До: Ограничител на скоростта
Първо-Скоростната кутия не е от кашкавал,пък и си има мазане,защото двигателя работи,макар и на празен ход.Демек не може да се скапе,баш за 2-3км,по този начин.
Второ-за двигателите е наполовина вярно-има и Евро 3 с класическа редова помпа,но с умна дюза и електронно управление.
Трето-моторните спирачки VEB,вече се използват в различните марки,под различни имена.Дори първата такава е с две степени на мощност,а по-новите са с три степени.Самата им клапа също е различна и осигурява променливо съпротивление в изпускателната система.Тази клапа се управлява от компа,като дори се използва за натоварване на студения мотор,когато е дръпната ръчната и мотора работи на празен ход,с цел по-бързото му загряване до работната температура.
Четвърто-допълнителните спирачки(ретардери) не са обвързани с екологичния клас на мотора и различните видове се използват и до днес.Всеки вид и тип,си има предимства и недостатъци,но теглата,които са описани са силно завишени и неточни.Освен това електрическите ретардери обикновенно са по-леки от хидравличните,при които има и голямо количество работен флуид.
На истинския шофьор от другия пост,мога само да му кажа,че има Волво и с ретардер,барабар с VEB.И при него,и при другите марки и модели камиони,наличието на ретардер е въпрос на комплектация и не е в стандартното оборудване на камиона.
И да,знам как се спира над 50тонна композиция от 100-110км/ч,та затова съм писал на предишната страничка,че камиона от клипа е празен и действията на шофьора са за затвор.
Първо-Скоростната кутия не е от кашкавал,пък и си има мазане,защото двигателя работи,макар и на празен ход.Демек не може да се скапе,баш за 2-3км,по този начин.
Второ-за двигателите е наполовина вярно-има и Евро 3 с класическа редова помпа,но с умна дюза и електронно управление.
Трето-моторните спирачки VEB,вече се използват в различните марки,под различни имена.Дори първата такава е с две степени на мощност,а по-новите са с три степени.Самата им клапа също е различна и осигурява променливо съпротивление в изпускателната система.Тази клапа се управлява от компа,като дори се използва за натоварване на студения мотор,когато е дръпната ръчната и мотора работи на празен ход,с цел по-бързото му загряване до работната температура.
Четвърто-допълнителните спирачки(ретардери) не са обвързани с екологичния клас на мотора и различните видове се използват и до днес.Всеки вид и тип,си има предимства и недостатъци,но теглата,които са описани са силно завишени и неточни.Освен това електрическите ретардери обикновенно са по-леки от хидравличните,при които има и голямо количество работен флуид.
На истинския шофьор от другия пост,мога само да му кажа,че има Волво и с ретардер,барабар с VEB.И при него,и при другите марки и модели камиони,наличието на ретардер е въпрос на комплектация и не е в стандартното оборудване на камиона.
И да,знам как се спира над 50тонна композиция от 100-110км/ч,та затова съм писал на предишната страничка,че камиона от клипа е празен и действията на шофьора са за затвор.
Коментар