Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Регулиране на зацепване на диференциал - малко помощ, ТК 80/МТЗ 80

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Регулиране на зацепване на диференциал - малко помощ, ТК 80/МТЗ 80

    Спешно ми трябва да разбера колко дебела е гарнитурата между скоростна кутия и картер на крайно предаване на МТЗ 80, ТК80, Беларус и т.н. - трактор Болгар ТК80.
    В магазина има няколко вида (на цвят) гарнитури, една от друга с по-неизвестно качество. Там е проблемът, че тази гарнитура влияе на положението на водещото зъбно колело ... И половин мм е много.

    Ако някой е отварял оригинално сглобен тряктор и помни колко е дебела смачканата гарнитура, нека да се обади. Или ако може да сметне малко разстояния за задачата - примерно разстоянието от предната (всъщност към задницата на трактора) повърхност на водещото з к до оста на лагеруване на диференциала. Това може да го има в някакви чертежи. Тази предна повърхност е точно изработена - по нея се намества колелото, но инженерите не са се сетили за възможността да се пробутват и нестандартни гарнитури.

  • #2
    От: Регулиране на зацепване на диференциал - малко помощ, ТК 80/МТЗ 80

    Изглежда, че е тънка - според наличните в магазина. Повечето са тънки.
    Това може да се провери и на сглобен трактор - да се премери колко е хлабината между ск кутия и задницата

    Коментар


    • #3
      От: Регулиране на зацепване на диференциал - малко помощ, ТК 80/МТЗ 80

      Колега не можах да те разбера защо те интересува дебелината на гарнитурата? За ради хлабината в пиньона и короната ли?

      Коментар


      • #4
        От: Регулиране на зацепване на диференциал - малко помощ, ТК 80/МТЗ 80

        Заради уцелването на взаимното им положение. Ако се следва инструкцията за монтаж на такива възли, дават определено разстояние от избрана повърхнина на пиньона до някоя друга удобна повърхност. В случая от едната страна на зъбното колело до лицето на ск кутия. Но после ако се сложи грешна гарнитура, размерът отива на майната си, по-конкретно се променя с половин милиметър при допустими измествания от порядъка на няколко десети.
        Задачата е усложнена от необходимостта да ползвам стари несработени колела, като им предвидя дефектите и начина на бъдещото сработване... засега стигнах до извода, че гарнитурата ми е дебела и ми разваля зацепването. Утре ще пробвам с по-тънка, ще трябва да развинтя малко болтове.
        В магазина нямаше ново зъбно колело (пиньон), иначе досега да съм се оправил с боя, цигарени книжки, картони и подобни магии.

        Коментар


        • #5
          От: Регулиране на зацепване на диференциал - малко помощ, ТК 80/МТЗ 80

          Проблема вече е ясен. Преди няколко години това занятие го правих. Сцепих задното корито/ТК-80/.Наложи се да поразместя някой друга пластина. При теб явно ще играе метода на налучкването поради това,че имаш две различно износени зъбри колела.Успех.

          Коментар


          • #6
            От: Регулиране на зацепване на диференциал - малко помощ, ТК 80/МТЗ 80

            Добре де, не може ли да регулираш хлабината посредством разместване на регулировъчните пластини на короната? Поне ня ЮМЗ-то е така.
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • #7
              От: Регулиране на зацепване на диференциал - малко помощ, ТК 80/МТЗ 80

              Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
              Добре де, не може ли да регулираш хлабината посредством разместване на регулировъчните пластини на короната? Поне ня ЮМЗ-то е така.
              И на ТК 80 е така,
              ТЛК 80 4,2ТД-95г

              Коментар


              • #8
                От: Регулиране на зацепване на диференциал - малко помощ, ТК 80/МТЗ 80

                Така точно се прави регулировкта с пластините. При ТК-80 има пластини за регулиране чрез страничните лагерни тела/фенери/. Както изглежда колегата иска да мине на леко.

                Коментар


                • #9
                  От: Регулиране на зацепване на диференциал - малко помощ, ТК 80/МТЗ 80

                  Регулирането на зацепването започва с наместването на малкото колело по определен размер - 89 мм от лицето на кутията. Оттам нататък се прави и хлабината в зацепването, като се проверява и как изглежда петното на контакта.
                  При мене петното на контакта не може да се познае, понеже формата на зъбите вече е друга, и исках да имам поне нещо сигурно - положението на водещото колело. Но така и не се изясни длаи гарнитурата е о,8 - 1 мм, или 0,5 - 0,7. Това са двата размера на гарнитури, които имам. Съмнява ме, че тази 1 мм е вярната, защото поне се получава кръгло число с онова 89...
                  Междувременно се отказах от старото малко колело, и ще пробвам с ново. Така само короната има деформация и изместване на контакта, което е безкрайно по-добре. Проблем сега се оказаха разни износени лагери и смяната им... но поне тествах дали гайка на вторичния вал може да се закрепи завинаги - може, с локтайт фиксатор за големи хлабини на детайли без демонтаж (зелен). Няма вадене - едва извадих старото колело хаха
                  Та някой да е преметил хлабината между кутията и гл предаване на оригинално събран трактор? Около 0,9 или около 0,6?

                  Коментар


                  • #10
                    От: Регулиране на зацепване на диференциал - малко помощ, ТК 80/МТЗ 80

                    Гарнитурата от магазина като се смачка стана 0,1 мм само. Понеже бях изместил водещото колело към короната с едни 0,2 мм в повече от най-доброто положение според експериментите, сложих още две гарнитури от картон по 0,15 - 0,20 мм. Стана доста добре, и няма шум като се кара. При работа на заден ход има малко, но нямаше как да се направи - просто не пасваха двете зъбни колела по задните си страни. И короната, и пиньона са купувани като отделни резервни части и не се знаеше кое може да е с отклонения и съответните особености на зацепването.
                    Това, което избрах като най-добро е водещото колело на 58,25 - 58,30 мм от скоростната кутия (58 +- 0,1 по книжка) с гарнитура около 0,4 в смачкано състояние. Така се оказва, че гарнитурата е трябвало да е съвсем тънка, а колелото на 58 мм. След време ще си проличи дали е зацепено наистина добре.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X