Здравейте колеги,
Предварително се извинявам, че поста ми се повтаря (по същност-не буквално) в темата "офроуд кемпер", но прецених, че отделна тема ще е по добрият вариант, а и по структурирана като цяло. Чисто егоистично се надявам, че повече хора ще го прочетат в отделна тема (ерго, ще вземат отношение)
Молба към модератор да изтрие мнението ми в другата тема, за което предварително благодаря (много).
От около година притежавам въпросният кемпер, който е фабрично такъв(кемпер и 4Х4), но е променян в последствие (различно разположение на уредите).
Тук сте знаещи и можещи, а мен са ме учили да питам каквото не ми е ясно, така че ще си позволя да попитам няколко неща.
След доста работа по остраняване на болки от застоя (спирачки, маркучи, боя, гуми и т.н.), кемпера придоби доста солиден и лягащ на сърцето вид.
Определено е уникална машина и ми се иска да го направя и удобна такава.
За целта трябва да се справя с няколко фундаментални проблема.
За нуждите на организирания преглед, ще ги представя по номера:
1. Хидравлика-волан>
Волана се върти доста трудно, а топка не мога да сложа защото ще си счупя пръстите когато го карам извън пътя (много рязко се самовръща волана), което навежда на мисълта за присаждане на хидравлика.
Доколкото четох, принципно е доста трудоемко да се сложи хидравлична система, защото трябват стоики, помши, маркучи, бутала и т.н.
Аз, за мое огромно съжаление, не съм технически грамотно лице и ако трябва да се изразя с нещо от близкото минало, то общо взето ръцете ми са навряни в.....така де. Това е серозен проблем пред желанието ми да разколача всичко през уикенда да запретна ръкави и да го направя по-добро от ново...
Моля за Вашето мнение-е ли толкова тежко поставянето на хидравлична система за волана или дявола не е толкова черен?
Другото което гледах е някаква английска фирма, която поставя елктроусилватели на стари машини, включително кемпери. Това е линк към рекламно видео. Един комплет е около 500 паунда...
https://www.youtube.com/watch?v=mE5B8uVGIqM
Какво мислите за това, а и изобщо за този вид серво усилватели?
Последното чудене идва от факта, че Авията има чудно серво (доколкото разбирам), а тя се прави по лиценз на въпросното Рено Савием, та логично-дали има някакъв шанс да се присади директно цялото серво от Авиа?
2. Двигател:
Двигателят е оригинален МАН 712 3.3 Чист дизел, 4 цилиндъра, около 87 коня. Разбирам, че това не е същия двигател какъвто се слага на чешката Авия (Или българската-Преслав ли се казва?), но след като частите почти са на 100 % заменяеми, не е ли логично и двигателя да е с такова захващене като Перкинса и да може да се смени с 300 Дизел на мерцедес (например)? Търся повече динамика, защото машината е около 4 тона и тоя двигател малко се задъхва...
Какво бихте ме посъветали тук?
3. Гуми-в момента е с гуми мишлен, но са с регенерат, а са с размен който е спрян от производство (уж) и не знам дали ще мога да намеря такива изобщо. Говорим за 9.00 х16, за които четох в една тема на друг колега от форума, който хвали Преславчето което си е взел, че ги купува от завод Динамик в София. Въпроса е дали говорим за такъв размер и дали говорим за гуми с които може да се кара по асвалт?
При всички положения трябва да намеря заместител, защото една гума да ми изгърми, трябва да го заземя докато не намеря вариант, а предпочитам да съм подготвен.
Иначе, както казах, машинката е много радваща.
Има планове, (които се точат и те около година), да се направи качствен покрив, стълба, ролбар и да се сложи добра лебедка.
Нямам намерение да извършвам тежък офроуд с него, но ми се иска да изглежда повече като офроуд звяр, а и все пак да си е готов за приключения ако се наложат.
Ето малко актуални снимки:
а и се ползва по предназначение
Съотношение на размера спрямо лека кола
Предварително благодаря на всички отзовали се на питанията ми.
Ако някой нещо го интересува за машината, питайте смело-каквото ми е ясно ще Ви кажа.
п.п.
Машината съм я представил и при колегите от старозагорския офроуд форум и в кемпер клуба, където съм също член.
Поздрави
Предварително се извинявам, че поста ми се повтаря (по същност-не буквално) в темата "офроуд кемпер", но прецених, че отделна тема ще е по добрият вариант, а и по структурирана като цяло. Чисто егоистично се надявам, че повече хора ще го прочетат в отделна тема (ерго, ще вземат отношение)
Молба към модератор да изтрие мнението ми в другата тема, за което предварително благодаря (много).
От около година притежавам въпросният кемпер, който е фабрично такъв(кемпер и 4Х4), но е променян в последствие (различно разположение на уредите).
Тук сте знаещи и можещи, а мен са ме учили да питам каквото не ми е ясно, така че ще си позволя да попитам няколко неща.
След доста работа по остраняване на болки от застоя (спирачки, маркучи, боя, гуми и т.н.), кемпера придоби доста солиден и лягащ на сърцето вид.
Определено е уникална машина и ми се иска да го направя и удобна такава.
За целта трябва да се справя с няколко фундаментални проблема.
За нуждите на организирания преглед, ще ги представя по номера:
1. Хидравлика-волан>
Волана се върти доста трудно, а топка не мога да сложа защото ще си счупя пръстите когато го карам извън пътя (много рязко се самовръща волана), което навежда на мисълта за присаждане на хидравлика.
Доколкото четох, принципно е доста трудоемко да се сложи хидравлична система, защото трябват стоики, помши, маркучи, бутала и т.н.
Аз, за мое огромно съжаление, не съм технически грамотно лице и ако трябва да се изразя с нещо от близкото минало, то общо взето ръцете ми са навряни в.....така де. Това е серозен проблем пред желанието ми да разколача всичко през уикенда да запретна ръкави и да го направя по-добро от ново...
Моля за Вашето мнение-е ли толкова тежко поставянето на хидравлична система за волана или дявола не е толкова черен?
Другото което гледах е някаква английска фирма, която поставя елктроусилватели на стари машини, включително кемпери. Това е линк към рекламно видео. Един комплет е около 500 паунда...
https://www.youtube.com/watch?v=mE5B8uVGIqM
Какво мислите за това, а и изобщо за този вид серво усилватели?
Последното чудене идва от факта, че Авията има чудно серво (доколкото разбирам), а тя се прави по лиценз на въпросното Рено Савием, та логично-дали има някакъв шанс да се присади директно цялото серво от Авиа?
2. Двигател:
Двигателят е оригинален МАН 712 3.3 Чист дизел, 4 цилиндъра, около 87 коня. Разбирам, че това не е същия двигател какъвто се слага на чешката Авия (Или българската-Преслав ли се казва?), но след като частите почти са на 100 % заменяеми, не е ли логично и двигателя да е с такова захващене като Перкинса и да може да се смени с 300 Дизел на мерцедес (например)? Търся повече динамика, защото машината е около 4 тона и тоя двигател малко се задъхва...
Какво бихте ме посъветали тук?
3. Гуми-в момента е с гуми мишлен, но са с регенерат, а са с размен който е спрян от производство (уж) и не знам дали ще мога да намеря такива изобщо. Говорим за 9.00 х16, за които четох в една тема на друг колега от форума, който хвали Преславчето което си е взел, че ги купува от завод Динамик в София. Въпроса е дали говорим за такъв размер и дали говорим за гуми с които може да се кара по асвалт?
При всички положения трябва да намеря заместител, защото една гума да ми изгърми, трябва да го заземя докато не намеря вариант, а предпочитам да съм подготвен.
Иначе, както казах, машинката е много радваща.
Има планове, (които се точат и те около година), да се направи качствен покрив, стълба, ролбар и да се сложи добра лебедка.
Нямам намерение да извършвам тежък офроуд с него, но ми се иска да изглежда повече като офроуд звяр, а и все пак да си е готов за приключения ако се наложат.
Ето малко актуални снимки:
а и се ползва по предназначение
Съотношение на размера спрямо лека кола
Предварително благодаря на всички отзовали се на питанията ми.
Ако някой нещо го интересува за машината, питайте смело-каквото ми е ясно ще Ви кажа.
п.п.
Машината съм я представил и при колегите от старозагорския офроуд форум и в кемпер клуба, където съм също член.
Поздрави
Коментар