Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кои са основните неща при конструиране на бъги.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Кои са основните неща при конструиране на бъги.

    Кои са основните принципи и сметки при конструиране на бъги,за да се получи добър баланс.Къде трябва да се намира центъра на тежестта и как се изчислява?Сметки по ходовата част и други важни неща за добър баланс на машината.
    Почти направих едно бъги,обаче откривам доста грешки след като го подкарах.
    Сега преработвам почти всички възли.Но пък иначе понатрупах опит,макар и на принципа проба-грешка.Обмислям нов проект с малко по-добър бюджет и не искам грешките да го похарчат.Виждам,че във форума има доста знещи и можещи хора,чиито съвети ще са от полза и на други като мен.Благодаря ви предварително.

  • #2
    От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

    Прочети тук:http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=22124
    0осем9осем7шест0осем7едно
    Миро

    Коментар


    • #3
      От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

      Първоначално публикуван от bochkata Преглед на мнение
      Повечето линкове не работят.И няма нещо конкретно.Бих помолил и професионалистите да се включат по темата.

      Коментар


      • #4
        От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

        Кажи за какъв тип бъги става въпрос:състезателно,за разходка,двуместно,преден,заден двигател,какъв и др. подобни.Няма как да ти помогнем,като не знаем какво желаеш да постигнеш.С готови чертежи няма да стане.Трябва сам да си измислиш конструкцията,а ние ще ти помогнем.Успех в начинанието

        Коментар


        • #5
          От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

          Ако ще е за състезания,ще помагам,мисля,че ми имаш телефона.
          Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

          Коментар


          • #6
            От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

            Първоначално публикуван от todger Преглед на мнение
            Кажи за какъв тип бъги става въпрос:състезателно,за разходка,двуместно,преден,заден двигател,какъв и др. подобни.Няма как да ти помогнем,като не знаем какво желаеш да постигнеш.С готови чертежи няма да стане.Трябва сам да си измислиш конструкцията,а ние ще ти помогнем.Успех в начинанието
            Радвам се,че се включват професионалисти.Определено ще бъде състезателно.Но дали ще се състезавам с него,времето ще покаже.Нямам идея за разположението на мотора.Имам сравнително богат избор от ДВГ.Мой приятел има автоморга.Проекта ми е още в идейна фаза,така че приемам всякакви предложения.За сега съм скрил едни три хилки от жена ми,с тенденция да станат поне пет,ако не ме хване.Разчитам на това,че не работи във фирмата ми,ама предатели колкото щеш.Това в кръга на шегата.
            Коалирах се с едни при приятели,с които ще довършим първото бъги.Хонорарът им ме устройва идеално,щото е на принципа на Ленински съботник.Мисля,че ще се договорим за същия хонорар и за второто,така че бюджетът няма да пострада.Остава ми да си изясня концепцията и доста доста бачкане,но оргазмите от построяването си заслужават.

            ПП.Пламене,радвам се че се запзнахме,макар и по телефона.Ще се радвам да се видим и на живо,но ни делят едни 500км.Обещал съм си тази година да гледам жив автокрос,па макар и да пострада бюджета за бъгито.

            Коментар


            • #7
              От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

              Ето тук може да вземеш някоя идея от мен: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=24544.Прочети и изискванията за автокрос в сайта на БФАС :http://www.bfas-bg.org/technical_requirements.html.
              Кажи какъв двигател и скоростна кутия си избрал

              Коментар


              • #8
                От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

                А къде е моргата на приятеля ти? Ако е в София, ше ми е по-лесно да поговорим там.
                Ебати как прозвуча ... Но предложението си остава в сила. Книжките от компютъра лесно ще ти дам, обаче са с много букви. Верно струват години.

                Коментар


                • #9
                  От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

                  Едно пояснение,автокроса е под наименованието дивизия-клас до 4500см и дивизия 3А до 1600см.За мотор за малкия клас е хубаво да видиш някой японец,има 120до160-180к,без преработки.В големия атмосверен до 4500см или турбиниран 2500см,турбинирания се умножава х1,7,не трябва да превишаваш горната граница и при двато класа.Като за начало може да видиш някое Ауди комплект със скоростната кутия.
                  Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

                    Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
                    Едно пояснение,автокроса е под наименованието дивизия-клас до 4500см и дивизия 3А до 1600см.За мотор за малкия клас е хубаво да видиш някой японец,има 120до160-180к,без преработки.В големия атмосверен до 4500см или турбиниран 2500см,турбинирания се умножава х1,7,не трябва да превишаваш горната граница и при двато класа.Като за начало може да видиш някое Ауди комплект със скоростната кутия.
                    Май ще трябва да започнем от класа.Бюджета ми май не е за големия клас,а и опита също.Мисля,че малкия мотор е по евтин а и по лесно се намира.Ако ще е за състезания,трябва да се съобразя с доста неща.За сега аз съм си спонсор,аз съм си клуб,пилот,организатор и куп други неща.А и почти нищо не намерих в сайта на БФАС,което да ме насочи.Според вас в кой клас е по добре да се насоча,предвид липсата на опит и спонсори.Този спорт не е особенно популярен в югозападна Бг.Така,че няма кой да ми даде съвет около мене.
                    Да започнем първо с избора на клас и ДВГ.СК с по малко преработка и по надеждна.

                    ПП.Що се отнася до опита ми,не е съвсем нула,но не е достатъчен.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

                      Както Пламен те посъветва, добре ще е да намериш двигател от японски автомобил(Хонда примерно),скоростната кутия от автомобил с надлъжен двигател(така няма да имаш преработки),но те общо взето са малко-Ауди,транспортер,трафик,вартбург и за други май не се сещам.Моята кутия е от ауди и заводски е направена доста добре,а и в наличност има доста по моргите.Като си осигуриш агрегатите ще говорим за положението на двигателя. Успех.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

                        Спонсорите ги забрави,явяват се моментно като младежки пъпки и изчезват.В България няма закон за спорта,на никой не му се правят дарения и след това да изписва куп страници пред данъчните,ревизии и т.н,пуска си декларацийката и му е мирна главата.За клуб-не се притеснявай,всяко АСК ще те вземе,друг е проблемът ако досега не си притежавал лиценз за автомобилен пилот,ще трябва да се явяваш на курс(май че е безплатен),след което от БФАС ти издават годишен лиценз,за 2010 мисля,че беше около 120лв.http://www.bfas-bg.org/,виж от 18 фев. към края.Сглобяване на конкурентен атмосверен мотор в малкия клас(там с турбина не може да превишаваш 940см) е цяло изкуство и бюджетът ти ще се изпари светкавично а ще си стигнал точно никаде.Конкуренцията е голяма,в повечето случаи машините са над 12,стига се до финал Б,където първите две машини заемат 9 и 10 място на решетката за финал А.За това споменах варианта с японците,хонда имат v-tek 160кс,код на мотора B-16A,имат 1600см 180кс,но едва ли ще го намериш.В големия клас е много по-спокойно,може да сложиш всякакъв мотор и си в играта,но не мисли,че като са 5-6машини на финала(по някога се събират и повече)карат спокойно,интрига винаги има и може рязко да напуснеш трасето без да искаш.Моят съвет е да намериш някое ФВ 1600 GTI,преди 1986г,имаше такива единички,сглобяваш мотора с кутия от AUDI80,тръгваш да се возиш,ако ти хареса ще я мислим.Като сума не би трябвало да надвиши 250-300лв комплекта.
                        Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                        Коментар


                        • #13
                          От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

                          http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=101880 да ти спестя малко мъки и още нещо...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

                            За сега имам СК ауди80.ДВГ VW1,8TDI и 1,6 карбуратор.Трябва да разбера дали от двата ще се получи 1,6TDI.Двигателите не са ми много ясни.Предполагам,че може да се прехвърли главата и другите механизми на 1,6.Просто ТДИ то не е при мен в момента.А проучвам и за хондата.Мисля,че ще се намери 160 коня мотор,но незнам на каква цена.VW 1.6TDI няма да ми струва нищо,така че сигурно ще се спра на този вариант.Скоростите дали трябва да се преработват в случая.В смисъл предавателното число дали е подходящо.Спонсори и лицензи ще ги мислим после.Давайте предложения и за рама,окачване и т.н.Има ли изисквания с които трябва да се съобразявам?Мисля до 20 март да съм си изяснил концепцията и да започна конструкцията.До тогава трябва да съм събрал и необходимите кокали.Тръби имам всякави.Относно конструкцията нямам грижи,щото имам метален цех на разположение.Не обичам да работя с чертежи,просто нещо като си го родя с главата направо го започвам.Най много някой шаблон да се наложи за симетрия или за копиране.По скоро ме интересуват принципите.Къде трябва да се намира ЦТ.Към какъв клиренс да се стремя и т.н.Радвам се на съветите ви и мисля,че с ваша помощ ще родя нещо качествено.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

                              Ориантирай се към 1,6 карбуратор,тди то ще е за никаде,с него отиваш в големия клас,там машините са от 200 и кусур коня.Предавки ще трябва да правиш задължително,от оригиналните ще ти остане най-вероятно втора.Трябва да се стремиш да постигнеш междуосово минимум 2,50-2,60м,за клиренс са ти достатъчни 25см при готова машина,ширина мерена от външната страна на гумите 1,85-1,90м за заден мост,1,75-1,80м за преден.Изискванията за ролкейджа са ф45мм х3 или ф50мм х2.Ц.т.,водача трябва да е изтеглен максимално назад,облегалката на седялката трябва да е на една линия с задния ролкейдж.
                              Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X