Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвети за новобранец с ЛТЗ 55А

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Съвети за новобранец с ЛТЗ 55А

    Здравейте колеги!
    Мисля да обработвам петдесетина декара и се спрях на този трактор. Взех го изгодно,
    но със забележки - скоростния лост и хидравликата на волана.
    До сега не съм се занимавал и приемам всякакви съвети относно поддръжката, обслужването,
    работата с трактора, какъв прикачен инвентар да използвам, (терена е полупланински и
    почвата е тежка)? Мисля да гледам малко лозе, малко овошки и малко жито.
    Имам и няколко въпроса: Какви масла да слагам и колко събират съответно двигателя,
    скоростите, редукторите, предния мост и хидравликата?
    Лесно ли се ремонтира хидравликата на волана и има ли смисъл, или да мисля за управление
    от мотокар?

  • #2
    От: Съвети за новобранец с ЛТЗ 55А

    http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=157958
    0осем9осем7шест0осем7едно
    Миро

    Коментар


    • #3
      От: Съвети за новобранец с ЛТЗ 55А

      Няма ли трактористи тука?

      Коментар


      • #4
        От: Съвети за новобранец с ЛТЗ 55А

        Защо точно пък трактористи има такива които са се занимавали с ремонта на такава машина и са го виждали както от вън така и от вътре.Въпроса с хидравликата беше разискван в една друга тема и също е тук.Ремонта на оригиналното хидр. управление си е чисто загубено време за това го преработи.Колкото до маслата то в ръководството на трактора е посочено с какви масла да се кара.Без двигателя на всички останали възли има пробки до които да се налива маслото.Какъв е проблема със скоростния лост с така поставения въпрос само може да се гадае?Инвентара се подбира според мощността на трактора и според това какво ще се обработва.За лозе и овощна градина използва един инвентар,а за култури със слята повърхност друг като някой инвентар се препокрива. Относно подържането и ремонта може да се говори с часове така,че по-добре да се задават конкретни въпроси за да може да се получат и конкретни отговори.
        Избора на такава машина за такива терени е сполучлив има само един проблем,че не е достатъчно маневрена заради двойното предаване.

        Коментар


        • #5
          От: Съвети за новобранец с ЛТЗ 55А

          Привет,колега!Притежател съм на неговото братче,именно Т40 АМ.Тази машинка,се е доказвала много пъти,аз лично я ползвам за балиране на около 200 декара земя и главно за оране.За оране използвам 4тири плуга,според зависи,някой път задния го обръщам и не го ползвам.И другото за което го ползвам е,чистя нови ливади от стари дървета,като ги дърпам с него.Главния плюс в сравнение с някой друг подобен руски трактор е,че имат двойно предаване съчетано с ниска цена(в сравнение с МТЗ ТК-82) и че няма водно охлаждане.Няма да пукаш радиатори,да наливаш води и тем подобни(това беше и главната причина да го предпочета пред някое МТЗ).Минусите са,че наистина имат много проблеми с хидравликата на волана(при мен сигурно проблема е в делителя,защото хидравликата работи на дясно,а на ляво работи от време на време) и другия минус е,че двойното се включва автоматично(т.е. като забоксуват задните колелета и предното тогава се включва),от личен опит знам,че много трудно се слиза с 200 бали на четириосно ремарке и по кален път,но ако караш на бавните и почти гаснещ двигател и натиснат блокаж,няма опасност.Това е общо взето,ако имаш някакви въпроси,питай.
          Поздрави,Момчил!
          Fiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec

          Коментар


          • #6
            От: Съвети за новобранец с ЛТЗ 55А

            Двойното не е ли с еднопосочен съединител? Там се получава че зацепен е постоянно задния мост, а предния стои като свободен и чак при забоксуване се включва предния. Така са спестили междуосов диференциал. Въздушното охлаждане има предимство, че не е нужна вода/антифриз.

            Коментар


            • #7
              От: Съвети за новобранец с ЛТЗ 55А

              Здравейте колеги! Май не поясних добре. Ситуацията е, че досега изобщо не съм се качвал на трактор.
              Технически грамотен съм, имам и бордова УАЗ-ка, която си поддържам сам, но с трактори нямам опит.
              За хидравликата ясно. За скоростния лост продавача каза, че механизма му се е прецакал, (някаква ябълка),
              но ще го видя като го разглобя.
              Маслата четох какви са, но никъде не пише кое колко събира, за да знам като ида в магазина колко да взема.
              Може да препоръчате и малко по-добри и не много по-скъпи масла.
              Сега се чудя какъв плуг да му взема, 3х25 ми се вижда малък, 4х25 е вариант, със сваляне и качване на
              четвъртото тяло, но дали 3х30 не е най-добре?
              За лозята ми дават едни акъли да си направя култиватор със 7 лястовици и по едно плугче в двата края.
              това трябва да е широко 1.80м. но дали ще може да го дърпа трактора, ако лозето се обработва само с това
              и фрезоване след него? А с фреза 1.80м. как ще се справи? Мисля си за дискова брана 2 метра или 2.20.
              Поздрави!

              Коментар


              • #8
                От: Съвети за новобранец с ЛТЗ 55А

                Фреза 1,80м. му е голяма,а и ВОМ-ма няма да издържи има по-малки фрези.Силоотводния вал на тези машини не е от много здравите и не търпи големи натоварвания,а и при претоварване бута съединителя.Да сменяш ВОМ и съединител направо си е жива мъка особено ВОМ-ма.
                Дискова брана 2-2,20м. му е достатъчна даже 2,20м. при някои терени ще се зори.
                При нас карат с плугове 3х30,но ми се струва,че 4х25 ще е по-добър вариант стига телата да не са много близо едно до друго и да е с по-високи плужни тела,че ще задръства при затревени площи.
                Преди години имаше такива плугове за обработка на лозята с леви и десни плужни тела.Телата бяха 2 леви и 2 десни и отзад в средата една лястовича опашка,но доста стабилна.Тези плугове бяха с ширина 1м. При вариант 1,8м. ще са необходими 3 леви и 3 десни плужни тела и лястовича опашка отзад в средата.Не вярвам да може да оре с такъв плуг.През есента се обръщат за да хвърлят почвата към главините на лозите и ги загрибва,а през пролетта се обръщат обратно да хвърлят почвата на вътре и да отгрибват главините,но тези плугове бяха за лозовите масиви с тесни редове. Дълбочината на оранта е м/у 15-20см. Мисля,че някъде из книгите имаше снимка и чертеж на такъв плуг ако го намеря ще го сканирам.
                При лоста за скоростите често се чупи долната част под сферата и дано да е останала върху вилките,че иначе те чака голямо ровичкане в картера на скоростната кутия.
                Ако имаш интерес може да изпратя на пощата ти снимки как е преработено хидр. управление на едно ЛТЗ.
                Успех!

                Коментар


                • #9
                  От: Съвети за новобранец с ЛТЗ 55А

                  Лозарския плуг мисля беше УНЛМ, универсална навесна лозарска машина. И аз имам снимки, ама утре. Фрезата, не знам, да не пресушава прекалено почвата....

                  Коментар


                  • #10
                    От: Съвети за новобранец с ЛТЗ 55А

                    Здравейте! Плуга 3х30 го мислех за да избегна гимнастиката с качването и свалянето на четвъртото тяло,
                    но май ще се спра на 4х25. Мисля си за български или руски плуг, не знам каква е разликата, но гледам,че
                    при едните захващането на плужните тела към гредата е с някакви скоби, предполагам за да се местят напред
                    назад и да се регулира, а другите май са фиксирани.
                    Нормален лозарски плуг 1.80м няма да може да дърпа, но този култиватор ще взема да го пробвам, пък може преди
                    него да пускам по една бразда с нормалния плуг, нещо не си го представям точно, но все пак.
                    За скоростния лост - продавача спомена, че нещо е пропаднало, та да ви питам от къде най-лесно ще имам достъп до картера? И може ли това да е попаднало някъде и да е направило допълнителни бели?
                    А снимките ги чакам с нетърпение!
                    nikolay.lyutov@abv.bg
                    Поздрави!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Съвети за новобранец с ЛТЗ 55А

                      С 4х25 ще межеш да "драскаш" само леки почви. 4х25 е за Болгар/ЮМЗ. Имам приятел с Такъв трактор, прикача му 3х25 и полунавесна брана, така де навенса, със пияно колело отзад.
                      Кольо Динев

                      Коментар


                      • #12
                        От: Съвети за новобранец с ЛТЗ 55А

                        Най-лесния начин за достъп е като махнеш корпуса на скоростния лост и после капака.
                        Полунавесната брана си е чиста порнография особено ако е с едно колело. Да маневрираш на заден ход с нея е направо издевателство.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Съвети за новобранец с ЛТЗ 55А

                          Ора с ЮМЗ-то с 3х25, и на места му идва тежко. Та надали ще можеш да дърпаш четворката с този трактор.
                          Браната 2,2 ще му дойде добре. Нито ще го натоварва прекалено много, нито ще остане излишна мощност.
                          УНЛМ има все още да се продават, пробвай в трактор.бг, там има доста техника за продан.
                          За пролетни култури ти трябва и култиватор, аз ползвам един самоделен чизел, 2,70, с три зъбни брани, и работи добре. Обаче си подбирам времето за култивиране-между първото и второто(предсеитбеното) гледам да има поне 10-15 дни разлика. Защото първото култивиране се прави на дълбочина 12-15 см, а при него излизат малко или повече буци. Като престоят няколко дни, и ги навали дъжда-при второто култивиране чакат само да ги докоснеш и стават на трохи.
                          А добрата подготовка на почвата е основа за добър поник, оттам равномерен посев, оттам и добра реколта.
                          Напролет в нивата се влиза само с култиватор, забравяш за браната. Тя е за по-суха почва, иначе вади много буци, и ако се засуши-стават твърди като камъни има да ги търкаляш насам-натам през лятото. Та тя се използва почти само за подготовка на почвата са есенници-жито и ечемик.
                          Ако по някаква причина не успееш да изореш през есента или зимата-гледай след оранта да има поне един-два по-сериозни дъжда които да размекнат буците.
                          А ако и толкова закъснееш-карай направо с култиватора, няколко минавания, по диагонал на нивата. Все ще е по-добре отколкото да сееш между буците.
                          За толкова декари не си заслужава да купуваш сеялки, а торенето на житото може да го направиш и на ръка-надали ще имаш повече от 15-20 дка, та трима-четирима човека ще пръснете тора на ръка за два-три часа.
                          Ние сме торили така 120 декара, като не можеше да се влезе с трактор в нивата.
                          Пръскачка обаче ще ти трябва, ако може да е комбинирана-за лозе(с вентилатор) и за нивата (с полска щанга) е най-добре. Има турски навесни и са на поносими цени.

                          Друго какво-повечко тор, и непременно сериозна борба с болести и неприятели. Сега има препарати за всичко, трябва ти и опитен агроном, който да те съветва кога с какво се пръска.
                          Обаче има една руска поговорка:
                          "Если нет дождь Мая-агроном ни хуя".

                          Та се моли за дъжд. Ама не много, че има и друга поговорка: От сушата глад няма, ама от кишата има".

                          Успех, и пиши кое и как, а който може ще помага.
                          Има ли желание-има и начин!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Съвети за новобранец с ЛТЗ 55А

                            Една торачка е 500 лева, да не говорим че е лесна а изработка. Ако си я правиш сам само хидромотора е скъп. Ако имаш възможност за избор си вземи такава, която взима движение от ВОМ. Според мен е по-добрият вариант.
                            Кольо Динев

                            Коментар


                            • #15
                              От: Съвети за новобранец с ЛТЗ 55А

                              Да, колегите преди мен са написали хубави неща, качвам две снимки с малко данни от един стар каталог на фирма Бултрекс. Не е реклама, щото фирмата отдавна я няма а преди 21-2 години внасяше Т-25, Т-40 и ЛТЗ с шлепове по Дунава.


                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1040079.jpg
Прегледи:1
Размер:165.1 КБ
ID:5644714


                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1040082.jpg
Прегледи:1
Размер:159.4 КБ
ID:5644715Липецката машина си е съвсем нелош трактор, малко по-специфичен може би. Имаше серия и с двигател ЮМЗ, по-скоро на Рибинския завод, ако не греша. Колегата да не бърза с плугчето го съветвам. Ако работи тежки и каменисти почви да се огледа наоколо какво ползват колегите, да пита за чупещи болтове и хидравлични защити и да прави сметка кое колко ще му струва с времето. Тук на работа имам един колега, ама днес нещо не го виждам, та той е от хората дето хем не ги мързи да бачкат, хем не му се дават пари за ново Работи някакви големи декари ТКЗСарски лозя с едно стааро ЮМЗ. Почвообработката я прави с чизел самоделка и дискова брана, не си спомням ширината, но мисля беше полунавес и преди време си търсеше нещо навесно, ама йовтино, хаха. Има си и нова навесна пръскачка, но първите едно-две пръскания ги правят с ортака си с гръбни пръскачки - икономия на материал. Не съм го питал дали най-накрая почна да ползва някъв хербицид за редовете.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X