Обява

Свий
Няма добавени обяви.

винт за лодка с бордови двигател.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • винт за лодка с бордови двигател.

    Здравйте,
    блъскам си главата със сметки, които не разбирам и затова ще помоля за съвети тук.

    Преди време си направих една лодка. (има тема във форума за това.) както и да е. пуснах я на вода. обаче нещо не върви. по всички сметки излиза че лодката би трябвало да се движи със 7-8 възела при 30 коня двигател. тя сега е със 60 коня и едвам правя 5 възела. някъде има грешка но не разбирам материята и немога да преценя винта. лодката е 10м. алуминиев корпус и тежи 4 тона. предавателното число на муфата е 1:2.2. винта е оригинален на тази лодка. по снимки гледам че около него в оригинално състояние има един метален пръстен. първоначално мислех че е само предпазител на винта, но като се замисля може да има и ефект да насочва струята. гадая. нямам сигурна информация за винта. фи-то му е 500 мм а сложен на равна повърхност лопатките са 120 мм. стъпка няма как да знам и само гадя. по-долу ще сложа снимка. ситуацията е следната. двигателя без проблем достига 2000 оборота ( винта е към 950) при тази скорост вървя със 5 възела. ако дам още газ двигателя вдига още 200-300 оборота и край. неможе повече. същевременно ако се качим 7-8 човека и багаж, като дам газ започва да кавитира. малко съм параграф 22. от една страна се държи сякаш е тежък винта, от друга кавитира при подаване на газ. прави ми впечатление че зад мен струята е някак си конусовидна а не е насочена 100% назад. незнам дали така трябва да е или това е от неправилен винт. по дебели книги моя винт има следните характеристики. фи-550; н -500 вес-18.4 каквото и да значи това. както казах конкретно на моя няма нищо и само допускам че е оригинален.
    ще съм благодарен на всякаква информация за да подобря вървенето на лодката.
    Благодаря предварително.

    http://img443.imageshack.us/img443/563/02012010591.jpg

    http://img51.imageshack.us/img51/8525/02012010593.jpg

    http://img62.imageshack.us/img62/6319/p1140439k.jpg
    Последно редактирано от outdoor; 27-02-12, 10:22.

  • #2
    От: винт за лодка с бордови двигател.

    С тези 60 коня си за никъде,лодка 10 метра 4 тона,поне 200-250коня двигател.
    Mitsubishi Padjero 2, 2.5
    тел 0898-31-о8-41

    Коментар


    • #3
      От: винт за лодка с бордови двигател.

      Ето тук може да си сметнеш кой пропелер е най-подходящ за твоята лодка и същевременно да си намериш такъв:
      http://www.mercurymarine.com/propellers/prop-selector/
      Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

      Коментар


      • #4
        От: винт за лодка с бордови двигател.

        това го смятах, но както казах не разбирам стойностите. относно 200-те коня. говорим за режим на водоизместване а не за глисаж. при 10 метра водолиния мога да плавам с 8 възела при правилен винт и обороти с 35 коня.

        Коментар


        • #5
          От: винт за лодка с бордови двигател.

          Първи етап: Вид на лодката. Избираш си този вид, който е максимално близко до твоята.
          Втори етап: Предназначение - предполагам ще избереш Mid range cruise / fuel economy (средни круизи / икономия на гориво), но може да избереш и Overall good performance (общо добро предстяване) или Top Speed (максимална скорост)
          Трети етап: Двигател - ясно - въвеждаш данните за двигателя (Производител, бордов / извънбордов, година, брой двигатели, кубатура ... )
          Четвърти етап: По какво да ти изчисли стъпката на пропелера (pitch) - за твоя случай избираш Weight (тегло) или Lenght (дължина).

          Аз за пример го сметнах на тегло 4000кг, с прозиволно избран тип лодка и двигател и резултата е :

          Material / Blades / Diameter / Pitch
          AL / 4 / 14.0 / 20.0
          AL / 3 / 14.5 / 19.0
          SS / 4 / 14.0 / 19.0
          SS / 3 / 14.0 / 19.0

          т.е. пропелери с 3-4 витла, диаметър 14 до 14.5 и стъпка 19 до 20. Ествествено си избираш един и си вземаш с неговите параметри, а не си комбинираш параметрите на всички
          Като резултат ще имаш оптималния пропелер за твоята лодка и твоя двигател, но това не означава, че двигателя е оптимален за лодката
          Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

          Коментар


          • #6
            От: винт за лодка с бордови двигател.

            Както описваш ситуацията, излиза, че или двигателя е неподходящ (мъчиш го да работи претоварен в обороти при които има ниска мощност) или винта е прекалено голям или и двете.
            Тази лодка с грубо приближение би трябвало до достига корпусна скорост 7-7.5 възла и да харчи около или под 4-5л/час с двигател с два пъти по-малка мощност, но с подходяща крива на мощността т.е. около 2500 об/мин.
            Забрави за мощности от 200 к.с. и нагоре- двигатели около 20-25 к.с. бутат безгрижно 10метрови, 4-5 тонни яхти с 8 възла и разход около 3 л/час.
            Почвай експериментите с винтове с различни диаметър и стъпка, като за начало.
            P.S.
            Имай предвид, че хидродинамиката в частта си "Пропулсивно-рулеви комплекси" е особен вид интелектуален мазохизъм и който се е захванал с това вече не е същия човек. Не ме питай от къде го знам...
            There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
            No wahalla.

            Коментар


            • #7
              От: винт за лодка с бордови двигател.

              ок. нека тръгнем стъпка по стъпка.
              1. как да определя дали винта ми е оригинален като диаметър и стъпка ? мога ли тези 12 см на снимката да ги конвертирам в някаква величина?
              2. какво значи фи-550; н -500 вес-18.4
              3. някъде правят ли по поръчка. незнам ако купя оригинален дали ще пасне на вал-а.
              4. а варианта със металния пръстен. първоначално мислех че е само предпазител на винта, но като се замисля може да има и ефект да насочва струята
              относно двигателя, той е 2.4 дизел. максимални обороти са му 3500. макс.въртящ момент е 2500 оборота.

              намерих винт на който пише 19.5 /24.0 и ще ми съвпадне като ос. въпроса е като стъпка това ли е ?

              Коментар


              • #8
                От: винт за лодка с бордови двигател.

                Само предполагам:
                Фи - диаметър
                н - стъпка
                вес - тегло
                Не съм в час със теорията, но според мен твоя е за доста по - малки обороти предвиден.
                А пръстена вдига КПДто.

                Коментар


                • #9
                  От: винт за лодка с бордови двигател.

                  Аз моя пропелер си го купувах за моя си двигател, като параметрите му избрах съгласно по-горе дадения сайт. Препоръчвам ти да направиш същото. Така ще си сигурен, че ще пасне. Това, което си дал като "фи", "н" и "вес" да не е на руски? Ако е така фи трябва да си е фи, а по стойността вес трябва да е стъпката, въпреки руското значение на вес.
                  Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                  Коментар


                  • #10
                    От: винт за лодка с бордови двигател.

                    А дали винтът е достатъчно потопен?
                    Бих пробвал с по-малък винт с голяма стъпка.
                    Какъв е двигателят?
                    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                    Коментар


                    • #11
                      От: винт за лодка с бордови двигател.

                      на снимката се вижда докаде е потопена лодката. горе долу 50 см е под вода. или 25-28 от горния край. двигателя е мерцедес 2.4 чист атмосверен диел. инфото е на руски. а като си купи от сайта, как съвпадна ъгъла на конуса за да ти пасне ? при мен освен шпонката има и ъгъл на вала и е конус. и пак се връщаме на въпроса. как да разбера моя винт ( на снимката ) с каква стъпка е за да знам как де мърдам ?

                      Коментар


                      • #12
                        От: винт за лодка с бордови двигател.

                        На моя за Mercury си го пише на него, като тук:



                        Иначе този е моя:

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_1913.jpg
Прегледи:1
Размер:55.3 КБ
ID:5351198

                        13.75 диаметър, 21 pitch на 560кг лодка със 110кс двигател. Ама това си ми е за екстремни изживявания. Нормалния двигател е 35кс, ама си върви с неговия си пропелер и не го знам какъв е
                        Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                        Коментар


                        • #13
                          От: винт за лодка с бордови двигател.

                          Първоначално публикуван от Tramp Преглед на мнение
                          Както описваш ситуацията, излиза, че или двигателя е неподходящ (мъчиш го да работи претоварен в обороти при които има ниска мощност) или винта е прекалено голям или и двете.
                          Тази лодка с грубо приближение би трябвало до достига корпусна скорост 7-7.5 възла и да харчи около или под 4-5л/час с двигател с два пъти по-малка мощност, но с подходяща крива на мощността т.е. около 2500 об/мин.
                          Забрави за мощности от 200 к.с. и нагоре- двигатели около 20-25 к.с. бутат безгрижно 10метрови, 4-5 тонни яхти с 8 възла и разход около 3 л/час.
                          Почвай експериментите с винтове с различни диаметър и стъпка, като за начало.
                          P.S.
                          Имай предвид, че хидродинамиката в частта си "Пропулсивно-рулеви комплекси" е особен вид интелектуален мазохизъм и който се е захванал с това вече не е същия човек. Не ме питай от къде го знам...

                          Е това пак го прочети и карай по него,много добре казано.

                          Неписан закон-не ти ли вади максималните обороти тоя мотор причината е голям винт и най-често голяма стьпка.Да е слаб......ми не е,всяка ветроходна е с 3-4 цилиндров дизел който в повечето случаи е около 30-50 коня,но и на доста повече тегло на самата лодка.Като му набия газта обаче си вдига оборотите ако му е правилен винта.
                          TOYOTA SEQUOIA ‘11
                          W140 S420 '99

                          Коментар


                          • #14
                            От: винт за лодка с бордови двигател.

                            Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                            Е това пак го прочети и карай по него,много добре казано.
                            То е добре казано, но малко неприложимо в БГ. Тук никой не ти дава да пробваш по простата причина, че няма наличности. Като се обадиш ти казват, че трябва да се поръча. Като се поръча няма проба, няма връщане. Да не говорим, че на мен един от големите магазини ми казаха, че не са сигурни дали винта ще пасне на моя двигател. Трябва да се поръча и тогава да се види дали става. Та такива ми ти работи тука...
                            Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                            Коментар


                            • #15
                              От: винт за лодка с бордови двигател.

                              О,така си е,не е като да купя 5 и кой ми пасне да си го оставя,а другите обратно в магазина,това ми е ясно.

                              Обаче ако лодката е в някое рибарско селище и има още 15-20 надупени около нея все ми се струва,че ще има от кьде да вземе един за проба.Там вече се гледа на какво разтояние е винта от дьното на лодката,смята се стьпката / тук е голяма / и се пробва кое какви обороти вдига и колко вьрви лодката.Мотора вдигал 3500 оборота,това по много груба сметка ми показва,че на около 3 или 3200 лодката трябва да си достигне максималната скорост по формулата за дьлжината на водолинията или грубо около 8 вьзла в случая.
                              Така ако се кара ще харчи двойно поне,а какво се случва с натоварен мотор и ниски обороти го има описано в една друга тема.

                              и малко ОФФ - ние най-много се кефим на лодки който достигат 75-80% от максималната си скорост на 50% от оборотите на мотора си.Там вече ги караме или на минус 10% от максималната скорост ако има кьде да се зарежда или на около 1600-1800 оборота от 3500 максимални.Мотор 3 цилиндров дизел на десетина тона лодка с около 10 метра водолиния ни дава по 0.3-0.5 галона на час или около литьр до литьр и половина.
                              Естествено карали сме и такива с голями винтове - 1.7-1.9 галона на час,вьрви на 1900 оборота и като я запердаши вьлната и почва да пада скороста,че не си дьржи оборотите натоварен.За 4 дни харчи колкото нормална лодка от тук до Сиатьл почти или половината континент.Какво му е на мотора не ме брига,не е мой и не сьм му пернал аз тоя винт,НО собственика си го получава на хартия - СМЕНИ СИ ВИНТА С ПО-МАЛЬК.
                              TOYOTA SEQUOIA ‘11
                              W140 S420 '99

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X