Обява
Свий
Няма добавени обяви.
SR-71 Blackbird
Свий
X
-
От: SR-71 Blackbird
Изгледах първите две филмчета, а и съм чел доста за SR-71, но не се натъкнах даже на слух, да е летял над СССР или друга страна от ВД (който помни какво е това). Бойните мисии са били все над места където се воюва, ама с по-старичко оръжие. Също не видях да може да направи нещо, което да не могат да направят спътниците. Даже тогавашните. От гледна точка на задачата "разузнаване" е безмислено скъп начин за събиране на информация. Пари на вятъра.
Но аз наистина се възхищавам от тази машина. Възхищавам и се като на произведение на изкуството да се направи самолет. Програмата е неразумна, машината създадена по нея е капризна, скъпа, изисква много подготовка, не дава бог знае какъв резултат, но носи в себе си емоционалния заряд на Постижението. Смисъла не е по-различен от това да се качи човек на Еверест или да отиде на полюса. Доказва се, че границата на възможното е още малко по-нататък.
Само да отговоря на колегата на въпроса за Т4 - летял е като си вдигне носа нагоре. След излитане само по прибори и изображение от камерите.
Коментар
-
От: SR-71 Blackbird
Т.е. напълно на сляпо?! Благодаря, наистина не знаех...Първоначално публикуван от Alexr Преглед на мнениеСамо да отговоря на колегата на въпроса за Т4 - летял е като си вдигне носа нагоре. След излитане само по прибори и изображение от камерите.
Виден столичен ихтиолог
Коментар
-
От: SR-71 Blackbird
Наблюдателните спътници имат гадния навик да се движат с безобразно висока скорост, и осигуряват наблюдение на даден квадрант от порядъка на една минута наблюдение на всеки час и половина. Отделно че всеки самоуважаващ се наблюдаван знае разписанието на спътниците и през тази минута и нещо може да покаже каквото поиска. А самолета може да лети в кръг, както се сетиш.Първоначално публикуван от Alexr Преглед на мнение...Също не видях да може да направи нещо, което да не могат да направят спътниците...
Има много неща които шпионските спътници не могат да правят, или да се прави с тях излиза прекалено тромаво и скъпо. Разузнавателни самолети се ползват до ден днешен. Наследника на U2 например. Просто Blackbird не се ползва.
А за мисии над СССР - прекалено рисковано е. Дори да са двеста процента сигурни че ония не могат да го свалят, винаги остава риска да аварира над вражеска територия. Като слушах оня обгорения чичко от филмчето къде е летял - мирише ми като мисиите да са били изчислени така че при тази скорост дори да аварира - само от засилката да падне над неутрална територия. Това нещо избичено до дупка минава над 60 километра в минута, пет минути да се задържи горе аварирало - пак е минало 200-300 километра. Корея колко надлъж и нашир - баш толкова.Издъних се на Тюринг теста
Коментар
-
От: SR-71 Blackbird
След случката с Логхийд U 2 и Гари Пауърс нещо нямат топки да летят над руснацитеПървоначално публикуван от Alexr Преглед на мнениеИзгледах първите две филмчета, а и съм чел доста за SR-71, но не се натъкнах даже на слух, да е летял над СССР или друга страна от ВД (който помни какво е това). Бойните мисии са били все над места където се воюва, ама с по-старичко оръжие.
Явно са преценили че имат достатъчно други алтернативни източници за получаване на нужната им информация и че вредите от евентуалното сваляне на такъв самолет над СССР/Русия ще са повече от ползите от събраната информация .За скоростта с която е предвиден да лети около 3 000 километра в час дали виждаш нещо или не няма значение . Така или иначе управляваш само по апаратура .Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнениеТ-4 как е въобще е летял с тази покъртителна аеродинамика,за мен е тайна...Последно редактирано от sek.1; 26-02-14, 07:51.Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: SR-71 Blackbird
Навлизал е регулярно във въздушното пространство на СССР.В една статия с информацията за ф-14, която качих по-нагоре, в края й се споменава кога окончателно спира да лети във вътрешността и само по границата на въздушното пространство и какви са част от причините да бъде свален от служба.За сателитите Гоблин е обяснил, а пилотирани разузнавателни мисии се осъществяват активно и до днес.Първоначално публикуван от Alexr Преглед на мнениеИзгледах първите две филмчета, а и съм чел доста за SR-71, но не се натъкнах даже на слух, да е летял над СССР или друга страна от ВД (който помни какво е това). Бойните мисии са били все над места където се воюва, ама с по-старичко оръжие. Също не видях да може да направи нещо, което да не могат да направят спътниците. Даже тогавашните. От гледна точка на задачата "разузнаване" е безмислено скъп начин за събиране на информация. Пари на вятъра.
Но аз наистина се възхищавам от тази машина. Възхищавам и се като на произведение на изкуството да се направи самолет. Програмата е неразумна, машината създадена по нея е капризна, скъпа, изисква много подготовка, не дава бог знае какъв резултат, но носи в себе си емоционалния заряд на Постижението. Смисъла не е по-различен от това да се качи човек на Еверест или да отиде на полюса. Доказва се, че границата на възможното е още малко по-нататък.
Само да отговоря на колегата на въпроса за Т4 - летял е като си вдигне носа нагоре. След излитане само по прибори и изображение от камерите.
Точно така, маршрутите са така разчетени, че да се минимизира риска от загуба над вражеска територия.Също така добре са били запознати с разчетните възможности на съветското ПВО и времето за реакция.Та подготовката на самата мисия е може би в доста по-голяма степен сложна, от колкото самото й изпълнение от екипажа.Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
А за мисии над СССР - прекалено рисковано е. Дори да са двеста процента сигурни че ония не могат да го свалят, винаги остава риска да аварира над вражеска територия. Като слушах оня обгорения чичко от филмчето къде е летял - мирише ми като мисиите да са били изчислени така че при тази скорост дори да аварира - само от засилката да падне над неутрална територия. Това нещо избичено до дупка минава над 60 километра в минута, пет минути да се задържи горе аварирало - пак е минало 200-300 километра. Корея колко надлъж и нашир - баш толкова.Всеки трети е шести
Коментар
-
От: SR-71 Blackbird
Абе за кръгчето ми се струва малко относително с тази скорост. Радиуса му на завой сигурно е няколкостотин км. Иначе предполагам снимките са правени в периоди когато спътниците не снимат за да се запълни картинката.Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнениеА самолета може да лети в кръг, както се сетиш.
Не знам дали е вярно, но в БГ май взели 4 бр. МИГ-25 и се оказало, че са практически неизползваеми на наша териртория и като се засвяткат за да обърнат трябва да минат над комшиите.
Ако някой има повече инфо да сподели.
"If they give you ruled paper, write the other way." Juan Ramon Jimenez
Коментар
-
От: SR-71 Blackbird
А не му ли идва на такъв самолет кръга малко големшък? Предвид скороста и големината на виража (радиус на завоя) няма ли да е малко трудно да се концентрира над конкретна точка. По спомени нашите разузнавателни Миг-25 за едно излитане се разгонваха по дължината на цяла България и за да направят нормален завой са цепили шевовете на границите. Демек му е било тясно. А SR-71 не е нито по-по малък, нито по-бавен или маневрен.Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение... А самолета може да лети в кръг, както се сетиш...
Аз си мисля, че спътника дава много по-актуална, по-безопасна и по-точна и подробна информация. Чисто технически- той минава, снима каквото снима и го предава в реално време на наземния пункт.
А при самолета- набелязване от командването къде да ходи, одобрение от командването (а там всеки се кара с всеки, чия цел е по-приоритетна), процедура по подготовката, излитане, добиране до целта, снимане, връщане, кацане, изваждане на фотолентите, обработката им, оценяване от специалисти, подготовка на доклад с оценката за командването. Ми то минало едно денонощие вече. А спътника си фърка спокойно и на всеки 1-2 часа ти снася прясна информация в почти реално време. Колкото и от земята да крият и да знаят, не могат 24 часа в денонощието да останат пас. А спътника не е един, нито трасето му.Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!
Коментар
-
От: SR-71 Blackbird
Хе, писали сме едновременно с колегата. Да имахме 4 Миг-25Р и ДА, често залитаха къде Истанбул и правеха интересни снимки по това направление. Ако довечера не ме домързи и ако има интерес, ще извадя и напиша горе- долу трасето на нашите Миг-25 по точки в рамките на БГ.Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!
Коментар
-
От: SR-71 Blackbird
А нивото на шпионските спътници в онези години като на сегашните ли е?Първоначално публикуван от Dagobar Преглед на мнениеА не му ли идва на такъв самолет кръга малко големшък? Предвид скороста и големината на виража (радиус на завоя) няма ли да е малко трудно да се концентрира над конкретна точка. По спомени нашите разузнавателни Миг-25 за едно излитане се разгонваха по дължината на цяла България и за да направят нормален завой са цепили шевовете на границите. Демек му е било тясно. А SR-71 не е нито по-по малък, нито по-бавен или маневрен.
Аз си мисля, че спътника дава много по-актуална, по-безопасна и по-точна и подробна информация. Чисто технически- той минава, снима каквото снима и го предава в реално време на наземния пункт.
А при самолета- набелязване от командването къде да ходи, одобрение от командването (а там всеки се кара с всеки, чия цел е по-приоритетна), процедура по подготовката, излитане, добиране до целта, снимане, връщане, кацане, изваждане на фотолентите, обработката им, оценяване от специалисти, подготовка на доклад с оценката за командването. Ми то минало едно денонощие вече. А спътника си фърка спокойно и на всеки 1-2 часа ти снася прясна информация в почти реално време. Колкото и от земята да крият и да знаят, не могат 24 часа в денонощието да останат пас. А спътника не е един, нито трасето му.
Относно маневреността - това е единственото(като изключим че мига носи и въоръжение и се използва и за прехват на други цели) по което блекбърда отстъпва на мига, или мига превъзхожда блекбърда - кой както иска да го чете.Всеки трети е шести
Коментар
-
От: SR-71 Blackbird
Не зная споменава ли се в официални източници - но и над Гърция.Първоначално публикуван от Dagobar Преглед на мнениеХе, писали сме едновременно с колегата. Да имахме 4 Миг-25Р и ДА, често залитаха къде Истанбул и правеха интересни снимки по това направление. Ако довечера не ме домързи и ако има интерес, ще извадя и напиша горе- долу трасето на нашите Миг-25 по точки в рамките на БГ.Всеки трети е шести
Коментар
-
От: SR-71 Blackbird
Извинявам се, че спамя темата на колегата, но това четиво за Миг-25 може да е интересно за някои от Вас
http://dox.bg/files/dw?a=504e7d2dcdFirst Man, then Machine!
Lada Niva
Honda XR 400
Коментар
-
От: SR-71 Blackbird
Не е спам, както казах те си вървят ръка за ръка като първи приятелчета.Първоначално публикуван от Brazer Преглед на мнениеИзвинявам се, че спамя темата на колегата, но това четиво за Миг-25 може да е интересно за някои от Вас
http://dox.bg/files/dw?a=504e7d2dcdВсеки трети е шести
Коментар
-
От: SR-71 Blackbird
Да, защото SR-71 е замислен като пълен разузнавач и височинна снималка. Hикога не са го предвиждали за бой, а и не се предполага, че на тази височина и при тази скорост ще има с кого. И се оказват прави. И до ден днешен не са много самолетите, които могат да се похвалят с такива характеристики и да му направят прехват (друг е въпроса, че вече излезнаха видове ракети, които могат да го направят). Докато в Миг-25 са заложени малко повечко функции, а не само разузнаване. Предвижда се и за височинен прехващач с прилежащото за целта въоръжение.Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнениеА нивото на шпионските спътници в онези години като на сегашните ли е?
Относно маневреността - това е единственото(като изключим че мига носи и въоръжение и се използва и за прехват на други цели) по което блекбърда отстъпва на мига, или мига превъзхожда блекбърда - кой както иска да го чете.
Е не знам до колко са официални. Летците знаеха и го правеха, ние вече го знаем, гърците и турците и те го знаеха. Всъщност важеше и реципрочното. Колко пъти са се припотявали ракетните разчети на ЗРК по турското направление. Докато им загреят ламповите апаратури, той турчина влезнал, обиколил и излезнал. А най се здухваха комшите от невзръчния Ка-25С. На времето са му имали доста респект.Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнениеНе зная споменава ли се в официални източници - но и над Гърция.Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!
Коментар
-
От: Blackbird
Първоначално публикуван от davc Преглед на мнениеединствено равновесие и обективност.Значи сотката е мислен за стратегически бомбардировач-ракетоносец, носещ две ракети и още в самото начало, след няколкото полета, са били готови с поръчката на 250 бройки.В случая бройката е много важна, тя показва много добре за какво е мислен и какво би било предназначението му.Нищо общо с блекбърда, освен скоростта и произтичащата от нея условна неуязвимост за средствата на ПВО.Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнениеРазбира се, има и една доза истина, но само толкова.Всеки трети е шести
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар