Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Експедиционен Урал

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Експедиционен Урал

    Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
    Ами то основното предимство на руската техника освен здравината са ниската начална цена при закупуване втора употреба и сравнително ефтини резервни части когато вече не са налице тези две условия закупуването на такава техника се обесмисля. Особено ако я купуваш не за да ти седи паметник за няколко курса в годината а да работиш интензивно с нея.

    Това съм го казвал и друг път, но ще си позволя да го повторя:
    - Руската техника изобщо не е евтина, сравнявана на равна база, с която ида е. Евтини са тези камиони, джипки и пр, които в момента са в оборот, купувани след бракуване на цената (или около) на скрап. Не е и здрава, даже съвсем напротив, но поддръжката и се извършва с части демонтирани от съвсем окончателно престанали да функционират екземпляри и това прави непрекъснатите ремонти да изглеждат евтини на пръв поглед. Като се вземе предвид труда и времето за ремонти става ясно, че наистина е само на пръв поглед.
    А конкретно този камион, наистина е за музей. Навремето, погоре в темата се говореше, че такива били съвсем единични бройки (не в България, а изобщо излезли от завода). Даже си мисля, че той би бил интересен дори за заводския музей на Урал.
    Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

    Коментар


    • #77
      От: Експедиционен Урал

      В случая визирам случката със стария не за съчленения Урал. Имам пряки наблюдения върху цените на частите за руски камиони и мога да кажа че на този етап са доста по ефтини от която и да е западна марка но има трайна тенденция бавно и с по малко цените им да растат и ще дойде един момент в който вече нещата ще са съпоставими. Поддържам от доста години един служебен бордови Камаз отделно на село имаме Краз трактор Болгар МТЗ 80 и един ГАЗ 69 така че имам представа как работи и как се поддържа тая техника. Служебния Камаз е купен през 1992 година за 12 000 долара което тогава беше много ефтино за такъв камион при това нов .
      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

      Коментар


      • #78
        От: Експедиционен Урал

        Наистина през 92-ра беше така. Малко по-късно и аз купувах на сходна цена (впоследствие бързо се оттървах). Виж обаче сега колко струва нов Камаз и го съпостави с аналог (ако изнамериш).
        Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

        Коментар


        • #79
          От: Експедиционен Урал

          Ако сега трябва аз да избирам камион за работа по асвалт със сигурност няма да е руски в гората е друг случая. Сега за 12 000 евро бих взел втора употреба един 12 тонен бордовак на която и да е западна фирма без Фиат и Ивеко. И задължително с кран поне 4 тонен.
          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

          Коментар


          • #80
            От: Експедиционен Урал

            Аболютно същият е случая и в гората, ми още се намират "Джугани" зо по 1000лв.
            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

            Коментар


            • #81
              От: Експедиционен Урал

              Колега,що не си пишеш за пушките.Проблема с камионите в гората явно не ти е ясен.Дай да купя 5 камиона за по 1000лв и аз пред всички ти обещавам комисионна от 1000лв. Прости хора отдавна няма-един камион тежи около 3.500кг. по 0.35лв в момента ,колко правят?фирмите от няколко години разполагат с повече пари и не виждам да купуват Манове и Мерцедеси за работа в деретата.Подвоза по асфалта е съвсем друго нещо.

              Коментар


              • #82
                От: Експедиционен Урал

                Е, хайде сега не се хващай за думите буквално - приеми го принципно. Пък и малко сопнато ми звучиш... не съм искал да те провокирам. Между другото, имам доста понятие за камионите в гората, а със търговия на военно имущество се занимавах допреди време (преди да се изисква лиценз и за транспортната техника). Знаех почти наизуст каталожните данни на разните "Джугани", "Виетнамки" и "Молотовки" (толкова желязо, толкова алуминий, толкова мед и пр.). Та ЗиЛ 157 беше нещо като два тона с демонтирани надстройки (не че и тези дребнавости са толкова от значение).
                Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                Коментар


                • #83
                  От: Експедиционен Урал

                  По книга руснаците дават ЗиЛ 157 че тежи 5540 килограма и на вторични без да разделяме металите е над 2 000 лева . В колкото и лошо техническо състояние да е пак няма начин цената да му е под цената на скрапа . Одавна няма нищо ефтино свършиха баламите.
                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • #84
                    От: Експедиционен Урал

                    Пет тона и половина може да е ( и сигурно е) общото му тегло. Той е с товароносимост три тона - каросерия, тинтири-минтири и ето ти ги...
                    Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                    Коментар


                    • #85
                      От: Експедиционен Урал

                      Прав си че прозвуча като заяждане,но руските камиони са много дуракоустойчиви а това е изключително важно в гората.Не случайно в европейския шампионат за камиони участващи в шампионата по траял се представят успешно.Преди два месеца имаше голямо занчтие на БА,попитай някои който е участвал в него за да чуеш как Актроса се събирали цялото поделение да го изкарат на баира,и как Унимога,се движи като кросов мотор но в калта 131,заедно с водоноска ,минава покрай него все едно няма кал.аА великата новозакупена техника останала да боксува.Моя познат,беше влюбен в Унимога,щото го кара от 2-г,но каза че го направили смешен с руските "чирепи".Той се казва,Петър Янев и ако някой не вярва с удоволствие ще му дам тел.да си поприказва.Според много негови колеги,'царя на бездарожието" се казва Урал и за сега в БА няма по-проходим камион от него.

                      Коментар


                      • #86
                        От: Експедиционен Урал

                        Да се намеся и аз като стана въпрос за новата техника на БА.Аз бях изумен когато на полигона в една нищо и никаква вада изкопана от водата на пътя.Превеликата Г-класа се обърна на вратите,а УАЗ-овете минават от там като на парад.А дотогава това за мен беше най-най-джипа, е бях като попарен повярвайте.Купихме възможно най-непригодната техника,за най-високата възможна цена само заради марковите полюций на някой.За Урала съм 100% съгласен,малко са толкова добре напаснатите машини откъм тегло,мощност на мотор и ходови качества.

                        Коментар


                        • #87
                          От: Експедиционен Урал

                          Младежи, сори, ма много добре знаете, че преодоляването на дадено препятствие зависи 80% от задкормилното устройство.
                          Та това, че някъде нещо минало, а друго не нищо не показва.
                          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                          Коментар


                          • #88
                            От: Експедиционен Урал

                            http://vbox7.com/play:601ac1f5 интересно клипче за Урал...

                            Коментар


                            • #89
                              От: Експедиционен Урал

                              Относно камионите в гората. Знам, че във форума има доста участници, които със това зе занимават и основно ползват подобна (бракувана от военните) техника. Те общо взето си хвалят своето (има си-х-ас).
                              Аз ще напиша нещо в качеството си на страничен (непредубеден) свидетел:
                              Мой много дъбър познат и приятел, също се занимава с това. Купи си ЗиЛ 157 (от -поскоро, чрез- мен). Работата е сезонна и годишният "километраж" е около 5-6 000км, като преко сили достига дестте хиляди без да ги надхвърля (това конкретно за него, други може да работят и повече, а и по-малко). След три и нещо хиляди двигателя приключи. Той и така и така вече беше решил нещо да прави, защото разхода при тази експлоатация му е 100/100 без преувеличение. И се почна - двигател от ТК 80/82, СК от незнамкакво си и пр. и пр. Започна да къса карета, полуоски и какви ли още не проблеми по трансмисията. Успешно го снабдявах с части (понякога и съвсем буквално без пари). Реши, че ще си го направи със оригиналния двигател, но на газ. Речено - сторено. Снабдих го със "ЗИП-ов" двигател във сандък, със омаслените хартии още. Междувременно, обстоятелствата го принудиха да вземе още един ЗиЛ, не че работата му се увеличи - просто на ден работа, камионът изисква един ден възстановяване. Започна да заплаща ремонтите, но затова пък изкарваше пари всеки ден.
                              Няма да продължавам с подробностите, за да не стане досадно. В един момент, той имаше два камиона, няколко двигателя (от какво ли не) и сума още разни възли и агрегати, и надобря повече от механик във F-1, постоянно слагаше и махаше нещо, във разни конфигурации. Така човекът избута няколко сезона.
                              Накрая си купи един Щаер с кран. Цената - звучи солено: около двадесетте хиляди за трийсет и кусур годишен кютук. ЗиЛ-овете ги подари (съвсем сериозно) на негов колега (конкуренция) барабар със всичките ТНТМ-та по тях. Това преди няколко години. Части за Щаера няма никакви, доколкото се намират цените им са като за космическа совалка.
                              Но той не се чупи, тучът му с туч! Само работи...
                              Последно редактирано от davc; 10-08-10, 13:40.
                              Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                              Коментар


                              • #90
                                От: Експедиционен Урал

                                На моя 157 съм му минал към 600км, на бензин, отначалото карах един сезон дърва 30-40 курса на растояние няма и 10км и освен че се изби беше и на печалба, последните години се пали за по един два курса за нас си и ако някой много е закъсал някаде...
                                Беше работилница, свалихме фургона и сложихме карусерия от 130г с кран - 4метра и нещо.
                                Повереди всички от мои експерименти :
                                - счупен щифт на лебедката - 12кубика сурови дъбови на него а той заровен до горната част на гумите и исках да излезе без да му помагам на скорост - след като излезна видях че щифта е превъртял и още така си седи заклинен и си работи а резервния седи под седалката
                                - изхвърли ремък на компресора щото му бех сложил двойна шайба от там да зимам за хидравлична помпа движение- отказах се и си му върнах оргиналната и няма проблем
                                - счупена предна дълга полуоска (дясна) - един завой как ли не го мъчих да го зимам и се замалко неможе от раз - развих му ограничителите и го зе, след извесно време след ремонта ги навих пак
                                - маркуча на компресора за водата се пука всяка година (от седене) щото го смених оргиналния ми се видя на кокъл но по добре и там да не бех барал ама...
                                Друго нещо просто не ми се е случвало. И съм си много сигурен като го карам него по планината. Разхода сравняван с 131 и Газ66 му беше най нисък по тези обекти от които сваляхме дърва. По гората вървеше заедно с тех, но стъпеха ли на асвалт той си е бавен.

                                Всеки според условията на ползване трябва да си преценява за техниката, мене лично ме устройва така, но напоследък и неискам да седи като паметник и май ще ходи на желязо.
                                Случайни хора УАЗ не карат

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X