Обява

Свий
Няма добавени обяви.

съединители и скорости на въздух.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • съединители и скорости на въздух.

    здравейте,значи по заглавието личи,че става въпрос за въздушно механични приводи на камиони.
    идеята е следната възможно ли на камион с механичен/лостов/ съединител да се добави въздушен цилиндър?
    същото важи за спирачките и скоростите.
    това цялото е за да може кабината да се вдига и да няма пречкащи се неща като щанги и др. ,а само маркучи.
    верно че изцяло въздушните-шкоди не са се доказали като много спираеми,но..
    като цяло ме интересува отнекъде да почета за тези неща,както и дали е възможно-
    относно въздушните скоростни кутии новите актроси и аксори имат такава и били пълна скръб..

  • #2
    До: съединители и скорости на въздух.

    Ремонтните книжки на Урал, тежките Зилове, Камаз.
    Но това не е да добавиш два маркуча, ония са проектирани така. Освен голям и тежък компресор с ресивери, там има и друга идеология на включването на механизмите.
    Пример: Зил-157 и Зил-131 са едно и също, и са произвеждани по едно и също време. Джугана е свален от производство през 85-та, 131 - малко по-късно. 131 е очовечен с това, което ти искаш. В резултат тежи тон и половина повече, и не може нищо в сравнение с Джугана. Освен да върви малко по-бързо по асфалта, по условията на управляемостта.
    Предполагам че в мечтите ти се мержелее нещо като Урала. Но той е шест пъти по-скъп от Зил-131, и даже в Русия не е народен автомобил. Даже при техните цени на всичко.

    Коментар


    • #3
      До: съединители и скорости на въздух.

      Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение

      Пример: Зил-157 и Зил-131 са едно и също, и са произвеждани по едно и също време. Джугана е свален от производство през 85-та, 131 - малко по-късно. 131 е очовечен с това, което ти искаш. В резултат тежи тон и половина повече, и не може нищо в сравнение с Джугана. Освен да върви малко по-бързо по асфалта, по условията на управляемостта.
      .
      И кое му е "очовеченото" на 131 в превключването на скоростите и съединителя спрямо 157 че нещо не мога да се сетя ??? Скоростните лостове и на двата излизат директно в кабината а съединителите им са на механична лостова система и компресорите са им почти еднакви както и спирачните системи.
      Първоначално публикуван от sparow Преглед на мнение
      здравейте,значи по заглавието личи,че става въпрос за въздушно механични приводи на камиони.
      идеята е следната възможно ли на камион с механичен/лостов/ съединител да се добави въздушен цилиндър?
      същото важи за спирачките и скоростите.
      ..
      Идеята на всичко това е да се облекчи живота на шофьора естествено е по добре и има ефект при камионите които минават над 500 км на ден. Недостатъка на всички авто пневматични системи всеки шофьор го разбира зимата когато въпреки наличието на дехидрататор конденза почне да замръзва. Даже в повечето случаи наличието на дехидрататор е минус в наще условия защото не можеш да добавиш спирт или антифриз в системата и да успееш от някъде на вкараш нещо дехидрататора го изплюва.
      Последно редактирано от sek.1; 27-10-09, 06:17.
      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

      Коментар


      • #4
        До: съединители и скорости на въздух.

        Kолега опиши каква машина искаш да преправяш за да може да се даде по-конкретно мнение и напътствие.По принцип Българина всичко може да направи стига да има желание.
        0887284106-Митко
        http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
        http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related

        Коментар


        • #5
          До: съединители и скорости на въздух.

          Теоритично е възможно зависи от конкретния случай(марка,модел).
          Това,което описваш е схема на пневмо-механично задвижване на съединителя.Механичното задвижване се подпомага от пневматично.
          Само пневматично задвижване не се използва при автомобилните съединители,по ред причини.
          Пневмо–механичното се използва също доста рядко,дори не се сещам за примерен модел.При него недостатък се явява неудобството при компановката,както и при механичното.
          Най-разпространената схема за задвижване(управление) на съединителя е хидро-механичната(наричана разговорно хидравлична).Това е схемата с "горна"(управляваща) и "долна"(изпълнителна) "помпи"(хидравлични цилиндри).Използва се при всички видове МПС.
          При товарните автомобили тази схема е развита в т.нар. пневмо-хидравлично задвижване,което по същество е хидравлично задвижване с пневматичен усилвател.То е и най-разпространеното при тежките товарни автомобили и автобуси. (КамАЗ,Урал-дизел и повечето западни са така)
          И според мен точно него имаш предвид ти.

          За спирачките,няма проблем,ако са на въздух спирачния кран може да се разположи и в кабината,вместо да се управлява с щанги (механично).
          В най-новите камиони в спирачния кран е вграден(или извън него) потенциметричен датчик (за положението на спирачния педал),информацията от който се преобразува от компютъра в команден сигнал за пневмо-вентили,които пропускат въздух за задеистване на спирачките.Т.е спирачките се задействат преди реално да се задейства главния спирачен кран.Тъй като електрическите сигнали са мноого по-бързи от командите с въздух,а също и защото спирачните пневмо-вентили са разположени близо до работните спирачки на колелата,действието на системата е много по-бързо от това на класическите пневматични задвижвания.Също силата за задействане на спирачния педал е мноого по-малка.При отказ на ел.системата за задействане,се задейства класичеката посредством главния спирачен кран(спирачния педал се натиска по-силно до по-голям ход).

          Управлението на предавателната кутия има доста разнообразни варианти.(механично,пневматично,хидро-механично и електрическо)
          Усилватели се използват при по-тежките модели.Те са основно пневматични и в зависимост от начина на предаване на движенията за превключване и компановъчната схема на автомобила имат различни конструкции.
          Обикновенно за управлението на скоростната кутия (до сега имам предвид само механична с ръчно управление)се използват няколко начина(обикновенно два).За превключване на основните предавки се използва механично,хидравлично(хидромеханично) или електрическо задвижване,със или без пневматичен усилвател.За превключване на предавките в т.нар делители(или мултипликатори),ако ги има,почти винаги се използва пневматично задвижване.

          Съвременните Actros-и и Axor-и имат няколко модела предавателни кутии.Не знам на кои казваш "въздушни".
          Дали и доколко са проблемни-не знам,но определено са доста усложнени като изпълнение.
          Ръчноуправляемите им кутии се управляват хидромеханично,т.е.връзката между скоростния лост и изпълнителните
          органи за превключване в кутията е хидравлична.В основата на скоростния лост има четири броя хидравлични цилиндри,с бутала свързани със скоростния лост.В зависимост от изпълнението и резервоара за хидравлична течност (масло)се намира в основата на скоростния лост и обикновенно е комбиниран в общ блок с хидравличните цилиндри.Чрез маркучи хидравличното масло отива до изпълнителните хидроцилиндри в кутията и такааа.....Много подробен станах
          С две думи това задвижване се нуждае от хидравлично масло за да работи.И доливането му даже не е лесно,а за обезвъздушаването да не говорим.
          Поддържам мнението,че излишно сложните машини не са по-издръжливи в тежки условия.

          Съвременните предавателни кутии са прекалено сложни за да ти ги обясня само с думи.Най-малкото ти трябват рисунки и схеми.За съжеление не мога да ти дам полезни линкове,аз съм ги чел нещата от книги преди време,когато се интересувах повече.
          Дано не съм те отегчил с обширния си отговор.
          Ако нещо не съм се изразил ясно и имаш интерес-питай.
          P.S. Горенаписаното е по памет и не претендирам за изчерпателност.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #6
            До: съединители и скорости на въздух.

            камиона е ифа,
            тъй като вероятно на него ще има сонда,а за нея или трябва отделен двигател,или този на камиона,за целта трябва да може дасе вдига кабината за по добро охлаждане.
            а за това трябва да се премахнат всички лостове,
            съединител,спирачки,скоростите може и да си останат с щанги,тъй като цилиндар за тях струва майка си и баща си. другото което тъй като установката на камиона ще тежи към 2-3тона ще е добре да има въздушни възглавници.изобщо планирам целия камион да е на въздух,е ще трябва друг компресор,ресивери,исушитела на ифата е много добър -казанче в което зимата се сипва спирт.стои до усилватела

            Коментар


            • #7
              До: съединители и скорости на въздух.

              На IFA W60L съединитела е на въздух и масло можеш да използваш неговия сервоусилвател той е като на Мадарата нов не е много скъп около 200лв скоро купувах за Мадарата а е и доста надежден скоростите можеш да ги направиш с лостова с-ма като на доста от по-старите камиони с дигащи се кабини има доста морги за камиони и можеш да вземеш механизъм за дребни пари проблем ще е само спирачките защото там са въздух и масло но и това е разрешим проблем спирачна камера от камион с въздушни спирачки задейства чрез спирачен кран усилвателя на спирачките на Ифа-та според мен това е най-простия и лесен за изпълнение вариант.
              0887284106-Митко
              http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
              http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related

              Коментар


              • #8
                До: съединители и скорости на въздух.

                значи аз съм го замислил по следния начин.
                съединитела ще е като на мерцедесите и рейсовете-въздух и масло.
                спирачките ще са от надежден камион на въздух.
                скоростите или както го е описал колегата ,или с лостове от шкода,нейната кабина се вдига.
                компресора тъй като требе по голям,от мерцедес или автобус,ще се зацепва от маховика като новите манове и мерцедеси.
                ако може някой колега с комион дето е на въздух да наснима педалите и канбаната.

                Коментар


                • #9
                  До: съединители и скорости на въздух.

                  Колега имам ИФА L 60 .А преди това съм имал W 50.На Л 60 , съединителя е хидравлично-пневматичен, спирачките са пневматично-хидравлични,а скоростите са механични ,освен за превключване на бързи-бавни и обротно ,което е пневматично. П.П.Кабината на Л60 се вдига.
                  0887632135-Краси

                  Коментар


                  • #10
                    До: съединители и скорости на въздух.

                    ще може ли да снимаш,?

                    Коментар


                    • #11
                      До: съединители и скорости на въздух.

                      Първоначално публикуван от sparow Преглед на мнение
                      ще може ли да снимаш,?
                      Колега ,аз лесно ще снимам ама не мога да качвам снимките и е дълго за писане.Ако нещо те интересува ,обади се ,по-лесно е.
                      0887632135-Краси

                      Коментар


                      • #12
                        До: съединители и скорости на въздух.

                        значи за скоростната кутия да бъде на въздух я измислихме що годе,кутията трябва да е като на татрата и камаза,с един лост излизащ от нея,на него се хваща въздушно-маслен привод,и на скоростния лост същото и се свързват с маркучи.
                        съединитела ще бъде готов от друг камион или от 6ца или мерцедес.
                        спирачките обаче трябва се преработят яко,тъй да може да се сложат цилинди на моста и да се преправят педалите в кабината.

                        Коментар


                        • #13
                          До: съединители и скорости на въздух.

                          Първоначално публикуван от sparow Преглед на мнение
                          значи за скоростната кутия да бъде на въздух я измислихме що годе,кутията трябва да е като на татрата и камаза,с един лост излизащ от нея,на него се хваща въздушно-маслен привод,и на скоростния лост същото и се свързват с маркучи.
                          съединитела ще бъде готов от друг камион или от 6ца или мерцедес.
                          спирачките обаче трябва се преработят яко,тъй да може да се сложат цилинди на моста и да се преправят педалите в кабината.
                          Педалите ще се преработят най лесно,но това упражнение да се заменят оригиналните цилиндри със пневматични спирачни камери ще е доста сложно.Ще се наложи да се преработи и захващането на накладките и монтиране на спирачни валове с екцентрик(механизма за тяхното задеистване).Другият проблем с който ще трябва да се справиш,е центроването на новите накладки врху спирачният таз така че при задеистването им да лягат равномерно върху работната площ на спирачният барабан.При повечето модели камиони и ремаркета има горна и долна,или предна и задна накладка.Обикновено разликата е в дължината или в начина на захващане на буренцата,дори и феродото и то е различно по дебелина в двата края, движещият се край е по дебел от тозй който е застопорен към спирачният таз.Всичко това се прави за да се постигне центроване на накладките към спирачният барабан.Така че по добре се замисли заслужава ли си да се прави това упражнение което ще излезе доста солено и като пари и като труд,или по добре я продаи Ифа-та и с парите които ще и вземеш +тези за преработката си вземи някой друг камион,които ще ти върши със сигурност по добра работа от един хибрид

                          Коментар


                          • #14
                            От: съединители и скорости на въздух.

                            Ето малко снимки да не кажете ,че съм се отказал от идеята.Усилено събирам снимки и инфо.Само донора липсва...
                            Първите няколко снимки са на Мерцедес 91.9/някъква модификация на 1632,но в интернет нищо не излиза за него/И Волво фл7 ,но при него всичко е скрито покрито.Съединитела му е с 2лоста предпологам само за усилване ,а няма 2помпи.
                            Последната снимка е на скоростите на влекач 1838.
                            За привода на съединитела съм вземал от шкода европа -въздушно-маслен.
                            Само за скоростите не ми е ясно къкъв е тоя текерлек в който влиза щангата от кабината.
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:006.jpg
Прегледи:1
Размер:129.4 КБ
ID:5189137Натиснете снимката за да я уголемите

Име:011.jpg
Прегледи:1
Размер:147.6 КБ
ID:5189138Натиснете снимката за да я уголемите

Име:017.jpg
Прегледи:1
Размер:153.2 КБ
ID:5189139Натиснете снимката за да я уголемите

Име:007.jpg
Прегледи:1
Размер:165.0 КБ
ID:5189140

                            Коментар


                            • #15
                              От: До: съединители и скорости на въздух.

                              Първоначално публикуван от sparow Преглед на мнение
                              камиона е ифа,
                              тъй като вероятно на него ще има сонда,а за нея или трябва отделен двигател,или този на камиона,за целта трябва да може дасе вдига кабината за по добро охлаждане.
                              ...що ми се струва, че е къде по-лесно да сложиш един допълнителен радиатор зад кабината или в междуосието - с принудителна вентилация - например с ремъчна предавка от кардана?
                              Да охлаждаш блока с вдигане кабината е като да пробиеш дупки на пода и на тавана на кабината...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X