Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Рено Савием-Офроуд Кемпер

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

    Първоначално публикуван от paragraf 22 Преглед на мнение
    Равносметката дотук:
    1. Двигател ....
    Гледайте си оригиналния ДВГ.
    Самото вадене на тоя ДВГ иска спец условия, или невероятна хамалогия, а качествената зямяна с друг ДВГ-скорости-раздатка-кардани ще е голямо предизвикателство предвид конструкцията и габаритите.
    Аз затова не харесвам старото LT като база за подобни проекти, защото и там конфигурацията е подобна.

    Коментар


    • #62
      От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

      Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
      Гледайте си оригиналния ДВГ.
      Самото вадене на тоя ДВГ иска спец условия, или невероятна хамалогия, а качествената зямяна с друг ДВГ-скорости-раздатка-кардани ще е голямо предизвикателство предвид конструкцията и габаритите.
      Аз затова не харесвам старото LT като база за подобни проекти, защото и там конфигурацията е подобна.
      По-принцип това е идеята, защото фактите са такива. Моторчето си звучи добре а и чувам, че има голям ресурс...ще видим де
      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
      Когато някога MAN, спира кооперацията със Савием, се ражда MAN G90, неголямо камионче правено заедно с Фолксваген, ползващо кабината на LT. Може да се погледнат двигатели, хидравлика... За хидравликата също и други марки от същия клас, включително и Авия. Чавдарчето, по лиценз на Авия също имат доколкото знам, но там е малко сбирщайн и не знам дали не е от ГАЗ 66(Виетнамка).
      Хубаво е да се види и скорости и раздатка кое как им е, може да има вариант за механична или хидравлична лебедка, ако има силоотводен вал.
      За токовете също има алтернатори всякакви.
      Вебастото какво да бъде, и защо му трябва?
      Благодаря за дадения вариант, колега.
      Иначе Авиа е изцяло по лиценз на Савием и буквално копира почти всичко. Затова тайната ми надежда беше в съществуваща хидравлика на Авиа, но ще намеря конкретни данни за по конкретно сравнение.
      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Преди да ти дойдат идеи за печка, лебедка и други такива блага виж си енергийната установка. Подозирам че има скромен алтернатор 40-60 ампера и скромни батерии.

      Лебедката изисква да имаш около 15см шаси пред радиатора (ако ще я монтираш отпред, което не е абсолютно задължително). Скарата на покрива трябва да се мисли с идеята за соларни панели - ще ти трябват.

      За хидравлика ще трябва да се разглежда отпред и отдолу.

      В София ли го държиш?
      Всъщност има няколко уточнения:
      Аз доста похвалих Кемпера, относно екстериор и интериор на обзавеждането, но има с какво да го похваля и откъм екстри.
      Няма да слагам печка Вебасто, а трябва да оправя/подкарам съществуващата такава.
      По-лесно ще е да изброя съществуващите системи и агрегати:
      1. Печка Вебасто
      -Има два дисплея който трябва да разгадая. (Не знам дали се виждат добре на снимката долу, но единия си е стандартен вебасто панел(монохромен дисплей), а другия е с механично копче с позиции и някакъв символ с пламък)
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_8036.jpg
Прегледи:1
Размер:68.4 КБ
ID:5689878
      2. Камионно парно -Печка Аврора(като на снимката отдолу). Подозирам, че едното управление на Вебастото може да е за печката, но по-принцип я тествах-работи си перфектно на работещ двигател. Инсталирана е в караваната част, под седящата група -пуска се с ключ маса
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:хеатер.jpg
Прегледи:1
Размер:22.6 КБ
ID:5689876

      3. Серпентинен бойлер;
      Това е нещото което много ми хареса, но за жалост е повредено. Реално представлява една продълговата тръба със серпентина вътре, която е свързана с вебастото и през която минава водния кръг и така се топли. За жалост, явно е била оставена с вода вътре през зимата и тая тръба се беше пръснала. Байпасирах водния кръг и сега имам вода от двете чешми (има и една в банята-с душ), но нямам топла вода...Иначе има 100 литра резервоар под едната седяща група и възможност за 100 литра в гардероба.

      Не съм правил тестове с вебастото, защото към момента горивния филтър има нужда от смяна на уплътнение и всеки път като я пусна започва да тече смело от там, но това е отстранимо много лесно и скоро ще тествам и тогава реално ще задавам въпроси.

      Сега относно лебедката и изобщо захранването.
      Машината, да се разбира автомобилната част, е на 24 волтово захранване. Имам два акумулатора, които поддържат само тези функции-палене, фарове чистачки и парно. Това са си е оригиналната окомплектовка.
      Тук идва интересната част:
      В караванната част на кемпера има още два тягови (гелови) акумулатора. Те са с отделен алтернатор и със соларен панел 140 Вата. Докато се движа се зареждат от алтернатора (и от панела, когато е готово закрепването върху скарата на покрива), а когато спра започват да се зареждат от соларния панел.
      Всичко това се използва само да захранва осветление и хладилника. Реално имам и един инвертор от 12 на 220, който мога да ползвам за всякакви други консумативи, но определено имам сериозно захранване, готово да захрани и по-сериозни консуматори, като например лебедка
      Отделно на това, в задната част има изведено готово захранване (дебели токови кабели) за закачане към генератор, а и си го има стандартното захранване на 220 волта, чрез външен щепсел/контакт. Там ще има малко работа по токоизправителите, но това се решава с пари(подмяна с нови) и не го считам за проблем.
      Другото добро решение е, че цялото зареждане минава през диоден изолатор, който не позволява да се точи ток от единия акумулатор към другия. Ей туй нещо(на снимката долу), но с два акумулатора, което пък гарантира, че винаги ще имам ток в поне единия акумулатор.
      То е малко безсмислено в момента, защото оригинално е предвидено за когато се ползват акумулаторите с които се пали, но нека си го има:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:battery_isolator_diagram.jpg
Прегледи:1
Размер:63.3 КБ
ID:5689879
      Общо взето съм малък ТЕЦ (все пак имам 4ри акумулатора с общо 380 ампера), а и обмислям закупуването на още един соларен панел, който да сложа постоянно на покрива, пък настоящия да си остане подвижен (в момента е с десет метра кабели и подвижна стойка, за да може да се изнася на слънце, докато самия кемпер седи под някоя сянка).

      Обещавам, че ще имам доста въпроси

      Поздрави
      п.п.
      Кемпера се намира в Стара Загора, а и тук се ползва, защото язовири и приятни места-бол Ако го закарам в София за нещо, непременно ще пиша предварително.

      Коментар


      • #63
        От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

        Първоначално публикуван от paragraf 22 Преглед на мнение
        Няма да слагам печка Вебасто, а трябва да оправя/подкарам съществуващата такава.

        1. Печка Вебасто
        -Има два дисплея който трябва да разгадая. (Не знам дали се виждат добре на снимката долу, но единия си е стандартен вебасто панел(монохромен дисплей), а другия е с механично копче с позиции и някакъв символ с пламък)
        [ATTACH=CONFIG]836436[/ATTACH]

        Мога да ти дам номера на Любо от Вебасто, ама трябва да го закараш в София.
        Всеки трети е шести

        Коментар


        • #64
          От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

          Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
          Мога да ти дам номера на Любо от Вебасто, ама трябва да го закараш в София.
          Благодаря ти.
          Принципно засега мисля да го зазимя, но инфото ще е полезно, за тогава когато ще имам път. Подозирам обаче, че Вебастото си работи, но нека да видим...

          Поздрави

          Коментар


          • #65
            От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

            Да изровя малко темата от снега....така да се каже
            Имам поредната налудничава идея за Дзверо
            Не че нещо от предишните се е случило, даже ако съм съвсем честен, изобщо не съм припарвал до кемпера, но ето сега ще му се реванширам с въпроси към знаещите, можещите и тези с желание да помогнат да го направим наистина уикален

            С наредъка на акумулаторните батерии, както и с поевтиняването на цената на компонентите и увеличаването на достъпността до читави такива, започвам да си мисля за един изцяло ЕЛЕКТРИЧЕСКИ кемпер...
            Идеята е да се деинсталира изцяло двигателя и агрегатите които го обслужват (грубо изчислих поне 200-300 килограма) и да се инсталира електромотор (предвиден за по тежки машини), както и съответното количество батерии за 100-150 километров преход.
            Така и така съм тръгнал с крейзи идеите, съм решил на покрива да се сложи около киловат слънчеви панели. Това, мисля че може да стане с панели от соларни паркове и съответният МППТ контролер.
            Идеята е след като съм се настанил на язовира, да започвам да пълня батериите за задвижване, от соларите. Генератор от 1-2 киловата също е задължителен, за да осигури необходимия ток, ако няма условия и/или време за пълно зареждане...
            Тука вече идват знания и разбиране, които нямам и ми се иска да ми кажете луд ли съм, или има хляб в тази идея.
            Цената е една трета бира, но да кажем че около 10 хиляди лева мога да заделя за това...

            Предварително Ви благодаря за внимателния подход към луди и неуки хора

            Коментар


            • #66
              От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

              Хич не съм спец ама ми стана интересно.
              И по-точно какъв ще е двигателя... по-точно параметрите му.

              Коментар


              • #67
                От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                Първоначално публикуван от Pancho77 Преглед на мнение
                Хич не съм спец ама ми стана интересно.
                И по-точно какъв ще е двигателя... по-точно параметрите му.
                Доколкото аз знам, тези двигатели (електродвигател), се мерят в киловати и нютонметри за тягата. Има някакви калкулатори, но аз също изобщо не съм запознат с материята и аз.

                Коментар


                • #68
                  От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                  Първоначално публикуван от paragraf 22 Преглед на мнение
                  Да изровя малко темата от снега....така да се каже
                  Имам поредната налудничава идея за Дзверо
                  Не че нещо от предишните се е случило, даже ако съм съвсем честен, изобщо не съм припарвал до кемпера, но ето сега ще му се реванширам с въпроси към знаещите, можещите и тези с желание да помогнат да го направим наистина уикален

                  С наредъка на акумулаторните батерии, както и с поевтиняването на цената на компонентите и увеличаването на достъпността до читави такива, започвам да си мисля за един изцяло ЕЛЕКТРИЧЕСКИ кемпер...
                  Идеята е да се деинсталира изцяло двигателя и агрегатите които го обслужват (грубо изчислих поне 200-300 килограма) и да се инсталира електромотор (предвиден за по тежки машини), както и съответното количество батерии за 100-150 километров преход.
                  Така и така съм тръгнал с крейзи идеите, съм решил на покрива да се сложи около киловат слънчеви панели. Това, мисля че може да стане с панели от соларни паркове и съответният МППТ контролер.
                  Идеята е след като съм се настанил на язовира, да започвам да пълня батериите за задвижване, от соларите. Генератор от 1-2 киловата също е задължителен, за да осигури необходимия ток, ако няма условия и/или време за пълно зареждане...
                  Тука вече идват знания и разбиране, които нямам и ми се иска да ми кажете луд ли съм, или има хляб в тази идея.
                  Цената е една трета бира, но да кажем че около 10 хиляди лева мога да заделя за това...

                  Предварително Ви благодаря за внимателния подход към луди и неуки хора
                  Това с генератора ще има не много висок коефициент на полезно действие - да кажем че си решил перфектно всички други технически въпроси и палиш в облачноя уикенд генератора за да заредиш батериите с които да минеш с електромотора 100-200 км... общо взето ще имаш разход като на самолет и динамика като на МАЗ с двигател от полско фиатче...
                  Виж сега, с най-добро чувство - тази идея има смисъл, ако някой много навит спонсор Х реши да подкрепи еко-био проекта и ти един вид работиш за него седейки по язовирите и отговаряйки на журналистически въпроси за еко-био кемпера, проект на спонсора Х. Иначе - електрическите автомобили нямат един мотор на мястото на ДВГ, и той да върти класическа трансмисия, а обикновено в главината на всяко колело има мотор за него си.... Не че не може и с това да се захванеш, но първо провери какви са бюджетите на някой университетски проект за електромобил.
                  Technical Rescue Direct - life lies in courage
                  http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                  Коментар


                  • #69
                    От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                    Тука близо до нас има една морга /да речем/ и там се продава 'сичко от армията и жандармерията. Ако мога да бъда полезен .....
                    Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
                    Само DIESEL !!!

                    Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

                    Коментар


                    • #70
                      От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                      Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
                      Това с генератора ще има не много висок коефициент на полезно действие - да кажем че си решил перфектно всички други технически въпроси и палиш в облачноя уикенд генератора за да заредиш батериите с които да минеш с електромотора 100-200 км... общо взето ще имаш разход като на самолет и динамика като на МАЗ с двигател от полско фиатче...
                      Виж сега, с най-добро чувство - тази идея има смисъл, ако някой много навит спонсор Х реши да подкрепи еко-био проекта и ти един вид работиш за него седейки по язовирите и отговаряйки на журналистически въпроси за еко-био кемпера, проект на спонсора Х. Иначе - електрическите автомобили нямат един мотор на мястото на ДВГ, и той да върти класическа трансмисия, а обикновено в главината на всяко колело има мотор за него си.... Не че не може и с това да се захванеш, но първо провери какви са бюджетите на някой университетски проект за електромобил.
                      Ех,,,де да разбирах
                      Мисълта ми се зароди от следното:
                      самите електродвигатели имат доста мощност-не е проблем да задвижват 3 тона, да речем. Проблема е, че ще харчат много енергия. Многото енергия се надявах да дойде от много батерии, които мисля да наслагам в отделението където сега е двигателя, както и под самия кемпер. Там място повече от бол и ще събере аЦки много батерии. Тук вече говорим за финикийци, но напоследък наистина поевтиняха доста батериите, а и доколкото разбрах, вече може да се купуват някакви корейски които се слагали в заводските електромобили. И то на доста достъпна цена (само слухове-не съм търсил конкретно).
                      Това е оригиналната идея, а всички други за солари, генератори и прочее източници на енергия са само в сферата на лаизма който си излъчвам по принцип
                      Малко оптимизъм имам оттук :
                      http://www.emoss.biz/electric-bus/minibus-cm-mission-150e/


                      все пак е 5 тона тоя миркобус, пък са го направили да върви
                      Първоначално публикуван от мишоци Преглед на мнение
                      Тука близо до нас има една морга /да речем/ и там се продава 'сичко от армията и жандармерията. Ако мога да бъда полезен .....
                      Мерси за предложенето колега За точно тоя проект, едва ли ще ми свърши работа нещо от моргата, но за всички останали неща, като гуми и оборудване, ще питам като му дойде времето

                      Коментар


                      • #71
                        От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                        Параграфе, за да започнеш отнякъде с електричеството - виж колко струва една 85 киловатчаса батерия на Тесла. За тази чудесия ще ти трябват 4 или 5.
                        Ако си мислиш че като онова е Тесла може да се направи по-евтино - забрави. Ония колкото може евтино са го направили.

                        Ако ще окепазяваш смислената машина с необмислени експерименти - поне вземи някоя по-малко уникална.

                        Първоначално публикуван от мишоци Преглед на мнение
                        Тука близо до нас има една морга /да речем/ и там се продава 'сичко от армията и жандармерията. Ако мога да бъда полезен .....
                        Виж намери друг такъв кемпер дали има някъде

                        Коментар


                        • #72
                          От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                          Да речем, че си голям късметлия и се спънеш в комплект батерии който ти покриват нуждите.
                          Да речем, че си голям късметлия и се спънеш в 2-4 ел-двигателя подобни на тия дето таркалят Тойота Приус например(там са 2-един по-малък който го играе генератор и един по-голям като основен за движение).
                          Да речем, че Ясен ти е много голям фен и ти разработи електрониката за управление, освен това ти я изработи и ти я подари.
                          Остава ти само да помислиш за скоростни кутии(вероятно може и без тях, ама.... ) и как да закачиш всичко заедно. Казвам кутии защото някой по-нагоре спомена двигател на всяко колело, та от там и 4 мотора с 4 кутии... или пък по мотор/кутия на всеки от двата моста т.е. 2 мотора/2 кутии...

                          Сравнено с този проект смяната на двигателя с друг е просто лека загрявка. За цената не ми се и мисли дори.

                          Успех
                          Toyota Land Cruiser BJ70 1985
                          Lexus LS430

                          Коментар


                          • #73
                            От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                            Авия и Преслав нямат нищо общо, освен кабината. Авия отпред е с носачи . По-скоро трябва да се мъчиш да присаждаш хидроуправлението от Преслав.
                            На сърбела майката му е чесането.
                            Борислав Борисов Русе О885 О37815

                            Коментар


                            • #74
                              От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                              Прикачени файлове
                              На всеки сложен въпрос има лесен и разбираем за всички грешен отговор.
                              "Погледнато формално, всичко е нормално. Погледнато нормално, всичко е формално!"-Радой Ралин

                              Коментар


                              • #75
                                От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                                Губи се основната идея за свобода и автономност.
                                Момента да станеш и да тръгнеш когато искаш, накъдето искаш, остава в историята.
                                Още повече за офроад возило...
                                Иначе двигател от електрокар и батерии, управление... Колкото по-съвременни толкова по-добре. Система за зареждане на батериите от различни източници и толкова. Генератор и соларни панели отделно. Скоростната кутия най-вероятно също ще ти бъде излишна, двете предавки на раздатката са повече от достатъчни и то заради оффроада, иначе може и без тях.
                                Тяговия мотор може да го сложиш на мястото на скоростите, а батериите на мястото на мотора. Чисто теоретично. На практика му трябва достатъчно охлаждане и защита от околната среда.
                                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X