Лодката е рибарска.Двигателя е 2.1 дизел 60к.с. и е със скоростна кутия (не муфа) Направихме я между скоростната кутия и упорния лагер с 2 карета,но на високи обороти оста бие .На ниски няма проблем.Това ни наведе на мисълта,че 2 карета едно след друго е грешна комбинация.Въпроса е каква е правилната комбинация ? Мерси ако някой помогне
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Въпрос за предаване на въртящия момент от двигател до винт
Свий
X
-
От: Въпрос за предаване на въртящия момент от двигател до винт
Има доста правилни варианти,но един евтин не знам.
Пьрвия е сьосност на трансмисията и стьфинг бокс както му викат тук - това е мястото кьдето вала излиза от лодката.Това обаче е доста триково и в много случаи нямаш място за тая разправия.
Втория фифел е несьосие или ммммммммммм как да го кажа............Унимога предните главини.Трябва ти поне 15 градуса несьосие за да заспи положението.
Моя сьвет е едно каре,но под по-голям ьгьл ма без снимки си говорим на изуст.Колко място има там,какви тампони имаш на мотора,как е захванат и колко може да мьрда........................???TOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
-
От: Въпрос за предаване на въртящия момент от двигател до винт
http://www.allproducts.com/traffic/p...316172225.html
Ами май ако вала ти минава през еди ей такива нещица няма да бие на високите обороти
http://www.gknservice.com/global/mar...ve_system.htmlПоследно редактирано от NIKSD; 28-10-10, 05:58.
Коментар
-
От: Въпрос за предаване на въртящия момент от двигател до винт
Прави сте за снимките-при първа възможност ще направя такива.А двигателя не е хванат с тампони а директно на дървени трупчета.Място има около 40/50см между скоростната кутия и упорния лагер.Лодката не е малка,по принцип място не липсва.А защо карето трябва да е под голям ъгъл не разбрах?
Коментар
-
От: Въпрос за предаване на въртящия момент от двигател до винт
Използваите полуоска с неини карета а не кардан.
Две карета си е много правилно за самоделка. Добрата работа е въпрос на добро изпълнение. За сега си мисля че ползвате карданен вал и при скъсяването му (рязане и заваряне) е разбалансиран или каретата в двата края са разминати - вилките им трябва да са в една равнина. Карета на полуоски са "CV" и както и да ги разминеш едно спрямо друго на 1 вал няма проблем. Скъсяването е най-добре да се изпълни с фланци на 2'те половини с центриращ анзис.
Дай снимки да видим установката.
Коментар
-
От: Въпрос за предаване на въртящия момент от двигател до винт
Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнениеСкъсяването е най-добре да се изпълни с фланци на 2'те половини с центриращ анзис.
Дай снимки да видим установката.
Коментар
-
От: Въпрос за предаване на въртящия момент от двигател до винт
Не съм се и съмнявал че ск.к е от кола със задно предаване без полуоски с карета но пак може да се приспособи. Както и да е, сега вилките на каретата на карданния вал в една равнина ли са? А едно балансиране на вала никога не е излишно а при такъв проблем си е задължително.
Коментар
-
От: Въпрос за предаване на въртящия момент от двигател до винт
Човека говори вместо традиционен карда .,да използувате полуоска от голф да речем. на по новите Ниви карето между скоросна кутия и раздатката е именно е такова каре от там можете да използувате готови детаили
Коментар
-
От: Въпрос за предаване на въртящия момент от двигател до винт
Също така, забравих да попитам как е уредено аксиалното сместване на вала? Имали някъде шлиц по линията или е изработен адски точно и пасва идеално без да опъва или натиска гребния вал? Трипалцовите карета които обикновенно се поставят от към ск.к. на колите уреждат и този проблем.Последно редактирано от MAP; 01-11-10, 09:39.
Коментар
-
От: Въпрос за предаване на въртящия момент от двигател до винт
Друго не мога да кажа, но балансирането на кардан след всякакви интервенции по него, дори видимо изглеждащи перфектно, е задължително. Съвета ми е да опитате най-напред това, и едва после да мислите други промени. Другото (поне от колите) е двете карета в двата края на кардана да са сгънати приблизително под еднакъв ъгъл, и захватите на каретата към кардана да са под 90 градуса. Това ако се ползват класически карданни карета с по 4 ролки.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
От: Въпрос за предаване на въртящия момент от двигател до винт
Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнениеЪ'ъъъъ - трябва да са в една равнина!Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
От: Въпрос за предаване на въртящия момент от двигател до винт
Мисля, че най-правилно е да се използват 2 CV карета и валът да е аксиално "плаващ", хванат с опорна муфа (висящ лагер)."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
От: Въпрос за предаване на въртящия момент от двигател до винт
И с кардан не е зле (балансиран и с правилно разположени карета) но аксиалната свобода на вала е абсолютно задължителна а при това положение само шлиц може да уреди това. И то на самия вал. Мисля че съм виждал преден кардан на УАЗ точно така изпълнен и съответно много подходящ за целта. Междинен лагер в този случай определено не е нужен. Вала явно е сравнително къс и такъв лагер може да докара повече проблеми от колкото ще реши.
Ако ще се преправя цялата работа (твърдото окачване на двигателя също не ми харесва) то тогава е най-добре да се отиде на полуоска. Има такива чиито карета завършват на фланец, така че куплирането не е проблем.
Коментар
-
От: Въпрос за предаване на въртящия момент от двигател до винт
Предният кардан от УАЗ често провисва в шлиците и може да се получи радиално биене.
Колегата не казва как е куплирана кутията към двигателя. Защото съм виждал и с два кардана - от двигателя до скоростите и от скоростите до винта. При тази компоновка включването е не особено леко, предвид липсата на съединител.
Редно е целият мотоблок (двг-ск) да е на тампони. Вибрациите освен до дискомфорт, могат и да повредят лодката."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар