Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Успешни тестове на 10-местен електрически самолет

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Успешни тестове на 10-местен електрически самолет

    https://www.kaldata.com/it-новини/ус...с-337791.html
    Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

  • #2

    "Eлeĸтpичecĸaтa Сеѕѕnа ce издигa във въздyxa c пoмoщтa нa двигaтeля Маgnі500 c мoщнocт 750 ĸoнcĸи cили. Oптимaлнaтa cĸopocт e 183 ĸм/ч, a изпoлзвaнaтa литиeвoйoннa бaтepия e дocтaтъчнa зa 160 ĸм пoлeт. "

    С тия параметри трудно ще се наложат.
    Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

    Коментар


    • #3
      За транспорт сигурно , но за развлечение ще
      Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
      За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

      A1+

      Коментар


      • #4
        За мен е успешен експеримент. Както сегашните електрически коли.
        Дали с масово достъпни супер кондензатори, дали с водородни клетки, самолетите и хеликоптерите - особено леката и свръхлеката авиация ще се трансформира в автономна електрически задвижвана техника.
        Show must go on!
        LZ1VES

        Коментар


        • #5
          А кой самолет е по-тежък, този д ДВГ + гориво или с електромотора+батерия?
          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

          Коментар


          • #6
            Електромотора е по лек от двг, батерията по тежка от горивото. Засега с много.

            Коментар


            • mishomishev
              mishomishev коментира
              Редактиране на коментар
              Не съм съгласен. Питай моделистите. Те ползват литиево йонни и литиевополимерни батерии.Изключително леки и мощни.
              Основния проблем е цената.Скъпи са.
              Иначе си е пробив...Електрически самолет.И за къси разстояния - бива

            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              И да не си съгласен, фактите са каквито са. Като се вземат всичките КПД-та на системите като цяло, електрическата е около 3-4 пъти по-тежка, което за самолет е драстично ограничение.

              Моделистите не са фактор за нищо. Малките им бутални двигателчета са с уникално мижаво КПД, даже сравнени със 70 годишна ГАЗ-ка.

          • #7
            Първият електрически самолет получи от ЕС сертификат по безопасността
            Последно редактирано от NovemberCharlie; 16-06-20, 17:18.
            Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

            Коментар


            • #8
              Не съм съгласен. Питай моделистите. Те ползват литиево йонни и литиевополимерни батерии.Изключително леки и мощни.
              Основния проблем е цената.Скъпи са.
              Иначе си е пробив...Електрически самолет.И за къси разстояния - бива
              При моделистите няма полезен товар - всичко е само констукция и то възможно най леката. Иначе литиевите батерии имат и друго голямо предимство - могат да отдават голям заряд за кратко време, ама ако една батерия от 3600 мАч ти дава 10А ток за двигателите имаш към 6 -7 минути полет. Това ги тормози и дроновете.

              Коментар


              • #9
                Този Велис от последната новина работи с акумулатор 22kWh за 50 мин. Ако това е мощност 24kW или 32 к.с. ми се види крайно недостатъчно дори за делтаплан.. Или бъркам нещо сметките?!

                Коментар


                • s_s1
                  s_s1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Не точно: The sole approved powerplant is the liquid-cooled Pipistrel E-811 electric motor, rated at 57.6 kW (77 hp) at 2500 rpm for 90 seconds for take-off and 49.2 kW (66 hp) at 2350 rpm for continuous operation. The motor was developed in conjunction with the Slovenian engineering companies Emrax and Emsiso and is powered by two liquid-cooled Pipistrel PB345V124E-L 345 VDC, 11.0kWh lithium batteries connected in parallel. One battery is mounted in the nose and one behind the cabin for balance. The radiator is mounted in the nose, which necessitates a different engine cowling that the Virus design. It has a built-in continuous health-monitoring system. The E-811 is the first certified electric aircraft motor and was certified by EASA on 18 May 2020.

                  The Velis Electro has a maximum noise level of 60 dBa.

              • #10
                Тука има тт данни: https://www.pipistrel-aircraft.com/a...a-tc/#tab-id-2
                Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                Коментар


                • #11
                  rated at 57.6 kW (77 hp) at 2500 rpm for 90 seconds for take-off and 49.2 kW (66 hp) at 2350 rpm for continuous operation.
                  Не ми е ясно обаче как се обвързват тези мощности с енергията от 22 kWh в батерията и обявените 50 мин. полет.

                  Коментар


                  • #12
                    Лесно: Самолета за да отлепи от земята на пистата, която не е безкрайно дълга е "на форсаж" и литва, докато качва височина и набира скорост е с пълна мощност, като постигне заданието движи с крайцерска скорост на половин мощност и като сваля височина е почти безмоторен и така енергията стига за около 50 мин.
                    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                    Коментар


                    • #13
                      Този п*д*раст софт ми изтри поста!!!

                      Опитвам се да повторя на кратко: като излита, за да се отлепи от пистата работи на "форсаж", като набира височина и скорост работи на пълна мощност до достигане на заданието, после лети с крайцерска скорост и като снижава е почти безмоторен. Така енергията от батерията му стига за 50 мин.

                      П.П. Сега пък се появи поста ми след като преди малко ми изписа грешка ерор 0...
                      Моля да не се чете това повторение.
                      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                      Коментар


                      • #14
                        Мощностите се обвързват по същия начин за всичко, дето се движи. Затова самолетите гледат да се движат нависоко - ниско съпротивление на въздуха => малък разход на гориво. Харчът им е голям докато набират скорост и/или височина. През останалото време е толкова, колкото да преодоляват въздушното съпротивление при определена скорост.

                        За автомобилите - Tesla модел 3, във версията си за 500 и кусур километра пробег, тежи 1730кг празна. Съизмерима кола със 700-800км пробег, тежи 1200-1400кила, без да е алуминиева, и се зарежда за 2 минути, а не за 40.
                        В жега на климатик се харчат едни 2-3 киловата за това, в студ на отопление пак, ама в обикновената кола ти е без пари.

                        За момента електричките са си скъпи градски животни и толкоз. Батериите трябва да поевтинеят драстично и да се зареждат драстично по-бързо за да станат електричките нещо повече, силно желателно и енергийната им плътност да стане нещо като двойна.. При многото напъни и изливащите се пари в това има шанс в обозримо бъдеще нещо да мръдне в тая посока, но е силно съмнително че ще е под формата на революция.

                        Супер кондензаторите масово ги зарязаха като потенциално решение. Енергийната им плътност е много под тая на оловен акумулатор, а литиевите батерии са на светлинни години даже сега.

                        Истински самолет очаквайте доста след появата на истинска кола. Свръх леките може и да го докарат до половин-един час забавление, но нещо значимо, което да промени статуквото, категорично няма да се случи скоро. Трябва много енергия с малка маса, на което тепърва трябва да се научим как се прави.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • piron45
                          piron45 коментира
                          Редактиране на коментар
                          Това последното може да е лесно, стига някой гений да реши проблема с директното превръщане на атомната енергия в електрика.Тогава всичко може да стане Еко.

                      • #15
                        ZeroAvia completes first UK flight of electric plane


                        https://www.theengineer.co.uk/zeroav...ric-flight-uk/
                        Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X