Имам два гайковерта в момента, с тях работя почти ежедневно. Единият "марков", другият е Парксайд от Лидъл.
Имах и трети на батерии, който дори не знам в коя кутия е захвърлен на съставните си части. Първо литиевата батерия пусна "шкембе" - разду се.
Рециклирах я сам с качествени елементи 30С, дотук добре, то пък чуковете "дадоха фира".
Харесвам си аз акумулаторните инструменти, обаче има неща, за които въздушните нямат алтернатива. Не мислиш за батерии, зарядни и т.н.
Има ли въздух, или някакъв друг сгъстен газ имаш инструмент. Не го мислиш, зареждаш, стои си на рафта докато ти потрябва... Точно като за в сервиза... ;-)
Напоследък нещо гледам с тестването ми потръгна :-) Е, първият път ме пробваха с по-домашни дела, но сега ти да видиш, направо в джаза, пардон в сервиза...
Какво държа в ръцете си:
Картонена опаковка и "дежурния" за марката Парксайд куфар.
Отваряме и надникваме вътре:
Окомплектовка на доставката:
1 пневматичен ударен гайковерт
1 бутилка с масло
1 нагнетяваща мини масльонка
1 накрайник за бърза връзка 6,35 mm (1/4“),
предварително монтиран
10 сменяеми вложки
(9, 10, 11, 13, 14, 17, 19, 22, 24, 27 mm)
1 приставка удължител
1 шестостенен ключ
1 куфар за носене
1 ръководство за експлоатация
На вид добре го докарва, корпусът е стабилен – лят под налягане алуминий, с прахово покритие. Силата на удара се регулира на четири степени Ръкохватката е с меко противоплъзгащо покритие, добре на вид, на усещане също.
Всичко от списъка е налично, а аз се кефя, че производителят е надписал местата на всяка вложка. Омръзнало ми е да се чудя коя къде да слагам.
Четем внимателно и задълбочено ръководството за експлоатация (все още не сме го изхвърлили)
Технически характеристики
Макс работно налягане: 6,3 bar
Разход на въздух: 350 l/min
Максимална честота на въртене: макс. 7000 min-1
Захват на инструмента: 1/2“
Максимален въртящ момент: около 310 Nm
Тегло: около 2,03 kg
И някъде между страниците откривам и следния текст:
► Използвайте само свързващи маркучи с вътрешен диаметър минимум 9 mm.
Което ме накара да се замисля сериозно и да се разровя по темата.
Ненапразно производителя го е написал!
Прилагам една таблица, от която да придобиете представа колко огромни могат да бъдат загубите по "трасето" между компресора и пневматичния инструмент:
-
-
А какво ще стане на десетия метър .... не ми се мисли.
При разход на въздух 350 л/мин за мен правилния свързващ маркуч е поне 12 мм вътрешен диаметър, иначе инструмента НЯМА да достигне предписания въртящ момент от 310 Nm
По-късно щи ви покажа и видео по темата.
Подбрах вложка 22 и усетих, че нещо не е наред. Сетих се, че на нашето камионче гайките на джантите са 21 мм.
Греда! В комплекта няма вложка 21. Викаме "Тежката артилерия"
Ползвам този комплект инструменти у дома вече около година и нямам забележки. Има всичко необходимо за ежедневни дребни ремонти.
За добро или лошо, гумите не са сваляни поне 2 години.
Започвам с поучителен пример, от рубриката "как не се прави"
Видеото е пример за това какво се получава при неизвестен момент на затягане и "спирала" с вътрешен диаметър около 8 мм.
Имам и "спирала" на 12 мм. но беше на 300 км и нямаше възможност да я пробвам.
Това, което не се вижда на видеото. Нагласих ключа на максимум 200 Nm. и опитах да развивам, изщрака на всичките шест. Гайките реално бяха стегнати с много над 200 Nm. Развиха се с повече от метър тръба и стоварване на 90 кг върху нея
Ако знаех, кой ги е стегнал така .... щях да го накарам да ..... си ги развие де.
Добре че, няма запис на звука от развиването ..... ходил съм достатъчно по бившите Югославски републики и все съм научил нещо от тях
Време е да се покаже и "Как се прави"... Имайте го предвид, а и въобще стягането на джантите не е въпрос на "колкото може" или "до скъсване и четвърт назад" а е важно да се спазват максимално точно предписанията на конструкторите... Няма да се впускам надълго защо..., достатъчно е да запомните, че е важно!
Да видим как ще се представи машинката в сервизната реалност. На задна лява джанта не знаех колко са стегнати гайките, нито кой и кога.
Реших да направя един контролиран опит от дясната страна. Стягаме с професионален динамометричен ключ гайките, е за тая година още не съм го калибрирал, но не мисля че 2-3 нютона са от значение. Повече отклонение никога не е давал.
Регулираме ключа на 100 Nm. Според ръководството за експлоатация на камиончето гайките се стягат 100-120 Nm. за алуминиеви джанти. Стягаме...
Стига писане, време е за гледане:
Личното ми мнение е, че гайковерта се справя отлично за домашна употреба, да не говорим, че и за не толкова домашна.. И без да се забравя, че диаметъра на маркуча е мин. 12 мм!
"Хубавото" на пневматичните инструменти е, че се почва с компресорче за гумите и после .... "апетита идва с яденето", само жената да не научи.
В случая получаваме добра машинка, на още по-добра цена способна да ни спести много време и пот в ежедневието.
Препоръчвам на всеки, при това след сериозен двугодишен "стаж" със стария модел на Lidl. Опитвал съм много пъти да го убия, засега безуспешно ;-)
Имах и трети на батерии, който дори не знам в коя кутия е захвърлен на съставните си части. Първо литиевата батерия пусна "шкембе" - разду се.
Рециклирах я сам с качествени елементи 30С, дотук добре, то пък чуковете "дадоха фира".
Харесвам си аз акумулаторните инструменти, обаче има неща, за които въздушните нямат алтернатива. Не мислиш за батерии, зарядни и т.н.
Има ли въздух, или някакъв друг сгъстен газ имаш инструмент. Не го мислиш, зареждаш, стои си на рафта докато ти потрябва... Точно като за в сервиза... ;-)
Напоследък нещо гледам с тестването ми потръгна :-) Е, първият път ме пробваха с по-домашни дела, но сега ти да видиш, направо в джаза, пардон в сервиза...
Какво държа в ръцете си:
Картонена опаковка и "дежурния" за марката Парксайд куфар.
Отваряме и надникваме вътре:
Окомплектовка на доставката:
1 пневматичен ударен гайковерт
1 бутилка с масло
1 нагнетяваща мини масльонка
1 накрайник за бърза връзка 6,35 mm (1/4“),
предварително монтиран
10 сменяеми вложки
(9, 10, 11, 13, 14, 17, 19, 22, 24, 27 mm)
1 приставка удължител
1 шестостенен ключ
1 куфар за носене
1 ръководство за експлоатация
На вид добре го докарва, корпусът е стабилен – лят под налягане алуминий, с прахово покритие. Силата на удара се регулира на четири степени Ръкохватката е с меко противоплъзгащо покритие, добре на вид, на усещане също.
Всичко от списъка е налично, а аз се кефя, че производителят е надписал местата на всяка вложка. Омръзнало ми е да се чудя коя къде да слагам.
Четем внимателно и задълбочено ръководството за експлоатация (все още не сме го изхвърлили)
Технически характеристики
Макс работно налягане: 6,3 bar
Разход на въздух: 350 l/min
Максимална честота на въртене: макс. 7000 min-1
Захват на инструмента: 1/2“
Максимален въртящ момент: около 310 Nm
Тегло: около 2,03 kg
И някъде между страниците откривам и следния текст:
► Използвайте само свързващи маркучи с вътрешен диаметър минимум 9 mm.
Което ме накара да се замисля сериозно и да се разровя по темата.
Ненапразно производителя го е написал!
Прилагам една таблица, от която да придобиете представа колко огромни могат да бъдат загубите по "трасето" между компресора и пневматичния инструмент:
-
Пропусквателна способност (л/мин) според дължината на тръбата | |||
Диаметър на тръбата | 1 m | 5 m | |
3/8“ | 9.525 mm | 380 | 230 |
1/2“ | 12.7 mm | 1200 | 770 |
3/4“ | 19.05 mm | 1980 | 1380 |
1“ | 25.40 mm | 3000 | 2160 |
А какво ще стане на десетия метър .... не ми се мисли.
При разход на въздух 350 л/мин за мен правилния свързващ маркуч е поне 12 мм вътрешен диаметър, иначе инструмента НЯМА да достигне предписания въртящ момент от 310 Nm
По-късно щи ви покажа и видео по темата.
Подбрах вложка 22 и усетих, че нещо не е наред. Сетих се, че на нашето камионче гайките на джантите са 21 мм.
Греда! В комплекта няма вложка 21. Викаме "Тежката артилерия"
Ползвам този комплект инструменти у дома вече около година и нямам забележки. Има всичко необходимо за ежедневни дребни ремонти.
За добро или лошо, гумите не са сваляни поне 2 години.
Започвам с поучителен пример, от рубриката "как не се прави"
Видеото е пример за това какво се получава при неизвестен момент на затягане и "спирала" с вътрешен диаметър около 8 мм.
Имам и "спирала" на 12 мм. но беше на 300 км и нямаше възможност да я пробвам.
Това, което не се вижда на видеото. Нагласих ключа на максимум 200 Nm. и опитах да развивам, изщрака на всичките шест. Гайките реално бяха стегнати с много над 200 Nm. Развиха се с повече от метър тръба и стоварване на 90 кг върху нея
Ако знаех, кой ги е стегнал така .... щях да го накарам да ..... си ги развие де.
Добре че, няма запис на звука от развиването ..... ходил съм достатъчно по бившите Югославски републики и все съм научил нещо от тях
Време е да се покаже и "Как се прави"... Имайте го предвид, а и въобще стягането на джантите не е въпрос на "колкото може" или "до скъсване и четвърт назад" а е важно да се спазват максимално точно предписанията на конструкторите... Няма да се впускам надълго защо..., достатъчно е да запомните, че е важно!
Да видим как ще се представи машинката в сервизната реалност. На задна лява джанта не знаех колко са стегнати гайките, нито кой и кога.
Реших да направя един контролиран опит от дясната страна. Стягаме с професионален динамометричен ключ гайките, е за тая година още не съм го калибрирал, но не мисля че 2-3 нютона са от значение. Повече отклонение никога не е давал.
Регулираме ключа на 100 Nm. Според ръководството за експлоатация на камиончето гайките се стягат 100-120 Nm. за алуминиеви джанти. Стягаме...
Стига писане, време е за гледане:
Личното ми мнение е, че гайковерта се справя отлично за домашна употреба, да не говорим, че и за не толкова домашна.. И без да се забравя, че диаметъра на маркуча е мин. 12 мм!
"Хубавото" на пневматичните инструменти е, че се почва с компресорче за гумите и после .... "апетита идва с яденето", само жената да не научи.
В случая получаваме добра машинка, на още по-добра цена способна да ни спести много време и пот в ежедневието.
Препоръчвам на всеки, при това след сериозен двугодишен "стаж" със стария модел на Lidl. Опитвал съм много пъти да го убия, засега безуспешно ;-)
Коментар