Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Mercedes-Benz Trac 800

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Mercedes-Benz Trac 800

    Здравейте.
    Обмислям да се занимавам с дърводобив и ми препоръчват MB Trac 800 за работа.
    Трактора влиза в бюджета с две лебедки е.
    Знам че на тези години има много голямо значение как е поддържан, но все пак да попитам, някой има ли впечатления от подобна машина ?
    Знам само че двигателят е OM314 и до там.
    Намират ли се части ?
    Предполагам са доста скъпи, все пак е Мерцедес.
    Надеждна машина ли е това ?
    Има ли слаби места за които да гледаме при покупка ?
    Може също да дадете съвети относно експлоатация и поддръжката.
    Въобще всякаква информация ще ми бъде от ползва.
    Благодаря!

  • #2
    Ето ти по-обща информация https://de.m.wikipedia.org/wiki/MB-trac
    Щом си с тоя мотор, значи е до 1987г. После слагат ОМ 364
    Накратко, тия трактори са сходни с Унимог. Почват да ги правят, защото да си е баш трактор, че Унимог го водят на много места към камионите, и там други данъци и такси. Много голяма част от механиката е от Унимог.
    Съществуват различни серии, лека, средна и тежка. Като те са съответни и на мощностните класове. В леката са до 90 к.с. И са с четиршцилндров двигател, нагоре с шест. Има някои и с турбо. Предния мост ти е на пружини, като Унимог, а задния твърдо окачен като на трактор. След 1991г прехвърлят производството на друга фирма https://de.m.wikipedia.org/wiki/WF_trac.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #3
      Благодаря за мнението!
      Искаше ми се да сподели, някой който е имал и е работил с такава техника.
      Трактора има ли блокажи на диференциалите ?
      Поздрави!

      Коментар


      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Имаш блокажи, мостовете са от Унимог. Предния мост също се изключва. Тия неща са на въздух, както и някои други. Баш при тоя модел блокажите и предния мост се включват от врътка отдясно на таблото, но през годините и различните модели, има различни варианти. Вдига около 40км/ч. 4 бързи и 4 бавни напред(един лост с четири положения, и с друг превключваш бързите за 5-та до 8-ма), демек осем. Имаш реверс, като назад може само бавния блок първа до четвърта. Отделно от тях имаш още един лост нещо като "половинки", демек с малко променя всяка предавка.
        Вече хидравлика и силоотводни валове зависи как е поръчан и какво е останало да функционира през времето до сега.
        Не съм тракторист, но ги гледах в Германия, че си ги карат с мерак и до сега тия машинки, та съм се поинтересувал от любопитство. Тия големите модели дори имат възможност да им се обръща волана за да карат "назад" при определени дейности.
        Мотора го има и в по-старите камиончета на марката, там с означение примерно 809 и подобни.

    • #4
      Има и минуси - много скъпи части и много специални инструменти за подмяна на хилядите семеринги.
      Като цяло добре измислена машина, здрава, надеждна и икономична.

      Коментар


      • #5
        Благодаря ви колеги!
        Да, видях че този двигател го слагат и на Mercedes 508d, което е бус.
        За частите е така наистина!
        Дано излезне читава машината и да няма много ремонти, че е лошо!
        А дали има афтърмаркет части, или само оригинални Мерцедес ?
        Също да попитам малко по-общ въпрос, който се сещам в момента, каква грес използвате за гресиране по тракторите ви ?
        Гледам, че по сайтовете ми дава Литиева, но има и доста голяма разлика в цената от литиева до друга такава грес.
        Също и на какви часове се сменя маслото в двигател, кутия и т.н. ?
        Извинявам се, но това ми е първи трактор и не съм изобщо наясно.

        Коментар


        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          Имам камионче Мерцедес 310 и до сега още не ми се е наложило да влизам в официален магазин на марката . Същото и за ДАФ 1900 и Волво FH 12 . Има доста фирми примерно като Нелас които са специализирани в части за товарни автомобили . Греста в общи линии е с еднакъв състав в различни опаковки на различни фирми . Последната дето взех е 9 кг кофа на нещо руско или украинско .
          Последно редактирано от sek.1; 18-01-23, 09:01.

      • #6
        Благодаря!
        Трактора дойде и започнаха ремонтите.
        Някой да знае, къде могат да ми рециклират задните апарати за MB Trac 800 ?
        Звънях на доста места, но навсякъде правят само апарати на коли/джипове и бусове.
        Поздрави!

        Коментар


        • cecoa1
          cecoa1 коментира
          Редактиране на коментар
          Търси сервизи за камиони. Там ще знаят и за маслата.

        • td120
          td120 коментира
          Редактиране на коментар
          Ами те апаратите не са много различни от бусови и автомобилни. Биля се продават и ремонтни комплекти,ако искате сам да си ги обслужите.Току-виж и испанците и италианците направили аналог на ремкомплекта...

          Примерно :
          https://www.ilcats.ru/mercedes/?func...10&language=en

          Оттук:
          https://www.ilcats.ru/mercedes/?func...=7&language=en

      • #7
        Е честито , ма то това е голяма екзотика бе... Не е за България.

        Коментар


        • #8
          Благодаря!
          Също и как мога да разбера на това чудо от 80-та година какво масло трябва да му слагам в диференциали и кутия ?
          Книжка както се досещате, няма.

          Коментар


        • #9
          Здравей, яка машинка, пусни някоя снимка да се изкефим.

          Коментар


          • #10
            Здравейте.
            Благодаря ви, ориентирах се за маслата.
            Дайте акъл какъв акумулатор да взема за трактора.
            Чудя се за марка.
            Трябва да е 135ah, или поне такъв свалих от него.
            Само знам ампеража и това да гледам да има 3 години гаранция.
            Гледам Yak за 250 лв и Mutlu примерно за 360..
            Струва ли си според вас да се дадът толкова пари за Mutlu, като има примерно Varta за 320 лв ?
            Поздрави!

            Още един въпрос имам, не мога да намеря VIN номера на машината.
            Намирам номер на шаси, но в никой каталог не го намира, явно са две различни неща.
            Последно редактирано от skurtov; 26-01-23, 10:59.

            Коментар


            • cecoa1
              cecoa1 коментира
              Редактиране на коментар
              120Ah е по каталог, 154Ah е бил опция. Това е и за шестцилиндровия мотор.
              Номера на шасито... в документите горе са дадени и те, от кой до кой номер е имало. И гледам, че на по-големите почва с WDB та пробвай с тези букви пред четиринайсетте цифри на номера при теб.

          • #11
            Здравейте.
            Как да разбера на колко моточаса е трактора ?
            Пише на английски hours(часове), но нещо не ми се връзва да е на 900 000 моточаса.
            Поздрави!

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:351505494_825614721817886_5387035495035774666_n.jpg
Прегледи:205
Размер:227.0 КБ
ID:6927017
            Прикачени файлове

            Коментар


            • td120
              td120 коментира
              Редактиране на коментар
              Десетичната запетая е преди последните две цифри. Т.е. е на 9045 моточ.


              Последно редактирано от td120; 15-06-23, 01:34.

          • #12
            Благодаря ви колега!

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X