Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Капитан на 20бт плавателен съд

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Капитан на 20бт плавателен съд

    Здравейте ,
    Реших да искарам курс за капитан на 20бт плавателен съд , който се провежда в ТУ-София.Смятам,че ще е доста интересно и полезно , но имам един въпрос, на който се надявам да ми отговорите , тъй като в този форум има доста запознати по темата Питането ми е следното - как се случват нещата след като се завършиш такъв курс? Как и къде намираш възможност да практикуваш това което си научил? Ще ми е полезна всякаква информация свързана с намирането на работа като капитан било то на яхта или по-малък съд

    Благодаря предварително

  • #2
    От: Капитан на 20бт плавателен съд

    Интересен въпрос...Отговора е като на въпроса "как се случват нещата след като изкарам шофьорска книжка"? Хората ти дават основата и документа, а след това всеки практикува или не практикува...Имай предвид, че правоспособността за река не дава право на море или поне така беше преди петнадесетина години.

    Коментар


    • #3
      От: Капитан на 20бт плавателен съд

      Знам , че въпросът ми звучи странно , но мисълта ми беше има ли в България къде да се практикува и изобщо търсят ли се капитани по българското черноморие Защото все пак искам като изкарам курса рано или късно да започна да практикувам наученото , иначе да ми стои само тапията няма смисъл

      Коментар


      • #4
        От: Капитан на 20бт плавателен съд

        Я кажи какъв опит имаш? Само с документ, няма да стане. Информацията ми за България е стара та няма да се впускам в подрбностти. Само да ти кажа, че този документ не върши никаква работа в САЩ. Съмнявам се да ти свърши работа и в Европа. За България, не знам вече. Говорим за назначаване на работа. За наемане на лодка върши работа /понякога/.
        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

        Коментар


        • #5
          От: Капитан на 20бт плавателен съд

          Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
          Я кажи какъв опит имаш? Само с документ, няма да стане. Информацията ми за България е стара та няма да се впускам в подрбностти. Само да ти кажа, че този документ не върши никаква работа в САЩ. Съмнявам се да ти свърши работа и в Европа. За България, не знам вече. Говорим за назначаване на работа. За наемане на лодка върши работа /понякога/.


          Хората,които провеждат курса твърдят , че документа който се издава важи за цял свят и няма ограничение колко навътре си в морето Опит нямам никакъв , записах се за курса онзи ден. Искам да знам дали в България има някаква реализация и дали например мога да си намирам работа , дори и само за лятото , някаде по Черно море. Не търся постоянна работа , а нещо сезонно.Предполагам , че такава правоспособност служи предимно за яхти. Търсят ли се капитани на яхти или да се отказвам навреме , защото и курса не е малко пари

          Коментар


          • #6
            От: Капитан на 20бт плавателен съд

            Точното име на документа е: Свидетелство за правоспособност Водач на кораб до 20БТ по море (международно плаване)/ (Certificate of competency Skipper of seegoing vessel up to 20 GT) (International waters). Издава се в съответствие с изискванията на Международната конвенция за вахтена служба и нормите за подготовка и освидетелстване на моряците STCW 78/95 (Standards of Training, Certification & Watchkeeping). Този сертификат е международно признат, но местните администрации имат право на собствени изисквания. Нищо чудно в САЩ да искат нещо различно (например STCW Endoresement)- все пак допълнението на конвенцията през 1995 г. (което на практика наложи пренаписването и) беше по искане на US Coast Guard.
            Хората имат пълното право да се съмняват в качеството на знанията и особенно на уменията на "капитаните" от наше село- преподава се материал с поне 20 годишна давност, практическите занятия са меко казано мизерни като обем и качество. Изобщо в България имаме може би най-либералният режим за издаване на този вид сертификат за правоспособност.
            Англичаните, понеже не са наясно с морските дела, имат няколко курса: Start Yachting, Competent Crew, Helmsman, Day Skipper, Yachtmaster Coastal (сертификат), Yachtmaster Offshore (сертификат) и най-накрая са изпитите за сертификат за Yachtmaster Ocean. Курсовете са различни за моторни и ветроходни съдове.

            Резултатите при нас се виждат най-ясно при първото влошаване на времето, около новите марини в Созопол и село Св. Влас- потрошени лодки и насрани от страх задници.

            Ще ми е полезна всякаква информация свързана с намирането на работа като капитан било то на яхта или по-малък съд
            Я пак помисли върху въпроса си. Сигурен ли си, че ще се оправиш с малка или средна по размер ветроходна лодка?
            Първо завърши успешно курса, плавай, трупай знания и опит и някой ден може и да станеш "Шкипер".
            За "Първи след Бога" изобщо не си и помисляй в следващите 10-15 години на море.
            There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
            No wahalla.

            Коментар


            • #7
              От: Капитан на 20бт плавателен съд

              Tramp, браво! Това, ако аз трябваше да го напиша, щеше да се наложи да вадя от шкафовете лицензи и да чета какво е написано по тях.
              За САЩ- всички признават капитанското, клатят глави и "ама няма да те назначим, искаме USCG...". Че и STCW към американското. За да местиш лодки насам-натам никoй нищо не ти иска. Нямаш ли пасажери не е нужен лиценз. Ама там те чака застрахователната компания. Е сега ще прекарваме една до Хавай- "не ни интересуват лицензи, искаме доказан опит!". И Параграф 22 веднага! И заради тоя параграф, първото прекарване на лодка от Хавай го правихме без пари. Ония спестява една чанта пари, но няма застраховка. Ние получаваме "опит", но не ни се плаща.
              После като понатрупаш опит, никoй не се сеща и лиценз да ти иска. Понеже са вързани като свински черва, само си звънят по телефоните и те удобряват за 5 мин. И не ти дават място за издънка.
              Аз не съм чул за някой да е назначен само с 20 GT. Ако има такива, кажете как става.
              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

              Коментар


              • #8
                От: Капитан на 20бт плавателен съд

                За работа - едва ли, юнга може би, пробвай на Клиакра, но трябва да си платиш.
                За курса в София - по мое време , преди 30 години, си беше много добър, включваше два курса: ветроходен и 20БРТ, Васко шегела беше корифей на ветроходния, Маразов на моторния. Аз съм доволен, практиката след това му е майката. Никой няма да те вземе директно за шкипер, а и въобще някой дали ще те вземе за юнга. Провери Калиакра - школа един път.
                подаръци за мъже от FACOM
                промоция на читави инструменти

                и на хоби такива

                тел. О879 Ч8Ч 2З5

                Коментар


                • #9
                  От: Капитан на 20бт плавателен съд

                  Първоначално публикуван от Tramp Преглед на мнение
                  .......Резултатите при нас се виждат най-ясно при първото влошаване на времето, около новите марини в Созопол и село Св. Влас- потрошени лодки и насрани от страх задници.......
                  Не е необходимо да чакаш лошо време. Като видиш първия забогатял вчера кретен да минава през пристанището с всичката газ максимално близо та да го видят кандидат чалгаджийките... веднага ти става ясно къде се намираш.

                  ПП Ако караш собствената си лодка в Български води обикновенно никой никакъв документ на ти иска. Поне на мене никой нищо не ми е искал до сега, въпреки, че винаги се регистрирам в капитанията. Гледат ми само документите на лодката. Ако няма "преглед", минавам на място.
                  Във вътрешни води капитания има само на яз. Искър ....теоретично. На Панчерево не знам как е, но едва ли е по-различно.
                  Да се научиш да караш лодка е въпрос на желание. Ако имаш мерак ще намериш къде. Да станеш добър шкипер си трябват години. Вятъра е ...вятър.
                  Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                  Вальо. О888 557Ч7Ч
                  Silverado 1.3 i

                  Коментар


                  • #10
                    От: Капитан на 20бт плавателен съд

                    Ако караш каква да е туристическа лодка даже и да не е твоята, никой нищо не ти иска. Където и да е. Караш ли я за кеф нищо не ти е нужно. /не говорим за пасажери, които си плащат или имаш карго на борда/
                    Това горното не важи за България! Защо- дълга тема...

                    Моля не спорете, проверено в 13 държави при едно от последните плавания. Добре, че не се навряхме в България...
                    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                    Коментар


                    • #11
                      От: Капитан на 20бт плавателен съд

                      Единственият път, когато са ми искали документи за лодката, беше на византийската граница това лято - нашите гранични полицаи.
                      Ама така ги гледаха, че и удостоверение от Светия синод да им бях дал, нямаше да им направи впечатление
                      По-скоро ги интересуваше какво има в лодката.
                      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                      Коментар


                      • #12
                        От: Капитан на 20бт плавателен съд

                        Отклоняваме се от темата но- не знам за плавателни съдове плаващи под български флаг. За туристически лодки плаващи под чужди флагове да се иска капитанско е излагация. В коя да е марина по света има хора обикаляли с години и никога не са им искали капитанско право. Капитанското право е лиценз нужен при извършване на стопанска дейност /правиш пари от това че караш лодката, има карго или пасажери които си плащат/. Някой в България се е объркал да иска капитанско вместо да измисли курс за водачи любители.
                        Ама кое ни е наред, че и това...?
                        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                        Коментар


                        • #13
                          От: Капитан на 20бт плавателен съд

                          Колеги казват, че на Искър проверяват яко, след инцидента при който два дебила се удариха на най-широкото. Почнаха се и медийните простотии за новобогаташи и т.н. ... Та по този случай проверки. Мен лично не са проверявали. Там отделно дебнат да не влизаш във вододайната зона под двигател.
                          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                          Коментар


                          • #14
                            От: Капитан на 20бт плавателен съд

                            намирането на работа като капитан било то на яхта или по-малък съд
                            С този серт. за 20 БТ ще е грубо да кажа какво можеш да направиш освен да си пъркаш с твоя лодка. Забрави за яхта и тем подобни ОСВЕН ако собственика не е твой човек а и някъде по нагоре прочетох нещо за Калиакра - а там пък боб хвърлят за такива като теб(съжелявам че така грубо звучи но си е самата истина) а дори и да се сдобиеш с 500 БТ от 01.01.2012 по новитe правила на всяка яхта над 50м. и над 200 Б.Т. ще се изисква Master UNLIMITED - сега ще стане интересно - франсетата и ингилизите вече почнаха да гледат странно и да се чешат там дет не ги сърби ама хак им щото нали са много велики капитани...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Капитан на 20бт плавателен съд

                              Първоначално публикуван от Morskia Преглед на мнение
                              [COLOR=#000000]
                              някъде по нагоре прочетох нещо за Калиакра - а там пък боб хвърлят за такива като теб...
                              Аз писах за Калиакра, ама някой не чете до край. В едно телевизионно интервю , капитанът спомена, че срещу определена такса може да се кара нещо като стаж на ветрохода.
                              подаръци за мъже от FACOM
                              промоция на читави инструменти

                              и на хоби такива

                              тел. О879 Ч8Ч 2З5

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X