Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Рено Савием-Офроуд Кемпер

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

    Първоначално публикуван от atanas_93 Преглед на мнение
    Много хора казват блокажи на лоста за включване на предния мост. Май случая е такъв.
    Един от старите колеги , пенсионер от 15 години и карал цял живот ГАЗ 69 и УАЗ 469 викаше блокаж на бавните
    На нас клиренс ни трябва , не скорост

    Коментар


    • От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

      Първоначално публикуван от aldr Преглед на мнение
      Един от старите колеги , пенсионер от 15 години и карал цял живот ГАЗ 69 и УАЗ 469 викаше блокаж на бавните
      Е ние като деца си говорехме за първа балканска, обачеее
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

        Малко Update по темата:
        Днес бях при кемпера, вдигнахме го на крик, въртяхме колелета и т.н.
        Всичко това се направи с човек който разбира какво прави, но ако някъде долу не съм предал точно какво е казал, то си е от мен, не от него. Човека има транспортна фирма и камиони които си гледа и си им разбира.
        Това което се установи, на първо четене, е:
        Ръчките отпред са две. Едната включва предният мост (както предположи един колега по-горе), а другата включва мултипликатор или както там се казва, аз му казвам "блокаж на двата диференциала"
        Именно това, като ми е било включено съм направил белята. Реално са били включени блокажите и мостовете, а аз завивах да изляза от паркинга където държа кемпи и усетих че трудно завива заради блокажа и го изключих в движение. Нещо отдолу изтряска на желязо, но аз реших че са лостовете на блокажите и не му обърнах внимание, докато днеска не ме разпита моя човек, какво точно се е случило и т.н.
        Най-вероятно има някакъв проблем в диференциала, който може да е само щипки, ако съм разбрал правилно-нещо дето държи касетата или нещо си там в нея с тия щипки, а може и да е нещо по-сериозно в диференциала.
        Предният мост, след малко нагласяне на кардана, включи и сега работи.
        Предстои сваляне на диференциала, ремонт или подмяна. Снимах това което пише на него, но ако някой може да го разчете, или по скоро да ме ориентира какво да търся, моля да помага:
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9614.jpg
Прегледи:1
Размер:111.9 КБ
ID:5701918

        Мисля да оправя това, да тапицирам кабината и ще му решавам съдбата.
        Първоначалната ми концепция за почивка беше джип и каравана. Понеже ми изпадна висок кемпер го взех...всичко хубаво, но затъвах по язовирите.
        После излезе тоя хубавец, който си е гОлем джип с легло и много удобства и го взех и него. Направих супер излети лятото, но шофирането на 200-300 км. ще се окаже доста неудобно, а и като застана някъде няма мърдане, щото катуна го разпъвам около 4ри часа...та сега ще взема една каравна за тест и ако с нея ми е по-удобно, няма какво да го мисля..

        Поздрави,

        Коментар


        • От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

          Е стига с тоя блокаж де... Нямаш такова нещо. "Мултипликатора" е демултипликатор - понижаваща предавка в раздатъчната кутия. Да се кара с включен преден мост парт тайм по твърда настилка не е най-добрата идея, но не е фатално отведнъж.
          Да не се отчайваш, но с частите ще е зор - голям зор. Дано не е това лебедовата песен на кемпера.


          ПП
          Проблемът не е в диференциал, а в раздатъчната кутия - твоят човек, по средата на камиончето ли човърка? Най-вероятно от зора при завиването "бавните" (демултипликатора) се е самоиключил - това е трясъкът. Щипките пък са вилки - те местят карантията в кутиите - може да са дали фира. Оригинални надали ще намериш, но това на мен поне ми звучи като нещо дето става и "правено".
          Последно редактирано от davc; 06-02-16, 22:32.
          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

          Коментар


          • От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

            Нищо не се е самоизключило, просто си превключил от бавни на бързи в движение. Но с ниска скорост, така че се съмнявам нещо да се е повредило въобще. Нищо общо няма диференциала, и най-вероятно и нищо му няма и на него.


            Обяснявам накратко действието на раздатката, което е като на всеки прост УАЗ. С единия лост се включва предния мост, с другия понижаващата предавка(бавните). На болшинството раздатки(почти сигурно и на твоята), лостовата система е така направена, че за да се включат бавните, трябва първо да е включен предния мост. Освен това, лоста за бързи и бавни(който мислиш, че е за блокажи) има и междинно положение между бързите и бавните, и там е неутрална- изключено от скорост(както и в основната скоростна кутия). С достатъчно усет и знания, с използването на това междинно положение, може да се превключи от бавни на бързи и обратно и в движение, като се ползва двойно амбрииране със или без междинна газ. Но това е за хора които знаят какво правят, за останалите е написано тези превключвания да стават при спряло превозно средство. Просто там предавката е с прави зъби и без синхронизатори, т.е. ти си превключил една несинхронизирана предавка с малко "хъркане", и при сравнително ниска скорост. Това " хъркане", поради късия ход на лостовата система, понякога става бързо и звучи като трясък. Аз лично се съмнявам да има каквито и да било последствия.
            Има вероятност и твоят познат да не е хептен в час с тази стара машина, и да възприема нормални луфтове за недопустими. Така че най-добре потърси и друг да погледне. Ако няма, просто снимай клип какво, кога и как включва, болшинството хора тук ще разпознаят нормалната работа.
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

              Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
              Е стига с тоя блокаж де... Нямаш такова нещо. "Мултипликатора" е демултипликатор - понижаваща предавка в раздатъчната кутия. Да се кара с включен преден мост парт тайм по твърда настилка не е най-добрата идея, но не е фатално отведнъж.
              Да не се отчайваш, но с частите ще е зор - голям зор. Дано не е това лебедовата песен на кемпера.

              ПП
              Проблемът не е в диференциал, а в раздатъчната кутия - твоят човек, по средата на камиончето ли човърка? Най-вероятно от зора при завиването "бавните" (демултипликатора) се е самоиключил - това е трясъкът. Щипките пък са вилки - те местят карантията в кутиите - може да са дали фира. Оригинални надали ще намериш, но това на мен поне ми звучи като нещо дето става и "правено".
              Виноват. За мен всичко което не е задно или предно е блокаж, но приемам забележката.
              Точно така се изрази и човека, ама аз така го запомних (за демултипликатора), а и за щипките така го обясни (си мисля). Рови и отпред и по средата. Там се намират лостовете дето включват разните му мостове и т.н. (не блокажи ).
              Реално не свършихме нищо повече, защото беше студено, а човека го вдигнах от кафе и се разбрахме като се стопли да рови пак и да сваляме каквото трябва да се сваля и да се прави каквото може, както може.
              За "лебедова песен" едва ли ще е, защото в момента си върви чудесно със задно предаване, а ако разбрах правилно мога да включвам вече и предния мост, но все пак наистина се очертава търсене.
              Разчитам, че тия мостове, диференциали, раздатъчни кутии и прочее главоболия, ще са съвместими от Авия и така.
              Ако нещо съм научил в живота, то е че няма нещо дето да не може да се направи. Всякакви дръгели съм карал, като едно време им виках "уникати" (имам някаква страст да притежавам екзотични автомобили дето са само по няколко бройки в страната и като счупя нещо става радостно), та горе-долу това дърво вече съм го ял, сега остава да видим докъде ще се докарам

              Благодаря ти за професионалния поглед и дано не се окажеш прав за частите

              Коментар


              • От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                Нищо не се е самоизключило, просто си превключил от бавни на бързи в движение. Но с ниска скорост, така че се съмнявам нещо да се е повредило въобще. Нищо общо няма диференциала, и най-вероятно и нищо му няма и на него.


                Обяснявам накратко действието на раздатката, което е като на всеки прост УАЗ. С единия лост се включва предния мост, с другия понижаващата предавка(бавните). На болшинството раздатки(почти сигурно и на твоята), лостовата система е така направена, че за да се включат бавните, трябва първо да е включен предния мост. Освен това, лоста за бързи и бавни(който мислиш, че е за блокажи) има и междинно положение между бързите и бавните, и там е неутрална- изключено от скорост(както и в основната скоростна кутия). С достатъчно усет и знания, с използването на това междинно положение, може да се превключи от бавни на бързи и обратно и в движение, като се ползва двойно амбрииране със или без междинна газ. Но това е за хора които знаят какво правят, за останалите е написано тези превключвания да стават при спряло превозно средство. Просто там предавката е с прави зъби и без синхронизатори, т.е. ти си превключил една несинхронизирана предавка с малко "хъркане", и при сравнително ниска скорост. Това " хъркане", поради късия ход на лостовата система, понякога става бързо и звучи като трясък. Аз лично се съмнявам да има каквито и да било последствия.
                Има вероятност и твоят познат да не е хептен в час с тази стара машина, и да възприема нормални луфтове за недопустими. Така че най-добре потърси и друг да погледне. Ако няма, просто снимай клип какво, кога и как включва, болшинството хора тук ще разпознаят нормалната работа.
                Това също е вариант, разбира се, а и самия аз нищичко не отбирам (ма*ка му и прасе), та сигурно ми се подсмихвате тайно на глупостите
                Цялата работа е, че моя човек иска да помогне и не ми дава да ходя на сервиз преди да е свалил всичко и да каже диагноза...Реално той оправи спирачките на кемпера и думата му тежи, относно кемпера.
                Хубавото е, че има къде да седи, има сервизи, а и пари за ремонт има, ако се наложи, така че това не ме притеснява, по-скоро ме притеснява, че почвам да си губя радостта от притежаването на тази хубава иначе машина...
                Тия коли и камиончета, нали трябва да ги имаме за кеф. То ако е за работа, хич не ми го хвалете

                Благодаря за подробното и хубаво обяснение, колега и за цялата помощ изобщо

                Коментар


                • От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                  Не се присмивам в никакъв случай, нещата са прости, но никой не се ражда научен, трябва просто да се видят. Няма лошо, че имаш близък, който да помогне. Просто не става ясно, какво нередно има в момента, за да се налага разглобяване или ремонт?
                  Предния мост се включва с единия лост. Понякога съвсем нормално е, на място, когато в раздатката се уцелят челно зъбите, да не може да включи и да му трябва леко мръдване за разминаване на зъбите. После като включиш предния мост, пак на място, включваш бавните през неутрална. Пак ако не влиза, трябва леко наместване.
                  Какво всъщност не прави/не работи нормално?!


                  Ако си счупил зъб в раздатката ще имаш чаткащ шум на бързи или на бавни, но и такъв няма.
                  Ако си изкривил вилки или лостова система, ще имаш самоизключване.
                  Какъв точно е проблема?
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                    Първоначално публикуван от paragraf 22 Преглед на мнение
                    ...Рови и отпред и по средата.
                    Благодаря ти за това: "професионален поглед", но да знаеш, че не съм професионалист, нито по образование, нито като реализация - просто съм карач (в смисъла на каруцар).
                    Но относно цитираната фраза:
                    Нека и аз малко по-подробно. Когато автомобилът се движи в завой, задните колела изминават сумарно по-малък път от предните. От тук обороти, ъглова скорост и т. н. Практически това се изразява в обстоятелството, че предният и задният кардани (карданни валове) се въртят с различни обороти. А раздатъчната кутия не е диференциал, тя е твърда предавка и затова когато е зацепена, не е възможно това да се получи (въртенето на карданите с различни обороти). В резултат, когато е включено двойно предаване и има движение в завой, задните гуми леко пробуксуват (поскоро едната - тази, която е по-малко натоварена). Това е и проблемът на движението по твърда настилка, защото в кал, хлъзгав терен, пясък и прочее, това се получава без да възникват особени напрежения. Всичкото това, ти го пиша, за да ти стане ясно, че диференциалите на предния и задния мост нямат нищо общо със ситуацията и няма повод да е възникнал проблем, в който и да е от тях.
                    Това за самоизключването и вилките (или нещо друго по раздатъчната кутия) са разсъждения от презумцията, че твоят човек няма начин да греши (според представянето му), но е напълно вероятно и предположението на Цецо - да не е хептен в час, или пък защото си го вдигнал от кафето.

                    ПП
                    Нека и на мен не ми се смеят печените участниците, за които това са елементарни до досада неща и е смешно толкова подробно да се обясняват.
                    Последно редактирано от davc; 06-02-16, 23:58.
                    Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                    Коментар


                    • От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                      Не се присмивам в никакъв случай, нещата са прости, но никой не се ражда научен, трябва просто да се видят. Няма лошо, че имаш близък, който да помогне. Просто не става ясно, какво нередно има в момента, за да се налага разглобяване или ремонт?
                      Предния мост се включва с единия лост. Понякога съвсем нормално е, на място, когато в раздатката се уцелят челно зъбите, да не може да включи и да му трябва леко мръдване за разминаване на зъбите. После като включиш предния мост, пак на място, включваш бавните през неутрална. Пак ако не влиза, трябва леко наместване.
                      Какво всъщност не прави/не работи нормално?!


                      Ако си счупил зъб в раздатката ще имаш чаткащ шум на бързи или на бавни, но и такъв няма.
                      Ако си изкривил вилки или лостова система, ще имаш самоизключване.
                      Какъв точно е проблема?
                      Ми така като го кажеш...всъщност, може и да няма проблем.
                      По-горе описах как ми забуксува на една кал и малко трева. Според колегите си е напълно възможно да си е забуксувал и нищо да му няма. Аз обаче съм го тествал тоя кемпер и знам, че лятото на един доста сериозен хълм, като забуксуваха задните гуми на тревата, включих всички тия ръчки (двете ) отпред, въпросния хълм го взе като на шега. Това е само един пример. После отново минавах през разни по-кофти места и където съм се затруднявал е излизал с включването на въпросните лостове.
                      Сега да се върна на конкретната случка. За мен не беше сработило каквото и да се казва това, което ме вадеше през лятото. Едната ръчка (предният мост), не включваше по никакъв начин днес, като същата ръчка не можах да я включа и там на поляната. Моя човек ровичка нещо отдолу аз докато я мъчех и тя щракна. Каза ми, че е развъртял кардана на ръка, защото явно не е можел да зацепи нещо си правилно за да се включи предния мост. След това вдигна предните две гуми на крик и пак правехме тестове с лостовете и каза, че предния мост вече включва, но е възможно да има проблем с въпросните "бавни". След това на мен ми писна, щото си духаше кучешката и го помолих да отложим за един по-слънчев ден.
                      Това е цялата история. Реално може и да си работи всичко.

                      Това не пречи да потърся части
                      Поздрави,

                      Коментар


                      • От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                        Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                        Благодаря ти за това: "професионален поглед", но да знаеш, че не съм професионалист, нито по образование, нито като реализация - просто съм карач (в смисъла на каруцар).
                        Но относно цитираната фраза:
                        Нека и аз малко по-подробно. Когато автомобилът се движи в завой, задните колела изминават сумарно по-малък път от предните. От тук обороти, ъглова скорост и т. н. Практически това се изразява в обстоятелството, че предният и задният кардани (карданни валове) се въртят с различни обороти. А раздатъчната кутия не е диференциал, тя е твърда предавка и затова когато е зацепена, не е възможно това да се получи (въртенето на карданите с различни обороти). В резултат, когато е включено двойно предаване и има движение в завой, задните гуми леко пробуксуват (поскоро едната - тази, която е по-малко натоварена). Това е и проблемът на движението по твърда настилка, защото в кал, хлъзгав терен, пясък и прочее, това се получава без да възникват особени напрежения. Всичкото това, ти го пиша, за да ти стане ясно, че диференциалите на предния и задния мост нямат нищо общо със ситуацията и няма повод да е възникнал проблем, в който и да е от тях.
                        Това за самоизключването и вилките (или нещо друго по раздатъчната кутия) са разсъждения от презумцията, че твоят човек няма начин да греши (според представянето му), но е напълно вероятно и предположението на Цецо - да не е хептен в час, или защото си го вдигнал от кафето.
                        Така ми обясни и той и ми каза, че в кал и черно, няма реален проблем да се завие докато са включени тези бавни (или така го разбрах аз), но е проблем на асфалт.
                        Възможно е, като е въртял гумите да е установил нередност и затова да каза, че трябва да се свали въпросния диференциал, да се огледа. Ако няма повреди, да се свали и въпросната раздатъчна кутия (ако е това по средата) и то да се огледа.
                        Може би, проблема е че не описах всичко това още от самото начало, а се опитах да предам какво сме свършили и какво ще търся, евентуално.

                        Иначе то за каране и аз карам, за мой срам, съм карал и доста тежки и проходими машини, включително и сега, но просто никога не съм се интересувал как работят точно. За тойотите си знам кога Н4, кога Н2 и кога L2 и това винаги ми е било достатъчно, но такова ръчкане по лостове малко ми е тъмна индия...
                        При всички положения , някаква ревизия или тест ще трябва да направя, защото искам да знам, че всичко работи...просто съм си такъв

                        Поздрави,
                        п.п.
                        Ще се допитам и до юнаците от Старозагорския офроуд отбор-със сигурност ще ме насочат къде да я правя тая ревизия.

                        Коментар


                        • От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                          Първоначално публикуван от paragraf 22 Преглед на мнение
                          Така ми обясни и той и ми каза, че в кал и черно, няма реален проблем да се завие докато са включени тези бавни (или така го разбрах аз), но е проблем на асфалт.
                          Възможно е, като е въртял гумите да е установил нередност и затова да каза, че трябва да се свали въпросния диференциал, да се огледа. Ако няма повреди, да се свали и въпросната раздатъчна кутия (ако е това по средата) и то да се огледа.
                          Може би, проблема е че не описах всичко това още от самото начало, а се опитах да предам какво сме свършили и какво ще търся, евентуално.

                          Иначе то за каране и аз карам, за мой срам, съм карал и доста тежки и проходими машини, включително и сега, но просто никога не съм се интересувал как работят точно. За тойотите си знам кога Н4, кога Н2 и кога L2 и това винаги ми е било достатъчно, но такова ръчкане по лостове малко ми е тъмна индия...
                          При всички положения , някаква ревизия или тест ще трябва да направя, защото искам да знам, че всичко работи...просто съм си такъв

                          Поздрави,
                          п.п.
                          Ще се допитам и до юнаците от Старозагорския офроуд отбор-със сигурност ще ме насочат къде да я правя тая ревизия.
                          Ми тези "хашове и елове" на Тойотата са си абсолютно същото, просто привода/управлението, не е директно механичен, а "асистиран". А ако старозагорския офроуд отбор са пичовете, които пишат и тук - там е истината и изобщо е трябвало с тях да започнеш.
                          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                          Коментар


                          • От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                            Тук вече малко лековато разсъждаваш. Това което те е вадило при единия случай и не е успяло при другия е случайността, а не различно техническо състояние на машината. Когато нямаш блокажи на мостовете(а ти нямаш), понякога се случват такива условия, че буксуват по едно колело и на предния и на задния мост(дори и да не ги виждаш от шофьорското място), и машината не тръгва. За включването на лостовете си трябва малко усет и наместване, ако не стане от първия път.
                            Ти вероятно си пробвал на място, без и да го запалиш... В реални условия, включването на предния мост може да става и в движение, но когато се движиш направо и задния мост още не буксува(за по-сигурно, натискай и съединителя, макар че може и без него). Друг начин ако си на място и не включва, просто включваш първа или задна и разклащаш леко машината(или направо плавно потегляш), като придържаш лоста докато включи. За бавните, по-добре при спрял автомобил - те на практика са още една скоростна кутия след основната, но само с две предавки и неутрална между тях. Иначе при движение, трябва да внимаваш да изравняваш оборотите при превключване, защото нямат синхронизатори.


                            Както изглежда на кемпера нищо му няма. Като някой път имаш случай, щракни мостовете и от двете страни, там където влизат карданите и от другата страна. Просто ми се ще да се уверя че със сигурност нямаш блокажи на мостовете. Те и да ги има, не са с ръчки, а на вакуум най-вероятно.
                            Ще потърся снимка на тукашния кемпер му бях снимал блокажите на мостовете.Това е предния, малко лошо се вижда.
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image-be2196a306a29591b398174626ff4aff45935084342c0633c2fe9fe2daac08c5-V.jpg
Прегледи:1
Размер:137.0 КБ
ID:5701927


                            А това задния:
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image-ae9c1fe57f6547fd257c9081e82f588f3d7a4c67c5b4f8b893a1a04e5d67891c-V.jpg
Прегледи:1
Размер:91.7 КБ
ID:5701928
                            Последно редактирано от cecoa1; 07-02-16, 00:31.
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                              Здрасти колега,четат те и от кемпер форума. Отдавна ти завиждах за камиончето, естествено след като го купи,докато беше на обява не му обърнах внимание. Ако искаш да се отървеш от него бих ти помогнал,тел. ми е 0897989373.

                              Коментар


                              • От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                                Първоначално публикуван от paragraf 22 Преглед на мнение
                                Ми така като го кажеш...всъщност, може и да няма проблем.
                                По-горе описах как ми забуксува на една кал и малко трева.... За мен не беше сработило каквото и да се казва това, което ме вадеше през лятото. Едната ръчка (предният мост), не включваше по никакъв начин днес, като същата ръчка не можах да я включа и там на поляната.
                                Не си успял да включиш 4х4

                                Моя човек ровичка нещо отдолу аз докато я мъчех и тя щракна. Каза ми, че е развъртял кардана на ръка, защото явно не е можел да зацепи нещо си правилно за да се включи предния мост....
                                Цецо ти е написал за включването

                                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                                ако си на място и не включва, просто включваш първа или задна и разклащаш леко машината
                                Съвет от мен:
                                Разучи си машината за да не изпадаш в неудобни (или скъпи финансово) ситуации.
                                Ако не си с "техническа" нагласа и искаш да се возиш за удоволствие, но без да се задълбочаваш, то мини на нещо по-модерно/юзер френдли. Машината ти е хубава, но просто е малко "олд скул" и иска "олд скул скилс".
                                Toyota Land Cruiser BJ70 1985
                                Lexus LS430

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X