Обява

Свий
Няма добавени обяви.

съединители и скорости на въздух.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: съединители и скорости на въздух.

    Това е така.Но е друго да има маркучи да са скрити покрити.А не на ифата щангите и лостовете.И без това тая дето ще вземам е за основен ремонт.Единствено ходовата част и мотора е от основен ремонт.Но е стояла 2години на вънка и не се знае дали още основния ремонт важи.А и се цели до някъде удобен камион.Защото незнам дали си се возил примерно в Ифа и Мерцедес.Аз съм се возил и в двете и да ти кажа от думи на шофиорите и от мое мнение,Ифата убива шофьора за над 500км. преход,едно ,че педалите са неудобни.Ами и други проблеми.основно по возията.А мерцедеса е от горните снимки както писах 91.9.Вероятно е почнал да се прави след 91година.И ми е набор.

    Коментар


    • #17
      От: съединители и скорости на въздух.

      Изказвам мнение. Става дума за въздух,компресори,налягания... По тоя повод се сещам,че вместо пневматична система под налягане, може да се ползва система с вакуум. Няма компресори-няма конденс. Не са необходими сложни пневматични превключватели. Вместо тях се ползват електрически клапани за превключване на вакуумните пътища. Струва ми се по-компактно, като се има предвид желанието да се елиминират лостовите механизми. Примери за такива системи са много японски машини.
      диф сеуянин със самоует - www.rif4x4.bg

      Коментар


      • #18
        От: съединители и скорости на въздух.

        Първоначално публикуван от ArSey Преглед на мнение
        Изказвам мнение. Става дума за въздух,компресори,налягания... По тоя повод се сещам,че вместо пневматична система под налягане, може да се ползва система с вакуум. Няма компресори-няма конденс. Не са необходими сложни пневматични превключватели. Вместо тях се ползват електрически клапани за превключване на вакуумните пътища. Струва ми се по-компактно, като се има предвид желанието да се елиминират лостовите механизми. Примери за такива системи са много японски машини.
        Забрави - за да превключиш нещо, което шофьора дърпа с две ръце, за да го включи, ти трябва сила. Такава сила с вакуум не става. Ако ще е въздух - ще трябва сериозен въздух.

        На старите Волва - лоста за скоростите оставаше върху двигателя като вдигнеш кабината. По новите камиони със ZF Ecosplit са със жило между лоста и пневмо хидравличния усилвател, който е монтиран директно върху кутията.
        ...каквото и да правиш обаче - ще е сложна система и не знам дали ще си струва усилието. Най много по някой баир да останеш без скорости...
        Ако ти трябва охлаждане - сложи му втори радиатор (ИФАта е с водно охлаждане нали?)
        Ако искаш удобен камион - търси друга марка...

        Коментар


        • #19
          От: съединители и скорости на въздух.

          Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение
          На старите Волва - лоста за скоростите оставаше върху двигателя като вдигнеш кабината. По новите камиони със ZF Ecosplit са със жило между лоста и пневмо хидравличния усилвател, който е монтиран директно върху кутията.
          Върху двигателя,остава лоста,при доста старите Волва.После идват тези с телескопично-разтягаща се щанга на лоста и след тях са тези с жилата,но пък не са на ZF(Волво и Скания си правят собствени кутий за тежкия клас.Ползват чужди в лекия и предимно чужди хидромеханични).
          Отделно в много марки камиони се ползва(ше) телескопично-разтягащата се щанга на лоста.Дори тя служи понякога,за задържане на кабината в крайно отворено положение.
          Описанието което си дал–от стоящ на мотора лост,до жила или хидравлика,го има в MAN.Там не съм виждал с лост с разтягащо се стъбло.

          Присъединявам се към мнението,че само ще се намали надеждността,при подобни доработки,а конфорта едва ли би се повишил съществено.

          За въздуха срещу вакуума–има много причини едното да се използва в автомобилите и още повече за да не се използва при камионите и автобусите.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #20
            От: съединители и скорости на въздух.

            Лоста върху мотора съм го виждал при старите Волва - при новите не знам как е. Мисля че до Евро 3 - на ФХ лоста му оставаше долу върху мотора. После вече не знам как е - не съм се заглеждал (Те не се чупят и почти не се налага да им вдигаш кабината )
            Втората част - с жилата - касае всички други марки които ползват ЗетЕф Еко сплит. Моя опит е от Рено след 2001ва. Дотогава Рената бяха с телескопична щанга, защото кутиите им си бяха основно техни.

            Коментар


            • #21
              От: съединители и скорости на въздух.

              Колеги,така и не казахте къкво е това върху кутията на Мерцедеса-някъкъв усилвател ли е ? На Ифата кутия е подобна,но само излиза вилка,без такъв капак с клапани.Спирачките й са доста добри -комбинирани на спирачна течност и въздух и за да не се пипа друго възможно ли е на главния спирачен цилиндър с усилватела да се сложи помпа като на Шкодата? За да го натиска или няма да може да се сихронизира спирането.?

              Коментар


              • #22
                От: съединители и скорости на въздух.

                Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение
                Лоста върху мотора съм го виждал при старите Волва - при новите не знам как е. Мисля че до Евро 3 - на ФХ лоста му оставаше долу върху мотора. После вече не знам как е - не съм се заглеждал (Те не се чупят и почти не се налага да им вдигаш кабината )
                Втората част - с жилата - касае всички други марки които ползват ЗетЕф Еко сплит. Моя опит е от Рено след 2001ва. Дотогава Рената бяха с телескопична щанга, защото кутиите им си бяха основно техни.
                Грешиш(не че е от значение де).И при FH и при FL,че и при по старите с тази скоростна кутия(14+4 предавки),лостът е телескопичен и не остава на мотора.(тези с телескопичния лост,се нуждаят от малко наместване след затваряне на кабината,та не могат да се забравят лесно)
                И за кутийте на Рено,също бъркаш–старите с телескопичната щанга също бяха със 16 степенни кутий на ZF.Това се отнася и за доста старите им модели,от 80-90-те години.Жилата се ползват не само с кутий на ZF,има ги и във Волво например,където управляват модификация на старата механична кутия след определени години и модели .От друга страна,мисля,че има и модификаций на ZF-овските кутий с хидравличен привод.Отделно,че с хидравличния привод,се опростява схемата за кутийте с автоматизирано управление.(В Мерцедес е точно така–хидравличния привод се използва и при ръчноуправляемите и при автоматизираните им кутий)

                Sparow,за да използваш хидравличен цилиндър,да натиска вместо щанга,оригиналния спирачен цилиндър на Ифата(аз поне,така те разбрах),то не е необходимо,този цилиндър да е и той с пневматичен усилвател(какъвто е на Шкодата,ако имаш предвид "долната помпа" на привода на съединителя).Усилвателя не ти е нужен за такова приложение,защото няма да е достатъчно добра обратната връзка от педала–т.е. педала ще е сравнително лек през целия си ход(заради усилвателя),а спирачното усилие,ще нараства непропорционално на усилието на педала.За твоята цел,най-добре изобщо не използвай усилвател(не го захранвай с въздух например) или използвай друга подходящо подбрана(като предавателно отношение–разлики в диаметрите на буталата) хидравлична двойка(дори и привода на съединителя на лек автомобил,ако има подходяща).
                Аз лично съм слагал долна помпа за съединител от Шкода Европа,на Ивеко Еуротракер–присъединителните размери са еднакви,на външен вид също са почти еднакви с оригиналната помпа,но диаметърът на хидравличното бутало в тази помпа е по-малък от на оригиналния хидроцилиндър,а горната помпа си е оригиналната и педала на съединителя става доста по-тежък,независимо от наличието на пневматичен усилвател към хидроцилиндъра.Та гледай,да подбереш правилно диаметрите на хидравличните цилиндри(помпите),

                За първия ти въпрос,какво има там в кутията,не мога да ти дам точен отговор.Някакви клапани са,и по някакъв начин там се постига някакво усливане с въздух,на силата от лостовата система.Мисля,че Vlageo,беше дал някъде схеми и картинки на обикновенната 16 степенна кутия на ZF(каквато е и тази) в разглобен вид.
                Виждал съм,как действат външни мембранни и бутални,пневматични усилватели,направо върху лостовата система за превключване на предавките,но това беше в разни модели автобуси–там и разстоянието от лоста до кутията е много голямо.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #23
                  От: съединители и скорости на въздух.

                  Значи за спирачките си разбрал.
                  Първоначално мислех да слагам всичко от шкодата-кранове,балансиори,мембрани.Но самото пасване на мембераните към главините било трудно.И затова предпочитам да си остане всичко,само главния цилиндър да го натиска нещо друго.
                  За съединитела ,горе долу разбрах как трябва да станат нещата.
                  А за скоростите? Кутията на Ифата е 5степенна ,като влекачите мисля имат редуктор-бързи /бавни.Предполагам по малкия брой скорости ,улесняват цялата работа.
                  И последен въпрос-на голямите камиони за къкви служат 2палеца на скоростния лост?

                  Коментар


                  • #24
                    От: съединители и скорости на въздух.

                    Единия палец е за бързи-бавни.Другия е за половинки скорости
                    SKI-DOO SUMMIT

                    Коментар


                    • #25
                      От: съединители и скорости на въздух.

                      На повечето големи,западни камиони се слагат кутий с 10 до 18 степени.
                      За да се постигнат тези степени,при минимални габарити и маса на кутията,тя се прави от няколко на брой предавателни механизма,свързани последователно.
                      На практика,в повечето кутий има два двустепенни редуктора и една основна предавателна кутия с три до пет предавки плюс заден ход.
                      Най-често схемата е следната-отпред вала на съединителя(първичния вал на кутията) задвижва една двустепенна предавателна кутия,която има една директна и една повишаваща или понижаваща предавка(има ги и двата варианта).Това са,тъй наречените "половинки".Превключването на предавката става с пневмоцилиндър(най-често вграден вътре в кутията) и тя има и синхронизатори(различни по конструкция).Превключването на тази предавка е така направено,че командата към пневмоцилиндъра се подава само при натиснат педал на съединителя,независимо от положението на "палеца" върху скоростния лост–демек,палеца може да си го щракаш,както искаш,но докато не натиснеш съединителя(и то достатъчно) предавката не се превключва.(подобно на редуктора за бързи/бавни на КамАЗ).
                      След този редуктор,идва основната предавателна кутия.В нея най-често са четири предавки,плюс задния ход.Тази бройка е същата и в кутийте на Скания и Волво,но при тях най ниската предвка не се отбелязва с номер,а се бележи с буквата "C"(от "crawl"–пълзя) и тази предавка няма синхронизатор и се използва само при ниски скорости и в бавните предавки.Има и кутий само с три или с пет(четири синхронизирани и една с означение "C").Превключването на тези предавки става от лоста,посредством механична(жила,щанга/и) или хидравлична (с определен брой специални хидроцилиндри) връзка.Отделно,обикновенно има и пневматични усилватели.
                      След основната кутия е разположен още един двустепенен редуктор,доста често с планетарна конструкция.И в него има директна и понижаваща предавка,надеждно синхронизиране и пневматичен привод за превключването.
                      Превключването от лоста,става или с палец или посредством превключвател в основата на лоста или в самата кутия(има и двата варианта).За да се превключи предавката се чуква рязко лоста в напречното направление до крайните му положения в ляво или в дясно,в зависимост от това,дали се включва "бързата" или "бавната" степен.Освен това с чукването на лоста в страни и превключването на бързи/бавни,се променя леко в ляво или в дясно местоположението на предавките(така че на мястото на трета,например се включва първа,но вече в комбинация с бързите и се номерира като пета).Така се получава едно своеобразно разместване и частично наслагване на H-схемата.
                      Когато превключването на бързи и бавни е от отделно лостче(копче) на лоста,то предавките се припокриват на същите положения.
                      Тук превключването не е обвързано с натискането на съединителя,а с поставяне(преминаване) на лоста на основната кутия в неутрално положение.Отделно в някои кутий има защити против грешно превключване на бързи и бавни,защото такива евентуални грешки имат пагубни последствия за цялата кутия(най-често точно за планетарния редуктор).

                      И малко за коректното номериране и общоприетото в шофьорските среди:
                      Предвките в двата редуктора и предавателната кутия са така подбрани,че общо се получава ред от определен брой предавателни числа,на цялата предавателна кутия.Коректно би било да се назовават предавките според стойностите на предавателните им отношения с числата от едно до 12,14,16...или колкото е общия брой възможни предавки.
                      Но в практиката се е наложило,предавките които се изреждат преди да се превключи планетарния редуктор за бързи/бавни да се означават с номерата на полженията на лоста–например от едно до четири(или до три или пет).А пък различните предавки,при едно и също положение на лоста,с превключване на първия редуктор(за "половинките"), се е възприело да се наричат цели и половинки.Демек,накратко:от първа до четвърта(трета) при "бавните" са си от едно до четири,а при бързата група стават от пета до осма(или от четвърта до шеста,за тези с три степени„примерно Волво и Скания).И всяка от тези шест или осем предавки може да бъде "цяла" или "половинка".Така реално бройката е 12 и 16 степени,но в повечето 12 степенни има и "пълзяща" несинхронизирана предавка ("C"),която също може да е "цяла" или половинка,и така бройката става 14.Несинхронизираната предавка не може да се включва при бързата група.По същия начин се получават и 18 предавки от 16 степенната с положение "C".

                      Интересен е и въпроса с предавките за заден ход.При някои кутии те са само цяла и половинка–т.е. те са само две,тъй като вклюването на бързата група не позволява включването на заден ход.При други обаче,това ограничение не съществува и се получават четири степени за движение на заден ход,като най-бързата от тях е сравнима, като скорост на движение,със задния ход на повечето леки автомобили(примерно до към 30-40км/ч).

                      Съществувт различни вариаций,като има и кутий с по-малко степени заради липсата на половинки(така се получават 8,9 и 10 степенните) или пък само с "половинки"(каквато в същност се явява и 10 степенната кутия на КамАЗ) до 12(рядко 14) степенни.Разликата между "половинките" и редуктора за бързи/бавни,освен чисто конструктивна,като устройство и местоположение, е и преди всичко в предавателните числа.Половинките имат директна и малко повишаваща или понижаваща предавка,а в редуктора за бързи и бавни едната е директана,а другата понижаваща, с много голямо предавателно число.

                      P.S.Знам,че вероятно повечето неща са добре известни,но пък може да има и незапознати читатели на темата,на които да им е интересно.
                      Това са само една част от възможните вариаций на тема предавателни кутий за товарни автомобили–има и разни други варианти със или без синхронизатори на всички предавки,с ръчно,полуавтоматично и автоматизирано управление и т.н.
                      Ако не е за тази тема,нека се изтрие от компетентните.
                      Последно редактирано от cecoa1; 03-07-10, 01:52.
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #26
                        От: съединители и скорости на въздух.

                        На ИФА W 50 и на влекачите се монтира стандартната пет степенна скоростна кутия. Но на ифите навремето слагаха скоростна кутия от Йелч с бързи и бавни защото на йелча окачването на кутията е по същия начин като на ифата. Разликата е огромна мойта едната беше така направена от ГДР влекач с голяма кабина и скорости от Йелч.
                        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                        Коментар


                        • #27
                          От: съединители и скорости на въздух.

                          За скоростите,нещо такова ни трябва-
                          http://www.powerunit.ru/epp.htm

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X