Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Абе носещата площ на фюзелажа е доста сериозна, всички сме виждали че е достатъчна. Ето например и МиГ-29 и Су-27 уверено летят на "нож" сиреч настрани, като им стига само страничното сечение и площта на стабилизаторите, въпросът е в управлението и устойчивоста, а освен това в центровката и обтичането...
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Ето ти и видео по темата, според мен неубедително. Има много спорове на специалисти по този случай, така че истината както винаги е някъде по средата http://www.youtube.com/watch?v=Dg3sKtPTWPQ
Според мен е възможно.
Знам за един случай със Стелт, който по време на тестов полет изгубил един от стабилизаторите. Когато кацнал се оказало, че пилотът даже не е усетил - компютърната система на самолета компенсилара липсващия стабилизатор и самолетът останал управляем.
Та може би и тук е нещо такова, като се има предвид, че и тези машини се управляват с компютри ...
Има подобен случай и в България. Естествено по български. При АХР (агрохимическа работа) със самолет АН-2 (...) пилота решил да уплаши местен тракторист. В резултат - напълно изкъртено долно ляво полукрило и увредено управление на горно ляво. Пича си се добра до базовото летище (а не на временното) направо за ремонт. Абсолютен пич (и късметлия). Голямо чудене падна, много теории се обсъдиха. По всички аеродинамични закони - такова животно нЕма. Да ама не.
“Който заменя свобода за сигурност, накрая губи и двете”.
Б.Франклин
В авиацията има един сложен въпрос - полет с асиметрична тяга. Има самолети които го могат, и които по рождение са уязвими в такива ситуации. Едномоторните по принцип се оправят по-лесно с повреди по крилата и оперението. Заради тоя проблем военните например са със събрани в група мотори. Вероятността да бъде повредено някое крило е по-голяма отколкото и двата двигателя, които са и разделени с противопожарна преграда. Пак за надеждност, освен за аеродинамически чистото крило старите пътнически Ту и Як са с двигателите на опашката. А новите са обикновенна чалга от курсовите работи на студентите - тройкаджии. Като боингите и еърбусите. По-евтино е, майната му че лети на дано.
Този с едно полукрило. До 75% от подемната сила се създава от въздухозаборника така е при всички след Миг-21. Абе както казват двигателистите всичко което е различно от двигател пречи на полета.
Стефане ,кефиш ме
Не съм чувал за самолет с едно крило.Това на снимката е аварийна ситуация и е теоретически възможна- за Миг 29 съм чувал че фюзелажа създава до 40 % при набор на височина ,но да маневрира без крило ми се вижда сложничко.Някой хора и с Миг 21 са кацали без двигател но познавам само един такъв и след кацането имаше забрана за полети. Колкото до Ан 2 това е един уникален самолет- модел 39 година може и с една етажерка еднственият самолет в света с аеродинамични предкрилки.Антонов както Корольов ,както Яковлев са били мозъци жалко че не са им дали да се развият напълно.
Ми да. А има един Бърт Рутан, той всичките ги прави странни. Някои по рождение приличат на ударения от горната снимка. Нищо че са микроскопични.
На този човечец съм му върл фен. Колко пъти удря в земята НАСА и други тежки организиции или фирми със смешни по техните представи бюджети. Само за справка, това е човекът който създаде първият самолет обиколил земята без кацане Вояджър. После направи същото с реактивен самолет. После грабна Х-прайз за първи частен суборбитален полет... Навремето още когато е бил пилот изпитател е говорил с Е. Фон Браун, на въпроса кое може да ни спре на сегашния етап от развитието на науката и техниката да полетим към планетите от нашата слънчева система, Фон Браун отговорил "Само границите на нашето въображение ни ограничават!"... Рутан запомнил това и ето че Скайлед Полимерс създават едни от най-странните самолети летели някога.
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Като бях преди години в Грнландия имаше такъв случай с четиримоторен витлов, пътнически самолет. В снежна буря при удар в скала се беше отчупило едното крило с единия мотор, но половината крило заедно с другия мотор си стоеше. Самолетът беше летял по този начин близо 300 км, но се призими благополучно.
В тоя район снежните бури са нещо нормално и пилотите към вътрешни линии на SAS са едни от най-добрите.
Ендурото и сексът не са шега работа !
-------------
Животът се измерва с броят на издишванията !
Коментар