Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Капитанско разрешително за малка лодка.
Свий
X
-
Не е нужно да се знае определението за кораб. Никакво значение твърда, RIB или гумена. Ако е над 4,57 и двигател над 20к.с. подлежи на задължителна регистрация. Както регистрираните, така и нерегистрираните имат райони на плаване. Ако се задвижва с механична уредба - задължително капитанско.
-
От: Капитанско разрешително за малка лодка.
Да, моя грешка, прескочил съм набързо уводната част на разпоредба 60, благодаря, колега.
Остави коментар:
-
От: Капитанско разрешително за малка лодка.
Колега, прочетете добре наредбите.
Остави коментар:
-
От: Капитанско разрешително за малка лодка.
То в тия разпореждания 68 и 68А никъде не се споменава нищо за лодки под 4,75 м. (освен, че не подлежи на регистрация), какъвто е моя случай, но пише че трябва застраховка "Злополука" за всички пътници на малък кораб до 12 пътници. Демек, ако кача още един с мен, трябва и двамата да имаме такава застраховка, иначе съм в нарушение.
А според района на плаване за лодки под 4,75 м. пак нищо не е споменато, но според разпореждането са разрешени район I-A - до 2 мили, I-Б - до 5 мили, I-В - до 12 мили, за двигатели под 15kW, като явно презумпцията е, че лодката трябва да е с дължина над 4,75 м. ).
И къде оставаме ние с лодките под 4,75 м. и под 15kW? Извън всякакви нормативни актове, освен че трябва да се носят спасителни жилетки и да има застраховка. Сигурно трябва да въртя кръгчета на 20 метра от плажа, щото лодката ми не подлежи на регистрация и е John Doll според българската нормативна уредба. Даже, ако се спазва буквата на закона, такава лодка не трябва и да влиза в морето, защото я няма описана за разрешена за плаване дори в район I-A.
Остави коментар:
-
От: Капитанско разрешително за малка лодка.
Много едно време, още по татово (77-ма г), с много връзки се уредих за курсове по старата система - 10 БРТ + шкипер на яхта. Тогава данданията беше повече от три месеца ако не ме лъже паметта и първия изпит беше 100 метра плуване в басейна на Спортната палата. За съжаление нямах навършени 18 години, което щеше да стане факт няколко дни преди датата на изпита. Обаче целия "команден състав" се заяде и след третата сбирка ме изгониха без да се интересуват от никакви подробности. След това дойде казармата, после вятъра духна в друга посока и те така до днес съм без "капитанско", но с набор от книжки за сухопътни ППС-та. А сега може да изкараш курсове за книжка за кола и в първо отделение, важното е кинти да падат.
Остави коментар:
-
От: Капитанско разрешително за малка лодка.
Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнениеНищо не обяснявам аз,искат лиценз и давам лиценз който трябва да одобрят по закон,няма ги навивам я,нали само лиценз трябва.
Джетовете тук водят по наранявания и смъртни случаи в поне 10/1 в тяхна ползва,това обикновенно се кара около плуващи или бавно плаващи,на 3 рИкии ти никнат крила,но един курс за безопасност ще е къде по-смислен от капитанско право 40 тона за скапано джетче,че кое му е като на кораб това - мотора,управлението,маневрите,скоростта,ускорението,оборудването,капацитета,район на плаване..........кое точно?Плава......ми ти и скъсана джапанка плава
Предполагам просто няма друг вариант за документ, че пилотът е изкарал някакъв курс и има идея от безопасност и нещо правилник, МППСМ нещо. А на никой не у се занимава да регулира нещата по-подробно и да се регламентира още един вид лиценз.
От друга страна на гърците, които имат някаква плавателна култура, сигурно им е писнало да се занимават с руснаци, българи и сърби, които нямат никаква (какво остава за плавателна )Последно редактирано от nissan_gr; 15-10-19, 10:35.
Остави коментар:
-
От: Капитанско разрешително за малка лодка.
Първоначално публикуван от nissan_gr Преглед на мнениеЩе се навият сигурно в твоя случай, ама ще падне смях, докато им обясниш дали, какво и колко си карал Не са много доверчиви
Джетовете тук водят по наранявания и смъртни случаи в поне 10/1 в тяхна ползва,това обикновенно се кара около плуващи или бавно плаващи,на 3 рИкии ти никнат крила,но един курс за безопасност ще е къде по-смислен от капитанско право 40 тона за скапано джетче,че кое му е като на кораб това - мотора,управлението,маневрите,скоростта,ускорението,оборудването,капацитета,район на плаване..........кое точно?Плава......ми ти и скъсана джапанка плава
Остави коментар:
-
От: Капитанско разрешително за малка лодка.
Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнениеИма тенденция да се омаловажават джетовете, а те са доста по-опасни от надуваема лодчица с 10кс мотор! Би трябвало да са на доста по-строг режим - както за мощните мотоциклети се изисква 21г възраст и т.н.
На практика във вътрешните водоеми към момента контролът е нулев - нито регистрации се проверяват, нито правоспособност... Затова и кражбите са толкова чести...
А контрола ще се засили, когато станат повече нещастни случаи...
Остави коментар:
-
От: Капитанско разрешително за малка лодка.
А и джет с под 20 конски сили аз поне не се сещам... Виж примерно двеста и пет-шейсе съм виждал още преди бая години.
Остави коментар:
-
От: Капитанско разрешително за малка лодка.
Има тенденция да се омаловажават джетовете, а те са доста по-опасни от надуваема лодчица с 10кс мотор! Би трябвало да са на доста по-строг режим - както за мощните мотоциклети се изисква 21г възраст и т.н.
На практика във вътрешните водоеми към момента контролът е нулев - нито регистрации се проверяват, нито правоспособност... Затова и кражбите са толкова чести...
Остави коментар:
-
От: Капитанско разрешително за малка лодка.
Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение...
Аз някой ден ще взема да си направя експеримент и да видя дали мога да наема нещо там с моя лиценз,ще падне смях пак
Остави коментар:
-
От: Капитанско разрешително за малка лодка.
Няма лошо,няма и смисъл де ма това друг въпрос.
Късмет тогава и да се по’фалиш
Аз някой ден ще взема да си направя експеримент и да видя дали мога да наема нещо там с моя лиценз,ще падне смях пак
Остави коментар:
-
От: Капитанско разрешително за малка лодка.
Благодаря на всички за отговорите! Може би, на дърти години, ще ставам водач.
Остави коментар:
-
От: Капитанско разрешително за малка лодка.
Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнениеТа значи, по традиция, упорито отказвате да направите разлика между задължение за регистрация и право за управление на еди каква си джапанка...
П.П. Транцевите дъски/плочи влизат ли в дължината на "кораба" ?
Аз не виждам кое ме задлжава, да имам правоспосбност Водач до 40Бт, ако управялвам лодка, неподлежаща на регистрация. Защо при наличние на сертификат за 3000+ БТ без ограничение, не ми дават да водя яхта над 4.7 метра ? Същия е и въпроса за колелото в парка. Изисква ли се документи за водач ? За ВВП и язовири не съм компетентен.
При така създалата се ситуация в конкретния слиучай, където имаме лодка не изискваща регистрация, аз лично бих се притеснявал, че не притежавам 40БТ при управление.
Поздрави.
Остави коментар:
-
От: Капитанско разрешително за малка лодка.
Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнениеДобре, Веско, като по-навътре в нещата, дай еднозначен отговор - 10к.с. + 3.50 надуваема лодка с твърдо дъно и надуваем кил (не е риб) = необходимост от книжка или не за Дунав и ВВП(разбирай големите язовири). Такъв комплект не подлежи на регистрация но... ?
За вътрешните водни пътища може всичко над 2м да регистрирате. Службата на Софийска община - на Будапеща 17, 6 етаж, Корабоплавателен надзор, инспектора е капитан Чардаков.
За седмица ставаше регистрацията. Носете си фактурите за лодката и двигателя.
Тук имаше коментари по темата
Остави коментар:
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Остави коментар: