Здравей колега.Преди време имах такъв трактор и да знаеш че няма нищо общо с Китай.Това си е чисто БГ (БЪЛГАРСКО) производство.Двигателя оригинално е бил двуцилиндров бензин, но после почти всички са подменени с дизели,било то италиански или БГ произвеждани до скоро във Враца.Това е може би най-проходимото нещо което съм карал. Има блокажи и на предния и на задния мост, завива като се чупи в средата, но са малко слаби от към скорости.
В моето село има два такива,проблем досега не съм чул да правят,единственно при студено време палят по-трудно.И двато са сдвигател "Ифа"-двуцилиндров дизел,монтираха ги преди време на лодките в рибарниците.Много добри откъм разход,т.е почти нищо не горят.
Прикачени файлове
Чавдар Владимиров
0887/912075
Ленд Ровър Диско 1
Самуад в проект
Това е наистина уникален модел трактор-жалко че Тракторния завод в Карлово не е пожелал (или май по-точно) не са му позволили да усвои производството.Кардана до задния мост минава по централната греда на трактора,има блокажи и в двата моста като те са и редукторни.Завиването става както казаха колегите с чупене по средата посредством хидравлика. Към него има оригинално ремарке с размери грубо 2.50 на 3 метра,което се свързва с трактора като се откачва задния мост на трактора и се прикачва ремаркето (т.е. става камион).Това не е и всичко-моста на ремаркето е също двигателен ако не се лъжа има и блокаж + отделни скорости,та можеш да си избираш дали да караш на предно,задно или 4х4.Отпред има извод за косачка.Колегата Иван Минков от ендуро раздела има такъв,ще го помоля да нащрака някоя и друга снимка ако може и да добави ако съм изпуснал нещо.
Тракторчето е наистина уникално констроирано! Нашето е попреработено, но за съжаление снимки от утре....
Произвеждани са в гр. Русе. Модела е ТК-224. Имало е и с бензинови и с дизелови двигатели. Пращани са в различни краища из България за изпитание. Тук при нас се намира вече бившото КТЗ, който е и изпитателен център и е тествал "Болгарчетата".
Трактора, който имаме е с дизелов едноцилиндров двигател Акме, около 16 коня. Скоростната кутия е с 4 предавки + реверс т.е. имаме 4 напред и 4 назад. Чупи се по средата и е с шарнирна рама, също така се разделя на две половини. Задния мост има 2 предавки синхронизирани с предния.
Блокаж отзад и отпред, силоотводен вом също отпред и отзад. (отпред с една скорост отзад с 2), навесна система отзад.
Този който имаме е преработен с хидравлика на управлението.
Наистина многократно доказана при работа машина!!!
В сравнение с Кубота примерно е в пъти по-добър!
Kawasaki KDX 220 R (Jabcho tuning)>Gas Gas EC300>Beta 300RR
Здравейте колеги, по дискусията за трактора- аз имам такъв от поне 25 години, и толкова работа е свършила тази машина, просто не мога да ви опиша. Наистина уникална машина за планински терени.Трактора е 4х4 със скорости и на предният и задният мост с блокажи. Единственият проблем който има е, че трябва МНОГО да се внимава да се синхронизират скоростите на мостовете, че иначе се чупят.Диференциалите са червячни и от там идва голямата теглителна сила.Аз също сложих дизелов двигател АКМЕ защото по-малко гори, но е по-слаб от оригиналният бензинов.
Ако има някой проблеми по трактора може да пише за да му дам съвет.
Нещо повече - произхода на това ЧУДО е Швейцарски!!! - без майтап, на фирма РАПИД, и е произведен за първи път през 1961 година. Модела му е RAPID SPEZIAL( виж в google) . По късно ние го произвеждаме по лиценз.
За съжаление вече не се произвежда, но пък се зарибяваме с китайски и японски боклуци.
Коментар