Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Как се закопава влака
Свий
X
-
От: Как се закопава влака
О, Сузана (песен за маса - изпълнява се в акомпанимент на китара)
Джо намаза релсите със грес
спира бързият експрес,
и тогава с пистолет в ръка,
Джо мангизите обра!
Припев:
О, Сузана,
ти за мене не тъжи,
ще се върна аз от прериите
с много злато и пари!
Тъй става, като е прекалил машиниста с водката...
"Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."
Коментар
-
От: Как се закопава влака
Как пък точно тогава на мястото се озова "репортер" с камера и никой не си направи труда да каже на машиниста, че колелетата на композицията са блокирани? И как при блокирани колела автоматиката на локомотива е позволила той да тръгне?"Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
Коментар
-
От: Как се закопава влака
Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнениеКак пък точно тогава на мястото се озова "репортер" с камера и никой не си направи труда да каже на машиниста, че колелетата на композицията са блокирани? И как при блокирани колела автоматиката на локомотива е позволила той да тръгне?
Иначе са снимани две събития - на видеото е потегляне при близки проценти наклон и сцепление (но все пак потегляне), а снимките са си от буксуване на място дълго време.
Коментар
-
От: Как се закопава влака
Вярно е, че локомотивите имат пясъчници и, че машиниста причинил това е пълен тъпанар! Ако падне въздуха в спирачната система на композицията, влака наистина спира - както е написал Ясен. Основната причина за това е за да няма вагони които се разкарват безконтролно по релсовия път, ако се разкачат от композицията по някаква причина. Що се отнася до синхронизацията на два или повече локомотива - елементарна е. Дори и дизеловите локомотиви са електрически по своята същност. Половината от локомотива е голям дизелов мотор, а другата половина е голям електрически генератор за прав ток, който захранва по два много големи и мощни електромотора на всяка задвижваща ос (при различните модели локомотиви, са различен брой). Подаването на "газ" става като се регулира нужното напрежение. При поискано по-високо напрежение от генератора, той подава сигнал на дизеловия двигател, който от своя страна увеличава оборотите си и така... Държа да отбележа, че всичко това се случва с много елементарна автоматика и електроника, които са изключително надеждни и издръжливи (по-принцип локомотива е много дуракоустойчива машина) и тези сакатлъци които се случват в железниците ни са следствие повече на лоша или никаква поддръжка, от колкото заради възрастта на подвижния състав. Ако един или повече локомотиви сдадат багажа в движение, се превръщат във вагони и това е... Допълнителната им мощ е нужна само при потегляне или големи наклони, като за влака "голям наклон" са и пет градуса, ако е продължителен. При по-големи наклони, локомотива директно губи сцепление и понякога се получава това - от снимките... През повечето време на движение на влаковата композиция, всичко се свежда до просто контролиране на инерцията на цялата тази маса. Машиниста познава маршрута си и предварително увеличава скоростта на композицията, за да има тя нужната инерция да преодолее височината със скорост, която може да се контролира безопасно от локомотива - съобразено с условията на релсовия път в конкретния участък. Същото се отнася и за спирането и намаляването на скоростта - машиниста предварително (понякога става дума за няколко километра) намаля скоростта преди опасен участък, като това става плавно и постепенно". При агресивно спиране доста често накладките се разтапят и парчета от тях се откъсват с доста голяма скорост и летят като шрапнели. Тези шрапнели са способни да запалят дървен вагон или да взривят цистерна с газ, бензин или друго лесно запалимо вещество! Няма да ви обяснявам какво се случва, ако подобно нещо се случи в движение с пътнически влак пълен с хора...Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 25-11-11, 07:17.
Коментар
-
От: Как се закопава влака
Прав си Марто за инерцията и сцеплението. Но тези правил важат докато не се намери кретен като мен, на който му беше любопитно, какво ли ще се случи, ако се излеят 2 шишета по литър с старо масло на наклона. На наклона между Бобов дол и Банковица. 2 пътнически минаха и се бях отчаял, че капана не бачка. После обаче дойде товарен.За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.
Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
Коментар
-
От: Как се закопава влака
"Парния локомотив е събитие а дизеловия е просто един влак" Беше казал един мъдър човек
На този влак дето са го копнали сигурно са му били изтъркани талигите и са решили да му ги изпилят докато гръмнат и след това да ги сменят,е явно релсите са свършили по бързоПоследно редактирано от pikachu; 25-11-11, 07:47.
Коментар
-
От: Как се закопава влака
Първоначално публикуван от targa Преглед на мнениеПрав си Марто за инерцията и сцеплението. Но тези правил важат докато не се намери кретен като мен, на който му беше любопитно, какво ли ще се случи, ако се излеят 2 шишета по литър с старо масло на наклона. На наклона между Бобов дол и Банковица. 2 пътнически минаха и се бях отчаял, че капана не бачка. После обаче дойде товарен.
Коментар
-
От: Как се закопава влака
Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнениеДобре, че не са те набарали! Иначе сега щеше да разказваш как си бутал влак по баира...!!!За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.
Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
Коментар
-
От: Как се закопава влака
Да поясня някои неща. Всяка една загуба на сцепление (било то буксуване при потегляне или повличане при спиране) се усеща директно в локомотива както със сетива така и чрез уредите в локомотива. Тоест - няма шанс локомотива да буксува или да се повлича и машиниста да не разбере, че това се случва. Второ пясъчници има - но те не винаги са пълни с пясък, а и не винаги този пясък е сух за да може да бъде подаден под колелата на локомотива. При липса на пясък - буксуването се прекратява със задържане на локомотивната спирачка - с което се прекратява буксуването - или се намалява тягата - но това в краен случай, тъй като в неблагоприятен наклон влака ще спре и няма да може да тръгне отново. Трето - при понижаване на налягането във главния въздухопровод на влака е вярно, че се задействат спирачките - но това също е нещо което машиниста знае и контролира (в повечето случай) - тъй като във всеки локомотив има манометри отчитащи налягането в главните въздушни резервоари, главния въздухопровод и спирачните цилиндри. Сиреч - няма как влака да е със задействана спирачка и локомотивният машинист да не знае това. Четвърто - дизеловите локомотиви - могат да бъдат Дизел - хидравлични, дизел - електрически и дизел-механични. Като при дизел електрическите предавателната система е както описа колегата Мартин Христов, дизел хидравличните имат хидравлична предавателна кутия която чрез кардани и редуктори предава въртящият момент до колоосите, а дизел-механичните разполагат с щангова система свързана към колоосите. Пето - всяко едно междугарие има точно определена скорост записана в специални книжки-разписание - тази скорост не е една и съща за всички влакове и е доста променлива - за бързите влакове е по-висока, са товарните е по-ниска и в повечето случай това е заради спирачният процент на дадена композиция. Тоест - скоростта на движение не е по преценка на машиниста, а е точно определена с точност до 1км/ч. и всяко едно превишаване на тази скорост води до наказание на същият. Шесто - в повечето случай машинистите познават терена и профила, но всеки локомотив си има теглителни норми - тези норми са изчислени за всеки един участък и са смятани така, че в най-неблагоприятните условия дори при установяване на влака в най-неблагоприятният терен - локомотива да може да да потегли и да качи влака по нагорнището. Тоест - такива работи като засилване от преди наклона - няма. И седмо - най-големият наклон по нашите ж.п. линии с нормално междурелсие (1435мм) е 25 промила (25/1000).
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар