Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Volvo FH12

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Volvo FH12

    Първи впечатления,сравнен с шкодата и ирала-мога само ка кажа,как съм каръл тези боклуци.Скоростите влизат като не лек автомобил,на нивата влизат по тежко .Вървенето му е като на лека кола.Мотора е 340конски сили,но пък за неговата концепиция си са идеални,зърновоз с дължина на товарния отсек 5.50метра.Камиончето ме радва много,за напред какво да очаквам от него.Е като за стар камион има забележки,мотора е изключително здрав и в пълно здраве,няма течове на масло.Кабината е изключително запазена общо зето това е.

    Един въпрос,като на тапътра прохождащ с "западна" техника.Какви са им болните места и детските болести на тези камиончета.Поздрави.

  • #2
    От: Vovlo FH12

    Този камион с VED12 двигател ли е?

    Единствения проблем който съм имал с VED12 е масло в охладителната система. Оказа се ойл-кулар, още немога да изчистя маслото от казанчето с антифриза

    Коментар


    • #3
      От: Vovlo FH12

      Това е мотора да.За сега само хубави отзиви-е като за втора ръка машина има дреболий за доискусоряване,но пък за сметка на това няма нищо общо с руските чепели,това си е истински камион.

      Коментар


      • #4
        От: Vovlo FH12

        Моя е VE D12-465
        465 конски сили

        С автоматични скорости

        Коментар


        • #5
          От: Vovlo FH12

          Здрав камион. Не знам как си установил, че е в "пълно здраве", но ако е така скоро няма да го счупиш.
          Иначе си трЕбва компютърна диагностика и там се разбират доста неща. Има вариант и косвено да се оценява износването на мотора, дори и на отделните цилиндри. Виждал съм такъв мотор със счупена кобилица. При отварянето се установи и износване на разпределителния вал над нормите. Освен това на определен пробег им се сменят бренерите на помпа-дюзите. Електрониката по принцип не им е проблемна, но има случаи в които влиза в авариен режим(главно при занемарена въобще поддръжка на мотора като цяло и голям пробег). При такива ситуации, се ограничава мощността, а също може мотора да не работи с всичките си цилиндри. Въобще има разни варианти, но предимно при много изтормозена и неподдържана техника.
          Има разни интересни подробности(повечето хора каращи такива камиони са наясно) около моторната спирачка. Например като е студен мотора и работи на празен ход, моторната спирачка се задейства в малка степен от компютъра(в някакъв специален режим явно), но само ако е дръпната ръчната. Това се прави с цел максимално бързото загряване на мотора до работна температура. Загрява изключително бързо, до близо 80 градуса дори на място(което си е впечатляващо) и има отлично парно.(не знам дали на абсолютно всички Волва е така)
          После има един датчик на горната помпа на съединителя, който е за моторната спирачка(пък може би не само за нея). Местоположението на този датчик се променя през годините на производство, но в ранните модели той е разположен така, че да се замърсява от утаяващите се мърсотии в спирачната течност. И в крайна сметка спира да функционира, респективно не работи и моторната спирачка, защото сигнала от датчика казва че е натиснат съединителя. Датчика се сменя с нов, щото мисля че беше неремонтируем. А пък за да няма проблеми(ама пак няма гарнция) е хубаво и спирачната течност да е съвсем баш каквато трябва(у Волво продават тЕхна в едни тенекиени кутии) и да се сменява чат-пат. Така де, дано твоето е от подобрения вариант с друго място на датчика, които почти не дават ядове.(Не помня баш цената на датчика, че началника го пазарува, ама като знам колко време се дърпа той да го купува, май не е съвсем евтин).
          Друго, чат-пат се прецаква лагера(аксиалния) на съединителя, ама това си го има като вариант при всичката западна техника. Има вариант на този мотор с двудисков съединител и с еднодисков, в зависимост от предназначението на камиона.
          В зависимост с какви мостове си и с какви спирачки(вероятно барабанни) има вариант да им се прецака системката за саморегулиране. А има и още по-лош вариант, да не може да се върнат накладките за да се извади окопан барабан.
          Сещам се също, че на едно Волво(но FL12 380 самосвал 6х4) при което ръчната спирачка действаше и на предния мост, джантите бяха съвсем малко по-различни(ЕТ-то явно или ширината), та като случайно ги сменихме с обикновенни стандартни 22,5, гумите опираха в спирчаните мембрани, та гледай ги и тези неща.
          Смяната на техниката със западна е свързана обикновенно отначало с много приятни емоции, чат пат комични ситуации(като да не знаеш как да си вдигнеш кабината или как да си наместиш скоростния лост като я спуснеш), а в последствие и с нови знания по устройството и ремонта. Дано при теб да е предимно първото–положителните емоции и да ти върши добра работа без да ти дава ядове.
          Добре е да знаеш също, че за евентуалните скъпи ремонти и/или скъпи части има добри алтернативни оферти(и добри специалисти) в Гърция.
          Това е горе-долу, което знам от наблюдения и колеги, аз съм карал съвсем малко.
          Последно редактирано от cecoa1; 28-12-11, 21:42.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #6
            От: Vovlo FH12

            моя е на 1 050 000 мили


            браво, личи си че си ръчкал доста по техниката


            системката за саморегулиране
            викат му Slack Adjuster

            Коментар


            • #7
              От: Vovlo FH12

              Благодаря за споделеното колега!Както казах съм тапърва прохождащ в насока "западна" техника.Под пълно здраве имах предвид,че скоросите включват доста леко,удивително леко за товарен камион,мотора вдига задоволителни барове налягане на маслото - на тихи обороти 3,5 - 3,7 бара,за такава машина може и да е малко или да съм на път за ремонт,но сравнен с шкодата и ямз-то си е направо рекорд.По това съдя,че е в добро здраве,поне тези два агрегата,щом вдига легена и няма течове на масло и отечки на въздух - горе доло става.Както всеки автомобил или камион втора употробе има свойте забележки - една от тях е,помпата на кабита създава проблеми,понягока като я вдигна и не иска да задържа кабината и започва бавно да се връща назад.Предполага,че помпата е за смяна има износени възли вътре в нея,смятам да я заменя с нова оригинална,без значение колко ще струва.Както спомена изживях първите емоций с наместването на лоста,та направих и малка беля- скъсах тампона в който ляга лоста,та и него ще сменям.Козметичните забележки ще бъдат отстранени след нова година живот и здраве,пък за напред ще посрещаме каквото дойде.

              Весело изкарване на новата година!

              Коментар


              • #8
                От: Vovlo FH12

                То и аз твърде много те наплаших. Малко е вероятно всичките неща да ти се случат, въпреки че част от тях са на един камион само.
                Скоростните кутии на тези камиони са много здрави и не съм виждал проблем при тях. Важно е, че ако ти се наложи(не дай си Боже) да го дърпаш камиона на по-сериозно разстояние на буксир, трябва да махнеш кардана щото скоростите са си с отделна помпа(точно тези мисля че имат и маслен филтър). Така е и при болшинството западни камиони с всякакви кутии.
                Налягането на маслото също не им е проблем на тези мотори. Не е обективен критерии за състоянието. Хубаво е щом си инвестирал да си му направиш диагностика, та да се знаят нещата. Особено ако пътуваш на сравнително дълъг път с него.(Сега се сещам да вметна, че сравнително доста масло събираше този двигател към 40 литра някъде, може да ти е от полза да не се чудиш)
                Помпата на кабината сигурно има някаква дребна повреда, но според мен не е болка за умиране(винаги има с какво да си подпреш кабината след като е вдигната).Пък и ако е космическа цената на тази помпа, не е лошо да погледнеш и втора употреба такава, щото не е много отговорно, трудно се развалят тези помпи, а пък ще ти върши същата работа.

                Виж отдолу на страницата излиза още една тема за FH, и в нея са писали баш спецове по модела, та можеш да се консултираш и с тях при нужда.
                Един познат има FH влекач от години и пътува в чужбина, основно в Гърция. И понеже човека е доста пресметлив, доста от ремонтите си ги направи там, а и доста части взе на далавера от там(впоследствие катастрофира, но сега пак си взе FH, дори по-нов). Въобще ми е разказвал че там имат много майстори, сервизи и морги за камиони... Та ако нещо е много зор да имаш идея в каква посока да го търсиш.
                Дано не ти се налагат никакви ремонти, а само обслужване и милиони безаварийни километри. Много фирми(макар и малки с няколко камиона) са избрали модела и не е случайно, наистина е здрав камион.
                Поздрави и весели праници!
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #9
                  От: Volvo FH12

                  Разбирам напълно.Спрях се на волво,поради редица прични,една от тях е мой личен приятел има вовлво FH12,но с 2 двигателни моста и щипка за товарене на трупи,е голям дерт е тоя камион.3години здрава експлотация и тука на скоро счупиха ресьор,причинита не беше камиона а шофьора,неопитен тропна му камиона в една дупка и с рязкото подаване на газта стана белята.Харесвам му и бавните скорости С-то,където е до първа,това пази двигателя при по голямо натоварване,поне така си го обяснявам.Аз също съм чувал доста добри отзиви за гърците и ремонтоспособноста им за тежкотоварни превозни средства.За волово 6х4 от там взехме и ресьор-оригинален от волво сервиз за главният лист - 970лв в Гърция за 80евро.Да вметна още нещо,върви доста задоволително а и возията не му е лоша на камиончето.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Volvo FH12

                    FH12 имат някакъв проблем с чести течове на масло от гарнитурите на главата.
                    Случва им се често, особено на последните от модела (някъде 2005та-2006та)- наглеждай го. Даже един такъв подпали тунела Монблан преди години.
                    Иначе е здрава машина.

                    Успех и безаварийна Нова Година.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Volvo FH12

                      Здрадвейте. Колеги от известно време Волвото започна да прави една мизерия. Както си върви и сичко е нормално светва лампата Check Engine и не иска да подава гориво(газ) повече от нормалния работен режим(900 оборота). След загасване на мотора и повторно палене проблема изчезва,но след няколко км пак същото. Като светне Check Engine и не иска да подава газ,също отказва и компютъра да показва. Искам да се консултирам първо с колеги от форума,преди да го карам на каквито и да било сервизи. Преминал съм през пълно обслужване,е само антифриза не смених,но едвали идва от там проблема.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Volvo FH12

                        Пропуснал съм ти въпроса, когато му е било времето и вероятно вече си се справил с проблема.(пиши какво беше, може да е полезно за други).
                        По принцип ми е познат и този проблем от онзи камион, за който споменах в началото на тази тема. При него обаче, при светването на чека, не се ограничаваше подаването на газ, а се изключваха определени цилиндри да работят, мотора прекъсваше и нямаше мощност. То е някакъв авариен режим и може да се предизвика от много неща. От неизправни датчици и/или кабели, до механични повреди по мотора. В случая който знам, бяха механични повреди– износен разпределителен вал, повреди в самите помпи-дюзи(там нек'ви пружинки били счупени) и разпръсквачи. Правиха го в официалния сервиз на Волво. Смениха вала, но с такъв втора употреба, и помпи-дюзите ремонтираха нещо...Но резултата не беше много впечатляващ. Сега мотора работи доста по-меко(като шум), не светва чека и работи безотказно, но пък пуши доста черно при натоварване. Преди ремонта, въпреки неизправностите с които се експлоатираше, беше почти невъзможно да се види забележим дим от ауспуха. Във вървенето няма съществена разлика от преди.
                        В твоя случай, вероятно е електрически проблема, но само предполагам.
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • #13
                          От: Volvo FH12

                          Добър вечер! Колега прав си,че проблема е електрически. На тези машини педала за газта работи с потенциометър, в моя случай двя броя на педала - за ниските обороти и за високите. Потенциометъра на ниските обороти е дал фира и при отпускане на газта, компютъра спира да отчита данните от потенциометрите, следователно светва чек ламбата и се включва някъква защита. Тъй като за FH12 от старите модели не се произвеждат от този модел предали, се слага от новите волва,като има лека преработка на кабелите. Старият модел е с два потенциометъра, следователно и два кабела. Новият модел, вече е с един потенциометър, който работи и за ниските и за високите обороти. Педала е 1200лв нов, оригинален от Волво, като преработката на кабелите се извършва само и единствено от представителстово на Волво. По думите на майстора, уш подавал постоянно грешна информация педала и бъркал цялата работа на мотора. Лично аз проблеми в работата на двигателя не съм забелязъл, също така каза, че доста често се срещало при тоя модел Волва, докато не се постави педал от новият модел.

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X