Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Търся съвет за покупка на ЮМЗ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Търся съвет за покупка на ЮМЗ

    Здравейте,
    Нов съм във форума и се нуждая от вашия съвет. Харесал съм си едно ЮМЗ 6акл, което е много запазено в доста оригинален вид, видях го как работи на място и в нивата, но има един лек проблем, който според продавача въобще не е проблем, а именно - от четирите дюзи сълзи вода навън и се стича по главата. Според човека, който го продава това не е проблем, водата не можела да влезе в цилиндрите и можело да се оправи, но чрез сваляне на главата и смяна на някакви втулки или нещо подобно. Понеже не му се занимава, той си долива вода и кара така. Въпроса е проблем ли е, може ли да се кара така, може ли да се ремонтира и за колко пари? Благодаря предварително на всички отзовали се.

  • #2
    От: Търся съвет за покупка на ЮМЗ

    Като цяло не е проблем, докато не почне да тече страшно много, а този момент предполагам не е далече. Тези втулки по оригиналните книги им викат мисля че чашки, майсторите на колите, бренери. Това лято сменяхме на МТЗ-то гумичките на бренерите, поради същата причина, но при монтажа изкривихме три от бренерите, не питайте как, голяма простотия беше. Единият струваше 12 лв. При ЮМЗ мисля че бяха на резба въпросните бренери и би трябвало да нямате проблеми. Освен ако няма пукнатини в главата, което не ми се вярва да е станало. Като цяло ремонта не е сложен. Просто трябва да видиш по книгите каква е схемата там. Успех!
    Кольо Динев

    Коментар


    • #3
      От: Търся съвет за покупка на ЮМЗ

      Не е нещо сложно смяната стига гнездата да не са ръждясали много.
      Изваждат се дюзите и тогава се развива гайката която е с четири канала отгоре за ключа/изработва се такъв/ и със специална скоба се вадят втулките.Тази операция може да се извърши и без да се сваля главата,но е много неудобно и трудно.Купуват се нови втулки комплект с уплътнителите към тях и се монтират по обратния път.Тази операция макар да изглежда на пръв поглед проста трябва да се извършва много внимателно защото има вероятност да се раздуят втулките при демонтажа и да не искат да излязат.

      Коментар


      • #4
        От: Търся съвет за покупка на ЮМЗ

        Въобще не е болка за умиране,имам два Болгара МТЗ-80 и на двата въпросните втулки текът.Навремето пробвах да ги притегна,но проблемът си остана,въобще не съм и мислил да ги разглобявам,слагам малко червен пипер във радиятора и теча спира.При системно точене на водата си се разтичат,повтарям горната операция и спират,не ги мисли.Ако ти се занимава,Стефан по-горе обясни процедурата по замяната.
        Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

        Коментар


        • #5
          От: Търся съвет за покупка на ЮМЗ

          Благодаря за отговорите.
          А дали, не може да ги уплътня отвън със силикон? После пък сигурно няма да мога да ги развия въобще.

          Коментар


          • #6
            От: Търся съвет за покупка на ЮМЗ

            Тези втулки така се запичат от ръжда че почти никога не могат да се отвият. По лесно и по евтино ще намериш друга глава от колкото да се занимаваш с тази. Една да не се отвие и до там. Става със разстъргване на фрезата, но не си заслужава разправийте. На една комбайна бяха изскубали пък и четирите дюзи, като и четирите чашки отдолу които държат разпръсквачите бяха останали в главата, бяха се изпрошнали и четирите резби, под наклон са, разстъргах ги и четирите и стана но беше много къпа главата а и човека ми е приятел. Друг път с такова не се занимавам.
            При липса на прецизна техника, се надделява с майсторлък! И обратното!

            Коментар


            • #7
              От: Търся съвет за покупка на ЮМЗ

              Значи е по същият начин като на МТЗ-то... Правиш си един анкерен болт 22 мм мисля че беше, като се раздуе да стане 22,1 примерно нещо такова, ще го измислиш на място. С въпросният болт излизат като кътни зъби. Проблема е че под тях има по каталог нещо което се казва ... абе не знам руски, но хората в магазина ми казаха че може да означава и 0-пръстен и дифтунга, в английският каталог пише Ring... По каталожен номер нищо не излиза. Аз направих така. Взех си дифтунги по размера на бренерите, и ги омазах от двете им страни със силикон Виктор райнц (то това е май най-скъпото нещо хаххах), сложих си отгоре оригиналните улътнители, притегнах със ключ гайките и всичко заспа.
              Кольо Динев

              Коментар


              • #8
                От: Търся съвет за покупка на ЮМЗ

                Вече си купих трактор. Друго ЮМЗ за малко пари, но с повече проблеми.
                Единия проблем е, че трактора не е с оригинален генератор (алтернатор), а поставен такъв май от някакъв Мерцедес, но не пасва добре на стойката и не може да се обтегне хубаво ремъка. Тъкмо започнах да мисля как да направя обтягането и реших да го замеря, защото не беше вързан никъде (инсталацията прерязана) и се оказа, че релето му не работи и диодния блок също. И реших, че няма смисъл да се занимавам с него, но сега търся съвет с какъв да го заменя. Някой казват, че от Лада стават. Ако някой е приспособявал, моля да каже от какво става с най-малко промени.

                Коментар


                • #9
                  От: Търся съвет за покупка на ЮМЗ

                  От лада си става с най-малко преработки. А иначе освен оригиналният нищо друго не става. А и по-добре оправи мерцедесовият. Тези от лада са около 40 ампера и 4 фара им идват малко в повече на тихи обороти. Плюс това ще трябва да правиш нова шайба, понеже ремъка на ЮМЗ е с по голям трапец от ладовия.
                  Кольо Динев

                  Коментар


                  • #10
                    От: Търся съвет за покупка на ЮМЗ

                    Без проблем става генератор от ЗиЛ

                    Коментар


                    • #11
                      От: Търся съвет за покупка на ЮМЗ

                      Всеки руски генератор става. Аз бих сложил на москвич с вграден реле-регулатор. Проблемите са че е четков и се износват четките. Тракторните генератори са безчеткови и нямат нужда от обслужване. Малко по-различна е характеристиката на зареждане на безчетковия, но трактора работи предимно на номинални обороти, а там генератора си зарежда нормално.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Търся съвет за покупка на ЮМЗ

                        Оригинален генератор в ОПТИКОМ е 85 лв.
                        + работи без акумулатор (самовъзбуждащ се)
                        - трябва да се купи

                        Коментар


                        • #13
                          От: Търся съвет за покупка на ЮМЗ

                          Първоначално публикуван от firediesel Преглед на мнение
                          Оригинален генератор в ОПТИКОМ е 85 лв.
                          + работи без акумулатор (самовъзбуждащ се)
                          - трябва да се купи
                          Всеки генератор може да се направи да работи без акумулатор. Има си остатъчно намагнитване и при развъртането започва да произвежда ток. Изхода се връзва през реле-регулатори и на възбудителната намотка. След едно изфорсирване на двигателя си работи нормално, стига да не му се закачат консуматори с по-голям ток от, колкото произвеждания. То и оригиналния със самовъзбуждане работи по същия начин, само че връзката към възбудителната намотка е направена вътре в генератора.
                          Препоръчах от москвич, защото не е нужно да му се търси реле-регулатор, недостатъка е че е четков и в запрашена среда се износват по-бързо.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Търся съвет за покупка на ЮМЗ

                            Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
                            Всеки генератор може да се направи да работи без акумулатор. Има си остатъчно намагнитване и при развъртането започва да произвежда ток. Изхода се връзва през реле-регулатори и на възбудителната намотка. След едно изфорсирване на двигателя си работи нормално, стига да не му се закачат консуматори с по-голям ток от, колкото произвеждания. То и оригиналния със самовъзбуждане работи по същия начин, само че връзката към възбудителната намотка е направена вътре в генератора.
                            Препоръчах от москвич, защото не е нужно да му се търси реле-регулатор, недостатъка е че е четков и в запрашена среда се износват по-бързо.
                            Оригиналният на ЮМЗ има вградени постоянни магнити които предизвикват възбуждането. Носи и достатъчно натоварване мигачи, габарити.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Търся съвет за покупка на ЮМЗ

                              Първоначално публикуван от firediesel Преглед на мнение
                              Оригиналният на ЮМЗ има вградени постоянни магнити които предизвикват възбуждането. Носи и достатъчно натоварване мигачи, габарити.
                              Никакви постоянни магнити няма,просто има остатъчна намагнитеност на ротора натрупана със времето през което е работил,ако е нов,без възбуждане не тръгва.
                              Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X