTT.


    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA202835.jpg Прегледи:0 Размер:623.1 КБ ID:6663532

    Алуминиевата стълба е сгъваема и закрепена на едната страница от дъното.
    Тук виждам друго малко недомислие.
    При транспортно положение стълбата се трие в плоскостта на дъното и си "маркира" територията.
    Незначително и нямащо отношение към експлоатационните качества, но се забелязва при отваряне.
    Всъщност едно парче плат под стълбата ще реши въпроса навеки.

    Отварям палатката първо само с долния слой, без Rainfly /дъждобрана/.
    За вояйори има GIF-чета и клип.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:GIF1.gif Прегледи:0 Размер:905.3 КБ ID:6663514

    Аз слагам очилата за близко и изследвам подробностите.
    Платовете на палатката и дъждобрана са висококачествен 210D /denier nylon/.
    Палатковите платове сме ги коментирали много и всеки може да провери кой за какво служи и какво може.
    За този тип палатка и предвид трисезонността й според мен този плат е най-доброто решение.
    Лек, мек, здрав и с достатъчен воден стълб.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA202794.jpg Прегледи:0 Размер:786.4 КБ ID:6663516


    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA202797.jpg Прегледи:0 Размер:867.2 КБ ID:6663517

    Задълбавам в подробностите, почти разглобих палатката, за да открия нещо "спестено" откъм крепеж или изработка.
    Ми няма. В цялата конструкция няма нито един "ръждаем" детайл. Всичко е или висококачествен алуминий, или неръждавейка.
    Включително и целия крепеж - болтовете са А2, нитове където ги има са също А2.
    Единствено пружинните "пръчки", с които се изпъва дъждобрана разбираемо са от въглеродна стомана, но с са кадмирани и биха ръждясали, само ако има интервенции върху покритието.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA232858.jpg Прегледи:0 Размер:765.2 КБ ID:6663533

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA202826.jpg Прегледи:0 Размер:884.3 КБ ID:6663534


    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA232852.jpg Прегледи:0 Размер:1.37 МБ ID:6663535

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA232854.jpg Прегледи:0 Размер:1.21 МБ ID:6663536


    Прави впечетление и преосигуряването с размерите.
    Там където на "лоу-кост" палатките поднебесните са сложили М6, тук е М8 или М10, с нитовете е същото, каквото трябва и както трябва - нямам забележки.
    Конструкцията е направена така, че буквално цялата палатка може да се разглоби на съставните си части, да се почистят или подменят лесно елементи и т.н.
    Всички ципове са от висок клас, с двустранни неръждаеми закопчалки.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA202817.jpg Прегледи:0 Размер:879.6 КБ ID:6663537




    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20201020_133929.jpg Прегледи:0 Размер:826.7 КБ ID:6663519

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20201020_133858.jpg Прегледи:0 Размер:680.5 КБ ID:6663520


    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_0010_2.jpg Прегледи:0 Размер:700.7 КБ ID:6663521

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_0011_1.jpg Прегледи:0 Размер:611.8 КБ ID:6663522


    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_0013_2.jpg Прегледи:0 Размер:835.2 КБ ID:6663523





    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA202804.jpg Прегледи:0 Размер:1.08 МБ ID:6663525




    Стълбата е удобна и здрава, при нея също личи добрата изработка и хубавият материал.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA202813.jpg Прегледи:0 Размер:823.4 КБ ID:6663526

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA202815.jpg Прегледи:0 Размер:874.2 КБ ID:6663527

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA202818.jpg Прегледи:0 Размер:759.5 КБ ID:6663528

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA232851.jpg Прегледи:0 Размер:826.2 КБ ID:6663529

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA202828.jpg Прегледи:0 Размер:1.15 МБ ID:6663530


    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA202831.jpg Прегледи:0 Размер:811.3 КБ ID:6663531


    Вътре - дебел 5 см. матрак/дюшек от качествена PU-пяна или ако е по-смилаемо за аудиторията - русенското "дунапрен".
    Размера на този модел е: Д 205см. Ш 120см. , т.е. спалня - малко под "персон и половина", а това е малкият модел, за екипаж от двама.
    Аз съм 1780 мм. и 80000 гр. и ми е комфортна и достатъчна в тандем с ГК /главното командване по брачно свидетелство/.
    Височина в средата от матрака до "тавана" - 100см., от матрака до по-ниските две рейки - 70 см.
    Достатъчно пространство и височина за сутрешно изтягане или за "смешни" движения по двойки.
    Карго-джобове от двете страни, YAKIMA имат опция за багажен хамак на тавана, където да се приберат дрехите докато ... "смешните" движения, ония дето младите ги правят всеки ден, а ние старите - вечер ...та чаааак сутрин.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA202821.jpg Прегледи:0 Размер:975.0 КБ ID:6663543

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA202822.jpg Прегледи:0 Размер:1.02 МБ ID:6663544

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA202810.jpg Прегледи:0 Размер:905.3 КБ ID:6663545


    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA202812.jpg Прегледи:0 Размер:832.8 КБ ID:6663546

    Всички прозорци са двустранно отваряеми и с качествени мрежи против буби.
    Най ме кефи таванния прозорец, за топлите летни вечери и без дъждобрана осигурява страхотна гледка към Млечния път например.
    Както се вижда е удобен и за "сурикатстване", пусия и т.н.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:GIF2.gif Прегледи:0 Размер:1.09 МБ ID:6663515




    Също така през него удобно и лесно са закача/откача дъждобрана от рейките.
    Слабо място на този тип палатки обикновено е мястото около точката на свързване на рейки и дъно.
    Там обикновено прониква вода при дъжд с вятър. Тук затварянето на тази технологична пролука е решено с двойни "капаци".
    Има външен и вътрешен капак, които при отворена палатка се залепват здраво с велкро.


    Rainfly - дъждобрана играе ролята и на термощит срещу силното лятно слънце.
    Поставя/сваля се елементарно, но достатъчно сигурно и здраво.
    Разбира се не е нужно да се сваля всеки път, махат се изпъващите рейки и палатката се сгъва заедно с него.

    Палатката в цялата си комплектност. Готова за пек и дъжд.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA232843.jpg Прегледи:0 Размер:824.8 КБ ID:6663539


    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA232844.jpg Прегледи:0 Размер:871.1 КБ ID:6663540


    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA232840.jpg Прегледи:0 Размер:1.52 МБ ID:6663541

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA232837.jpg Прегледи:0 Размер:840.8 КБ ID:6663542

    Както писах и в началото по форумите и особено в нашия, е писано много от първо лице за покривните палатки.
    Разбира се, всеки може да си скалъпи нещо с две тараби, палатка от метрото, покривало от найлон за оранжерии... и ще е прав за себе си.
    Не подценявам и лоу-кост моделите, но когато се вземат предвид фактори като :
    ниво на комфорт, здравина, тегло, качество, обща цена на ползване та дори и остатъчна цена след 5-6 години ползване, то везните поне за мен накланят винаги в полза на "марковите" производители.
    YAKIMA ме печелят с високото качество на използваните материали, прецизната изработка и най вече с уникалната им система за закрепване към рейките.
    Всъщност и за цялата им останала гама хардуер за автотавани и багажници е валидно същото.
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от Венцислав Петров; 06-11-20, 09:10.

  • #2
    Понеже и аз бях в магазина с Румбата, когато я вземахме за тестване, да си кажа, че доста ме впечатли.
    www.offnews.bg

    Коментар


    • #3
      Аз както винаги съм абониран за ревютата на Румбата. Няма голямо значение за какво пише, важното е да пише... Някой ден Румба ще взема да ти помогна да ги издадеш всичките като книга... :-)
      VPetrov.photography

      Коментар


      • #4
        Шапки долу, мерси много Румба!
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • #5
          След толкова хвалебствия, като видях цената и загубих апетит.
          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от Владимир Йончев Преглед на мнение
            Понеже и аз бях.....
            Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
            Аз както винаги съм абониран ...
            Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
            Шапки долу, мерси много Румба!
            Благодаря, шесстарая
            Всъщност в ревюто може да е мнного по-пространно, особено ако имах възможност да я тествам в по-екстремни условия,
            но улучих хубаво време, а два дни след като я върнах дойде дъжд и по-силен вятър.
            Нищо - следващия път


            Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
            След толкова хвалебствия, като видях цената и загубих апетит.
            Апетита идва с яденето
            Като се замисля, в туристическото оборудване и в частност при палатките трудно може да се използва израза "...едно време кви палатки имашеее..."
            Като се сетя какви тУчове мъкнехме по планините, пък струваха колко заплати?
            Завиждахме на шваби, чехи и другите "катъри" по пътеките, пък сега ако ми подаряват едновремешна палатка ще му върна на подаряващия "карбидка" вместо челник
            ...или от ония фенерчета с плоска 4,5V батерия

            Коментар


            • #7
              Хубаво е, че все по-често ни търсят за тестове. Това е знак за доверие във Форума.
              www.offnews.bg

              Коментар


              • #8
                Сериозна изработка! А някой има ли идея колко килограма е ок за покрива на SUV?

                С жената и малката сме точно 180кв, колкото е препоръчителното тегло, но дали тавана ще издържи?

                Вярно че тежестта се разпределя на покрива и стълбата, но пак остава не малко на покрива...

                Моля споделете ако ползвате подобни палатки на какви джипки сте ползвали и имал ли е някой проблеми някога??

                То реално какво може да се случи?

                Коментар


                • #9
                  Трябва да се отчита, че килограмите при транспортиране са друга работа. Там трябва да се внимава закрепването да е ОК и да отговаря на изискванията. Той Румбата не случайно я е тествал на лека кола, по-големите машините очевидно са по-здрави. Но пък 4х4 машините има шанс да вървят на места, където има сериозни динамични натоварвания, така че в края на краищата нещата са изравнени грубо казано. Колкото до използването на палатката вече на място, ако тавана е здрав, не виждам никакви проблеми, натоварванията тогава са статични и са в пъти по-малки в сравнение с "подскачането" по пътя...
                  VPetrov.photography

                  Коментар


                  • #10
                    Всъщност въпроса с леките коли е резонен. Аз още преди 12-13 години се впечатлявах на полота с овърланди на покрива по Италия, но след това един добър приятел успя да сгъне колонката на реното с моята палатка... без никакъв офроуд Даже се шегувах с него да пише на ARB да добавят в портфолиото си усилена колонка за Меган, щото много се търсят
                    Technical Rescue Direct - life lies in courage
                    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
                      Всъщност въпроса с леките коли е резонен. Аз още преди 12-13 години се впечатлявах на полота с овърланди на покрива по Италия, но след това един добър приятел успя да сгъне колонката на реното с моята палатка... без никакъв офроуд Даже се шегувах с него да пише на ARB да добавят в портфолиото си усилена колонка за Меган, щото много се търсят
                      А може ли малко повече информация, този приятел колко тежи и колко човека са се качили на покрива

                      Коментар


                      • icerunner
                        icerunner коментира
                        Редактиране на коментар
                        Нищо извън стандартите.

                    • #12
                      Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                      Трябва да се отчита, че килограмите при транспортиране са друга работа. Там трябва да се внимава закрепването да е ОК и да отговаря на изискванията. Той Румбата не случайно я е тествал на лека кола, по-големите машините очевидно са по-здрави. Но пък 4х4 машините има шанс да вървят на места, където има сериозни динамични натоварвания, така че в края на краищата нещата са изравнени грубо казано. Колкото до използването на палатката вече на място, ако тавана е здрав, не виждам никакви проблеми, натоварванията тогава са статични и са в пъти по-малки в сравнение с "подскачането" по пътя...
                      Абсолютно съм съгласен, джаскането с джипките е доста сериозно, но пък и на тавана е само палатката (без хора) препоръчително

                      Коментар


                      • #13
                        А някой има ли опит колко издържа една такава палатка ако е постоянно отгоре на джипката. Чел съм препоръки на други производители на нормални туристически палатки, че през деня не е добре да седи на слънце, не знам до колко е ок ако примерно си я държиш на кола/джип цяло лято??

                        Коментар


                        • icerunner
                          icerunner коментира
                          Редактиране на коментар
                          Моята е на 12-13 години. От тях 3-4 години седи целогодишно на джипа, 4-5 по цяло лято и 2-3 лета е била изнасяна само като трябва - това хронологично в обратен ред - сега изобщо не я свалям от години. Общия брой нощувки не знам, може би около 150. Напълно здрава е, но и личи, че не е нова. Мрежата за комари е сцепена на места, калъфа е поскъсан, останалото е здраво. При целогодишно несваляне много трябва да се внимава с влагата, щото веднъж бяха мухлясали чаршафите вътре.

                      • #14
                        Благодаря за подробния преглед!

                        Малко допълнение за стълбата - возя такава от няколко години в кемпера. Не ми изглежда най-смисленото нещо по няколко причини:
                        - тегло: при общо тегло 42 кг, тези телескопи правят около 1/4 от него. Да ги возиш на най-високата точка на МПС-то не е много хитро.
                        - разгъване: това чудо се разгъва от долните секции нагоре - не знам колко е удобно да го премяташ и държиш във въздуха, докато щракнат всички закопчалки.
                        - надеждност: ключалките имат навика да се пълнят с пясък и прах. Колкото и да мия и смазвам редовно цялата стълба и да я пазя от пясък, след 3 лета половината искат донаместване на ръка, за да се заключат като хората.

                        Като цяло - за тази цена на палатката спокойно може да се проектира и произведе доста по-лека и проста стълба, вместо да се ползва готово решение от друг брат-китаец.
                        Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

                        TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

                        Коментар


                        • s_s1
                          s_s1 коментира
                          Редактиране на коментар
                          И аз за кемпера ползвам такава стълба. Върши ми работа, досега не ми е създавала проблеми.
                          Може ли линк за по-добра и по-лека стълба и с по-малки размери в сгънато състояние около 3 метра.

                      • #15
                        Точно,казано!Много качествено изказване!

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X