Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Челен товарач UNK-320

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Челен товарач UNK-320

    Здравейте приятели,бих искал да попитам машинистите със стаж и изобщо дали има такива,които са работили на UNK-320 какво мислят за тази марка товарач и заслужавалиси средствата които ще дадеш задая притежаваш.
    Прикачени файлове

  • #2
    До: Челен товарач UNK-320

    Първоначално публикуван от bampiikaw_zx10r Преглед на мнение
    заслужава ли си средствата които ще дадеш за да я притежаваш.
    Колко са средствата ?

    Коментар


    • #3
      До: Челен товарач UNK-320

      [QUOTE=vlageo;1161961]Колко са средствата ?[/QUOTE
      колега,за средства ще говорим понататак парво искам да разбера що за машина и след което ще се замисля дали дасе обзаведа с такава

      Коментар


      • #4
        До: Челен товарач UNK-320

        Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение
        Колко са средствата ?
        Колега,за средства още е рано да говорим.Нека първо да видим мненията за тази машина и в последствие ще решим дали да се похарчим за нея.И ако наистина си запознат с работата и подражката на UNK-320 с удоволствие бих те излуша.

        Коментар


        • #5
          До: Челен товарач UNK-320

          [QUOTE=bampiikaw_zx10r;1161982]
          Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение
          Колко са средствата ?[/QUOTE
          колега,за средства ще говорим понататак парво искам да разбера що за машина и след което ще се замисля дали дасе обзаведа с такава
          В България са вкарвани много малко чешки фадроми и освен това - вече не се произвеждат. Въпроса беше дали ти предлагат такава за 8-9 000 лв или за 4-5000 - има сериозна разлика в това дали си струва в единия и в другия случай. На скрап можеш да я дадеш за около 2 000 сигурно...

          Според мен всяка машина, на която комплект гуми струва повече от машината - не си струва, но ако цената на работеща такава е близка до цената на скрапа, тогава е друга работа ...

          Коментар


          • #6
            До: Челен товарач UNK-320

            Ясно разбрах какво имаш предвит.Затова в България,колко са вкарани не знам и със сигурност вече несе и произвеждат ,защото ZTS или DETVA започват производство на този модел товарач след 1982 и доколкото разбрах приключва към 1992,но съм останал с впечатление че са доста разпространени тъйкато само в града който живея има 2 частни и една която работи кам пътно управление.А онзи ден пътувах за Пловдив и в началото на Хвойна имаше една която работеше-почистваше пътя.А до цената като гледах по mobile.bg вървят от 12 до 15,че чак някои ги надуват и до 18 000 лв.Но за това сам съгласен,че машина която е под цената на гумите си наистина неси заслужава напълно си прав.

            Коментар


            • #7
              До: Челен товарач UNK-320

              ...абе да ти кажа - аз не съм виждал всъщност.
              Машината е с особена конструкция - кабината е върху предната част, а не върху задната, както е при повечето други товарачи, така че щеше да ми направи впечатление.

              Тази конструкция теоретично позволява по-добра видимост при финни операции (затова се използва основно при машини разработени за работа с прикачно оборудване) - но от друга страна - намалява малко стабилността и при равно тегло - машина с предна кабина би трябвало да има по-малък товар на преобръщане отколкото класическа "фадрома".

              Друга особеност, е че ако си работил на машина със задна кабина ще ти трябва време да свикнеш с тази - тя завива по различен начин, и усещането за габарити е доста по-различно (като в дъмпер), да не говорим за усещането за стабилност. Разпитай машинистите в Смолян за машината и виж какво мисли някой който кара и такава и класическа конструкция.

              Струва ми се че няма да намериш много други мнения...

              Ти за какво искаш да я ползваш всъщност ?

              Коментар


              • #8
                До: Челен товарач UNK-320

                Защо не се пробваш с L34–много разпространен модел от соц-времената.Викаха им "стоте вола"...
                Все още се намират и части за тях,а и производството им не е спряно,само марката вече е Dressta.
                Най-важното е,че са познат модел за старите майстори и машинисти,а освен това са и сравнително издръжливи машини.
                Цените им са твърде разнообразни...(http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...819&f1=details -не е реклама,произволно избрана обява)
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #9
                  До: Челен товарач UNK-320

                  Това UNK320 като размер трябва да е някъде между L34 и L200.
                  И двете машини са много разпространени, има части и всички им разбират. За соц. машини са и доста добре - малко бавни, но все пак добре...

                  Коментар


                  • #10
                    До: Челен товарач UNK-320

                    Да за това,че кабината е в предната част на чупещотосе шаси сигурно ще бъде малко дискомфорно,но за времетоси има и доста други такива,като Zettelmeyer,Hanomag и ред др.А относно работата,стандартни услуги,но главно ми трябва за да поддържа горски пътища.А за предложението от cecoa1 за челен товарач Stawola Wola L-34,не бих искал да се сдобия с тоя звяр-доста е голяма и лакома а тия 19 тона няма къде да меневрират по тесните горски пътечки.Иначе наистина- голяма сила е тази машина.Благодаряви колеги за мненията,които дадохте относно тази тема и за съветитеви.Благодаря!!!
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                    • #11
                      До: Челен товарач UNK-320

                      UNK-то е 11 тона с 6 цилиндров редови двигател.Затова държа на нея,защото е нещо средно между Л-34 и Л-200.Иначе си мислех и за Л-200,но незмам мисля даси остана върху идеята за UNK-320.Все пак е с 2-3 тона по тежка и с тая кофа-2.5 куб. повече работа ще върши.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Челен товарач UNK-320

                        Ти си знаеш.
                        Иначе на L34 коша е почти същия–3 куб.м.
                        Че е по тежка е даже предимство,както сам знаеш.А и като гледам габаритите на тази UNK,едва ли ще има голяма разлика с L34.
                        За разхода на гориво спрямо свършената работа,не се знае при твоите условия коя би била по-икономична.А и горивото е само една част от разходите по машината.
                        L200(или по-старата L2), са доста по-малки и крехки.Но иначе и тяхното тегло е към 10 тона,но обикновенно са с по-малък кош–до 2 кубика.
                        Във фирмата,в която работех имахме L2.Благодарение на читавия фадромист изкарваше дълго време без ремонти.После я смениха с O&K(пак 10 тонна) модел от 2001 година с двигател Дойц,джойстик с бутони за скоростите,климатик и т.н. "екстри".Е,тази фадрома колко ремонт претърпя и колко пари се наляха за нея...То не бяха хидравлични помпи,двигател,компютър....И то при условие,че къде-що можеше се побългаряваше(добре че беха дали и книга–около 1000 страници–с информация и картинки/чертежи за цялата машина).
                        Последно редактирано от cecoa1; 20-05-10, 10:02.
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • #13
                          До: Челен товарач UNK-320

                          Първоначално публикуван от bampiikaw_zx10r Преглед на мнение
                          стандартни услуги,но главно ми трябва за да поддържа горски пътища ... по тесните горски пътечки
                          Звучи ми като Л200.
                          По-малка, по маневрена, най-вероятно същия размер гуми като УНК320...
                          Голямата кофа е предимство ако машината работи с дребнозърнест инертен материал и пълни трошачка, бункер или товари камиони и гони производителност. В твоя случай ти трябва кофа широка колкото колелата - колкото по-тясна толкова по добре, за да може да остъргва пътя добре. Вярно, че и мощност ти трябва, но това ще е критично само ако ще теглиш камиони.

                          А що се отнася до теглото - в този случай голямото тегло не е предимство. По леката машина ще затъва по-малко.
                          Виж - гумите са критични, а може би и вериги...

                          За да поддържаш горски пътища не е ли по добре трактор?
                          Той може да носи гребло отпред и да тегли фреза отзад...
                          http://www.youtube.com/watch?v=y1BDqDrCnwQ

                          А що се отнася до Зетелмайер, Ханомаг и другите... е, няма ги вече.
                          Зетелмайер е волво, Ханомаг е комацу. Предната кабина още се прави - основно в Скандинавия, но се използва за туул кериери, където видимостта е важна, а динамиката - малка. Причината да отпадне от масовите употреби е, че междуосието е късо - много клати и разсипва при транспорт на материала, а като вторичен ефект - заради клатенето - оператора кара по-бавно и производителността пада още повече.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Челен товарач UNK-320

                            vlageo,това което ми дате за пример е наистина добро,но мисля че това е типична селско стопанска машина и точно за работата,която искам да върши-просто не е за там.В моя случай ми е нужен челен товарач за да подравни някой засегнат участък от пътя и да натовари примерно камион с речна баластра,както мисе налагаше преди няколко дни-беше пропаднал пътя до обекта и трябваше да го засипваме.Но мие минавало през ъкъла и за някво булдозерче като Т-130 или Т-170 но само ще подравнява и това е.Докато фадромата е малко по функционална-товари,почиства,подравнява и все такива работи.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X