Какъв е тоя ограничител?И важи ли за камионите,защото един приятел с Ман Тга редовно пуска Витиня със 130км./ч. И къде се намира,вероятно е на ГНП-то и спира нафатата или?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Ограничител на скоростта
Свий
X
-
До: Да обсъдим автобусите
Първоначално публикуван от sparow Преглед на мнениеКакъв е тоя ограничител?И важи ли за камионите,защото един приятел с Ман Тга редовно пуска Витиня със 130км./ч. И къде се намира,вероятно е на ГНП-то и спира нафатата или?
Тия на старите камиони с отделни ГНП-та и с жило за газ се изпълняват по следната схема: от тахографа се взима инфо за скоростта и някакво устройство(малък комп) я преобразува в управляващ сигнал.И сигнала задейства ограничителя на помпата,а той е просто звено между жилото за газ и лоста за газ на ГНП-то.Когато се подаде сигнала ограничителя си увеличава дължината и по този начин при същото положение на жилото и педала за газ,лоста на помпата се връща към празния ход(не подава гориво).Като цяло,все едно се увеличава дължината на жилото за газ,та педала става лек и опира в пода,ама на лоста на помпата не се въздейства с него и той се връща към празен ход.Тези устройства могат да са пневматични или електрически(поне такива съм виждал)
МАN TGA със сигурност не е толкова дърт и жило за газ няма със сигурност.Там газта се отнема по електронен път.
И не,няма нужда да е на неутрална скорост-просто по наклон масата на автомобила е достатъчна да го ускорява и без подаване на газ(няма значение,че ограничителя е спрял да подава гориво още на 90км/ч).
За продължително спиране по такива наклони си има моторна спирачка и разни видове ретардери...
Ограничителите на скоростта на практика се настройват на 90км/ч на товарните автомобили(с изключение на тези до 7,5т и без теглич-те са на 100км/ч)и на 100км/ч на автобусите.
Изискват се и задължителни тахографи.
Всички нови превозни средства са с дигитални тахографи с памет и изискващи дигитална карта на шофьора,която се издава от ДАИ,и е личен документ.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
До: Да обсъдим автобусите
Първоначално публикуван от metalgiar Преглед на мнениеЧичи ми преди работеше в сервиза на митсубиши маратон, та и той ми е казвал че можели да подържат скорост от 180 км/ч
Това което пропуснах да спомена за ограничителите е,че винаги се захранват с ток от някъде и обикновенно имат предпазител(бушон).
Та,като махнеш бушона и скоростоограничителя не работи.Обаче и бушоните са свързани,обикновенно и с други важни функций,та като ги махаш,изчезва и по нещо друго(я ABS ...).И на тахографа май се записваше повредата,освен че се записва и скоростта.
На тия с електронните ограничители не им разбирам-имат си компютри и т.н.
На КамАЗ с бързи и бавни се наложи(от Закона) да слагам ограничител и тахограф,преди 3 години.Скоростоограничителя беше електрически и взимаше ток от копчето за чистачките....Та като ми трябваше временно изключване просто изключвах контакта(тогава нЕма плюс на чистачките).Вредно било за алтернатора ама аз не успях да го повредя.
Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
До: Да обсъдим автобусите
Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнениеПитай го и как спират.Те даже и моторна спирачка май нямат.
.
Те и 11М4 имат моторна спирачка,както и Чавдар 420.0осем9осем7шест0осем7едно
Миро
Коментар
-
До: Ограничител на скороста
Първоначално публикуван от bochkata Преглед на мнениеКак спират да каже някой който е карал,а моторна спирачка имат.
Те и 11М4 имат моторна спирачка,както и Чавдар 420.
Точно от такива дето са карали съм чувал,че спирачките на Маратона не са за завиждане...
Сега ако се отплеснем и за моторните спирачки,дали ще отворят нова тема и за тях?(тази произлиза от темата за автобусите и вече не мога да и хвана края.За автобусите произлиза от КамАЗ Дакар....и последния да затвори вратата-демек още от тогава сме за наказание)
Та само ще вметна,че има различни видове моторни спирачки.
Най-добрите,имат спирачна мощност,сравнима с максималната мощност на двигателя и обикновенно са с няколко степени на действие(виждал съм до три степенни).На съвременните автобуси и камиони,действието на моторната спирачка,ретардера(ако го има),темпомата и скоростоограничителя се управлява от компютъра и има различни режими и комбинации.Така че функцийте са им взаимно зависими и свързани при определени настройки от страна на шофьора.
Абе изобщо е доста сложно,ама резултата е че на магистралата само управляваш с волана,независимо от наклона.Само при ръчно-управляеми скорости,може да се наложи намеса при прекалено големи наклони.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
До: Ограничител на скороста
Първоначално публикуван от G_P_S Преглед на мнениеНа спускане може да спуска и с 150,но на равно МАН-а изключва на 89 км/ч. Има бушон. Махаш бушона и караш,а това,което пише тахографа на шайбата после си е за твоя сметка ако те спрат ДАИ.
Има и такива скоростоограничители,които позволяват кратковременно движение с малко по-висока скорост-за изпреварване(и то съм го виждал на МАН 26.422).А и първоначалните настройки и сверяването на тахографа се правят от хора.Значение за верността на тахографа имат и гумите и тяхното износване или променен размер.Затова ДАИ изискват протокол за заверка на тахографа.Заверките на тахографа се правеха на две години,сега обаче може и да има промени в Закона.
Първоначално публикуван от sparow Преглед на мнениеНикакъв бушон не маха,тахографа му е на ключ,от акумулатор,и когато иска го пуска.
Актросите и те са същите кекави боклуци-махаш 1бушон и ти спират половината уреди на таблото.
Шайбите могат да се разчитат с голяма точност с някакви специални уреди.На пътя това не се прави но при ПТП се гледат...Последно редактирано от cecoa1; 30-12-09, 20:56.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
До: Ограничител на скороста
Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнениеТака де-кажи,като си карал...За Чавдара-има ли добри спирачки или не.
Точно от такива дето са карали съм чувал,че спирачките на Маратона не са за завиждане...
)
.
на Чавдара са много добри стига да са изправни.
Аз,маратон не съм карал,ама брата казваше,че спирачките са му по зле от на Чавдара.0осем9осем7шест0осем7едно
Миро
Коментар
-
До: Ограничител на скороста
Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнениеАми пак е малко условно това...
Има и такива скоростоограничители,които позволяват кратковременно движение с малко по-висока скорост-за изпреварване(и то съм го виждал на МАН 26.422).А и първоначалните настройки и сверяването на тахографа се правят от хора.Значение за верността на тахографа имат и гумите и тяхното износване или променен размер.Затова ДАИ изискват протокол за заверка на тахографа.Заверките на тахографа се правеха на две години,сега обаче може и да има промени в Закона.
Трудно се прави тахографа на ключ,щото трябва все нещо да отчита,че си се движил.Ако се махне буксата от скоростната кутия-тахографа почва да пише плътни черни ленти по шайбата и става ясно че е повреден.Ако му се спре тока,спира и часовника,а и трудно му се спира само тока за него.Освен това се пише и пътен лист и изминатите километри отчетени по тахографа трябва да се засичат.
Шайбите могат да се разчитат с голяма точност с някакви специални уреди.На пътя това не се прави но при ПТП се гледат...
Коментар
-
До: Ограничител на скороста
Първоначално публикуван от G_P_S Преглед на мнениеНа МАН 24-362 и на трета серия е така.За ДАФ съм чувал,че се реже някакъв кабел ,ама после се отразявало на работата на помпата.
Иначе има и варианти с копче за изключване на скоростоограничителя.Виждал съм го на няколко камиона.Най-оригинално си беше на една SCANIA 143.Там на копчето си пишеше EDC и си беше оригинално на таблото-дали си беше така или е преправяно,не знам.
Копчето се ползва при изпреварване само,та ако те спрат и видят шайбата се оправдаваш с наклон и краткото време.Иначе при постоянно каране без ограничител глобите са големи,има и спиране от движение май.(та сигурно и отнемане на лиценз може).
Първоначално публикуван от bochkata Преглед на мнениеС Чавдара витиня съм я спускал само на моторна,като цяло спирачките
на Чавдара са много добри стига да са изправни.
Аз,маратон не съм карал,ама брата казваше,че спирачките са му по зле от на Чавдара.
За Маратона и аз такива неща съм слушал.Познавах един от откачените шофьори...та истории и легенди съм чувал.Лошото е че повечето са си истина.
Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар