Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Рено Савием-Офроуд Кемпер

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Рено Савием-Офроуд Кемпер

    Здравейте колеги,
    Предварително се извинявам, че поста ми се повтаря (по същност-не буквално) в темата "офроуд кемпер", но прецених, че отделна тема ще е по добрият вариант, а и по структурирана като цяло. Чисто егоистично се надявам, че повече хора ще го прочетат в отделна тема (ерго, ще вземат отношение)
    Молба към модератор да изтрие мнението ми в другата тема, за което предварително благодаря (много).
    От около година притежавам въпросният кемпер, който е фабрично такъв(кемпер и 4Х4), но е променян в последствие (различно разположение на уредите).
    Тук сте знаещи и можещи, а мен са ме учили да питам каквото не ми е ясно, така че ще си позволя да попитам няколко неща.
    След доста работа по остраняване на болки от застоя (спирачки, маркучи, боя, гуми и т.н.), кемпера придоби доста солиден и лягащ на сърцето вид.
    Определено е уникална машина и ми се иска да го направя и удобна такава.
    За целта трябва да се справя с няколко фундаментални проблема.
    За нуждите на организирания преглед, ще ги представя по номера:
    1. Хидравлика-волан>
    Волана се върти доста трудно, а топка не мога да сложа защото ще си счупя пръстите когато го карам извън пътя (много рязко се самовръща волана), което навежда на мисълта за присаждане на хидравлика.
    Доколкото четох, принципно е доста трудоемко да се сложи хидравлична система, защото трябват стоики, помши, маркучи, бутала и т.н.
    Аз, за мое огромно съжаление, не съм технически грамотно лице и ако трябва да се изразя с нещо от близкото минало, то общо взето ръцете ми са навряни в.....така де. Това е серозен проблем пред желанието ми да разколача всичко през уикенда да запретна ръкави и да го направя по-добро от ново...
    Моля за Вашето мнение-е ли толкова тежко поставянето на хидравлична система за волана или дявола не е толкова черен?
    Другото което гледах е някаква английска фирма, която поставя елктроусилватели на стари машини, включително кемпери. Това е линк към рекламно видео. Един комплет е около 500 паунда...
    https://www.youtube.com/watch?v=mE5B8uVGIqM
    Какво мислите за това, а и изобщо за този вид серво усилватели?
    Последното чудене идва от факта, че Авията има чудно серво (доколкото разбирам), а тя се прави по лиценз на въпросното Рено Савием, та логично-дали има някакъв шанс да се присади директно цялото серво от Авиа?

    2. Двигател:
    Двигателят е оригинален МАН 712 3.3 Чист дизел, 4 цилиндъра, около 87 коня. Разбирам, че това не е същия двигател какъвто се слага на чешката Авия (Или българската-Преслав ли се казва?), но след като частите почти са на 100 % заменяеми, не е ли логично и двигателя да е с такова захващене като Перкинса и да може да се смени с 300 Дизел на мерцедес (например)? Търся повече динамика, защото машината е около 4 тона и тоя двигател малко се задъхва...
    Какво бихте ме посъветали тук?

    3. Гуми-в момента е с гуми мишлен, но са с регенерат, а са с размен който е спрян от производство (уж) и не знам дали ще мога да намеря такива изобщо. Говорим за 9.00 х16, за които четох в една тема на друг колега от форума, който хвали Преславчето което си е взел, че ги купува от завод Динамик в София. Въпроса е дали говорим за такъв размер и дали говорим за гуми с които може да се кара по асвалт?
    При всички положения трябва да намеря заместител, защото една гума да ми изгърми, трябва да го заземя докато не намеря вариант, а предпочитам да съм подготвен.

    Иначе, както казах, машинката е много радваща.
    Има планове, (които се точат и те около година), да се направи качствен покрив, стълба, ролбар и да се сложи добра лебедка.
    Нямам намерение да извършвам тежък офроуд с него, но ми се иска да изглежда повече като офроуд звяр, а и все пак да си е готов за приключения ако се наложат.


    Ето малко актуални снимки:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_8016.jpg
Прегледи:1
Размер:125.5 КБ
ID:6102114
    а и се ползва по предназначение
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_8034.jpg
Прегледи:1
Размер:117.3 КБ
ID:6102115

    Съотношение на размера спрямо лека кола
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:099.jpg
Прегледи:1
Размер:182.4 КБ
ID:6102113
    Предварително благодаря на всички отзовали се на питанията ми.

    Ако някой нещо го интересува за машината, питайте смело-каквото ми е ясно ще Ви кажа.
    п.п.
    Машината съм я представил и при колегите от старозагорския офроуд форум и в кемпер клуба, където съм също член.

    Поздрави

  • #2
    От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

    Интересно! Би ли пуснал повечко снимки ? Кабина и интериор. Тенкю!

    Коментар


    • #3
      От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

      Двигател от Мерцедес 300Д е за кола. Не е добра идея. По-добре от MB 814. Мисля, че беше ОМ 364А.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #4
        От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

        Първоначално публикуван от paragraf 22 Преглед на мнение
        3. Гуми-в момента е с гуми мишлен, но са с регенерат, а са с размен който е спрян от производство (уж) и не знам дали ще мога да намеря такива изобщо. Говорим за 9.00 х16, за които четох в една тема на друг колега от форума, който хвали Преславчето което си е взел, че ги купува от завод Динамик в София. Въпроса е дали говорим за такъв размер и дали говорим за гуми с които може да се кара по асвалт?
        При всички положения трябва да намеря заместител, защото една гума да ми изгърми, трябва да го заземя докато не намеря вариант, а предпочитам да съм подготвен.

        Добрата новина е, че гумите не са спрени от производство, но вече са с радиална конструкция и обозначението на размера е 255/100/r16. Лошата е, че в този размер се произвежда единствено Michelin XZL и цената е малко над 1000 лв за бройка... Има европейски и китайски регенерати на цени около половината от оригинала.



        Като бюджетно решение може да пробвате с 255/85/16 но клиренса ще се намали с около 3 см. (300-400 лв/бр.)
        Technical Rescue Direct - life lies in courage
        http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

        Коментар


        • #5
          От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

          Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
          Добрата новина е, че гумите не са спрени от производство, но вече са с радиална конструкция и обозначението на размера е 255/100/r16. Лошата е, че в този размер се произвежда единствено Michelin XZL и цената е малко над 1000 лв за бройка... Има европейски и китайски регенерати на цени около половината от оригинала.


          Като бюджетно решение може да пробвате с 255/85/16 но клиренса ще се намали с около 3 см. (300-400 лв/бр.)
          При 90 см клиренс, 3 сантиметра се преглъщат
          Много благодаря, за инфото колега.
          Все пак ще изчакам и други колеги да споделят възможни опции. Отделно ще направя проучване за този завод Динамик, защото колегата твърдеше че си купува гумата по 175 лв. бройката?!
          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
          Двигател от Мерцедес 300Д е за кола. Не е добра идея. По-добре от MB 814. Мисля, че беше ОМ 364А.
          Благодаря ти, колега. Ще проуча и този двигател, само да имам увереност че ще стане. Иначе сегашния, мога да кажа смело, е много добре. На магистралата и до 100 вдигах (беше ме страх повече, заради гумите) и си има тяга,,,просто му е трудно на баирите на хайванчето..
          Първоначално публикуван от goshko-loshko Преглед на мнение
          Интересно! Би ли пуснал повечко снимки ? Кабина и интериор. Тенкю!
          Отдавна съм обещал да го наснимам отвътре...утре ако е хубаво времето може и да го направя

          Поздрави

          Коментар


          • #6
            От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

            Колега, моя съвет е при това положение да не пипаш двигателя, просто му свикни че ще те мъчи малко по баирите. Вложи средствата в другото оборудване и гумите.
            Всеки трети е шести

            Коментар


            • #7
              От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

              Не че нещо, ама 90 см клиренс?
              Иначе за двигателя вероятно става всичко ама е добре да се погледне
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • #8
                От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                Не че нещо, ама 90 см клиренс?
                Вероятно е диаметър на гуми....та за гуми, в размер 255/85/16 много малко производители предлагат. Най-разпространени са БФ Гудрич КМ2. Не си взимай такива. Много меки са и асфалта ги яде за нула време. Станах свидетел наскоро как нови останаха с 1/3 грайфер за около 4500км. смесено без кал. В същото време видях на Унимог Мишелин ЗХЛ на две обиколки на Африка и имаха още много живот в тях.

                Коментар


                • #9
                  От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                  Да нямаш предвид XZL?
                  Иначе аз лично тая шарка я харесвам повече

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:XL_tire.jpg
Прегледи:1
Размер:124.2 КБ
ID:5689341
                  И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                  Коментар


                  • #10
                    От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                    Интересна машина. Виждал съм една такава в Младост в София преди време, може да е и същата.
                    90см е явно клиренса от земята до купето/ кабината, ясно е, че под преден/ заден мост е по-малко.
                    Мишелин XZL е прекрасна гума само за пътувания по твърда и лоша настилка. За ежедневен автомобил за мен е дори опасна, особено зимата тук и особено след като се е извъртяла едно лято.

                    В размер 255/85/16 се предлага още и Тойо МТ, която също е мека гума и Cooper ST, което е много прилично АТ, без да е връх.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                      Здравей, преди години имах същият кемпер, дори го продадох тук във форума.http://www.offroad-bulgaria.com/show...E5%EC%EF%E5%F0
                      0898532785-КИКО

                      Коментар


                      • #12
                        От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                        Това си е ретро автомобил. Ако му сложиш по голям двигател, нито спирачките са предвидени за по-големи скорости, да не говорим за стабилност с тази форма. Карай си го така, сложи гумите дето ти ги е препоръчал Сашо. Само от разликата в диаметъра ще имаш подобрение на динамиката.
                        Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                        Drag Grand Canyon Daily
                        Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                        LZ1JYM

                        Коментар


                        • #13
                          От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                          Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                          Да нямаш предвид XZL?...
                          Именно! Ето го въпросния Унимог и гумите, които са на 4 години и над 50К км. Предимно африкански километри.
                          Прикачени файлове

                          Коментар


                          • #14
                            От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                            Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                            ..В размер 255/85/16 се предлага още и Тойо МТ, която също е мека гума и Cooper ST, което е много прилично АТ, без да е връх.
                            Така е и съвсем нарочно не наблегнах на производители, но след като стана дума Гудрича е най-доброто от трите варианта. Тойото е гума за колички мачбокс, а как се пръскат, режат, пукат и т.н купъри също се нагледах преди малко. Още не си го обяснявам, но имам чуството, че китайските балони от Джъмбо са по-надеждни от гуми Купър.
                            П.П. Държа да отбележа, че не съм пристрастен към нито една марка, просто наблюдения не от клавиатурата, а в реална среда и екшън.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Рено Савием-Офроуд Кемпер

                              С по-мощен мотор просто няма да изрежда предавки по баирите, макс скорост я се вдигне, но по-скоро не.

                              Гошко, а Мишлен на смислени пари има ли?
                              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X