Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Управление на багер

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Управление на багер

    Здравейте!
    Някой може ли да ми каже на прост език как се управлява движението на колената, за които е закачена лопатата? В мисълта ми са два варианта: или с отделни команди за ротация на всяка отделна "става" в две посоки, или вариант, при който се контролира директно позицията на лопатата по X, Y и Z.

    Също дали може да само с 1 команда да се мести лопатата в права линия напред примерно, или се мести по дъговидна траектория само от една става? Ясно е, че за да се мести праволинейно, напред хоризонтално, например, трябва да се включат две стави, които да компенсират една с друга местенето по Y.

    Много ми е интересно дали на операторите им се налага да изчисляват на око движения на две стави, за да направят праволинейно движение, или има начин за автоматично управление на такова преместване.

  • #2
    До: Управление на багер

    Няма,Всичко зависи от уменията на оператора
    MG RACING

    Коментар


    • #3
      До: Управление на багер

      За багерите не знам, но като дете (вече съм на 34 г.) доста време прекарвах с вуйчо ми на челен товарач (фадрома) Stalowa Wola. Та там положението на кофата се запазваше независимо от вдигането/спускането на рамото (т.е. при вдигане/спускане не се налага да се компенсира положението на кофата).

      Коментар


      • #4
        До: Управление на багер

        А аз съм управлявал багерна уредба монтирана на трактор. И двете бяха стари, съветски.
        За всяко движение напред-назад отговаря съответният лост на разпределителя, и няма никаква автоматизация, всичко е в главата на оператора. И не беше проблем дасе справя, макар, че нямах никакъв опит с такава техника. Е, разбира се, бях далеч от професионализма, но канала го изкопах
        Не знам дали има някакво автоматизиране при преместването на кофа и стрела, но ако има са направени за да може с багера да работи и някой хванат от гората. И това е тенденция навсякъде по света. Вече не се цени умението на индивида, а готовността на същия този индивид да работи за малко пари. Ако може и вместо да взема заплата да дава такава на шефа...
        Последно редактирано от Кольо; 21-04-09, 23:29.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #5
          До: Управление на багер

          Значи возил съм се и на двата типа багери стари /аналогови/ качени на ЮМЗ или от сорта трактори,там всеки цилиндър си има разпределител и както каза колегата всичко е в главата на оператора,новите JCB и подобни имат програма и някаква връзка с борд компютъра разпределителите са електрохидравлични и страшно прецизни много повече от аналоговите,и някой имат вградена (зададена) програма която при включване обединява няколко цилиндъра примерно като вдигнеш определено положение нагоре със същото се обръща (изсипва) кофата. или завърта стрелата и едновременно с това се издига и отваря кофата.
          но познатите от бранша,или карат старите багерни уредби,или на новите работят по начина на старите,и не ползват тези програми защото по думите им само ги бавят ,а там времето е пари.
          но моето мнение е ,че няма значение какъв е багера важно е умението и ръцете с които упрвляваш,даже аз дето не съм пипал такова нещо преди време се пробвах на уредбата на човека,верно че доста бърках се пак са доста команди ,но що годе направих една копка ,ама то си е и до опита.
          дано е полезно.

          Коментар


          • #6
            До: Управление на багер

            На времето бащата на мой приятел с три кубикова кофа на верижен 35 тонен багер Шкода затваряше кибритена кутийка сложена на една тухла. Все се намираше по някой невярващ че това е възможно и човека редовно си отнасяше шишето ракия. С тия машини колкото и електроника да има основното е опита и усета на оператора.
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • #7
              До: Управление на багер

              А ко е нещо по ново испьлнение,с джойстик -управлявасе почти като витео игра...Е естествено с молко практика и то на по широко.Щото стова опасно за околните.

              Коментар


              • #8
                До: Управление на багер

                да точно това имах предвид в предния пост с джойстика се обединяват разпределителите,докато при старите всеки цилиндър си има отделен разпределител,като мисля че така е по добре ,защото може да правиш много фини маневри,примерно както колегата е споменал-да се затваря кибрит-

                Коментар


                • #9
                  До: Управление на багер

                  Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                  На времето бащата на мой приятел с три кубикова кофа на верижен 35 тонен багер Шкода затваряше кибритена кутийка сложена на една тухла. Все се намираше по някой невярващ че това е възможно и човека редовно си отнасяше шишето ракия. С тия машини колкото и електроника да има основното е опита и усета на оператора.
                  Хе, като бях мотокарист бях готов да се хвана на бас, че ще навия часовник с върха на рога. Може би щях да загубя, но знае ли се...

                  Малко настрани от темата-в работилницата в ТКЗС-то имаше механичен чук, и ковача който работеше с него се хващаше на бас, че ще сложи часовника си и няма да го нарани. А имаше хора, които казваха, че са виждали да го прави...
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Управление на багер

                    Ясно, мерси за отговорите на всички, придобих някаква представа.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Управление на багер

                      Първоначално публикуван от todor georgiev Преглед на мнение
                      А ко е нещо по ново испьлнение,с джойстик -управлявасе почти като витео игра...Е естествено с молко практика и то на по широко.Щото стова опасно за околните.
                      правило първо не влизай в опсега на багера , правило второ което измества правило първо , това не е игра
                      Луд не се мори,само се поти...и охлажда с бира 0884480846

                      Коментар


                      • #12
                        До: Управление на багер

                        Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                        Малко настрани от темата-в работилницата в ТКЗС-то имаше механичен чук, и ковача който работеше с него се хващаше на бас, че ще сложи часовника си и няма да го нарани. А имаше хора, които казваха, че са виждали да го прави...
                        Преподавателя ми по коване в техникума си слагаше часовника в отворена цигарена кутия, и кутията - на наковалнята - под бояка...

                        и затваряше кутията, взимаше си часовника, цигара, с една планка на шмиргела - до червено, си запалваше цигарата, и изчезваше някъде...

                        тогава май не беше много строго забранено пушенето на обществени места...
                        ОТМТ "Калинин" Пловдив - 78 -82 година....

                        сори за оффа

                        Коментар


                        • #13
                          До: Управление на багер

                          Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                          Хе, като бях мотокарист бях готов да се хвана на бас, че ще навия часовник с върха на рога. Може би щях да загубя, но знае ли се...

                          Малко настрани от темата-в работилницата в ТКЗС-то имаше механичен чук, и ковача който работеше с него се хващаше на бас, че ще сложи часовника си и няма да го нарани. А имаше хора, които казваха, че са виждали да го прави...
                          В работата служебния мотокар е толкова разнебитен и с толкова луфтове че ще се озориш и с часовника на халите
                          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                          Коментар


                          • #14
                            До: Управление на багер

                            Бе то е до опит. Времето за което говоря беше 2000-2001 година. Оттогава съм се качвал сравнително рядко на мотокар, и тренинга се губи. Оня ден ми се наложи да поработя малко с екектрокар в сегашната ми месторабота, и бях доста зле, като новак.
                            И с багерите така, трябва си практика, иначе се позабравя.
                            Но веднъж научено, даже и да го забравиш, после се припомня много лесно.
                            Има ли желание-има и начин!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Управление на багер

                              Карам служебния мотокар и Камаз по неволя и необходимост двама човека в работата имаме всички категорий и за работа по десетина минути два три пъти в седмицата не е рентабилно да назначаваме мотокарист същото е и с камаза един курс в месеца до Благоевград и още един два по двайсетина километра за матеряли пак опираме до рентабилност.
                              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X