Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сондажни машини,автосонди.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Сондажни машини,автосонди.

    Миналата седмица работхме заедно с едни момчета с турбо самоделка .Въртят с електомотор през редуктот от транспортните ленти (никога не съм се заглеждал по такива ) осовия натиск го постигат с лостове закеркенеяват ги някак си и сядат отгоре им . Вдигат ръчно с дебело въже и една ос която завършва колело .Работният инструмент е борна 150мм Натиснете снимката за да я уголемите

Име:турбо самоделк&#10.jpg
Прегледи:2
Размер:98.3 КБ
ID:5269942

    Коментар


    • От: Сондажни машини,автосонди.

      Първоначално публикуван от st.darakchiev Преглед на мнение
      Перфектен! На УРБ 2А-2 е два пъти по-голям. Този е като хидропомпата ма крановете Краз. Три такива и става малко УРБ.
      И нещо важно - при УРБ 2А-2 системата е такава:два хидромотора са задвижени от ДВГ и отговарят единия за въртенето на редуктора, другия за цилиндъра на подема. Освен това има една малка помпа НШ10, която подава масло към цилиндъра за вдигане на мачтата и опорните цилиндри. При сондиране обаче, когато е необходим бавен, но стабилен напредък, той се осъществява точно от тази малка помпа. Групата хидромотор-цилиндър е най-вече за спуско-подемни операции. При натиск върху инструмента с хидромотора понякога се получава "подскачане". При продължителен рейс, ядково сондиране в твърди скали например, тъй като по-голямата част от дебита на хидромотора се дроселира, хидросистемата може и да загрее-охлаждането не е решено добре. Това е и една от причините УРБ 2А-2 да не се препоръчва за диамантено сондиране.
      При натиск върху инстумента с хидромотора понякога се получава подскачане . Нали 2а2 то за осов натиск използва хидро цилиндър чрез въжета . А за осовия натиск подаване , чрез хидро помпа -хидро мотор-редуктор -верига как ти се струва ? Само ми е странно къде ще се постави "мартин декера " или измервателния уред за подаване (натиск) и повдигане .

      Коментар


      • От: Сондажни машини,автосонди.

        Това е лесно.Щом работиш с хидравлика, трябва да има някаква сметка , за натиска-...Другиа вариант е на мъртвия край на въжето да имаш този часовник,който незнам за какво може да се ползва ,освен да ти дава някаква ориентация...на практика може и без него.

        Коментар


        • От: Сондажни машини,автосонди.

          Първоначално публикуван от монио Преглед на мнение
          При натиск върху инстумента с хидромотора понякога се получава подскачане . Нали 2а2 то за осов натиск използва хидро цилиндър чрез въжета . А за осовия натиск подаване , чрез хидро помпа -хидро мотор-редуктор -верига как ти се струва ? Само ми е странно къде ще се постави "мартин декера " или измервателния уред за подаване (натиск) и повдигане .
          Така е. Хидравличен цилиндър и полиспастна система. Въпроса е как е захранен цилиндъра. При подаване на поток от реверсиран хидромотор(помпа), голяма част от дебита ти идва излишен (задачата е да поддържаш натиск, напредъка е много малък) и се дроселира. При засичане на инструмента и подскок нагоре част от маслото в цилиндъра минава през дросела и целия лост се тресе, системата не е "твърда". Ако подаването е от НШ10, дебита е толкова, колкото да осигури напредъка на инструмента, дроселиране почти няма и системата е "твърда". И пак има подскачане, но е по-малко. На практика НШ10 не се ползва при сондиране, казват и "аварийно подаване", защото вдига по-голямо налягане от хидромотора, опъват с нея при прихват и често късат въжетата. Система с редуктор и верига се ползва доста в модерните сонди и вероятно е добра. Колкото за измерване на натиск/опън, врабчето е прав - всичко е сметки - имаш налягане на маслото в системата и изчисляваш на какъв товар отговаря.

          Коментар


          • От: Сондажни машини,автосонди.

            Колкото за измерване на натиск/опън, врабчето е прав - всичко е сметки - имаш налягане на маслото в системата и изчисляваш на какъв товар отговаря.
            Оставете тая работа ще смяташ че ще се чудиш прихват ли имаш или помпата се скапва или маномеръра нещо , тия инструменти за които иде реч са с идея направени или трябваше по един манометър да им сложат на дрилърите едно сметало и айде . Аз ми е ясно че с манометър и елка мога да определям до някаква степен параметрите на работа , но има много променливи които могат да те подведат .

            Коментар


            • От: Сондажни машини,автосонди.

              Първоначално публикуван от ZETROS Преглед на мнение
              ...вместо да се зачитам в чата ви под формата на коментари по темата може да се заключи една такава в която има по-обобщена информация...
              Няма как да заключиш тема и тя да е полезна - дори и тази техника търпи развитие, както и нивото на практикуващите занаята.
              Заключени теми в Уики - колкото искаш...

              Коментар


              • От: Сондажни машини,автосонди.

                Първоначално публикуван от монио Преглед на мнение
                Оставете тая работа ще смяташ че ще се чудиш прихват ли имаш или помпата се скапва или маномеръра нещо , тия инструменти за които иде реч са с идея направени или трябваше по един манометър да им сложат на дрилърите едно сметало и айде . Аз ми е ясно че с манометър и елка мога да определям до някаква степен параметрите на работа , но има много променливи които могат да те подведат .
                Тоя Мартин-Декер на какъв принцип е, че ми стана интересно. Руските 1БА-15 имат един много мразен уред като тахограф с 24часова шайба, на която се записва налягането на промивната помпа и натоварването на подемната уредба. ЗИФ-овете и СКБ-тата имат възможност за "претегляне" на инструмента и прецизно регулиране на натиска. Не съм запознат със западните системи кой знае колко.

                Коментар


                • От: Сондажни машини,автосонди.

                  Мани го това Уики, трябва си истинската теория и жив опит и гаранция ти давам и търпейки развитие има как да стане.
                  Vorsprung durch technik - Напредък, чрез техника
                  MAN, Mercedes-Benz & AUDI uber alles

                  Коментар


                  • От: Сондажни машини,автосонди.

                    Първоначално публикуван от st.darakchiev Преглед на мнение
                    Тоя Мартин-Декер на какъв принцип е, че ми стана интересно. Руските 1БА-15 имат един много мразен уред като тахограф с 24часова шайба, на която се записва налягането на промивната помпа и натоварването на подемната уредба. ЗИФ-овете и СКБ-тата имат възможност за "претегляне" на инструмента и прецизно регулиране на натиска. Не съм запознат със западните системи кой знае колко.
                    Мартин -Декера е фирмата производител , което знаеш (казвам го за пояснение понеже стана ясно че четат темата и съфорумници извън бранша)същите уреди са като руските , но както всичко американско са по качествени прецизни лесни за работа от дрилъра с тях . Монтажа е по лесен и са много надежни . Монтира се на мъртвия краи на въжето за-- товара. Двойните ходове на мъд помпата е електически и много прост датчика . Налягането на промивката дадчика се монтира на МАНИФОЛДА преди шланга който утива към промивната глава . И обороти на ротора също електрически .За двойните ходове на помпата и за оборотите на ротора датчиците са ел. на принципа на динамото въртенето но ротора посредством ремък върти генераторче колкото юмрук , което произвежда ток и в зависимост от силата на произведения ток часовника се отклонява по скалата и дава колко оборота се върти ротора или колко хода прави помпата . А за налягането на промивката и за товара е малко по сложно , на принципа на крика . Натиска от мъртвият край на въжето или промвката упражняват сила върху уред , дадчик (разбира се за товара и за налягането на промивката са различни) който го предава на течност (глицерин) , който го отдава на часовник и часовника показва съответно товара , който виси на телевия (куката) или часовник който показва налягането на промивката в системата. Как беше името на системата от промивната помпа до промивната глава забравил съм. Сетих се Манифолд
                    Последно редактирано от монио; 19-04-11, 19:44.

                    Коментар


                    • От: Сондажни машини,автосонди.

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Momchil 078.jpg
Прегледи:1
Размер:161.3 КБ
ID:5270439Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Momchil 008.jpg
Прегледи:1
Размер:131.0 КБ
ID:5270437
                      На първата снимка М Декера е долу в левия ъгал - червената кутия. На втората снимка дрилъра гледа в М Декера срещу него , пак червена кутия -апропо снимките са на Ф 100 уреда и на двете снимки е един и същ. Слага се и на БА15 М Декер но на половина по малък -универсален е .

                      Коментар


                      • От: Сондажни машини,автосонди.

                        Ей ,сезона май най-после почна и темата живна...

                        По идеята с обособяването на темата - имам предложение като за начало да поискаме да бъде обособен нов подраздел:
                        "Сондажна техника и сондажни методи", който да хакнем в раздел "Тежки машини....".
                        Впоследствие сегашната тема да я преместят от подраздел "Камиони..." в новия раздел, и там ще я разклоним на отделни теми - някои неща ще ги повторим по-систематизирано, за други ще пуснем нови теми.

                        Като се събере достатъчно матриял - ще го ферментираме, екстрактираме, филтрираме и накрая ще таблетираме...

                        Засега тук сме 5-6 редовни участника, но имаше момент от темата, когато май бяхме към двадесетина и повече. Може би нещтата наистина са се пооспамили малко.

                        Приемате ли така формулираното желание?

                        Драснете по един ред ако сте съгласни или пък дайте допълнителни предложения преди да пишем на Администратора.
                        Чакам основно Стефан, Момчил, Краси, Спаров и Славчо. Толкова май ще е напълно достатъчно за представителна извадка.

                        Коментар


                        • От: Сондажни машини,автосонди.

                          Идеята не е лоша .Спароу -Дори направи хубава тема , ако трябва да претърпи развитие то това е реда му а и дано да почнат да пишат и нови колеги . Съмнява ме че ги е страх да не би да издадат някоя голяма таина и да я разберем всички.
                          Две теми отделни ще превлекат и нови хора -предполагам .Стига да не е сложно използването им .
                          За кладенции сондажи има тема .

                          Коментар


                          • От: Сондажни машини,автосонди.

                            Най-после май май ми разбрахте идеята. Ще гледам и някоя голяма тайна да ви издам щом мислите, че затова сте само 5 души... не, просто са малко хората с опита подобно на вас например... Айде сега чакаме реализацията и свиркайте за участия.
                            Vorsprung durch technik - Напредък, чрез техника
                            MAN, Mercedes-Benz & AUDI uber alles

                            Коментар


                            • От: Сондажни машини,автосонди.

                              Тоя ЗЕТРОС ще излезе някоя скрита лимонка . Кажи тайната , ако трябва да те помолим .
                              А гаранция повече хора разглеждат темата и извън форума но , не участват .
                              Последно редактирано от монио; 20-04-11, 17:45.

                              Коментар


                              • От: Сондажни машини,автосонди.

                                Първоначално публикуван от монио Преглед на мнение
                                Тоя ЗЕТРОС ще излезе някоя скрита лимонка . Кажи тайната , ако трябва да те помолим .
                                А гаранция повече хора разглеждат темата и извън форума но , не участват .
                                ...не беше Зетрос, аз бях (Зетрос и Георги Василев бяха катализатор)...реших че няма какво да Ви чакам и помолих Администратора.

                                Да Ви е честит раздела, и да го напълним с полезна за бранша информация...
                                Това засега е най-дейния сондьорски форум - поне за който аз знам...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X