От: Въпрос за предаване на въртящия момент от двигател до винт
Предполагам че УАЗ'кия кардан провисва най-вече от не ползване. Шлица му винаги си действа при движение, но при каране на задно и с отцепени хъбове не се върти. А може просто да си е дърво. Не знам, нямам опит. В крайна сметка се сетих че той пак си има шлиц на опашката на СК който да компенсира аксиалното сместване и само трябва да се увери че не е набутан до упор или пък твърде измъкнат назад.
Колегата не се върна да продължи темата си, но за сега говорим само за участъка от СК до упорен лагер. Предполагам че салника е и упорен лагер но трябва да се внимава дали е предвиден и за заден ход. Както и да е, за сега такъв въпрос не стои така че според мен първо трябва да осигури един добре балансиран кардан с правилно разположени карета. Ако това не му реши проблема, бих заподозрял лагера в опашката на СК. Също така е важно много близкия ъгъл на пречупване на 2'те карета (от този тип). Ако изходния двигателен вал (на СК) е успореден на гребния вал, то тогава каретата ще работят под еднакъв ъгъл и няма да има проблем. Но ако са под някакъв ъгъл един спрямо друг то тогава му стига и само 1 каре но CV (от полуоска).
Искам само да добавя че твърдо окачения двигател (особенно 4 цил. автомобилен) си скапва и лагерите.
Първоначално публикуван от Scrapheap
Преглед на мнение
Колегата не се върна да продължи темата си, но за сега говорим само за участъка от СК до упорен лагер. Предполагам че салника е и упорен лагер но трябва да се внимава дали е предвиден и за заден ход. Както и да е, за сега такъв въпрос не стои така че според мен първо трябва да осигури един добре балансиран кардан с правилно разположени карета. Ако това не му реши проблема, бих заподозрял лагера в опашката на СК. Също така е важно много близкия ъгъл на пречупване на 2'те карета (от този тип). Ако изходния двигателен вал (на СК) е успореден на гребния вал, то тогава каретата ще работят под еднакъв ъгъл и няма да има проблем. Но ако са под някакъв ъгъл един спрямо друг то тогава му стига и само 1 каре но CV (от полуоска).
Искам само да добавя че твърдо окачения двигател (особенно 4 цил. автомобилен) си скапва и лагерите.
Коментар