Обява

Свий
Няма добавени обяви.

9-та скорост на болгар тк-80

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • 9-та скорост на болгар тк-80

    Здравейте ! Скоро закупих болгар тк-80 от един роднина на 340 моточаса реални той му беше първи собственик.Трактора работи много добре двигателя е без капка масло но има някакъв странен шум на 9-та скорост ,наподобява дрънкане някакво.Като се заслушам понякога го има на ниски обороти но е слабо а като го карам на 9-та има някакво тропане в скоростите останалите предавки влизат без хъркания и няма този шум когато е на различна предавка от 9-та.Иначе всичко по скоростите работи бързи бавни половинки всичко . Като е на 9-та само дето шуми все едно има нещо хлабаво и дрънка иначе върви гладко няма някакви затормозявания по време на каране .Ясно е че ще се разглабя но мисля да нямат някое слабо място което вие да знаете моля някой ако е имал този проблем да сподели ! Благодаря!!!

  • #2
    От: 9-та скорост на болгар тк-80

    Така както го описваш,изглежда,че има луфт във конусните лагери на вторичният вал.Най-вероятно не е бил регулиран при сглобяването.При останалите предавки се използва редукция между първичен,междинен(кух) и вторичен вал и затова няма шум,9-та е директна предавка и съединява първичния със вторичният вал,и ако има голяма хлабина издава дрънчащ звук от свободните колела във редуктора бързи-бавни на големият лост.Най-често се къса шплента на гайката на пиньона(който е монтиран на вторичният вал) и се саморазхлабва,от което следва това дрънчене.Ако продължиш да го караш така,ще започне диференцияла да вие,ще го усетиш на 9-та при отпусната газ,защото хлабината между пиньон и корона е нарушена.Лекува се със сваляне на резервоарите,петата и хидроцилиндъра и отваряне на капака на задното корито,затягаш гайката на пиньона и шплентоваш,най-добре става със стоманен щифт от подбирач на сламопреса,ако е шплент ще се скъса пак.Има вариянт(много вероятен) гайката да е паднала във коритото,ще трябва да я потърсиш.
    Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

    Коментар


    • #3
      От: 9-та скорост на болгар тк-80

      Колега много съм ти благодарен за съвета ,а само капака под резервоара ли се отваря и се затяга гайката или трябва да се сваля и самия диференциал или цялото корито трябва да се разглабя ? Отново много благодаря за съвета !!!

      Коментар


      • #4
        От: 9-та скорост на болгар тк-80

        Първоначално публикуван от toni_4510@abv.bg Преглед на мнение
        само капака под резервоара се отваря и се затяга гайката
        Надявам се да не се налага да цепиш трактора,сам си си отговорил!
        Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

        Коментар


        • #5
          От: 9-та скорост на болгар тк-80

          Дано само да се е разхлабила,че ако е развита на пълно тогава идва голямото разглобяване.
          Често се събаря резбата и на вала,но като отвориш капака ще разбереш.Така може само да гадаем кое как е.

          Коментар


          • #6
            От: 9-та скорост на болгар тк-80

            Благодаря пичове! Дано да мина само със сваляне на капака . Като се позатопли времето ще го отворя и ще пиша как е било и какво е било !!! Още веднъж благодаря !

            Коментар


            • #7
              От: 9-та скорост на болгар тк-80

              Колега какъв се оказа проблема, че и аз имам сходен такъв?

              Коментар


              • #8
                От: 9-та скорост на болгар тк-80

                Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
                Така както го описваш,изглежда,че има луфт във конусните лагери на вторичният вал.Най-вероятно не е бил регулиран при сглобяването.При останалите предавки се използва редукция между първичен,междинен(кух) и вторичен вал и затова няма шум,9-та е директна предавка и съединява първичния със вторичният вал,и ако има голяма хлабина издава дрънчащ звук от свободните колела във редуктора бързи-бавни на големият лост.Най-често се къса шплента на гайката на пиньона(който е монтиран на вторичният вал) и се саморазхлабва,от което следва това дрънчене.Ако продължиш да го караш така,ще започне диференцияла да вие,ще го усетиш на 9-та при отпусната газ,защото хлабината между пиньон и корона е нарушена.Лекува се със сваляне на резервоарите,петата и хидроцилиндъра и отваряне на капака на задното корито,затягаш гайката на пиньона и шплентоваш,най-добре става със стоманен щифт от подбирач на сламопреса,ако е шплент ще се скъса пак.Има вариянт(много вероятен) гайката да е паднала във коритото,ще трябва да я потърсиш.
                Да попитам при натиснат съединител пакл и се чува този шум, или тогава не трябва да се чува? При неутрално положение на редуктора? Питам понеже когато взехме нашето МТЗ 2 от дюзите му не работеха коректно и при много ниски обороти започваше да се чува нещо като чукането на баланса при бензиновите двигатели. Същото нещо се чуваше и при ниски обороти на 9та скорост. "След ремонта на дюзите всичко заспа"
                Кольо Динев

                Коментар


                • #9
                  От: 9-та скорост на болгар тк-80

                  Първоначално публикуван от racer92 Преглед на мнение
                  Да попитам при натиснат съединител пакл и се чува този шум, или тогава не трябва да се чува? При неутрално положение на редуктора? Питам понеже когато взехме нашето МТЗ 2 от дюзите му не работеха коректно и при много ниски обороти започваше да се чува нещо като чукането на баланса при бензиновите двигатели. Същото нещо се чуваше и при ниски обороти на 9та скорост. "След ремонта на дюзите всичко заспа"
                  И при двата случая,не трябва да се чува.
                  Чукането на "баланса",трябва да е аванс,чува се при зацепена на предварение ГНП,ако се прекали,може да е пагубно за двигателя
                  Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                  Коментар


                  • #10
                    От: 9-та скорост на болгар тк-80

                    Да знам че се чува при предварение аванса, явно това което е било при нашия... абе не знам след въпросният ремонт му свалям ръчната гас докато двигателят огасне и пак не се чува. Но стига че се отклонихме от темата. Исках просто да подскажа на колегата за алтернативен източник на подобен звук, понеже гледам от тогава не е писал.
                    Кольо Динев

                    Коментар


                    • #11
                      От: 9-та скорост на болгар тк-80

                      Първоначално публикуван от racer92 Преглед на мнение
                      Да знам че се чува при предварение аванса, явно това което е било при нашия... абе не знам след въпросният ремонт му свалям ръчната гас докато двигателят огасне и пак не се чува.
                      Няма как да чуеш аванс при намаляване на оборотите до угасване,чува се при рязко подаване на газ.
                      Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                      Коментар


                      • #12
                        От: 9-та скорост на болгар тк-80

                        За какъв аванс става въпрос и как може да се регулира при ТК-80? Ако не греша за този трактор става дума.За центровката на ГНП и регулиране на предварението ми е ясно.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X