Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ограничител на скоростта

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Ограничител на скоростта

    Първо-Скоростната кутия не е от кашкавал,пък и си има мазане,защото двигателя работи,макар и на празен ход.Демек не може да се скапе,баш за 2-3км,по този начин.
    Второ-за двигателите е наполовина вярно-има и Евро 3 с класическа редова помпа,но с умна дюза и електронно управление.
    Трето-моторните спирачки VEB,вече се използват в различните марки,под различни имена.Дори първата такава е с две степени на мощност,а по-новите са с три степени.Самата им клапа също е различна и осигурява променливо съпротивление в изпускателната система.Тази клапа се управлява от компа,като дори се използва за натоварване на студения мотор,когато е дръпната ръчната и мотора работи на празен ход,с цел по-бързото му загряване до работната температура.
    Четвърто-допълнителните спирачки(ретардери) не са обвързани с екологичния клас на мотора и различните видове се използват и до днес.Всеки вид и тип,си има предимства и недостатъци,но теглата,които са описани са силно завишени и неточни.Освен това електрическите ретардери обикновенно са по-леки от хидравличните,при които има и голямо количество работен флуид.


    На истинския шофьор от другия пост,мога само да му кажа,че има Волво и с ретардер,барабар с VEB.И при него,и при другите марки и модели камиони,наличието на ретардер е въпрос на комплектация и не е в стандартното оборудване на камиона.
    И да,знам как се спира над 50тонна композиция от 100-110км/ч,та затова съм писал на предишната страничка,че камиона от клипа е празен и действията на шофьора са за затвор.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #32
      До: Ограничител на скоростта

      Когато караш на вънка се знае че е по строго затова се спазват и часовете и ограниченията на скороста ,но в България всеки си кара както си иска,и аз съм спускал траянови врати със скорост далече от нормалната с общо тегло 39тона но само нощно време когато движението е по малко защото ни гони времето и вечно бързаме за спиране няма да говорим, при скорост130-140км с40тона 1км спирачен път и молитва да не гръмне нищо.П.П говориме за Европейска марка камион .
      Техниката дава толкова колкото можеш да вземеш от нея!!!!

      Коментар


      • #33
        До: Ограничител на скоростта

        Първоначално публикуван от flashed Преглед на мнение
        До тук не видях нито един коментар от истински шофьор! Не такъв, който има С или С+Е. Вие давате ли си сметка един седлови влекач(7500 кг) + трионосно полуремарке(8000кг) + товар 22-23 тона как се спира тази маса? Някой изобщо помислил ли е за това? Говорите разни общи приказки за 100-130 км/час и куп други простотии. Никой нормален себеуважащ си човек, който не е нехранимайко и го е грижа малко или много за живота на себе си и на другите не би карал подобно превозно средство с такава скорост. Това не Ви е лека кола. Извинявайте много, но някой път някой да пробва при спускане на Витиня да натисне 3-4 пъти спирачките и после да отиде да пробва дали ще може да пипне с гола ръка? Точно заради това са измислени ретардерите/интардерите, моторните спирачки(VEB - Volvo Engine break - най-добрата моторна спирачка в бранша, поради която причина камионите Волво нямат на борда си ин/ретардер. За статистиката ще кажа, че от камионите с които аз съм се сблъсквал, ДАФ, РЕНО, МАН, МЕРЦЕДЕС, СКАНИА всичките имат включен интардер или ретардер. Само Волвото няма.) Относно скоростоограничителите - премахването им е изключително лесно, но и наказуемо според Закона. На повечето се слага прекъсвател на една жичка, която влиза отзад в тахографа и е готово.
        Незнам дали Ви е известно, но номерът със спускането на баир не върви нататък. За сведение ще кажа, че в Ръмуния, Унгария и така нататък, ако имаш над 3 минути каране с превишена скорост(примерно над 90, толкова е ограничението в тези две държави) те глобявят. Води се за изпускане на автомобила от контрол.Сами си направете сметка дали си струва. Само в България може да се правиш на важен, да застрашаваш живота на другите карайте товарен автомобил с 130 и после да изхвърлиш тахошайбите и все едно нищо не е станало.
        Не знам какво разбираш под истински шофьор? Не че се хваля но от 1992г съм зад волана на една Шкода Мадара доста време път и приключения.Карал съм и всекакви други марки и тонажи както и някой нови камиони.За това че над 100-110км/ч в Мадара-та всичко утихва СТАРИЯ е много прав тогава преминаваш в друго измерение.Но никога не ми е стискало да вдигам тия скорости с нея на изключена скорост още по-малко на спускане и е натоварена.Това си е чист опит за предумишлено убийство.Но СТАРИЯ каза " млади луди".Новите камиони имат мощни двигатели и още по-мощни спирачки само ще ти кажа един пример с Мен.2004г се прибираме с един колега с VOLVO F12 от Русе и Аз като всеки запален камионджия съм го изхвърлил на десната седалка а Аз карам (след 350км с Мадарата предния ден тия до Русе и обратно с VOLVO-то ми се видяха като почивка на плажа)та почваме да спускаме байра Русе-Бяла музиката свири ние си лафиме камиона 46.5т тотал върви и пее.По едно време светка червена лампа на таблото и ми привлича отнесеното внимание.Погледнах на бързо уредите проблем няма като изключим стрелката на тахографа(подминава 110).Веднага в главата ми се прехвърлят тонажи скорост спирачен път и асоцияциа със спирането на Мадарата от тая скорост равно на километри.Веднага скочих на спирачките.Най-голямата изненада дойде от тях.Камиона заби муцуна в асфалта а Аз гърди във волана колегата които не се държеше за седалката падна от нея и камиона почти беше спрял.Тогава разбрах защо карат бързо защото могат и да спрът бързо.А камиона веше 1988г производство.Не оправдавам не бързото а неразумното каране с рисковано изпреварване притискане и засичане на по-бавните.От там идват и катастрофите.Но когато те гонят срокове часове и шайби понякога няма начин. Не искам да се изкарвам супер шофьор защото не мисля че съм и горе написаното си е лично мое виждане не искам да го насаждам на никой.
        0887284106-Митко
        http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
        http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related

        Коментар


        • #34
          До: Ограничител на скоростта

          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
          Първо-Скоростната кутия не е от кашкавал,пък и си има мазане,защото двигателя работи,макар и на празен ход.Демек не може да се скапе,баш за 2-3км,по този начин.
          Не искам да споря, но при повечето производители на кутии помпата която маже кутията е вързана на вала на скоростната кутия, а не на потора. Затова и когато камиона се тегли, откачат кардана - за да не скапят кутията

          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
          Второ-за двигателите е наполовина вярно-има и Евро 3 с класическа редова помпа,но с умна дюза и електронно управление.
          Пример?

          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
          Трето-моторните спирачки VEB,вече се използват в различните марки,под различни имена.
          VEB (Volvo Engine Brake) се използва само и единствено от производители вграждащи двигател Волво / Дойц ... При другите не е ВЕБ, и като име и като принцип на работа ...

          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
          Освен това електрическите ретардери обикновенно са по-леки от хидравличните,при които има и голямо количество работен флуид.
          Това е така за старото поколение хидравлични ретардери, няма обаче начин една Телма да е по-лека от ZF Intarder...

          Коментар


          • #35
            До: Ограничител на скоростта

            Първоначално публикуван от sparow Преглед на мнение
            Какъв е тоя ограничител?И важи ли за камионите,защото един приятел с Ман Тга редовно пуска Витиня със 130км./ч. И къде се намира,вероятно е на ГНП-то и спира нафатата или?
            Едно време имах няколко камоина.Веднъж един от пичовете ми ме изпревари.Аз карах с леката си кола със 120 км. в час.Помислих си колко ще плащам ако обърне камиона с уискито на клиентите ми и за два дни взех решение.Купих бавни форгилета,купих бавни скоростни кутии.Блокирах нафтовата помпа и спънах возилата до 70 км в час. Резултат от интервенцията:
            1.Шофьорите ме псуваха,но ти винаги си ме псуват
            2.По-малко безсънни нощи за мен.
            3.Намаляване на разхода на гориво с окло 5 литра на 100,което имаше финансово измерение за година ,и то сериозно.
            До ден днешен ,като видя претоварен камион или такъв летящ с висока скорост тръпки ме побиват,защото съм карал камион близо 5 години и съм видял всичко ,което може да се види по пътищата...и добро и лошо.

            По темата конкретно.Блокажите са механични или електронни.Всички подлежат на манипулация,но отново казвам,че никого не съветвам да отпуска камион с голяма скорост,дори празен.
            Някои се раждат риби...малки рибки.С израстването се оформят като дребни риби,като едри риби и като големи балъци.
            NB !БАЛЪК-РИБА в превод от турски...

            Коментар


            • #36
              До: Ограничител на скоростта

              Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение
              Не искам да споря, но при повечето производители на кутии помпата която маже кутията е вързана на вала на скоростната кутия, а не на потора. Затова и когато камиона се тегли, откачат кардана - за да не скапят кутията


              Пример?


              VEB (Volvo Engine Brake) се използва само и единствено от производители вграждащи двигател Волво / Дойц ... При другите не е ВЕБ, и като име и като принцип на работа ...


              Това е така за старото поколение хидравлични ретардери, няма обаче начин една Телма да е по-лека от ZF Intarder...
              И аз не искам да споря.Кардана се сваля при теглене на МПС,с неизправен двигател.
              При движение,по инерция,с работещ двигател,не мисля че в предавателната кутия има вал,който да не се върти.Не твърдя,че движението при такива условия е полезно за кутията,но пък и не може да я повреди.

              Пример(за Евро 3,с редова помпа):
              tp://www.man-engines.com/mn_muk/datapool/mediapool/200/D2866D28.PDF
              http://www.gaz.ru/buyers/pgs/diesel/euro3
              http://www.gaz.ru/buyers/pgs/fuel-pump/euro3/
              http://www.mazservice.ru/maz/!go?ln=Maz-1.dpsp
              (наистина не са много разпространени и познати,но съществуват)


              За моторните спирачки:
              http://magazine.volvotrucks.com/glob...nhill-driving/
              http://www.jakebrake.com/flash/dd15/
              http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_brake (снимките най-долу-двигател Volvo)
              http://www.interparts.ie/pdf/DafXFBrochure.pdf

              И за ретардерите:
              http://www.voithturbo.com/retarder_e.htm
              http://www.voithturbo.com/applicatio...ennutzen_e.pdf
              http://de.wikipedia.org/wiki/Intarder
              http://www.fernfahrer.de/zf-intarder-|-technische-animation.htm (това е от линковете в Wiki-то)
              http://www.frenelsa.es/en/index.as
              http://www.zelusl.com/
              http://www.telmausa.com/telma_htm/default.htm
              http://www.industrialbrake.com.au/dr..._retarders.htm

              Съревнованието между различните видове ретардери продължава и всеки от тях има своите предимства и недостатъци.

              Линковете,които дадох,са предимно с образователна цел,и нямат за цел да рекламират нещо.Въпреки това,ако нещо в тях се сметне за противоречащо на правилата на Форума,нека бъде изтрито.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #37
                До: Ограничител на скоростта

                Не знаех че JAKE имат и тази система за мотори с горен разпределителен вал специално изгърбени за целта ... Явно е нова.
                При мотори с долен вал монтираха една друга система, която бях описал нагора в постовете.
                По принцип - това от линка подозрително прилича на една от двете спирачки които се монтират на 13 литровите мотори на Волво/Рено Евро4, но не съм съвсем сигурен че е същата система. В този смисъл => Рено Optibrake е VEB, а Рено Optibrake+ е вероятно системата на Jake... Системата VEB обаче я няма при друг производител освен Рено/Волво - на 100% съм сигурен в това.
                Мисля че Ивеко и Скания също ползват свои разработки, но за тях вече не съм толкова сигурен.

                В линковете успях да намеря тегло само за Телма за композиция 32 тона и то беше около 244 кг. За композиция 44 и повече тона - би трябвало телмата да тежи около 350-450 кг. ZF Intarder тежи 100-120 кг заедно с маслото и радиатора. Новите системи на Войт са с горе долу същите параметри като на ZF, даже май са и по-леки. По отношение на тегло - просто няма място за сравнение...

                Телмата остава популярна при малките тегла на композиция, където се монтира рядко но е по-лесна за монтаж (малки автобуси на камионски шасита и т.н). В същото време - серийността на тези модели е недостатъчно голяма за да разработват производителите на скоростни кутии интегрирани хидравлични ретардери. Телмата е популярна и при преустройство на автомобили (ретрофит), където друго просто не може да се монтира...

                Доста скоростни кутии сме ремонтирали вследствие на пускане по инерция, но не съм монтьор и няма да навлизам в детайли за механизма на мазане за да не направя грешка. Според мен става дума за разлика в скоростта на въртене на валовете със и без зацепена кутия - оттам идва и разлика в дебита на помпата която маже трансмисията, но може и аз да не съм разбрал нещо...

                На камион с блокирал двигател, може само да отцепиш съединителя и решаваш проблема с въртенето на коляновия вал от движението на колелата. В бутилките със сигурност ще има достатъчно въздух за това еднократно действие със съединителя, така че кардана май не се сваля заради това...

                Това е последният ми пост по темата. Все пак тя беше за ограничителите на скоростта, а аз доста се отплеснах.
                Последно редактирано от vlageo; 24-02-10, 17:30.

                Коментар


                • #38
                  До: Ограничител на скоростта

                  В линка за моторните спирачки,клипа е от официален сайт на производителя.Ако си го гледал до края,там показват при кои производители се вгражда тази система.
                  Само от линка с описанието на DAF-a(между другото Евро 3,с редова ГНП)се вижда че използва такава моторна спирачка под името DEB,която би трябвало да е Jake,а аз не видях голяма разлика от показаното в клипа и описаното в схемата за VEB.Вероятно има разлика в клапата на изпускателния колектор(снимките от Wiki-то,в дадения линк).

                  За ретардерите имаш право,а и не съм твърдял противното(казах,че описаните горе тегла не са реални),но пък както сам признаваш,те имат различни предимства.Лесно се вграждат по-лесно се регулират и имат по-различни характеристики от хидравличните.
                  Ето един линк за електрически за над 44т.

                  За предавателната кутия и тегленето на камион,описанието ти е доста объркано,но горе долу го схванах.
                  Да,ако се дърпа превозно средство с включена предавка и отделен от двигателя съединител няма да има проблем за кутията.Подобни условия се създават и в нормалната и употреба,и то не само,когато се сменят предавките.Само че в общия случай,е по-лесно да се свали кардана,особено ако няма въздух.
                  Помпата на кутията обикновенно е подобна на маслената помпа на двигателя и не се влияе от разлики в оборотите стига да се задвижва и да маже кутията.Та не се чупи толкова лесно кутия.

                  Не се притеснявай за офтопика,спрямо темата.Тя произлиза чак от темата за "КАМАЗ-ДАКАР",през няколко разклонения,така че ако някой сметне за необходимо ще раздели и тази тема.
                  Все пак сме в правилния раздел,а далеч по безпредметни дискусий се водят постоянно по разни теми.
                  Последно редактирано от cecoa1; 24-02-10, 21:57. Причина: уточнение
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #39
                    До: Ограничител на скоростта

                    Първоначално публикуван от Стария Преглед на мнение
                    83-84г. с ДАПаджийската Мадарка натоварена с големи електромотори от Коларов пробвах от Траянови врати надолу към Калугерово колко ще вдигне на 120 по инерция каза прас и скъса жилото на километражаинтересно че всички вибрации изчезнаха и се чуваха само гумите шуп шуп шуп.Сега се чуда къде ми е бил акълътДобре че Господ пази глупците та съм слезнал жив до долуПа возех и две приятелчета от маалата да ги утрепам и техНа 22 години къф акълособено при мене
                    Тогава беше ли готова магистралата, или по стария път?

                    Коментар


                    • #40
                      До: Ограничител на скоростта

                      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                      В линка за моторните спирачки,клипа е от официален сайт на производителя.Ако си го гледал до края,там показват при кои производители се вгражда тази система..
                      Според филмчето я има при Дойц, но не и при Волво.

                      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                      Помпата на кутията обикновенно е подобна на маслената помпа на двигателя и не се влияе от разлики в оборотите стига да се задвижва и да маже кутията.Та не се чупи толкова лесно кутия.
                      Помпата трябва да е зъбна, т.е. дебита и зависи от оборотите. На неутрална се върти с около 600-900 оборота, а в оптимален режим на двигателя - около 1600-1800 об. Разликата в дебита е почти тройна.
                      Кутията не се чупи в смисъл че казва храс, а се получава сериозно износване на зъбните колела, при това след съвсем малък пробег.
                      Може би не за всеки производител разбира се...При някой източни производители фабричните допуски са толкова големи, че мазане не им трябва, а от шума в кабината и около камиона, не можеш да чуеш шумонете на кутията.

                      Коментар


                      • #41
                        До: Ограничител на скоростта

                        Първоначално публикуван от sparow
                        Колега,имаш ли някакви снимки на нови камионски кутии и тяхното мазане/волво,ман/?
                        Това успях да намеря - инструкция за сглобяване и разглобяване.
                        На общия проспект се вижда капака на помпата във фланеца отпред точно до входящия вал. Това го слагат в МАН, Даф, Ивеко и Рено - двигатели около 400-450 кс.
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                        • #42
                          До: Ограничител на скоростта

                          Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение
                          Помпата трябва да е зъбна, т.е. дебита и зависи от оборотите. На неутрална се върти с около 600-900 оборота, а в оптимален режим на двигателя - около 1600-1800 об. Разликата в дебита е почти тройна.
                          Кутията не се чупи в смисъл че казва храс, а се получава сериозно износване на зъбните колела, при това след съвсем малък пробег.
                          Може би не за всеки производител разбира се...При някой източни производители фабричните допуски са толкова големи, че мазане не им трябва, а от шума в кабината и около камиона, не можеш да чуеш шумонете на кутията.
                          По такава логика,може да се твърди че и на ДВГ не му е добре да работи на празен ход.
                          Дали има разлика в износването,при работа под натоварване и при свободно въртене?!Аз мисля че има...
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • #43
                            До: Да обсъдим автобусите

                            Първоначално публикуван от bochkata Преглед на мнение
                            Скороста на всички по-нови камиони и автобуси,е ограничена на 103.км/ч.
                            Освен ако не е му е ровено из компа.

                            Електорнни са и са до 90 км/ч. нашите са 32бр евро5 МАН, Скания, Ивеко, Мерцедес, Волво по баира надолу с 25т. няма ограничител
                            --------------------------------------------------
                            [FONT=Courier New]понякога седя и си мисля, а понякога само си седя......

                            Toyota Yaris 1.0 VVTI :)
                            [/FONT]

                            Коментар


                            • #44
                              До: Да обсъдим автобусите

                              Първоначално публикуван от kolio33 Преглед на мнение
                              Електорнни са и са до 90 км/ч. нашите са 32бр евро5 МАН, Скания, Ивеко, Мерцедес, Волво по баира надолу с 25т. няма ограничител
                              За камионите е вярно,питах брат ми той кара ново Ивеко,но на автобусите е 103 км/ч.
                              0осем9осем7шест0осем7едно
                              Миро

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X