Здравейте ! Скоро закупих болгар тк-80 от един роднина на 340 моточаса реални той му беше първи собственик.Трактора работи много добре двигателя е без капка масло но има някакъв странен шум на 9-та скорост ,наподобява дрънкане някакво.Като се заслушам понякога го има на ниски обороти но е слабо а като го карам на 9-та има някакво тропане в скоростите останалите предавки влизат без хъркания и няма този шум когато е на различна предавка от 9-та.Иначе всичко по скоростите работи бързи бавни половинки всичко . Като е на 9-та само дето шуми все едно има нещо хлабаво и дрънка иначе върви гладко няма някакви затормозявания по време на каране .Ясно е че ще се разглабя но мисля да нямат някое слабо място което вие да знаете моля някой ако е имал този проблем да сподели ! Благодаря!!!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
9-та скорост на болгар тк-80
Свий
X
-
От: 9-та скорост на болгар тк-80
Така както го описваш,изглежда,че има луфт във конусните лагери на вторичният вал.Най-вероятно не е бил регулиран при сглобяването.При останалите предавки се използва редукция между първичен,междинен(кух) и вторичен вал и затова няма шум,9-та е директна предавка и съединява първичния със вторичният вал,и ако има голяма хлабина издава дрънчащ звук от свободните колела във редуктора бързи-бавни на големият лост.Най-често се къса шплента на гайката на пиньона(който е монтиран на вторичният вал) и се саморазхлабва,от което следва това дрънчене.Ако продължиш да го караш така,ще започне диференцияла да вие,ще го усетиш на 9-та при отпусната газ,защото хлабината между пиньон и корона е нарушена.Лекува се със сваляне на резервоарите,петата и хидроцилиндъра и отваряне на капака на задното корито,затягаш гайката на пиньона и шплентоваш,най-добре става със стоманен щифт от подбирач на сламопреса,ако е шплент ще се скъса пак.Има вариянт(много вероятен) гайката да е паднала във коритото,ще трябва да я потърсиш.Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...
-
От: 9-та скорост на болгар тк-80
Надявам се да не се налага да цепиш трактора,сам си си отговорил!Първоначално публикуван от toni_4510@abv.bg Преглед на мнениесамо капака под резервоара се отваря и се затяга гайкатаВива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...
Коментар
-
От: 9-та скорост на болгар тк-80
Да попитам при натиснат съединител пакл и се чува този шум, или тогава не трябва да се чува? При неутрално положение на редуктора? Питам понеже когато взехме нашето МТЗ 2 от дюзите му не работеха коректно и при много ниски обороти започваше да се чува нещо като чукането на баланса при бензиновите двигатели. Същото нещо се чуваше и при ниски обороти на 9та скорост. "След ремонта на дюзите всичко заспа"Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнениеТака както го описваш,изглежда,че има луфт във конусните лагери на вторичният вал.Най-вероятно не е бил регулиран при сглобяването.При останалите предавки се използва редукция между първичен,междинен(кух) и вторичен вал и затова няма шум,9-та е директна предавка и съединява първичния със вторичният вал,и ако има голяма хлабина издава дрънчащ звук от свободните колела във редуктора бързи-бавни на големият лост.Най-често се къса шплента на гайката на пиньона(който е монтиран на вторичният вал) и се саморазхлабва,от което следва това дрънчене.Ако продължиш да го караш така,ще започне диференцияла да вие,ще го усетиш на 9-та при отпусната газ,защото хлабината между пиньон и корона е нарушена.Лекува се със сваляне на резервоарите,петата и хидроцилиндъра и отваряне на капака на задното корито,затягаш гайката на пиньона и шплентоваш,най-добре става със стоманен щифт от подбирач на сламопреса,ако е шплент ще се скъса пак.Има вариянт(много вероятен) гайката да е паднала във коритото,ще трябва да я потърсиш.Кольо Динев
Коментар
-
От: 9-та скорост на болгар тк-80
И при двата случая,не трябва да се чува.Първоначално публикуван от racer92 Преглед на мнениеДа попитам при натиснат съединител пакл и се чува този шум, или тогава не трябва да се чува? При неутрално положение на редуктора? Питам понеже когато взехме нашето МТЗ 2 от дюзите му не работеха коректно и при много ниски обороти започваше да се чува нещо като чукането на баланса при бензиновите двигатели. Същото нещо се чуваше и при ниски обороти на 9та скорост. "След ремонта на дюзите всичко заспа"
Чукането на "баланса",трябва да е аванс,чува се при зацепена на предварение ГНП,ако се прекали,може да е пагубно за двигателяВива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...
Коментар
-
От: 9-та скорост на болгар тк-80
Да знам че се чува при предварение аванса, явно това което е било при нашия... абе не знам след въпросният ремонт му свалям ръчната гас докато двигателят огасне и пак не се чува. Но стига че се отклонихме от темата. Исках просто да подскажа на колегата за алтернативен източник на подобен звук, понеже гледам от тогава не е писал.Кольо Динев
Коментар
-
От: 9-та скорост на болгар тк-80
Няма как да чуеш аванс при намаляване на оборотите до угасване,чува се при рязко подаване на газ.Първоначално публикуван от racer92 Преглед на мнениеДа знам че се чува при предварение аванса, явно това което е било при нашия... абе не знам след въпросният ремонт му свалям ръчната гас докато двигателят огасне и пак не се чува.Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар