Здравейте ,в нета попаднах на снимки на влекач Камаз дърпащ полуремарке .Някой виждал ли е такова чудо в България ? Предполагам ,че има заводски такива влекачи ,но дали е възможно на бордови Камаз да се сложи лафет и да дърпа полуремарке (по-скоро документално дали ще има проблем ) ?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Влекач Камаз
Свий
X
-
Първоначално публикуван от bokomo Преглед на мнениеПредполагам се шегуваш. Дърпането на 20+ тона със самоделка и скорост примерно 70км/час трябва да е криминално.
Коментар
-
Няма нужда от самоделки има заводски за без пари. https://www.ceneo.pl/74579722
Към 4500 лева + доставка от ПолшаВсичко което човек иска и търси през целия си живот е :
Място и хора към които да принадлежи ...
Коментар
-
Първо, има заводски такива, и второ, не е проблем да се направи от бордови, но ако ще се движи по пътищата трябва да се узакони промяната в Технотест или подобна институция.
...
ПП: Лично съм карал Камаз самосвал, който беше преправян влекач. Но си беше 6х4.
За времето си, машината е била сравнително добра, със своите предимства и недостатъци. За днешни дни също са останали някои предимства, но недостатъците са се увеличили...спрямо конкуренцията. При 6х6 конкуренцията е по-скъпа, или по-калпава...та там държи цена.Последно редактирано от cecoa1; 07-09-22, 22:39.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
При 6х6 конкуренцията която е поне толкова здрава като него е такива пари като закупуване и поддръжка че практически не е по силите на 99% от работещите с такава техника в България . Това МАН ТГА 6х6 за пари колкото десетина КамазаПървоначално публикуван от Rocco Преглед на мнениеСлед като ремонтирах всичко, което може да се рамонтира, най-накрая стана камион. Основен ремонт на двигател, след некой колометър умря и кутията и там бегаха едни хилядарки. От скоро с 6 чисто нови дюзи, и се получи нещо хубаво. Камаз ми е мечта още от доста време. Пък и там където возим, има едни терени, дето един Камаз 6х6 ни О@ра всчиките "западни" 6х6 машини, само тимбърджака върви заедно с Камаза. Излиза страшно много работа за подвоз и трябва нещо грубо, което да не го пазиш и проходимо.Последно редактирано от sek.1; 09-09-22, 09:00.
-
-
На влекач КамАз-5410 с ремарке одАз му дават 14 тона полезен товар и 80-85км/ч максимална скорост пълен .Навярно ще може да тегли само такова полуремарке ,защото е с 3 метра по-късо и 2 тона по-леко от стандартните .
Коментар
-
Това с кошерите от снимката, ще може да го тегли защото не е тежък товар. Отделно, 6х6 има и бавни в раздатката.
Иначе е слабоват, но пък не се предава лесно - возил съм до 17 тона с такъв самосвал, общо тегло около 25-26т. Носи ги, но на тръгване и спиране е зор... Зависи и с какви диференциали е, по спомен, имат поне 5-6 различни предавателни числа на мостовете, в зависимост за какво ще се ползва.
Като тая максимална скорост, която си цитирал, е малко ориентировъчна, някои си вдигаха и над 100км/ч, лично съм вдигал 110...
-
Ама лафче се е заформило за Камазите,че как да пропусна........
Доста отдавна (споделял съм) при дърводобива карах и Камаз 6х6 с ремърке и товаренето беше като за последно (все едно две къщи се движат по пътя) и от с. Кости до Търново 6-7часа. Нагоре от Тича по завоите кльопаше на първа и аха-аха....... Обратно по правите на връщане отнасяше всичко ,"миксера" развърташе 3500 об. като лека кола. Та товара и вървежа е според случаЯ. Тя, Ифа Л 60 , с малко натягане на регулатора- вдигаше 110 км (по километраж).
-
-
Последно редактирано от sek.1; 08-09-22, 07:36.Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
Оригинални камази влекачи има, но в съвременния свят не виждам полза от такъв камион. От влекач се търси надеждност и комфорт за водача, това са все качества които тоя камион не притежава, а там където обикновено се ползва 6 по 6 не се става за полуремъркета. Но в случай, че става дума за специален случай и готовност на собственика да се хвърли смело в приключението КАМАЗ от време на време по сайтовете излизат камиони влекачи с ремаркета за трупи или по-точно цели стъбла, даже съм засичал и с кранове.
Коментар
-
Няма смисъл да сравняваме Камаз от преди 40 години и сега . https://bg.man-trailer.com/4218195-q...ristics-photosБез цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
Тия от линка са на десетина години...
Има още поне едно поколение между тях и най-новия.
Специално най-новия съм го виждал още докато му настройваха електрониката(основно на кутията) от ZF в околностите на Friedrichshafen в Германия.
https://www.google.com/amp/s/fakti.b...az-sa-izvestni
...
ПП: Това преди войната в Украйна, сега не знам как ще го правят. По принцип си имаха там завод и на ZF(Кама), а и някакъв процент от предприятието принадлежеше на Мерцедес.Последно редактирано от cecoa1; 08-09-22, 22:31.
-
-
В Грузия този месец се нагледах на Камази.
Като този на 1-вата снимка, мабаш от СОЦ-а.
В Гудаури имаше аварирал влекач в самият курорт, на асфалта бяха попилени картер, бутала и доволно масло.
А пичовете отмаряха под ремаркето на масичка и сянка.
Не ми се спираше за фотка иначе беше забавно!
Само руснаците могат да ползват това понастоящем за международни превози точно както и едно време.
Смешна и тъжна работа, абе вероятно затова ги харесвам!
А на ТАЗИ снимка, което е точно от там мисля, че ТИР-а в далечината е пак е Камаз.Враг усраине
Коментар
-
Не са много камионите ни от онова ни от това време които могат да понесат това без последствия https://www.youtube.com/watch?v=Qh6f...B8%D0%B5%D0%B2 Колегите още ме споменават с добро какви ги вършех с нашия . Там международното с тия камиони обикновено е в границите на бившите съветски републики . Това ми е от любимите https://www.vbox7.com/play:10dda6685...ist&id=2037426Последно редактирано от sek.1; 09-09-22, 09:39.
-
-
Вършел си го въпреки Камаза, а не благодарение на него. Интересно как живеят хората по местата без съветска техника. Бил печелил Дакар - на тези машини, само предната маска е руска."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
- 1 like
Коментар
-
Да не разводняваме темата в такава посока ама баща ми караше бордови и по това време в автопарка на предприятието камаза беше върха на сладоледа.
Но по онова време.
Сега, 2022 година да го ползваш за ТИР както руснаците ми идва малко извратено.
Не толкова много но съм виждал камази с руска регистрация и извън бившите републики.
В Грузия обаче бяха наистина много и не вярвам да е заради настоящата ситуация.
Те просто си падат по такива мазохистични неща.Враг усраине
Коментар
-
Темата уж започна като за влекач Камаз но с обичайните лакърдии няма начин да не стигнем до особеностите на съветския автопром и има ли той почва у нас
Значи, това чудо-юдо /влекач Камаз/ по бай Тошово време беше голяма екзотика, а па за 6х6 да не говорим даже. В нашия ДАП нямаше ни един, при над десет Европи и не знам колко си Мадара. За Търновски окръг - не знам, но са били единици. При демокрацията вече и свободния пазар всеки започна да внася каквото му падне и от където. Така че в края на миналия и началото на този век поработиха си и у нас тия машини. Специфична работа и не са за всеки очевидно. От един наш завод тръгваха колона Камази и Европи с еднакви полуремаркета и товар за съседна държава - стигаха всички и се връщаха но по различно време и не вървяха заедно. Една местна фирма беше направила редовна линия до Казахстан, отначало накупиха едни Дафове и хоп - по едно време два нови Камаза, че и със зелени кабини Питам един от собствениците - що така?, той вика - оказа се че на границата няма значение с ква марка си, чакането е еднакво и после по оня път пак, долу-горе...
П.п. И да, Европи и Мадари отдавна вече няма в нашия край ни при земеделци, ни в пожарна... Самосвали Камаз обаче в нашия градец има поне 3 работещи, като поне единя - ежедневно.
Коментар
-
Камази имаше доста, да, даже и в моето село в ТКЗС-то /самосвал и бордови къс, с къса кабина, внесен 1981 година/, по бай Тошово. Пак да кажа, че говоря за седлови влекачи. По ДАПовете може би по една-две бройки, за проба. По някои строителни комбинати и организации, за полуремаркета бетоносмесители и панеловози също се виждаха бройки.
-
За влекач са слаби. Освен това не е толкова зор там да е 6х4, а да е як мотора. Камазовия е слаб, щото е по-малък и бързооборотен. Иначе наподобява мерцедесовите осмаци от ония години... Само че те са по 3-4 литра по-големи като обем... Просто Камази е в друг клас, колкото Мерцедесите с V6 от ония години. Става за соло, някакъв леко по-дребен самосвал и подобни... Просто при нас е наложен стереотип, че е от големите.
-
В татковИната от руските машини все още виждам най-много камази, предимно самосвали.
Влекачи - не, едно време също а сега пък - хептен.
Виждал съм ги във вариант влекач само с руска регистрация като тир.
Не съм спец но видимо това, което дърпат отзад им е зор.
И сега и едно време се влачеха като свински църва в баир с тия 20 тона или колкото там е стандарта.
Та явно наистина влекачите тук са били екзотика.
-
-
Съседът ми интензивно се занимава с изкопи и др. подобни дейности. Покрай тях има и доста самосвали. Камазите отдавна наряза на скрап. От соц. машините, останаха единствено четири Татри, които ходят по тегавите терени и излязоха много корави машини. Има и една работеща Мадара бетоновоз, но се ползва сравнително рядко."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
- 1 like
Коментар
-
Нерде Ямбол, нерде Стамбул, за чехите това. Сериозни са наистина и Татра отдавна няма, щото без руския пазар - нанай. Още по-специфична машина и от Камаз, не че чехът не е ходил с ТИР Татра до близкия изток, снимки в нетя - бол. И няколко работещи Татри имаме тука, карат вътрешнозаводски транспорт пристанище - завод за бетонни елементи ката ден пясък и баластра и кво от това? Млад човек абсурд да го качиш на такова да кара, ко остана да поддържа...
Активност за темата
Свий
Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар