Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Роторен снегорин

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Роторен снегорин

    Следя ей този проект от един друг форум. Любопитен съм да видя как работи.



    Toyota Land Cruiser BJ70 1985
    Lexus LS430

    Коментар


    • #17
      От: Роторен снегорин

      Първоначално публикуван от vento5 Преглед на мнение
      Следя ей този проект от един друг форум. Любопитен съм да видя как работи.
      Пусни линк моля те - това е добро изпълнение и много ме интересува.

      В случая - снегоринната част струва повече от джипката със сигурност.
      Добре са направили, че са го сложили на касторни колела - така няма да трябва джипката да носи теглото - със сигурност щеше да се покриви иначе.
      Двигателчето ми се вижда малко малко - може да се окаже че не смогва.
      Другото е, че джипката е твърде бърза на на най-ниска бавна предавка за дълбок сняг със слаб ротор.
      И третото - завиването ще е интересно - това ще трябва да се върти в ляво и в дясно на шарнир - а ще е бая тежко - около 700-800 кг.

      От гледна точка на предизвикателство за Направи си сам е ОК - нема такъв кеф, от икономическа гледна точка - да си бяха купили тракторче е по-добре...

      Коментар


      • #18
        От: Роторен снегорин

        Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
        Стандартния за камиона двигател . Задвижващата система на роторите е отзад .
        Напротив,няма двигател,има сериозен редуктор-раздатка който подава движение на ротора отпред и едновременно движи и ходовата част,от там и постигат зверските скорости от 0,1-0,5км/ч които са нужни при сериозни преспи,разхода на гориво е умопомрачаващ.
        Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

        Коментар


        • #19
          От: Роторен снегорин

          По принцип ротор не се върти, върти се хобота. Две неща в тази конструкция ми произвеждат чуденка-правата стена и задвижването на ротора. Веригата на последното би следвало да е извън коша, а правата стена зад ротора ще прави зверско съпротивление и неправилно подвеждане на снежната маса.

          пп Как да няма двигател?- какво е това отгоре?
          Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
          Селска фурна аспух нема. Пак същият.
          В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

          Коментар


          • #20
            От: Роторен снегорин

            Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнение
            По принцип ротор не се върти, върти се хобота. Две неща в тази конструкция ми произвеждат чуденка-правата стена и задвижването на ротора. Веригата на последното би следвало да е извън коша, а правата стена зад ротора ще прави зверско съпротивление и неправилно подвеждане на снежната маса.
            Роторчето пред джипката си е съвсем стандартно - тракторно.
            Правата стена също е доста често нещо - въпрос на цена и КПД. Чак зверско съпротивление няма да е.
            А че веригата е на кофти място - прав си. При по-хубавите модели даже е скрита изцяло в кутия.

            Ясно е, че при нормална работа се върти само хобота.
            Тук обаче джипката е около 2 тона, а снегоринчето отпред барабар с двигателчето, може да дойде да 50% от теглото и, ако не и повече, и ще се крепи само на две касторни колела като пазарска количка. Реално - джипката ще го бута - няма да го носи.
            И тогава при завой - цялата конструкция, която го държи към предницата на джипката ще работи на срязване. И имайки предвид съотношението в теглото и плоските странични стени на тая кутия - това ще са яки сили. Единственият начин това да се избегне е снегорина да се върти принудително шарнирно по оста на завоя. Ма как ще съгласува ъгъла с ъгъла на гумите? - особено пък ако е парт тайм, или е с включен междинен диф.

            Интересен проект, по принцип има много причини това да не се прави...
            Основното е ниското съотношение на вложени средства спрямо получен резултат.

            Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
            Напротив,няма двигател,има сериозен редуктор-раздатка който подава движение на ротора отпред и едновременно движи и ходовата част,от там и постигат зверските скорости от 0,1-0,5км/ч които са нужни при сериозни преспи,разхода на гориво е умопомрачаващ.
            Това е една възможна схема и не е най-популярната. Има и други варианти - най-често разпространената е хидравлична станция с танков двигател в каросерията на урала и давай...

            Всъщност при повечето случаи - при монтаж на камион - ротора се движи хидравлично - силови отводи отпред, за който да се зацепи кардан рядко може да се изкара без да трябва да се смени половината предница барабар с радиаторите и т.н. Отделно - предният навес с кардан става много голям и айде - ойде осовото натоварване на предницата в ряката...

            Ние сме правили вариант с хидравлично задвижване на ротора, а свалянето на скоростта на автомобила става с монтаж на допълнителен двускоростен редуктор (1:1 и 1:20) между скоростната кутия и стандартната раздатка на 4х4.

            Има и специални възли които могат да се използват за целта - използват се не само при роторните снегорини, но и за метачки и друга камионска техника, която иска високи обороти на мотора при ниска скорост на движение.
            Кардана се цепи на две и възела се монтира между предната и задната част. При нормална работа на автомобила - кардана е зацепен, а при работа в режим хидростатика - само предната част на кардана работи и върти хидравлична помпа която подава поток към хидромотор зацепен за задната част на кардана.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:HT100s.jpg
Прегледи:1
Размер:8.6 КБ
ID:5357500
            Същият възел може да се използва и за да върти помпите на работната хидравлика.


            Друг вариант е двигателя да върти помпа при включена неутрална предавка, а тя да подава масло на хидромотор зацепен към силовия отвод на раздатката на 4х4. На мен тоя вариант не ми е издържан технически, но го има.
            попринцип силовият отвод не е изчислен за такива натоварвания и обикновено му трябва допълнително и охлаждане и смазване, за да поеме тая мощност.

            Най-елегантно е решението на Poclain - т.нар. Creep Drive. Кардана пак се цепи и там се монтира специален хидромотор който в неработен режим време се върти заедно с кардана, а когато му трябва хидростатика - предната част на кардана само лагерува, а хидромотора върти задната част.
            http://www.youtube.com/watch?v=Q0BAEV-Lscs
            Красотата в случая е, че нищо не му пречи да вдигне и 70-90 км/ч само на хидростатика...
            Между другото - това е и най-икономичното решение откъм себестойност и сложността на монтажа. Всички компоненти са серийни - почти plug & play решение...Трябва само подходяща конзола за хидромотора да се измисли - а те даже я имат за някои модели камиони.
            непригодно е обаче за камиони с общо тегло под 16-18 тона, азтова там се отива или на вариант втори двигател в каросерията, или трансмисията с помпите и хидромоторите горе на снимката. Цената е една и съща - предимството на възела в карданната част е тегло, и повече място в каросерията. Но пък иска доработка на шасито...
            Последно редактирано от vlageo; 18-03-12, 14:37.

            Коментар


            • #21
              От: Роторен снегорин

              Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение
              Другото е, че джипката е твърде бърза на на най-ниска бавна предавка за дълбок сняг със слаб ротор.
              Това дето се вижда на снимката е пластмасова мичуринска каросерия - какъв двигател, трансмисия и рама, са му сложени не се знае. Може и да са съвсем адекватни. Наистина е интересно от кой форум е.
              Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

              Коментар


              • #22
                От: Роторен снегорин

                Для установки снегочистительного оборудования базовое шасси дарабатывалось: демонтировался штатный двигатель, снимался передний бампер, удлиннялась передняя часть рамы, дорабатывалась пневмосистема, запасное колесо устанавливалось за кабиной вертикально, фары переносились на крышу кабины. Привод автомобиля и рабочих органов осуществлялся от 6-цилиндрового дизеля У2Д6-С2, установленного на специальной моторной раме. Моторная рама крепилась при помощи стремянок к раме автомобиля за кабиной.
                На ДЭ-210 отсутствует штатный двигатель базового автомобиля. Вместо него в специальном кузове за кабиной смонтирован 6-цилиндровый дизель У2Д6-250ТК. Двигатель приводит в движение и рабочий орган, и колёса автомобиля.
                Описано е защо няма двигател под капака

                Коментар


                • #23
                  От: Роторен снегорин

                  И аз от доста време съм решил да спретна едно такова чудо и съм се спрял на този вариянт http://www.youtube.com/watch?v=Xi-FH...ucCS9g&index=2

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X