Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Реквием за АН-12

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Реквием за АН-12

    Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
    Щом така и така са останали десетина - въпросният заупокой може да се изрази в реставрация по авио клубове, привеждане в състояние по-добро от ново...
    Малко е едричък за реставрация по клубове, еле па до състояние "по-добро от ново".

    Коментар


    • #17
      От: Реквием за АН-12

      И тези не са дребнички, пък са в частни клубове


























      Извинявам се за отвратното качество, но маранята беше неистова и се наложи да ги "избистрям". Та на въпроса - не вярвам руски авиоклуб да се справи по-зле от щатски, нито ентусиазма ще им е по-малко, нито майсторлъка, нито парите. А че Ан-12 си е красавец - не споря. Мисля че ще носи гордост на всеки клуб.

      Не знам де. Просто се надявам да си намерят достойно мястото. Но кой знае в коя африканска държава ще се появят оцелелите и още колко десетилетия ще изкарат.
      Издъних се на Тюринг теста

      Коментар


      • #18
        От: Реквием за АН-12

        Взето от един информиран форум http://aviaforum.ru/showthread.php?t=30434:

        2003 год - КР.
        В 2008 году выставлен на продажу, продан два года спустя. Эксплуатация не прекращалась.
        На 2011 - самый старый из эксплуатирующихся Ан-12 в ГА РФ.
        в эксплуатации: с 1963 г. (48 лет 7 месяцев)

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:46668-1.jpg
Прегледи:1
Размер:166.5 КБ
ID:5295606
        Последно редактирано от Sibirski; 11-08-11, 17:18.

        Коментар


        • #19
          От: Реквием за АН-12

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Малко е едричък за реставрация по клубове, еле па до състояние "по-добро от ново".

          О-о, значи не предполагаш какви ентусиасти има, че и с пари!
          Скоро четох някъде, че били хартисали два Ту 144. Единият в Русия, другият в Германия (не знам как точно там). Този германският бил в невероятна "кондиция", едва ли не в състояние да рулира. Та група такива ентусиасти, са се захванали с него, с намерение да го възстановяват до възможното най-добро положение.
          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

          Коментар


          • #20
            От: Реквием за АН-12

            Аз доколкото знам има Ан-12 в няколко малки, български авиокомпании, които извършват карго в Африка и по разни острови. Мой състудент летеше в Африка на такъв.
            Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

            Коментар


            • #21
              От: Реквием за АН-12

              Обслужваха рали Париж-Дакар незнам и аз колко години, докато се провеждаше в Африка. Отзивите за него бяха невероятни.
              Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
              Селска фурна аспух нема. Пак същият.
              В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

              Коментар


              • #22
                От: Реквием за АН-12

                Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                ... На останалите няколко, явно няма да им продължат летателната годност. Значи - заупокой ...
                Защо да е явно?!? Катастрофата изглежда да няма нищо общо с изчерпан ресурс на самолета, а много вероятно с "икономии" от страна на експлоатиращата го авиокомпания.

                ... Ресурс самолета был выработан, но в этом году в Ростове ему дали продление свидетельства о летной годности. ...

                Оказывается, еще 4 марта руководители нескольких хабаровских авиапредприятий информировали в официальном письме Хабаровскую транспортную прокуратуру об удручающем общем состоянии организации безопасности полетов в авиакомпании «Авис-Амур».
                ...
                Сейчас одной из версий катастрофы в небе над Колымой называют некачественное топливо, которым могли заправить Ан-12. Дело в том, что экономия на горючем может приносить существенную прибыль.

                - Наша компания закупает авиационное топливо по 120 рублей за литр, - поделился Игорь Урюкин. - А можно покупать топливо всего за 30 рублей. Если в топливе были какие-то примеси бензина, он мог разъесть топливный шланг, а это, в свою очередь – привести к утечке.
                Между тем, в том же письме в транспортную прокуратуру указывалось, что ООО «Авиакомпания «Авис-Амур» заправляет свои воздушные суда в поселке Бриакан авиатопливом неизвестного происхождения, которое представляют собой угрозу для безопасности полетов при перевозке пассажиров и грузов воздушным транспортом.
                ...
                http://hab.kp.ru/daily/25734.4/2723944/
                Така че, ако си толкова влюбен в машината - не бързай да я погребваш!
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • #23
                  От: Реквием за АН-12

                  Няколко интересни снимки по темата.
                  Често пъти се налага на пилотите буквално да му забиват носа, за да кацне. Така че не го "приземявайте" предсрочно.



                  Пригоден е за летища без специални покрития, но все пак не за обикновена кал.



                  Има най-силно димящите тубовитлови двигатели.



                  Боец от по-нови времена. Съюзниците нещо му имат зъб в Афганистан.



                  ...

                  Коментар


                  • #24
                    От: Реквием за АН-12

                    http://www.youtube.com/watch?v=FvppZ...eature=related

                    Коментар


                    • #25
                      От: Реквием за АН-12

                      Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                      О-о, значи не предполагаш какви ентусиасти има, че и с пари!
                      Скоро четох някъде, че били хартисали два Ту 144. Единият в Русия, другият в Германия (не знам как точно там). Този германският бил в невероятна "кондиция", едва ли не в състояние да рулира. Та група такива ентусиасти, са се захванали с него, с намерение да го възстановяват до възможното най-добро положение.

                      Защо в Германия ли? Ами ето причината





                      ДВАТА СВРЪХЗВУКОВИ ЛАЙНЕРА СА МАЛКА ЧАСТ ОТ ЕКСПОЗИЦИЯТА НА НАЙ-ГОЛЕМИЯ ЧАСТЕН МУЗЕЙ В ЕВРОПА
                      Красимир Миланов
                      26.09.2009


                      Реактивният "Вампир" може да се подкара само с 1 евро.


                      Техническият музей в Синсхайм е открит през 1981 г. Общата му площ е 50 000 кв. м, от които 30 000 са закрита изложбена площ. В експозицията му са включени над 300 класически и ретро автомобила, 200 мотоциклети, 40 спортни автомобили, 150 трактора, 27 локомотива и 50 самолета и хеликоптери. Музеят разполага и с 3D киносалон IMAX с един от най-големите екрани в света - 22 на 27 м. Музеят работи 365 дни в годината. Всяка година той пореща около 1 млн. посетители.


                      Единствените два свръхзвукови пътнически самолета в света - "Конкорд", и Ту-144, са кацнали един до друг на покрива на най-големия частен музей в Европа. Невероятният тандем може да се види само на едно място в света - Техническия музей в Синсхайм, Германия, заедно с още стотици уникални ретро експонати - парни машини, локомотиви, автомобили, мотоциклети, самолети, танкове, трактори и какво ли още не. В музея в Синсхайм, както и във филиала в намиращия се на двадесетина километра град Спейер, се съхранява и най-голямата колекция от хармониуми и цели огромни механични оркестри. Ако посетителят иска и да слуша бендовете без живи музиканти, ще трябва да пусне монета от едно евро в автомата, за да стартира някое записано на старинна перфолента ретро парче.


                      Вътрешният двор на музея, на заден план е първата зала с IMAX 3D киносалон.




                      Това е обаче само едно от малкото изкушения в Музея на техниката в Синсхайм, тъй като от видяното на човек му пада в буквалния смисъл шапката, преди да е прекрачил прага му. Още от големия външен паркинг гостите вдигат глави, за да разгледат самолетите, хеликоптерите и ракетите, накацали по покривите на П-образно подредените експозиционни палати. Панорамната алея по протежение на покривите е една от най-големите атракции. Към повечето от машините са


                      има монтирани виещи се стълби


                      за да могат посетителите да разгледат експонатите и отвътре. Надпис на немски и английски информира гостите, че те могат да се качат на собствен риск до самолета. Предупреждението не е излишно, тъй като крилатите експонати са монтирани на високи пилони на двадесетина и повече мера над плоските покриви. Да се стигне до вратата на самолета си е цяло изпитание. Още по-страшно става, след като влезеш в машината, тъй като тя е застинала с вдигнат високо в небето нос и полегнала леко на едно от крилата. Затова, докато напредваш по дългия коридор на път за пилотската кабина, трябва да се придържаш към специално монтирания парапет, за да пазиш равновесие, тъй като целият самолет леко се люлее от поривите на вятъра и под стъпките на посетителите. Без съмнение най-висок, а и най-интересен за разглеждане, е френският "Конкорд". Повечето от пътническите кресла в дългия му тесен търбух са демонтирани, за да могат посетителите да се разминават по-лесно в двете посоки. Все пак десетина двойни кресла от бизнес класата, с няколко седнали на тях манекени, са оставени на мястото им.




                      Американският танк М-48 също е представен заедно с парчета от бронебойната му защита.


                      На една от преградните стени свети надпис "2,2 МАХ". Това означава два пъти скоростта на звука, с която е летял най-бързият пътнически самолет в света. От покривната пътека се слиза по два начина - по стълбите или по един голям виещ се надолу кюнец. В него


                      по-смелите посетители се пускат с нахлузен до кръста дебел чул.


                      Самолетното шоу продължава на още по-високо ниво - в самото небе. Там се реят десетки малки самолети, хеликоптери, планери, делта- и парапланери. Най-екзотични са автожирите, които могат да се видят на много малко летища по света. 2-местните машини имат тласкаща перка в задната част, която се върти от мотора. Друга по-голяма перка е монтирана в горната част на корпуса. Тя се върти от насрещния въздушен поток. Въздушната кавалкада също се върти в кръг над музея в обратна на часовниковата стрелка посока. Като същински артисти в средата на сцената над самите покриви на халетата се представят един след друг въздушните асове. Те демонстрират със спортни двукрилки и безмоторни планери висш пилотаж с главозамайващи лупинги, виражи, свредели и пикирания.


                      Гостите на музея могат да съзерцават с часове небесното шоу от някоя пейка или маса в откритите ресторанти и бирарии. Разходката може да продължи с нови сили след халба хубава немска бира и вурстче с пържени картофки по приземната алея зад гърба на първа палата. Тук също под открито небе са паркирали


                      десетки немски и руски бойни машини -


                      танкове и самоходни оръдия. Някои от тях са с разнебитени от бронебойните снаряди корпуси. Други са лъснати, боядисани и направо готови да тръгнат на бой. До немските "Тигър", "Пантера" и самоходно оръдие "Фердинанд", както и до руския Те-34, са монтирани парчета от бронебойните им плочи. Те са били използвани по време на тестовете, тъй като са пробити на по няколко места от снаряди.




                      В Синсхайм се намира и една от най-големите колекции на хармониуми и механични оркестри.




                      Единственият наистина действащ "Тигър" може да се види в самата палата. Той може да се подкара с едно евро, пуснато в процепа на автомата пред него. Монетата задейства трансмисията на танка, гъсениците започнат да се въртят, чува се грохотно тракане, придружено от запис на диктор, обясняващ на немски историята и техническите характеристики на легендарната машина от Втората световна война. По същия начин - с монета от 1 евро, могат да се задействат и други интерактивни експонати - трактори, парни машини, че и един окачен на тавана 2-моторен "Вампир", който е между първите реактивни самолетни в света. По същия интригуващ начин е представена и историята на един изваден от водите на езеро свален немски изтребител "Месершмит 109".


                      Освен бойни машини в просторната зала са подредени десетки стари автомобили, камиони, автобуси, трактори, парни машини, локомобили, че дори и няколко локомотива. Много интересна е колекцията от т.н. американски


                      "Коли на мечтите" от 50-те години


                      на миналия век. Между тях може да се видят откритите и закрити лимузини, в които са се возили легендарни личности, като Елвис Пресли и Мерилин Монро. Със специална ретро колекция са представени моделите на германските компании "Майбах" и "Мерцедес". Що се отнася до почитателите на високите скорости, те със сигурност ще се захласнат от експонатите във втората палата. Тук е намерила подслон най-голямата постоянна изложба от стари болиди на Формула 1, както и много други пистови и рали ретро шампиони. Почетното място в средата на сцената е отредено обаче на скоростния ексрекордьор - ракетата на колела "Синия пламък".




                      Във втората зала е разположена най-голямата постоянна експозиция на болиди от Формула 1.




                      Поне две седмици ще са необходими, ако човек реши да се спре и изчете табелите на всеки експонат в Техническия музей на Синсхайм. Това е обаче приблизително половината от фонда му. Останалата част от експонатите е подслонена във филиала в намиращия се на двадесетина километра от Синсхайм град Спейер. Там за последно са се приземили американският "Джъмбо" и руската совалка" Буран". Недалеч от тях е изплавал накрая и снетият от въоръжение в Бундесфера през 1993 г. и въоръжен с 8 торпеда U-boat - бойната подводница U-502. Но за нея ще стане дума в някой друг съботен брой на "Монитор".




                      От покривната алея екстремистите могат да се пуснат по виещ се метален кюнец.


                      БЪЛГАРСКАТА СЛЕДА


                      Словосъчетанието "българска следа" отдавна се е превърнало в притеснително за нацията ни определение. Българската следа е налице и в Синсхайм. Този път обаче тя предизвиква единствено гордост сред сънародниците ни, посетили музея. В случая става дума за един наш транспортен самолет Ил-14. Той също е кацнал на покрива на едно от халетата и може да се разгледа отвън и отвътре, от всеки посетител.


                      http://www.monitor.bg/article?id=215317

                      Коментар


                      • #26
                        От: Реквием за АН-12



                        Ан-12 в Мали, обслужва френски контингент.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X