Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Да обсъдим автобусите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Да обсъдим автобусите

    Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
    Защото имаше!!!

    Не ти ли прави впечатление, че всички пишещи в темата са с лични спомени от времето, когато имаше автомобилостроене?
    Тя темата е за автобуси, ама ако сложа няколко снимки на булгаррено 8, 10, алпин, на ловешкия пионер, прототипа Икар, и ...

    Ще почнем да търсим отговора реално, ама с такова закъснение е безсмислено!
    Имаше дрънци. Имаше отчаяни опити от немай къде - заради кошмарните граници между всички страни в соц-а и почти невъзможната около всички тях. Щото дефицит навсякъде и във всичко и партийните другари си въобразяваха че като го правят у нас проблемите ще са по-малки. Щото икономиката беше на такова дередже че и да отворят търговията не можеше да си позволи нормални автомобили.

    Как пък една Дания или Холандия, или Норвегия, или Гърция не се пробва последователно да прави мотоциклети, леки коли, жипки, малки камиони, та и средни камиони, някои неща и по няколко пъти. А ние - давай, да направим малък СССР в България. Ся че страдаме от мащаба, от зависимости и от нереалистична оценка на каквито и да било икономически фактори - давай, с марксизма напред.

    ДНЕС имаме горе-долу работещо автомобилостроене. Правим части. Много части. И коли правим. Малко, ама с преспектива.

    Коментар


    • #92
      От: Да обсъдим автобусите

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      ДНЕС имаме горе-долу работещо автомобилостроене. Правим части. Много части. И коли правим. Малко, ама с преспектива.
      Така е, може би повече долу, ама има. Обаче мантрите как автомобилостроенето ще ни раздвижат икономиката нещо не се сбъдват. Та така погледнато и тогава и сега не ни се получава съвсем.

      А я кажи в някоя от темите какви опити за жипки сме правили?
      Всеки трети е шести

      Коментар


      • #93
        От: Да обсъдим автобусите

        Имам колега, българин, бивш представител в Толиати на наша фабрика. Казваше, че не пожелава на никой да преживее такъв срам. Карал съм български коли, ползвал съм и български части. Не бяха по- лоши от румънските.
        А тези простотии се правят от името на всички ни.
        Даника
        Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

        Коментар


        • #94
          От: Да обсъдим автобусите

          Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
          Защото имаше!!!
          Какво имаше бе Вени? В Ботевград беше чисто екстензивно развитие на направеното от Рачо Джамов. Само количествата бяха повече, иначе дори сътрудничеството със Сетра е от негово време, само дето е прекратено сътрудничеството с Крайслер, Мерцедес, GM. Да не говорим за неестественото от икономическа гледна точка "изчекване" и крайната "неконвертируемост" на продукцията. В Шумен сглобявахме ГАЗ-ки, едните мостове бяха някаква "Бяла лястовица". Пловдивската авантюра не беше нищо повече от механизъм, държавата да преодолее по безболезнен за нея начин собствения си, административно наложен курс на долара и да го продава на населението по 5 лева. Ловеч - от фабрика за самолети до гараж за сглобяване на автомобилоподобия.
          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

          Коментар


          • #95
            От: Да обсъдим автобусите

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

            Как пък една Дания или Холандия, или Норвегия, или Гърция не се пробва последователно да прави мотоциклети, леки коли, жипки, малки камиони, та и средни камиони, някои неща и по няколко пъти.
            За Гърция не знам, но за другите не е баш така. Виж къде се прави DAF и VDL. Норвегия също е имала някакви производители, макар и неизвестни.

            А белгийската Van Hool има завод от скоро в Македония. Защо ли им е било да изберат страна, която не е в ЕС, при положение, че работната ръка е на същата цена у нас?! Скопие ли е по-близо до Белгия и Холандия или Ботевград(примерно)?! Пристанища ли имат, или като цяло им е по-добра инфраструктурата?!
            Да, няма да ни оправи положението една фабрика, както и тази в Ловеч няма... Затова трябват доста повече подобни. Трябва все нещо и да се произвежда(сглобява поне), щото само с туризъм и земеделие, дереджето е каквото е сега.
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • #96
              От: Да обсъдим автобусите

              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
              ...щото само с туризъм и земеделие, дереджето е каквото е сега.
              Екстензивен, с екстензивни култури. Е, не чак автобуси.
              Последно редактирано от veskov; 31-01-16, 09:51.
              А тези простотии се правят от името на всички ни.
              Даника
              Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

              Коментар


              • #97
                От: Да обсъдим автобусите

                Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                ... Парното на М 3 е като на М 4 суха печка с ръчно управление на паленето . Там трябва много усет за да го запалиш без да опушиш салона Подгряваш свеща ако е студена не пали ако е прегряла пак така ама с много пушек в салона Не уцелиш ли момента нищо не става а духа ли силен страничен вятър може да ти я угаси и язък ти за труда ...
                Бе хич не ни беше до смях, като посрещахме в Пампорово чужди туристи, превозвани с автобуси от София (щото летище Пловдив не приемало поради мъгла). Пристигаха хем замръзнали, хем осмърдяни на нафта и, разбира се, готови да пишат рекламации и да искат обезщетения още от първите часове на почивката ...
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • #98
                  От: Да обсъдим автобусите

                  Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                  Защо ли им е било да изберат страна, която не е в ЕС
                  Например пазар. Както китайците влизат в ЕС през Ловеч, така Ван Хол стъпва през Македония в Босна, Косово та и Албания. По изброените от теб погоре параметри Македония не е нещо повече от България, но от Ван Хол не са я с сравнявали с нас, а със съответните страни, а така тя съвсем реално "изпъква". Вярно, мижав е принципно този пазар, но не по-мижав от нас като трамплин за китайците.
                  Това е само предположение (на съответно изложените основания) - нямам на разположение сводки от централата на Ван Хол.
                  Усвояването на пазар си е много съществен мотив за основаване на производство. От тази гледна точка нас ни разглеждат като "провинция" на Румъния и Турция. Ние, след половин век на най-мракобесен социализъм (в региона - категорично най) и съответното толкова продължително прекъсване на всякаква рационална традиция в автомобилостроенето (а сме започнали и хронологично, и качествено, и количествено на съвсем средноевропейско ниво) сме крайно неподходящи за център.
                  Последно редактирано от davc; 31-01-16, 10:42.
                  Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                  Коментар


                  • #99
                    От: Да обсъдим автобусите

                    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                    ...Македония... работната ръка е на същата цена у нас?!
                    Изобщо не знам кой ги пуща тия вицове.

                    Прочее, в момента в България именно услугите и на второ, но все пак почетно, място промишлеността (включително автомобилостроенето - не само в Ловеч) влачи икономиката нанякъде. Земеделието и туризма са обект на непрестанни и огромни дотации, данъчни облекчения, безкрайни злоупотреби с едното и другото, излъчват корупция в цялото общество и тн Правителството си има свои причини да ги бута напред, но принципно си прав.

                    Ако държавата не се меси, ще имаме и повече автомобилостроене. Току на залеза на този бизнес в световен мащаб.

                    Коментар


                    • От: Да обсъдим автобусите

                      Всъщност завода в Македония е резултат на целенасочени многократни покани и реверанси от страна на държавата към белгийската фирма.
                      Продукцията му ще е за европейския пазар, както и за Америка. http://show.kamioni.bg/bg/menu/47/po...a-si-v-Skopiе

                      Ясене, колко е разликата в заплатите у нас и в Македония?! Дали работниците в Ловешкия завод на Great Wall взимат повече от колегите им в Скопския завод на Van Hool?!
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • От: Да обсъдим автобусите

                        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                        Продукцията му ще е за европейския пазар, както и за Америка.
                        Ма ти да не си мислиш, че големите приказки с рязане на ленти са оригинален патент на наш Гойко.
                        Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                        Коментар


                        • От: Да обсъдим автобусите

                          Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                          Ма ти да не си мислиш, че големите приказки с рязане на ленти са оригинален патент на наш Гойко.
                          Това го е казал собственика на фирмата. И то след конкретни големи поръчки. Над 100 автобуса вече са доставени.
                          В Косово и Албания може и да си вземат такива нови...но няма да е скоро. То и у нас тази марка не ни е баш по джоба...
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • От: Да обсъдим автобусите

                            Значи, за реализация на стратегическата цел, са се възползвали от случай (налична сделка за друго място), който ще гарантира избиването на инвестицията отведнъж и в самото начало.
                            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                            Коментар


                            • От: Да обсъдим автобусите

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              ..... се спасявахме както можем. Сега е друго.
                              Сега вече дори и за спасяване не ставаме!
                              Иво (таксито) Андреев
                              0988 91 80 50
                              Каджива Елефант 750 Лъки Експлорър 89-та

                              Коментар


                              • От: Да обсъдим автобусите

                                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                                Бе хич не ни беше до смях, като посрещахме в Пампорово чужди туристи, превозвани с автобуси от София (щото летище Пловдив не приемало поради мъгла). Пристигаха хем замръзнали, хем осмърдяни на нафта и, разбира се, готови да пишат рекламации и да искат обезщетения още от първите часове на почивката ...
                                Тези печки сами по себе си са абсолютно безпроблемни ако има някой в час поне един път преди зимата да я отвори за почистване и регулиране . На времето по трудния начин го разбрах с една чисто нова . Дюзата която пръска нафтата трябва да е на относително точен ъгъл спрямо турбината . По спомени беше нещо около 17 градуса по техническия паспорт . В гаража нямаше кой да ги поддържа жичкаджията поглежда има ток и свеща работи монтьорите обикновено си измиваха ръцете че не е тяхна работа на шофьора тя му е последната грижа и по добре да не работи защото като работи харчи нафта . По принцип при Чавдар 11 М 4 парното на вода стига защото радиатора е отзад от ляво не се обдухва директно и принципно мотора не страда от недозагряване по скоро обратното има склонност към прегряване .
                                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X