Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Силоотводен вал на ТК80

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Силоотводен вал на ТК80

    След като миналата година обиколих и притегнах и смених повечето болтове по навесната система ми направи впечатление че капачето на силоотводния вал се държеше на 2 от 5 болта и двата бяха хлабави.Имаше някакъв теч на масло,но беше съвсем незначителен.Смених болтовете,натегнах капачето,но след това вала почти спря да работи,лоста се задейства безпроблемно и на място и в движение но оборотите му са много ниски.Ползвам го с пръскачка с вентилатор и преди "ремонта" работеше нормално,след него дюзите едва пикаят,а вентилатора се върти все едно че можеш да го спреш с ръка.Въпроса ми е как се регулира включването на вала и има ли нещо,което трябва да се подмени,до колкото разбрах се задейства с лентова спирачка.

  • #2
    От: Силоотводен вал на ТК80

    Нищо не разбрах!!!
    Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

    Коментар


    • #3
      От: Силоотводен вал на ТК80

      До цилиндъра за навеса има една капачка. Махаш я, там има тва болта ( 17мм ключ по спомен), това те ти са спирачките на вала. Натегаш и се надвяваш да тръгне. Ако не се оправим от там - иска смяна на феродо и "аксесоари" на прасето на вала.

      Коментар


      • #4
        От: Силоотводен вал на ТК80

        Въпроса ми е колко се натягат тези болтове?

        Коментар


        • #5
          От: Силоотводен вал на ТК80

          Първоначално публикуван от Kirilpm Преглед на мнение
          Въпроса ми е колко се натягат тези болтове?
          По спецификация до край и разхлабване на 3,5об.Но не се получава при работили вече спирачки.Натягаш вътрешната и проверяваш със лоста за включване,рамото на щангата не трябва да опира под кабината.Трябва да има свободен ход поне 5см преди да опре и същевременно трябва съвсем отчетливо да се усеща преодоляването на кантара на пружината.Става за две минути със заигравката,обърни внимание на шпилките със които се регулира.На ТК-то най-горе са сплескани и във капачето има заварена на дълго планка,която пречи на шпилките да се саморазвиват.Често тая планка изпада (на точкова заварка е)и регулировката след време отива по-дяволите.На старите са шестограни 17мм със фиксиращи лентови пружини.
          Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

          Коментар


          • #6
            От: Силоотводен вал на ТК80

            Може и от хода на ръчката да се регулира вома (там се натягаше една пружина....)

            Коментар


            • #7
              От: Силоотводен вал на ТК80

              Първоначално публикуван от krumtenev Преглед на мнение
              Може и от хода на ръчката да се регулира вома (там се натягаше една пружина....)
              От там не става.
              Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

              Коментар


              • #8
                От: Силоотводен вал на ТК80

                Регулировката се прави от там където каза колегата, но си е играчка и не става за 2 минути Може да отнеме часове. Когато бъркаш да затягаш шпилките, задължително завържи ключа за ръката си, защото ако го изпуснеш вътре, филма става голям!
                O898595418 - Митко

                Коментар


                • #9
                  От: Силоотводен вал на ТК80

                  Точно по твоя метод стана колега,първо пробвах като по книжка,но на втория по сериозен опит за включване лоста ми остана в ръката.Заварих лоста и подкарах по твоя метод,до колкото успях да усетя предния шестограм регулира спирачката,която спира силоотводния вал,а задния регулира спирачката,която го задейства.Сега включва много лесно и се усеща работата на пружината(не съм разглобявал,но предполагам че служи като сервоусилвател и фиксатор едновременно.Моя модел беше със шестограми,а се води ТК80,като го гледам и откъм скорости и оборудване явно е някакъв мелез между МТЗ и ТК правен през годините.На есен ще отворя да видя какво е положението със спирачките,предполагам че нищо хубаво няма да излезе и оттам.Благодаря на всички колеги за насоките

                  Коментар


                  • #10
                    От: Силоотводен вал на ТК80

                    Ако има тяга и не боксува,недей да пипаш нищо.Лентите са идиотоустойчиви и трябва да се постараеш доста за да ги скапеш.Става примерно със системно боксуване на балировачка или тикварка.Ако искаш дълга и безпроблемна работа на тоя възел,когато не ти трябва ВОМ-а,изключвай го от лоста до седалката за да не се въртят сателитите на планетарният механизъм.
                    Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Силоотводен вал на ТК80

                      Тяга има,върти помпа и вентилатор и не го усещам да боксува,но не мога да кажа със сигурност защото за пръв път работя с такъв инвентар.Това за лоста не го знаех и предния собственик също не го е знаел.Лентите последно са сменяни 99-та година,ако не направят проблем,няма да ги закачам.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X