Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Най-скъпият самолет

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Най-скъпият самолет

    Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
    Апропо това не е специалитет на американците. Ако не се лъжа, първият самолет който не може да се държи във въздуха без компютър беше Су-27 (май, не помня номера. Фланкера дето му викат натовци).
    Су-27 (Flanker) е първият руски военен самолет, който няма директна механична или хидравлична връзка на управлението. До колкото ми е известно обаче, компютъра тук няма пряка управляваща функция, а само проверява валидността на командите.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-27
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fly-by-wire

    Коментар


    • #17
      До: Най-скъпият самолет

      Може и да греша точния модел. Помня че беше Су, и че го раздаваха толкова естествено нестабилен (нарочно) че само компютъра може да го държи във въздуха с постоянни микро корекции. Всичкото това с цел страхотна маневреност. Но дали беше 27ца, не помня. А и не е като да съм го чел в проспекта на завода. Някаква статия беше.

      А, ето го бе:

      The Su-30MK's aerodynamic configuration is an unstable-in-longitude triplane (see relaxed stability). To increase lifting effectiveness and enhance maneuverability of the aircraft, canards are installed. They are deflected automatically to ensure controlled flight at high angles-of-attack. Canards, however, are installed only in some Su-30 variants like the Su-30MKI.

      Значи мустаците отпред са с компютърно управление, когато ги има. А су-30 пак бил някактв фланкер. Пусто не ги разбирам.
      Издъних се на Тюринг теста

      Коментар


      • #18
        До: Най-скъпият самолет

        Да, всъщност Goblin говори за това, че Су-27 е първият руски аеродинамично нестабилен изтребител, изискващ постоянни корекции в различните режими на полета, а Tougi за това, че е първият руски изтребител с ЕДСУ (fly-by-wire). Двете системи са взаимно свързани.

        Коментар


        • #19
          До: Най-скъпият самолет

          Явно са инсталнали SP3 на windows-a, без да го тестват преди това на някое по-ефтино самолетче .

          А може и да са минали направо на Vista и хардуера да не е издържал .
          LZ1VWW

          Коментар


          • #20
            До: Най-скъпият самолет

            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
            Не разбрах. Рано се опита да го вдигне ли?
            И колеги са го казали, по-скоро не рано, а по-рязко (с по-голям ъгъл). но това за мене е грешка при отработването от автоматиката, а не грешка на пилотите в техниката на пилотиране ....после до последно ми се струва, че действаха много адекватно

            Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
            не е специалитет на американците.
            Именно
            Измежду многото мои "простотии" които дразнеха командирите ми преди 10 ноември, беше изказването за икономиката, че и тя е с едни закони - изяждаш само това което имаш и по това си прилича с аеродинамика, няма отделни, на капитализма и на социализама - тя е една и наказва по един и същи начин!....това беше финала на репликата.
            Малко ненаучно популярна аеродинамика - Първите масово строени и ползвани самолети , гледани отпред са приличали на буквата V (копирали са птиците или емблемата на Стефановия УАЗ още се спори по въпроса ...) Това е така защото подемната сила на крилото действа нагоре и условно ако проектираме крилата в хоризонтална равнина то разстоянието от центъра на V-то до края на всяко едно крило е равно, т.е. подемната сила на двете крила е равна. Ако самолета се наклони надясно (примерно) проекцията на дясното крило нараства, а на лявото намалява т.е. подемната сила на дясното крило нараства, а на лявото намалява и машната се връща в пъвоначалното си състояние, въртейки се около надлъжната си ос(тялото). Ако сте гледали (на филм или летяли на живо ) такива самолети, в полет се поклащат от крило на крило по тази причина и това става "от самосебе си" без участието на пилота и на каквито и да е компютри. Нарича се "аеродинамична стабилност". И е много хубаво ...НО много хубаво не е на хубаво колкото по-"стабилен" е един самолет, толкова повече той се "бори" с желанието на пилота да први маневри, за това "V"образноста намалява и съвременните "акробати" имат съвсем прави крила - съответно в кабината седят перфектни пилоти .... ама това при фигуристите за авиошоу редовият "топ гън" цървул е зает и с това да гледа радара ( недай боже да го изненада(т) Изодзадзе) и с това да пази формацията (летателния строй) и с куп други работи недонаучени в няколкомесечните летателни програми и забравя че самолета му е много маневрен (т.е. динамично нестабилен ) и той трябва да си го "клати" и за това за да него върнат в запечатан ковчег покрит със знамето конструкторите слагат в самолета "сметало" което ако не пипаш органите за управление държи машината в последното зададено чрез тях положение....а дали е електро-механично, някаква форма на аналогова ЕИМ или електронно дигитално (компютър) е без значение. и в двата лагера е еднакъв резултата.
            За влагата и тръбата на Пито и при тях и при нас....тоя толкова стар уред е толкова надежден ( с отопление, влагоотстойници и т.н.) Тества се елементарно и показва грешки веднага! Само пиян мужик или надрусан, недоучил латинос (или негър) може да провали работата му!
            Първоначално публикуван от Tougi Преглед на мнение
            при критична ситуация катапултира пилота без да го пита.
            ИЗВИНЯВАМ СЕ! не се заяждам, а действително незнам и ми е интересен отговора. В Съветската инженерна школа отделния човешки живот не представлява ценност и ако това е опасна серийна машина ми е интересно коя е и как са е пуснали в призводство. струва ми се все едно руснаците на боен танк освен филтровентилационната установка (което е нормално да го има) да сложат и климатик
            Последно редактирано от дядо владо; 10-12-08, 22:25.
            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

            Коментар


            • #21
              До: Най-скъпият самолет

              Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
              а действително незнам и ми е интересен отговора. В Съветската инженерна школа отделния човешки живот не представлява ценност и ако това е опасна серийна машина ми е интересно коя е и как са е пуснали в призводство.
              Ами те руските самолети с вертикално излитане са малко и само на Яковлев ако не се лъжа - Як-36, Як-38 и Як - 141.

              Коментар


              • #22
                До: Най-скъпият самолет

                Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                ...В Съветската инженерна школа отделния човешки живот не представлява ценност и ако това е опасна серийна машина ми е интересно коя е и как са е пуснали в призводство. струва ми се все едно руснаците на боен танк освен филтровентилационната установка (което е нормално да го има) да сложат и климатик
                Едно нещо което много рядко се отчита при руснаците въобще, е най-вече че са изключително прагматични. И почти винаги са били. С риск да ядосам някой - и поведението на СССР, като изтъркаш тънкия слой биене в гърдите за пред хората, е било в огромен процент от случаите доста прагматично.

                Та за конкретния случай - едно е да не зачиташ човешкия живот при измислени форсмажорни обстоятелства, друго е да губиш ценни кадри за глупости. Един пилот-изпитател струва пари, че и време да обучиш нов.

                А за як-овете с вертикално излитане - до колкото съм чувал са си работели, просто май никой не ги виждал да летят повече от 15 минути ли беше, 12 ли, което според западните специалисти е означавало че просто харчи зверски, или не може да излети с пълен резервоар, или и двете. А по онова време май въздушните им цистерни май не са били много и презареждане във въздуха май е било възможно сравнително рядко. Или май стратегически просто много-много не са наблягали на презареждането във въздуха.
                Последно редактирано от Goblin; 11-12-08, 03:06.
                Издъних се на Тюринг теста

                Коментар


                • #23
                  До: Най-скъпият самолет

                  Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                  ИЗВИНЯВАМ СЕ! не се заяждам, а действително незнам и ми е интересен отговора. В Съветската инженерна школа отделния човешки живот не представлява ценност и ако това е опасна серийна машина ми е интересно коя е и как са е пуснали в призводство. струва ми се все едно руснаците на боен танк освен филтровентилационната установка (което е нормално да го има) да сложат и климатик
                  Четох го на bigler.ru - описано от бивш пилот. Беше толкова отдавна, че сега не успях да го намеря. Слава богу, в интернет има всичко

                  ЯК-38

                  Также на нём была установлена уникальная система автоматического катапультирования лётчика при аварийных ситуациях (в частности, отказе двигателей или струйного управления) на малых скоростях и режиме висения.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Най-скъпият самолет

                    Мерси (на всички) Вероятно тази автоматика е на по-последните модификации Виждал съм го на снимки, но дори за обща авиоинженерна култура не ни е преподаван, явно си е куцавиня някаква , а и 200 бр. за толкова години, по съветските стандарти си е между прототип и нулева серия
                    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                    Коментар


                    • #25
                      До: Най-скъпият самолет

                      То целият руски напън за авианосещи кораби и палубна авиация излезе "куцавиня" дето сигурно струваше повече от програмата за B2...

                      Коментар


                      • #26
                        До: Най-скъпият самолет

                        Първоначално публикуван от Tougi Преглед на мнение
                        То целият руски напън за авианосещи кораби и палубна авиация излезе "куцавиня" дето сигурно струваше повече от програмата за B2...
                        ...щото просто не им трябва, за разлика от на американците.


                        дядо владо, по логиката за V образни крила, като как ще коментираш крилата на Harrier, и Phantome (за второто не съм сигурен дали само опашката му беше така, или и крилата)? На тия крилата са им обърнати наопаки, разбирай обратно V.

                        Сигурно ще да има някаква хитринка, щото там компютри няма. От де, аджеба, имат достатъчна стабилност, че да ги управлява човек с голи ръце?
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #27
                          До: Най-скъпият самолет

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          Сигурно ще да има някаква хитринка, щото там компютри няма. От де, аджеба, имат достатъчна стабилност, че да ги управлява човек с голи ръце?
                          Нямат стабилност Май баща ти беше пилот? Питай го за миг19, а пък сигурно може и да се намери в нета инфо за тяхния летящ ковчег F104 старфайтер. Загиналите пилоти са стотици (не на война)
                          V-то е за дозвукови машини които и без двигател практически може да летят ( да планират поне малко ) реактивните изтребители (2-3 поколение) без двигател практически немогат да летят. F4 (фантом) си е с V крило във външната част, само опашката му е подвита ( от виетнамски миг"-ове пилотирани с краката от виетнамеца ЛиХаЧов и приятели, докато с ръцете си държали очите дръпнати ) но "наборите" му и при нас и при тях са като пирони крепи ги "хитринката" на тягата, обучеността на пилота.....и ПРАВИТЕ криле
                          А "хариер"-а си е друга аеродинамика той има комп, пилот и духащи сопла и в края на крилата и в края на опашката.....ама не съм го учил за да говоря по-точно
                          0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                          Коментар


                          • #28
                            До: Най-скъпият самолет

                            E кво? Миг 19 си е кажи-речи миг 17, ама с два двигателя. "Карал" ги е всичките от 15 до 21, почти всички модификации, дето са вкарвани тук.

                            Беше ми споменавал че на 17-ки и 19-ки някои "пилоти" хич не обичали да летят, щото самолета не прощавал. А за 19-ката ми е казвал, че заради 2-та двигателя е оса, стига да си достатъчно способен и подготвен да го пилотираш.

                            Апропо, 21-цата не е ли руския отговор точно на Старфайтър?

                            До колкото знам италианците ако не все още, поне до скоро са имали старфайтъри на въоръжение. Интересно ми е точно на тях, точно старфайтъри за чий х.й са им били, ама хмъц???

                            За соплата в края на крилата на хариера, сигурен ли си? Щото си мисля че бяха 4 сопла - 2 странични, и две задни, на всеки двигател. И всичките се въртят надолу/назад. В края на крилата имаше едни такива смешни колесничета. После, не е ли твърде дрът та да има комп, или поне сложен такъв? Съвременните модификации, сигурно имат, ама първите???
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #29
                              До: Най-скъпият самолет

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              За соплата в края на крилата на хариера, сигурен ли си? Щото си мисля че бяха 4 сопла - 2 странични, и две задни, на всеки двигател. И всичките се въртят надолу/назад. В края на крилата имаше едни такива смешни колесничета. После, не е ли твърде дрът та да има комп, или поне сложен такъв? Съвременните модификации, сигурно имат, ама първите???
                              Сопла в края на крилата Хариера няма, двигателят също е само един...

                              Много занимателно четиво за това как Боинг 767 каца само с аварийно акумулаторно захранване и с неработещи двигатели:

                              http://www.damninteresting.com/?p=744

                              ...After repeated unsuccessful attempts to restart the stalled engines, Pearson and Quintal once again consulted the 767 emergency manual, this time for advice on an unpowered landing. Much to their dismay, no such section existed, presumably because a simultaneous engine failure had been too ridiculous for Boeing engineers to contemplate. The pilots sat anxiously in their darkened cockpit and monitored the plane's slow and silent descent using a handful of analog instruments based on pre-WW2 technology: a magnetic compass, an artificial horizon, an airspeed indicator, and an altimeter....

                              ....On the ground at Gimli, it was Family Day at the local racetrack. Sports Racers buzzed along the decommissioned runway as spectators cheered from the sidelines. A collection of campers at the end of the airstrip soaked up the summer Saturday evening as their dinners sizzled on assorted barbecues. Without the jet engines to announce the airliner's approach, the people were oblivious of the 132-ton Boeing behemoth which was bearing down on them....
                              Последно редактирано от Tougi; 11-12-08, 16:35.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Най-скъпият самолет

                                Първоначално публикуван от Tougi Преглед на мнение
                                Сопла в края на крилата Хариера няма...
                                Има, има. Подобно на колелцата в краищата на крилото и соплата са малки, само с коригиращи, а не носещи функции.





                                А темата за Старфайтера е също интересна, защото той е илюстрация за чисто политическите недоразумения в НАТО по време на студената война, подобно и на нашите си във Варшавския договор. В армията на САЩ изкарва съвсем малко време, и след като виждат, че нищо не става от него го изпращат на въоражение в "братските" армии от НАТО, защото "Локхийд" не бива да губи. Най близо до нас го ползваха турците и даже разменихме с тях един МиГ-17 срещу един Старфайтер, за да може да го видим и ние отблизо в Музея на авиацията до летище Крумово. А си струва да се види отблизо това крило без друг аналог при сериен самолет.
                                С МиГ-21 са набори, но никога не го достига по популярност. Любопитно е да се види и другият им набор - шведският Draken и коренната разлика във вижданията на конструкторите от онова време.
                                Последно редактирано от Паджеровод; 11-12-08, 17:42.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X