Възможно ли е да сложа ограничител на въртящия момент на кардана , така че да имам плавен старт и гумите ми да не превъртат при тръгване.Този проблем се появи, защото сега мощността ми е голяма спрямо теглото и гумите въртят докато набера инерция.Идеята ми е нещо като на пробивните машини или плъзгащ съединител с ограничаване на въртящия момент и силата. Имам в предвид нещо подобно. http://www.atlas-technik.com/Files/k...pann-03_de.pdf , което да приплъзне докато набера скорост.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Ограничител на въртящия момент.
Свий
X
-
От: Ограничител на въртящия момент.
Трудна работа... Може да се направи софтуерно, за старт както на новите модификации на 450 см3 кросови мотори.
При Вашия случай трябва да ограничава върт. момент само при лошо сцепление м/у гуми и трасе, защото иначе ще скопява машината.
Другия вариант е тракшън контрол през АБС и по-съвременното ESP. А замисляли ли сте се за диф. с ограничено приплъзване?Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!
"Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."
-
От: Ограничител на въртящия момент.
Лесна работа. Даваш по-малко газ докато се засилиш.За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.
Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
Коментар
-
От: Ограничител на въртящия момент.
Да бе да... Знам, че си участвал в състезания, ама като навигатор. Заставал ли си като пилот, и съдията да ти брои секундите до старта... С всяка секунда пулса се качва с 5 удара, а на последните 2-3-с по 10... За адреналина на старта изобщо не става и дума. А и в техните състезания добрия старт е важен колкото и във Ф1, така, че с даване на малко газ не става... Или трябва да си много железен, с още по-желязна психика...
По старите съветски селскостопански техники има такъв съединител с регулируем натиск, но не знам колко работа би вършил. Щото на моменти ти трябва да предадеш всичката мощ към колелата, а съединителя би си буксувал независимо от твоето желание...
Колкото и да недолюбвам електрониките в колите-май това е правилния начин.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
От: Ограничител на въртящия момент.
Тройник на тръбата. На единия изход към долната помпа еднопосочен клапан, като за нафта, с малка дупка. На другия изход бензинов клапан от газово. Като е включен клапана течноста си минава свободно. Като е затворен разтоварва през дроселираното сечение. Мисля че човек който е изработил тоя красавец ще се справи с доизкусуряване на идеята.За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.
Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
Коментар
-
От: Ограничител на въртящия момент.
Първоначално публикуван от kotarakafeliks Преглед на мнениеВъзможно ли е да сложа ограничител на въртящия момент на кардана , така че да имам плавен старт и гумите ми да не превъртат при тръгване.Този проблем се появи, защото сега мощността ми е голяма спрямо теглото и гумите въртят докато набера инерция.Идеята ми е нещо като на пробивните машини или плъзгащ съединител с ограничаване на въртящия момент и силата. Имам в предвид нещо подобно. http://www.atlas-technik.com/Files/k...pann-03_de.pdf , което да приплъзне докато набера скорост.Лудак
Коментар
-
От: Ограничител на въртящия момент.
Първоначално публикуван от vacho Преглед на мнениеПо скоро трябва да се помисли как може да се направи подобно остройство със променливи параметри и то повреме на движение, иначе няма смисъл само ще пречи.Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...
Коментар
-
От: Ограничител на въртящия момент.
Случая при мен е различен. Искам да сложа приплъзващо устройство само на единия двигател. Тогава ще се получи плавно потегляне, защото формулата на планетарния редуктор показва, че когато единия двигател върти с 5000 оборота а другия с 200 се получава релативна скорост много ниска и с голям въртящ момент и постепенно ще се увеличава с нарастването на скоростта.Ето някои схеми които съм разработил и изчисления за да ви е по-ясно за какво иде реч.
Коментар
-
От: Ограничител на въртящия момент.
Вече работя по въпроса и мисля да използвам да приплъзвам единия кардан, като за целта ще опитам с сцепени втулки за сухо триене и ще променям триенето. След теста ще се види, защото..."Няма наука за всичко" а и при нас метода проба-грешка често е определящ.
Коментар
-
От: Ограничител на въртящия момент.
може да стартираш само с един двигател...после на 2-ра зацепваш втория...ама ми се види тъпо
правиш лънч контрол (с всичките му атрибути...копчета под педала, арм и т.н.) който да пуска ретард на запалването(газаджийските авнс процесори вършат работа)...момента пада зловещо
и т.н. драг ...простотии в борбата против 'окопаването'
П.С....тва с лънча и ретарда най-ме кефи...няма механикаПоследно редактирано от Andrei; 27-04-12, 11:40.
Коментар
-
От: Ограничител на въртящия момент.
...и още нещо...отдавна не се занимавам с мотори...ама едно време (1998г.) Сузуки като почна да изкарва литрови машини, и по специално ТЛР, имаше система от съпротивления на скоростния лост, чрез която ЕКУ-то разпознаваше на коя скорост си в момента и от 1-ва до 3-та слагаше ретард на игнишъна за да намали въртящия момент. Трее да провериш Ямахите дето ги използваш имат ли нещо подобно...ако не, може да го направиш...по горе описания начин.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар