Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Капитанско разрешително за малка лодка.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Капитанско разрешително за малка лодка.

    И какво е това Капитанско РАЗРЕШИТЕЛНО?

    Не е ли лиценз,тапия за каубой,какво ми разрешават по капитански?
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #47
      От: Капитанско разрешително за малка лодка.

      Нарича се "Свидетелство за правоспособност за водач на кораб до 40 БТ по море". Никъде не пише "от еди колко си до 40 БТ". По мое мнение, щом има ДВГ , трябва да има и свидетелство. Все пак си участник в движение, трябва да спазваш някакви правила. Сега, за джетове е леко смешно наистина, но това се поражда от празнината в нормативната база по отношение на любитеслкото плаване - няма никакви курсове в тази посока. Да не забравяме все пак, че със джет се развива доста висока скорост, както и някой нацепен батка може да реши, че морето му е до колене и да влезе няколко км навътре (както и правят).

      Коментар


      • #48
        От: Капитанско разрешително за малка лодка.

        В момента за "малки кораби" с предназначение за развлечение, туризъм, риболов плаващи под българско знаме, по вътрешните водни пътища, важи разпореждане No68A (приложено) на ИА Морска Администрация. (за морските малки кораби има друго разпорежданe - No68 ).


        В разпореждане No68A, чл.8 е изброено, за кои съдове се отнася разпореждането и в какъв район може да плават, дори да не са регистрирани.

        Във Вашия случай, това е район А (т.1 от таблицата) - само каналите между българските острови и българския браг, където не преминава фарватера.

        В чл.3
        е казано, че "...трябва да имат екипаж, комплектуван съгласно изискванията на Наредба No 6 за компетентност на морските лица в република България"

        Това означава, че трябва да имате съответния лиценз.

        Същото е изискването за джетове.

        PS Извинявам, се, изтрих въпроса, отговора ми е за:
        Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
        Добре, Веско, като по-навътре в нещата, дай еднозначен отговор - 10к.с. + 3.50 надуваема лодка с твърдо дъно и надуваем кил (не е риб) = необходимост от книжка или не за Дунав и ВВП(разбирай големите язовири). Такъв комплект не подлежи на регистрация но... ?

        Razpor_68A_01092011.pdf
        Последно редактирано от Веско; 12-10-19, 10:24.
        Show must go on!
        LZ1VES

        Коментар


        • #49
          От: Капитанско разрешително за малка лодка.

          Знам го как се нарича от 25години поне,другото не го коментирам,на различни страници сме
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #50
            От: Капитанско разрешително за малка лодка.

            Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
            Добре, Веско, като по-навътре в нещата, дай еднозначен отговор - 10к.с. + 3.50 надуваема лодка с твърдо дъно и надуваем кил (не е риб) = необходимост от книжка или не за Дунав и ВВП(разбирай големите язовири). Такъв комплект не подлежи на регистрация но... ?
            Има и една подробност - ако искате да ползвате и другите райони - реки и язовири, трябва все пак да си направите регистрация на лодката.

            За вътрешните водни пътища може всичко над 2м да регистрирате. Службата на Софийска община - на Будапеща 17, 6 етаж, Корабоплавателен надзор, инспектора е капитан Чардаков.

            За седмица ставаше регистрацията. Носете си фактурите за лодката и двигателя.

            Тук имаше коментари по темата
            Show must go on!
            LZ1VES

            Коментар


            • #51
              От: Капитанско разрешително за малка лодка.

              Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
              Та значи, по традиция, упорито отказвате да направите разлика между задължение за регистрация и право за управление на еди каква си джапанка...

              П.П. Транцевите дъски/плочи влизат ли в дължината на "кораба" ?
              Влизат, може би, ако се иска максимална дължина, а не м/у перпендикулярите на съответния плавателен съд.
              Аз не виждам кое ме задлжава, да имам правоспосбност Водач до 40Бт, ако управялвам лодка, неподлежаща на регистрация. Защо при наличние на сертификат за 3000+ БТ без ограничение, не ми дават да водя яхта над 4.7 метра ? Същия е и въпроса за колелото в парка. Изисква ли се документи за водач ? За ВВП и язовири не съм компетентен.

              При така създалата се ситуация в конкретния слиучай, където имаме лодка не изискваща регистрация, аз лично бих се притеснявал, че не притежавам 40БТ при управление.

              Поздрави.

              Коментар


              • #52
                От: Капитанско разрешително за малка лодка.

                Благодаря на всички за отговорите! Може би, на дърти години, ще ставам водач.
                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                Из "Златния телец"

                Коментар


                • #53
                  От: Капитанско разрешително за малка лодка.

                  Няма лошо,няма и смисъл де ма това друг въпрос.

                  Късмет тогава и да се по’фалиш


                  Аз някой ден ще взема да си направя експеримент и да видя дали мога да наема нещо там с моя лиценз,ще падне смях пак
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • #54
                    От: Капитанско разрешително за малка лодка.

                    Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                    ...
                    Аз някой ден ще взема да си направя експеримент и да видя дали мога да наема нещо там с моя лиценз,ще падне смях пак
                    Ще се навият сигурно в твоя случай, ама ще падне смях, докато им обясниш дали, какво и колко си карал Не са много доверчиви

                    Коментар


                    • #55
                      От: Капитанско разрешително за малка лодка.

                      Има тенденция да се омаловажават джетовете, а те са доста по-опасни от надуваема лодчица с 10кс мотор! Би трябвало да са на доста по-строг режим - както за мощните мотоциклети се изисква 21г възраст и т.н.
                      На практика във вътрешните водоеми към момента контролът е нулев - нито регистрации се проверяват, нито правоспособност... Затова и кражбите са толкова чести...
                      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                      Коментар


                      • #56
                        От: Капитанско разрешително за малка лодка.

                        А и джет с под 20 конски сили аз поне не се сещам... Виж примерно двеста и пет-шейсе съм виждал още преди бая години.

                        Коментар


                        • #57
                          От: Капитанско разрешително за малка лодка.

                          Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
                          Има тенденция да се омаловажават джетовете, а те са доста по-опасни от надуваема лодчица с 10кс мотор! Би трябвало да са на доста по-строг режим - както за мощните мотоциклети се изисква 21г възраст и т.н.
                          На практика във вътрешните водоеми към момента контролът е нулев - нито регистрации се проверяват, нито правоспособност... Затова и кражбите са толкова чести...
                          Не, че се омаловажават, но все пак са водомети, които са опасни повече за управляващия ги, а не-толкова за плуващите. Имаме за съжаление много лош опит с малки двигатели, нарязали жестоко хора и деца с винта.
                          А контрола ще се засили, когато станат повече нещастни случаи...
                          Show must go on!
                          LZ1VES

                          Коментар


                          • #58
                            От: Капитанско разрешително за малка лодка.

                            Първоначално публикуван от nissan_gr Преглед на мнение
                            Ще се навият сигурно в твоя случай, ама ще падне смях, докато им обясниш дали, какво и колко си карал Не са много доверчиви
                            Нищо не обяснявам аз,искат лиценз и давам лиценз който трябва да одобрят по закон,няма ги навивам я,нали само лиценз трябва.

                            Джетовете тук водят по наранявания и смъртни случаи в поне 10/1 в тяхна ползва,това обикновенно се кара около плуващи или бавно плаващи,на 3 рИкии ти никнат крила,но един курс за безопасност ще е къде по-смислен от капитанско право 40 тона за скапано джетче,че кое му е като на кораб това - мотора,управлението,маневрите,скоростта,ускорението,оборудването,капацитета,район на плаване..........кое точно?Плава......ми ти и скъсана джапанка плава
                            TOYOTA SEQUOIA ‘11
                            W140 S420 '99

                            Коментар


                            • #59
                              От: Капитанско разрешително за малка лодка.

                              Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                              Нищо не обяснявам аз,искат лиценз и давам лиценз който трябва да одобрят по закон,няма ги навивам я,нали само лиценз трябва.

                              Джетовете тук водят по наранявания и смъртни случаи в поне 10/1 в тяхна ползва,това обикновенно се кара около плуващи или бавно плаващи,на 3 рИкии ти никнат крила,но един курс за безопасност ще е къде по-смислен от капитанско право 40 тона за скапано джетче,че кое му е като на кораб това - мотора,управлението,маневрите,скоростта,ускорението,оборудването,капацитета,район на плаване..........кое точно?Плава......ми ти и скъсана джапанка плава
                              Естествено си прав. Както камион и мотор се карат по различен начин. И с различна книжка.

                              Предполагам просто няма друг вариант за документ, че пилотът е изкарал някакъв курс и има идея от безопасност и нещо правилник, МППСМ нещо. А на никой не у се занимава да регулира нещата по-подробно и да се регламентира още един вид лиценз.

                              От друга страна на гърците, които имат някаква плавателна култура, сигурно им е писнало да се занимават с руснаци, българи и сърби, които нямат никаква (какво остава за плавателна )
                              Последно редактирано от nissan_gr; 15-10-19, 10:35.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Капитанско разрешително за малка лодка.

                                Много едно време, още по татово (77-ма г), с много връзки се уредих за курсове по старата система - 10 БРТ + шкипер на яхта. Тогава данданията беше повече от три месеца ако не ме лъже паметта и първия изпит беше 100 метра плуване в басейна на Спортната палата. За съжаление нямах навършени 18 години, което щеше да стане факт няколко дни преди датата на изпита. Обаче целия "команден състав" се заяде и след третата сбирка ме изгониха без да се интересуват от никакви подробности. След това дойде казармата, после вятъра духна в друга посока и те така до днес съм без "капитанско", но с набор от книжки за сухопътни ППС-та. А сега може да изкараш курсове за книжка за кола и в първо отделение, важното е кинти да падат.
                                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                                Из "Златния телец"

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X