Здравейте приятели,бих искал да попитам машинистите със стаж и изобщо дали има такива,които са работили на UNK-320 какво мислят за тази марка товарач и заслужавалиси средствата които ще дадеш задая притежаваш.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Челен товарач UNK-320
Свий
X
-
До: Челен товарач UNK-320
Първоначално публикуван от bampiikaw_zx10r Преглед на мнениезаслужава ли си средствата които ще дадеш за да я притежаваш.
-
До: Челен товарач UNK-320
Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнениеКолко са средствата ?
Коментар
-
До: Челен товарач UNK-320
[QUOTE=bampiikaw_zx10r;1161982]Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнениеКолко са средствата ?[/QUOTE
колега,за средства ще говорим понататак парво искам да разбера що за машина и след което ще се замисля дали дасе обзаведа с такава
Според мен всяка машина, на която комплект гуми струва повече от машината - не си струва, но ако цената на работеща такава е близка до цената на скрапа, тогава е друга работа ...
Коментар
-
До: Челен товарач UNK-320
Ясно разбрах какво имаш предвит.Затова в България,колко са вкарани не знам и със сигурност вече несе и произвеждат ,защото ZTS или DETVA започват производство на този модел товарач след 1982 и доколкото разбрах приключва към 1992,но съм останал с впечатление че са доста разпространени тъйкато само в града който живея има 2 частни и една която работи кам пътно управление.А онзи ден пътувах за Пловдив и в началото на Хвойна имаше една която работеше-почистваше пътя.А до цената като гледах по mobile.bg вървят от 12 до 15,че чак някои ги надуват и до 18 000 лв.Но за това сам съгласен,че машина която е под цената на гумите си наистина неси заслужава напълно си прав.
Коментар
-
До: Челен товарач UNK-320
...абе да ти кажа - аз не съм виждал всъщност.
Машината е с особена конструкция - кабината е върху предната част, а не върху задната, както е при повечето други товарачи, така че щеше да ми направи впечатление.
Тази конструкция теоретично позволява по-добра видимост при финни операции (затова се използва основно при машини разработени за работа с прикачно оборудване) - но от друга страна - намалява малко стабилността и при равно тегло - машина с предна кабина би трябвало да има по-малък товар на преобръщане отколкото класическа "фадрома".
Друга особеност, е че ако си работил на машина със задна кабина ще ти трябва време да свикнеш с тази - тя завива по различен начин, и усещането за габарити е доста по-различно (като в дъмпер), да не говорим за усещането за стабилност. Разпитай машинистите в Смолян за машината и виж какво мисли някой който кара и такава и класическа конструкция.
Струва ми се че няма да намериш много други мнения...
Ти за какво искаш да я ползваш всъщност ?
Коментар
-
До: Челен товарач UNK-320
Защо не се пробваш с L34–много разпространен модел от соц-времената.Викаха им "стоте вола"...
Все още се намират и части за тях,а и производството им не е спряно,само марката вече е Dressta.
Най-важното е,че са познат модел за старите майстори и машинисти,а освен това са и сравнително издръжливи машини.
Цените им са твърде разнообразни...(http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...819&f1=details -не е реклама,произволно избрана обява)Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
До: Челен товарач UNK-320
Да за това,че кабината е в предната част на чупещотосе шаси сигурно ще бъде малко дискомфорно,но за времетоси има и доста други такива,като Zettelmeyer,Hanomag и ред др.А относно работата,стандартни услуги,но главно ми трябва за да поддържа горски пътища.А за предложението от cecoa1 за челен товарач Stawola Wola L-34,не бих искал да се сдобия с тоя звяр-доста е голяма и лакома а тия 19 тона няма къде да меневрират по тесните горски пътечки.Иначе наистина- голяма сила е тази машина.Благодаряви колеги за мненията,които дадохте относно тази тема и за съветитеви.Благодаря!!!
Коментар
-
До: Челен товарач UNK-320
Ти си знаеш.
Иначе на L34 коша е почти същия–3 куб.м.
Че е по тежка е даже предимство,както сам знаеш.А и като гледам габаритите на тази UNK,едва ли ще има голяма разлика с L34.
За разхода на гориво спрямо свършената работа,не се знае при твоите условия коя би била по-икономична.А и горивото е само една част от разходите по машината.
L200(или по-старата L2), са доста по-малки и крехки.Но иначе и тяхното тегло е към 10 тона,но обикновенно са с по-малък кош–до 2 кубика.
Във фирмата,в която работех имахме L2.Благодарение на читавия фадромист изкарваше дълго време без ремонти.После я смениха с O&K(пак 10 тонна) модел от 2001 година с двигател Дойц,джойстик с бутони за скоростите,климатик и т.н. "екстри".Е,тази фадрома колко ремонт претърпя и колко пари се наляха за нея...То не бяха хидравлични помпи,двигател,компютър....И то при условие,че къде-що можеше се побългаряваше(добре че беха дали и книга–около 1000 страници–с информация и картинки/чертежи за цялата машина).Последно редактирано от cecoa1; 20-05-10, 10:02.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
До: Челен товарач UNK-320
Първоначално публикуван от bampiikaw_zx10r Преглед на мнениестандартни услуги,но главно ми трябва за да поддържа горски пътища ... по тесните горски пътечки
По-малка, по маневрена, най-вероятно същия размер гуми като УНК320...
Голямата кофа е предимство ако машината работи с дребнозърнест инертен материал и пълни трошачка, бункер или товари камиони и гони производителност. В твоя случай ти трябва кофа широка колкото колелата - колкото по-тясна толкова по добре, за да може да остъргва пътя добре. Вярно, че и мощност ти трябва, но това ще е критично само ако ще теглиш камиони.
А що се отнася до теглото - в този случай голямото тегло не е предимство. По леката машина ще затъва по-малко.
Виж - гумите са критични, а може би и вериги...
За да поддържаш горски пътища не е ли по добре трактор?
Той може да носи гребло отпред и да тегли фреза отзад...
http://www.youtube.com/watch?v=y1BDqDrCnwQ
А що се отнася до Зетелмайер, Ханомаг и другите... е, няма ги вече.
Зетелмайер е волво, Ханомаг е комацу. Предната кабина още се прави - основно в Скандинавия, но се използва за туул кериери, където видимостта е важна, а динамиката - малка. Причината да отпадне от масовите употреби е, че междуосието е късо - много клати и разсипва при транспорт на материала, а като вторичен ефект - заради клатенето - оператора кара по-бавно и производителността пада още повече.
Коментар
-
До: Челен товарач UNK-320
vlageo,това което ми дате за пример е наистина добро,но мисля че това е типична селско стопанска машина и точно за работата,която искам да върши-просто не е за там.В моя случай ми е нужен челен товарач за да подравни някой засегнат участък от пътя и да натовари примерно камион с речна баластра,както мисе налагаше преди няколко дни-беше пропаднал пътя до обекта и трябваше да го засипваме.Но мие минавало през ъкъла и за някво булдозерче като Т-130 или Т-170 но само ще подравнява и това е.Докато фадромата е малко по функционална-товари,почиства,подравнява и все такива работи.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар