Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ограничител на скоростта

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Ограничител на скоростта

    На чавдарите не се слага ограничител имат протокол в ДАИ от завода производител че конструктивно не могат да развиват скорости около максимално разрешената Колко е вярно не знам но аз навремето с чавдара не веднъж съм вдигал към 130
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • #17
      До: Ограничител на скоростта

      Ограничителя може да се маниполира и от техографа,при заверка могат да му задават различни настроики!!!А при 130км нищо не помага за спиране освен............молитви!

      http://vbox7.com/play:10874177
      Последно редактирано от D.Bonev; 31-12-09, 10:18.
      ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА

      Коментар


      • #18
        До: Ограничител на скоростта

        Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
        На чавдарите не се слага ограничител имат протокол в ДАИ от завода производител че конструктивно не могат да развиват скорости около максимално разрешената Колко е вярно не знам но аз навремето с чавдара не веднъж съм вдигал към 130
        Преди време важаха протоколите,ама само за регионален превоз-т.е в радиус от 50км от местодомуването на МПС.Сега вече и това май отпадна и са задължителни за всички товарни над 3500кг и автобуси над 9(или 12 беше) места.

        Първоначално публикуван от D.Bonev Преглед на мнение
        Ограничителя може да се маниполира и от техографа,при заверка могат да му задават различни настроики!!!А при 130км нищо не помага за спиране освен............молитви!

        http://vbox7.com/play:10874177
        На клипа този Страдалис е на неутрална скорост и вероятно е празен.Иначе такова каране по такъв път си е престъпление за затвор!
        И граничи с опит за самоубийство!
        Разбирам,да е по магистрала,айде-може,ама на такъв път...нямам думи.
        Виждал съм как гърмят предни гуми в движение и какви са последствията...Явно шофьора от клипа не е виждал.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #19
          До: Ограничител на скоростта

          Тоя страдалис да не е с бензинов мотор ,много високи обороти а не се чува двигатела...Нещо тоя клип не е като трябва,и се вижда ,че си е баир,то тва ивеко на равно,неможе повече от 90 да вдигне...

          Коментар


          • #20
            До: Ограничител на скоростта

            Първоначално публикуван от sparow Преглед на мнение
            Тоя страдалис да не е с бензинов мотор ,много високи обороти а не се чува двигатела...Нещо тоя клип не е като трябва,и се вижда ,че си е баир,то тва ивеко на равно,неможе повече от 90 да вдигне...
            Стралиса си върви много добре по-принцип.Може да се каже че при камионите си е бегачка.
            Звук няма да чуеш в такава кабина,повече отколкото в нормален съвременен автомобил(нищо че ДВГ е малко шумен-с помпа-дюза е) и това си е нормално,повечето влекачи са отлично шумоизолирани.
            Обаче че е изключен от скорост си се вижда-оборотомера е на 500-600об/мин.И свети N-неутрална на таблото.
            Байр е,ама камиона се спуска по него.
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • #21
              До: Ограничител на скоростта

              Чакай,че аз гледам 5000хил.об. и викам то тва е бензин,ама нали 500 са дефакто.....

              Коментар


              • #22
                До: Ограничител на скоростта

                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                Преди време важаха протоколите,ама само за регионален превоз-т.е в радиус от 50км от местодомуването на МПС.Сега вече и това май отпадна и са задължителни за всички товарни над 3500кг и автобуси над 9(или 12 беше) места.
                Възможно е и да е отпаднало но до преди две години едни приятели от Пазарджик пътуваха с чавдарите по редовна пътническа линия до София само с тахограф и такъв протокол.
                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                Коментар


                • #23
                  До: Ограничител на скоростта

                  Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                  Възможно е и да е отпаднало но до преди две години едни приятели от Пазарджик пътуваха с чавдарите по редовна пътническа линия до София само с тахограф и такъв протокол.
                  Може.За автобусите не съм 100% сигурен как беше...
                  Сега обаче положението е затегнато и гледам,че доста такива с протоколи от преди,сложиха тахографи.Явно не е без причина.
                  Между другото и на служебния КамАЗ,който пишеш,че чат пат караш,му се изисква тахограф и скоростоограничител(нали е с бързи и бавни),ама сигурно са ти ги обяснили тези неща служителите на ДАИ по пътя.
                  Поздрави!
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #24
                    До: Ограничител на скоростта

                    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                    Може.За автобусите не съм 100% сигурен как беше...
                    Сега обаче положението е затегнато и гледам,че доста такива с протоколи от преди,сложиха тахографи.Явно не е без причина.
                    Между другото и на служебния КамАЗ,който пишеш,че чат пат караш,му се изисква тахограф и скоростоограничител(нали е с бързи и бавни),ама сигурно са ти ги обяснили тези неща служителите на ДАИ по пътя.
                    Поздрави!
                    Тахографите на чавдарите ги слагаха основно за контрол на времето прекарано зад волана а нашия камаз си ими и тахограф и ограничител на скороста въпреки че и празен на двигател много трудно стига максимално разрешената скорост а по инерция с тия скапани руски гуми вибрацийте са такива че ти иде да скочиш от него в движение
                    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                    Коментар


                    • #25
                      До: Ограничител на скоростта

                      Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                      Тахографите на чавдарите ги слагаха основно за контрол на времето прекарано зад волана а нашия камаз си ими и тахограф и ограничител на скороста въпреки че и празен на двигател много трудно стига максимално разрешената скорост а по инерция с тия скапани руски гуми вибрацийте са такива че ти иде да скочиш от него в движение
                      Този,за който аз писах,беше самосвал,правен от влекач(с голямата кабина и бързи-бавни).Правеше около 110км/ч,ама само за проба и за кратко.Иначе избягвах да го карам с над 75-80км/ч,че му се охлабваха карданите(винаги ги усещах навреме),па и гумите,както казваш са малкоо...Дори и след слагане на ограничителя и тахографа си ги вдигаше,просто изключвах контакта(тока на ограничителя беш +контакт),а междувременно бях намерил и лепило за болтовете на кардана.
                      Ама и досега си се чудя на акъла,като го знам с какви спирачки беше.
                      Тоя от клипа със 130км/ч,ряпа да яде-срещу 110км/ч,с КамАЗ,с 15т товар и при лек наклон(верно пътят беше с четири ленти).
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #26
                        До: Ограничител на скоростта

                        83-84г. с ДАПаджийската Мадарка натоварена с големи електромотори от Коларов пробвах от Траянови врати надолу към Калугерово колко ще вдигне на 120 по инерция каза прас и скъса жилото на километражаинтересно че всички вибрации изчезнаха и се чуваха само гумите шуп шуп шуп.Сега се чуда къде ми е бил акълътДобре че Господ пази глупците та съм слезнал жив до долуПа возех и две приятелчета от маалата да ги утрепам и техНа 22 години къф акълособено при мене
                        К мирной жизни не пригоден.
                        Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                        ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                        Коментар


                        • #27
                          До: Да обсъдим автобусите

                          Първоначално публикуван от sparow Преглед на мнение
                          Естествено на свободна,с празна гондола,тоя тга няма комп,той е доста дърт,.
                          Мене ме вълнува къде е ограничитела и какъв е..? Аз предполагам е някой механизъм закачен за ГНП-то,
                          Ако спуска на празен ход - ще скапе скоростната кутия след 2-3 км защото при неутрална предавка няма мазане...
                          Ограничителите на автомобилите до Евро 1 - т.е. до 1998 (при някои марки и до Евро 2 - т.е. до 2001) са на ГНПто защото там автомобилите са с ГНП.
                          От евро 2 насам са или Комън рейл или дюза помпа и двигателя има само първична подкачваща помпа. Високото налягане се вдига от инжектора и се управлява електронно, така че ограничителя е функция на компютъра (даже не е отделен модул)
                          Ограничителите на евро 3, 4 и 5 изключват нормално на 93-95 км/ч, но при рязко натискане на газта (за изпреварване) поддържат около 10-15 сек скорост от 110-115 км/ч

                          При спускане по наклон се използва или моторната спирачка или ретардера.
                          Обикновената моторна спирачка (т.нар. Фова) я има на всеки автомобил над 12 т общо тегло и тя превръща двигателя в компресор (т.е. спира притока на гориво и затваря изпускателния колектор, а двигателя започва да дъвче въздух и да го нагнетява в изпускателния колектор). До евро 2 моторната спирачка можеше да загаси мотора, от евро 3 насам, двигателя поддържа минимални обороти и натискането на моторната спирачка не го гаси. Ефективността на моторната спирачка силна зависи от обема на двигателя и оборотите. За двигател от 11-12 литра ефективността е под 100 kW
                          За автомобилите над 19 т се предлагат така наречените двустепенни моторни спирачки, които при различните марки са на различен принцип. Аз познавам J-brake (LMTF) която се вгражда в Рено до 2005 и VolvoEngineBrake (VEB) която се вгражда във волво и в рено след 2005 затова ще разкажа за тях.
                          Втората степен на моторната спирачка работи заедно с Fowa-та и отваря или затваря хидравлично клапаните в определен момент.
                          При J Brake в края на втори такт когато буталото е в горна мъртва точка, спирачката отваря за момент изпускателните клапани и после ги затваря. Така в трети такт, когато буталото тръгва надолу - в цилиндъра се образува подналягане, което допълнително тормози мотора. J Brake е ефективна в много тесен диапазон от 1900-2000 оборота (а двигателя се развърта до 2100 !!!) и постига спирачен ефект от около 130 kW
                          при VEB - изпускателните клапани се отварят в началото на втори и началото на четвърти такт, така че по-високото налягане в изпускателния колектор да тормози буталото по пътя нагоре
                          Ефективността на VEB е много добра - от порядъка на 200 kW при 12 литров двигател и работи добре при широк диапазон от обороти, а двигателя на волво се развърта да 2300 об.
                          Въпреки това - при тежки товари и продължителни наклони си трябва ретардер. До евро 2 се ползваха електромагнитни ретардери Телма (от 400 до 900 кг допълнително тегло монтирано на кардана) или VOITH (около 500-600 кг), а от Евро 3 насам масово се използват хидравлични ретардери вградени в скоростната кутия (около 130 кг за ZF Intarder). ZF Intarder постига спирачно усилие от около 500 kW и теоретично може да спре автомобила, но при скорост от 30 км/ч не се включва.

                          Моля Ви не си играйте с ограничителите на скоростта. Те са задължителни за всичсо над 3,5 т общо тегло и спасяват хора...
                          Когато ги направиха задължителни - при нас идваха доста хора със стари камиони, които искаха документ, че автомобила им конструктивно не може да развие скорост от 90 км/ч, защото ДАИ им заверяваше документите на базата на тази малоумна служебна бележка с невярно съдържание, без те да се бъркат за 3-5000 лв за монтаж на ограничител
                          Ние отказахме на всички - надявам се и колегите вносители на други марки да са направили същото...

                          Коментар


                          • #28
                            До: Ограничител на скоростта

                            До тук не видях нито един коментар от истински шофьор! Не такъв, който има С или С+Е. Вие давате ли си сметка един седлови влекач(7500 кг) + трионосно полуремарке(8000кг) + товар 22-23 тона как се спира тази маса? Някой изобщо помислил ли е за това? Говорите разни общи приказки за 100-130 км/час и куп други простотии. Никой нормален себеуважащ си човек, който не е нехранимайко и го е грижа малко или много за живота на себе си и на другите не би карал подобно превозно средство с такава скорост. Това не Ви е лека кола. Извинявайте много, но някой път някой да пробва при спускане на Витиня да натисне 3-4 пъти спирачките и после да отиде да пробва дали ще може да пипне с гола ръка? Точно заради това са измислени ретардерите/интардерите, моторните спирачки(VEB - Volvo Engine break - най-добрата моторна спирачка в бранша, поради която причина камионите Волво нямат на борда си ин/ретардер. За статистиката ще кажа, че от камионите с които аз съм се сблъсквал, ДАФ, РЕНО, МАН, МЕРЦЕДЕС, СКАНИА всичките имат включен интардер или ретардер. Само Волвото няма.) Относно скоростоограничителите - премахването им е изключително лесно, но и наказуемо според Закона. На повечето се слага прекъсвател на една жичка, която влиза отзад в тахографа и е готово.
                            Незнам дали Ви е известно, но номерът със спускането на баир не върви нататък. За сведение ще кажа, че в Ръмуния, Унгария и така нататък, ако имаш над 3 минути каране с превишена скорост(примерно над 90, толкова е ограничението в тези две държави) те глобявят. Води се за изпускане на автомобила от контрол.Сами си направете сметка дали си струва. Само в България може да се правиш на важен, да застрашаваш живота на другите карайте товарен автомобил с 130 и после да изхвърлиш тахошайбите и все едно нищо не е станало.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Ограничител на скоростта

                              Първоначално публикуван от flashed Преглед на мнение
                              До тук не видях нито един коментар от истински шофьор! Не такъв, който има С или С+Е. Вие давате ли си сметка един седлови влекач(7500 кг) + трионосно полуремарке(8000кг) + товар 22-23 тона как се спира тази маса? Някой изобщо помислил ли е за това? Говорите разни общи приказки за 100-130 км/час и куп други простотии. .
                              -Колега,по-принцип си прав,но аз всеки ден пътувам по една отсечка
                              от главен път София-Варна със автобус,старая се да спазвам правилника
                              с леки изключенияно тировете и автобусите,ме задминават като
                              крайпътен знак,това е истина,не си го измислям.
                              0осем9осем7шест0осем7едно
                              Миро

                              Коментар


                              • #30
                                До: Ограничител на скоростта

                                Първоначално публикуван от flashed Преглед на мнение
                                До тук не видях нито един коментар от истински шофьор! Не такъв, който има С или С+Е. Вие давате ли си сметка един седлови влекач(7500 кг) + трионосно полуремарке(8000кг) + товар 22-23 тона как се спира тази маса? Някой изобщо помислил ли е за това? Говорите разни общи приказки за 100-130 км/час и куп други простотии. Никой нормален себеуважащ си човек, който не е нехранимайко и го е грижа малко или много за живота на себе си и на другите не би карал подобно превозно средство с такава скорост. Това не Ви е лека кола. Извинявайте много, но някой път някой да пробва при спускане на Витиня да натисне 3-4 пъти спирачките и после да отиде да пробва дали ще може да пипне с гола ръка? Точно заради това са измислени ретардерите/интардерите, моторните спирачки(VEB - Volvo Engine break - най-добрата моторна спирачка в бранша, поради която причина камионите Волво нямат на борда си ин/ретардер. За статистиката ще кажа, че от камионите с които аз съм се сблъсквал, ДАФ, РЕНО, МАН, МЕРЦЕДЕС, СКАНИА всичките имат включен интардер или ретардер. Само Волвото няма.) Относно скоростоограничителите - премахването им е изключително лесно, но и наказуемо според Закона. На повечето се слага прекъсвател на една жичка, която влиза отзад в тахографа и е готово.
                                Незнам дали Ви е известно, но номерът със спускането на баир не върви нататък. За сведение ще кажа, че в Ръмуния, Унгария и така нататък, ако имаш над 3 минути каране с превишена скорост(примерно над 90, толкова е ограничението в тези две държави) те глобявят. Води се за изпускане на автомобила от контрол.Сами си направете сметка дали си струва. Само в България може да се правиш на важен, да застрашаваш живота на другите карайте товарен автомобил с 130 и после да изхвърлиш тахошайбите и все едно нищо не е станало.
                                На някои ни дойде ъкъла на някои не . Ако случайно имаш път към Велинград питай някой за къркъма и как отвя радара на катаджиите с над 160 километра на траянови врата с автобус МАН и как при друг такъв "подвиг" му се пръсна турбокомпресора. Одъртя и ъкъл не му дойде ама някои господ ги пази.
                                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X