Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с багер родно производство!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с багер родно производство!

    Здравейте колеги!
    Наскоро ми изникна да върша една значителна по обем изкопна работа и реших вместо да я отдам изцяло на хората с професионални машини, да инвестирам в евтин багер, с който да посвърша поне част от работата, а и да ми остане машина накрая. Та купих на що годе нормална цена един Болгар ТК80 с каварненска уредба, но май сглупих щото понеже не разбирам от багери, от тогава бера само ядове. То не бяха пукане на маркучи, прегряване на маслото и липса на мощност, люлеене на стрелата и невъзможност да се вкара в изкопа, протече разпределителя и т.н. В крайна сметка след профилактика от един стар майстор (ремонт на разпределител, смяна на филтри, регулиране на налягане и др.), го позакърпихме да започне накак да работи, но като цяло багерът е много бавен (липсва му мощност да закопае както трябва) и в това му сустояние работата с него е наказание. На един терен нашият копае 10 пъти по-бавно от друг багер, който съм наел. Багерът е с две помпи НШ-32 и според майстора дето го ремонтира, като цяло не може да работи много бързо, но пък да е чак толкова бавен??? за мен има още някакви проблеми или с уплътнения по цилиндрите или незнам с какво. Утре пак ще викам майстора да го мъчим, но ако някой знае, моля за съвет! защото от това дето попрочетох и поразпитах, не е нормално тази машина да е чак толкова "куца"!

  • #2
    От: Проблем с багер родно производство!

    Предполагам е от със стрела от верижния тип-ротацията е от верига? - оттам идва люляенето.Ако е такава проблемите са по малко и е мааалко по производителен.-Натиснете снимката за да я уголемите

Име:001.jpg
Прегледи:1
Размер:146.0 КБ
ID:5279293
    Относно проблемите с маслото-с какво масло работиш-хидравлично или отработено двигателно? имаш ли радиатор на слива?
    Помпите ти трябва да са закачени зад багерната уредба-на силоотводния вал на един редуктор, или при другия вариант.под предна лява врата.Провери хубаво помпите-дали няма износвания , помпите са зъбни и при прекомерно износване не вдигат налягане.Нова 32ка. мисла че беше 82лв.Распределители цилиндри-само оплатненията заминават и са си консуматив-сменяй всичко наред и прочистване на системата.Маркучите са стари и е нормално да се пукат.Ако не си ги сменил още всички ,сменяй всичко с ново.
    Като цяло тия машини са маалко тегави за работа-мотора е бавен,а и като цяло хидравликата не е много високопроизводителна-за всеки цилиндър имаш отделен лост,докато при някой други машини ,лостовете са обединени.Не очаквай чудеса.За да работиш по бързо ,доколкото позволява машината-мотора на 3/4 -пълна газ ,или сменяй с друг , но пак няма да си очарован истината е в голямите багери.Това е пребиване и мъчение и отбии номер на руско-българските специалисти.

    Коментар


    • #3
      От: Проблем с багер родно производство!

      Баща ми работи от близо 30 години с багери. Работил е с Беларус с руска уредба, после с два ЮМЗ–Каварненска уредба(от нови и двата). Сега е с Ню Холанд, пак чисто нов от около три години. Прочетох му въпроса и той каза да си купиш друг багер, ако искаш сериозно да работиш. Друго каза, че и каварненската уредба била добра в първите бройки.Първото ЮМЗ, което караше(и аз го помня) беше от последните с гърбавата кабина и от първите каварненски уредби.За него казва, че е бил добре изкусурен–За два дена 150м канал на 1,20м, вярно сравнително лека почва. После с другото ЮМЗ, вече с по-новата кабина, пак чисто нов(него го кара 20 години),нищо общо като възможности и безброй ремонти по уредбата без да се натоварва сериозно с големи изкопи. Това, че загрява маслото му е болката.Докато загрее работи що годе. Каза, че имало и ЮМЗ с руска уредба, с една голяма помпа, които били много по-добри, но каварненските не стават.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #4
        От: Проблем с багер родно производство!

        Благодаря за отзивите!
        Помпите са две в паралел, куплирани на редуктор към силоотводния вал отзад. Бяха настроени от предния собственик да вдигат до към 220 атм. може би не случайно??? Сега ги смъкнахме на 130 атм. и майстора каза да го караме с малко газ, но сигурно затова багера се спъна съвсем. Инъче багера е каран с изгоряло масло и смятам да го сменя, чак след като посвърша ремонтите. Резервоарът за маслото е 130 л. и няма охлаждане на слива, но мисля да му направя, ще има ефект нали?

        Коментар


        • #5
          От: Проблем с багер родно производство!

          Пропуснах на кажа, че страничния ход не е с верига, а със задвижка с две бутала със зъбна рейка помежду им.

          Коментар


          • #6
            От: Проблем с багер родно производство!

            Колега,чете ли моя пост?! Значи уредбата е от по добрите.Това люляене идва или от голям луфт в рейката-малко вероятно,или износени фтулки по стрелата.220атм. е максималното налягане на тия помпи нш32 ! ,което за 1работна смяна ги прави негодни-износват корпуса и не вдигат налягане.Маслото е хубаво да е хидравлично , МХЛ ,най ефтиното е около 2лв/лт.Така машината работи до едно време,докато вече не може да охлади наличното масло-само в казана , и идва нуждата от радиатор.
            Дай някоя снимка на багера,виждал съм го от много близо,но все пак.

            Коментар


            • #7
              От: Проблем с багер родно производство!

              Нарежи тая гад и на вторичнитедруг отговор нема
              К мирной жизни не пригоден.
              Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
              ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

              Коментар


              • #8
                От: Проблем с багер родно производство!

                ЕЕЕ.не го разубеждавай ,верно е че е много бавен ,но почнал ли е ,по добре да го притегне да върши работа и да продава.Всички търсят ефтино ,като мислят, че ще вършат работа ,но първо има много работа.
                Ако найстина колега решиш да режеш ,свиркай оврееме , да откупувам някой неща.=

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем с багер родно производство!

                  МХЛ маслата не могат да работят с машини, при които има загряване. Тези масла си намаляват вискозитета прекалено много още при 60-70 градуса, а в износена помпа това става почти веднага.
                  Поне двигателно, със съответния вискозитет - М10 или м16, съответно по SAE 30 или 40. Разбира се, АТФ или МХП също ще е добре. Важното е да е достатъчно гъсто, май над 10 ccs при 100 градуса. Или поне да се гледа вискозитетния му индекс да е нещо като 150, а гъстотата при 40 градуса да е 40 и нагоре. Това изключва МХЛ, ако няма някакво добро охлаждане.
                  Това е само лично мнение, без да съм нясно с конкретната ходравлика (нищо, че имам такава)

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем с багер родно производство!

                    Колега,имаш ли представа ,че ако сложиш м10 или м16, на хидравлика,че това си е чисто самоубииство.Ако си около помпата се пръска и те однаса виждал съм точно последици от такава глупост да се сложи двигателно вместо хидравлично масло.Може да ги смесиш,за да повишиш вискозитета.
                    Същата е работата да се кара с горено двигателно-някой стават на вода -доста по рядко от хидравлично и системата не може да вдигне налягане.
                    После зимата да караш с двигателно,налягането ще дойде лани-маслото е на грес и помпите въртат напразно.
                    Спирам да пиша по темата,защото само си чешаме пръстите , а това за мен е губене на време.
                    Хубаво е колегата ,да спомене откъде е , ако е наблизо , да го проучим.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем с багер родно производство!

                      От Шумен съм.
                      0884003604

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем с багер родно производство!

                        Първоначално публикуван от sparow Преглед на мнение
                        Колега,имаш ли представа ,че ако сложиш м10 или м16, на хидравлика,че това си е чисто самоубииство.Ако си ...
                        Нямах и идея, че е толкова страшно, като все пак говорим за системата от тази тема. Защо е толкова зле? От 10-20 години все двигателни наливам.
                        Двигателните за разлика от споменатото МХЛ не стават толкова редки при загряване. В повечето машини с такива помпи се налива двигателно за работна течност, по инструкция за експлоатация. МХЛ е за ползване на студено, за него даже не се мери вискозитет над 60 градуса.
                        В случая помпите на човека са заминали и не виждал друго смислено решение, може би някакво трансмисионно/хидравлично МХП или АТФ с подходящ вискозитет. Но цената е двойна, а резултатът подобен. Тази багерна уредба с какво масло е предвидена да работи? Май не беше двигателно.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем с багер родно производство!

                          Колега,това за пръв път чувам, че хидравлични системи могат да работят с друг тип масло освен хидравличното ?! несъм толкова навътре в нещата ,но е възможно.Единственото предимство,което знам за отработено двигателно ,е че е напрактика безпари/вече някой го и продават..../ , а хидравличното върви от 2лв. нагоре за литър.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем с багер родно производство!

                            В една хидравлична система едно от най важните неща е работния флуид (маслото) то трябва да отговаря на доста параметри на които наще серия МХЛ или не отговарят или стойностите са гранични . Преди десетина години сравнявахме параметри с ВР и Шел разликата е от небето до земята даже пращахме проби в Германия защото на някои клиенти им идваше скъпо това масло което е предписано от завода производител за техните кари . Германците ни върнаха отговор в 10 страници с лабораторни изследвания мотивирано защо това масло не може да се ползва в техните машини и накрая заключението беше че ако почнем да наливаме нащо свалят гаранцията на машините и всичко си е за наша сметка .
                            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем с багер родно производство!

                              Последно двигателно или хидравлично да купувам?
                              Между другото дайте идея, как да направя охлаждане на слива?
                              И евентуално дали бих могъл да търся вариант за смяна на помпите с някакви по работоспособни, от друга машина?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X