Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Български джипки на Дакар-2011г

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    До: Български джипки на Дакар-2011г

    Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
    Аз ще съм първия който ще даде в такъв фонд. СЛЕД като видя в спонсорския пакет на кандидатите "Участвал и финиширал в състезанието Х". В категорията състезание Х - по избор - рали Мароко, рали Тунис, рали Египет, път на коприната, или нещо от този род...

    До тогава - говорим за ненаучна фантастика. Темата започна да става смешна вече.
    Ясно,разбрах-скоро няма да имаме наш участник в Дакар-а по тази логика!
    То,ако някой нашенец досега е завършвал в гореизброените състезания нямаше да я има и тази тема,нали?Аз предложих да се съберат пари за явно губеща кауза(в началото)-за печелившите спонсори се намират лесно!Но някакво начало трябва да има,и отнякъде трябва да се тръгне...
    Нищо,де-ако се уточнят ентусиастите готови да участват нека им помогнем!Ясно е,че те ще похарчат доста лични средства,нали?
    много автомати-слаби резултати!

    Коментар


    • #92
      До: Български джипки на Дакар-2011г

      Първоначално публикуван от mbenz Преглед на мнение
      Ясно,разбрах-скоро няма да имаме наш участник в Дакар-а по тази логика!
      То,ако някой нашенец досега е завършвал в гореизброените състезания нямаше да я има и тази тема,нали?Аз предложих да се съберат пари за явно губеща кауза(в началото)-за печелившите спонсори се намират лесно!Но някакво начало трябва да има,и отнякъде трябва да се тръгне...
      Нищо,де-ако се уточнят ентусиастите готови да участват нека им помогнем!Ясно е,че те ще похарчат доста лични средства,нали?
      Единственото състезание с подобен на изброените формат, и то не съвсем, на което са участвали наши състезатели е Баха Саксония.
      Петър вече писа за това.

      Коментар


      • #93
        До: Български джипки на Дакар-2011г

        Първоначално публикуван от mbenz Преглед на мнение
        Ясно,разбрах-скоро няма да имаме наш участник в Дакар-а по тази логика!
        Скоро няма да имаме участник в Дакар, но не по тази логика. Логиката далеч надхвърля моята, има я има описана по-горе - хубаво е да качиш първо Мусала преди Еверест.

        Никой не е върнат в къщи в оловен ковчег защото не е отишъл на Дакар. За сметка на това - хора отишли прави но върнали се хоризонтирани не липсват. И повечето от тях са били записали барем по един старт и в гореописаните "по-лесни" състезания.

        А за да попаднеш въобще в тая категория кандидати за оловен ковчег пак се иска минаването през някакви филтри. То и към Еверест не пускат кой да е. Само че самият билет до Катманду, от където ще те върнат след като платиш десетина бона за разрешителни, струва пари.
        Издъних се на Тюринг теста

        Коментар


        • #94
          До: Български джипки на Дакар-2011г

          Първоначално публикуван от Виктор Мечкаров Преглед на мнение
          Единственото състезание с подобен на изброените формат, и то не съвсем, на което са участвали наши състезатели е Баха Саксония.
          Петър вече писа за това.
          Баха Саксония е уникално състезание, но не бъркайте баха форматът с крос-кънтри рали!!! Защото при Баха има трудна навигация првата обиколка и ако си хванал посоката после е по-лесно с ориентирането! докато в едно рали неизвестността е постоянна!!! Естествено, като терен и усилия задължително трябва да е заложена в подготовката на всички мераклии за "Дакар", най-малкото за да видиш какво е да те гони камион ...
          Иначе да сте чули Гадашин (баха шампион) да е сътворил нещо на "Дакар"?

          Коментар


          • #95
            До: Български джипки на Дакар-2011г

            Първоначално публикуван от izo4x4 Преглед на мнение
            Баха Саксония е уникално състезание, но не бъркайте баха форматът с крос-кънтри рали!!! Защото при Баха има трудна навигация првата обиколка и ако си хванал посоката после е по-лесно с ориентирането! докато в едно рали неизвестността е постоянна!!! Естествено, като терен и усилия задължително трябва да е заложена в подготовката на всички мераклии за "Дакар", най-малкото за да видиш какво е да те гони камион ...
            Иначе да сте чули Гадашин (баха шампион) да е сътворил нещо на "Дакар"?
            Изобщо не го бъркам, много добре знам какво е крос-кънтри. Направих сравнението не особено коректно имайки предвид километрите и участниците. Защото в БГ шампионата етапи с повече от 150-160 км. нямаме. Да не кажа, че имаме и такива с 60. За навигацията си абсолютно прав.

            Коментар


            • #96
              До: Български джипки на Дакар-2011г

              Първоначално публикуван от Виктор Мечкаров Преглед на мнение
              Изобщо не го бъркам, много добре знам какво е крос-кънтри. Направих сравнението не особено коректно имайки предвид километрите и участниците. Защото в БГ шампионата етапи с повече от 150-160 км. нямаме. Да не кажа, че имаме и такива с 60. За навигацията си абсолютно прав.
              Ми ако ще се върви в посока рали-рейд да си вземат поука организаторите!!! Ма иначе в Central europe Rally етапите си беха по 150 - 160 км и пак им се изпиваше соса на пилотите... Явно карането на твърдия европейски терен си има своя чар...

              Коментар


              • #97
                До: Български джипки на Дакар-2011г

                http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...EE&tabNumber=2

                и

                http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...EE&tabNumber=1
                Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                Коментар


                • #98
                  До: Български джипки на Дакар-2011г

                  Разликата е видна, ами това http://www.racedandrallied.com/rally...er-wildcat-200

                  Коментар


                  • #99
                    До: Български джипки на Дакар-2011г

                    Първоначално публикуван от Виктор Мечкаров Преглед на мнение
                    Разликата е видна, ами това http://www.racedandrallied.com/rally...er-wildcat-200


                    Момчета какви са тия кошове

                    Подобни съм гледал наживо и на пръв поглед се вижда че са трета пета употреба.Не случаино се продават за тия цифри.На повечето само след година две им изтича хомологацията на много от нещата. Тия трошки не стават и за тренировки. Ловът окото но нищо повече.Аз съм сигурен че на Руси Роувъра ще деяни много повече на ръчка от тия бракми.Руси знае че дори в Саксония някой карат много по добри парчета.На Бойлера в Дакар почти на всеки етап слагат нов преден мост и скоростна кутия. Нямат време да ги ровят и е рисково. А залогът след всеки следващ етап е още по голям.Доколкото помня преден мост купен на едро струваше 5000Е Имам даже една снимка в един камион навързани десет моста за една бегачка.

                    През 2007г. след Дакар Исузото на М.Ален и Е.Ориол се продаваха.Даже Ицо 4х4 може и да помни разговора с един посредник на французина.
                    Значи за возило 220 000Е с некви части 300 000Е Като имаше и нещо в договора за купуване на части само от тях. Някой от фирмите правят такива капани като поръчкови елементи.Както и фантомни части.

                    Понеже бях виждал че и двете возила бяха страшно объркани като концепция започна спор с французина на конферентна връзка.Той твърдеше че са много добри и ги дава "без пари"
                    Твърдеше че и няма начин да сме ги виждали наживо.Пуснахме му няколко снимки на Ивайло как пуши цигарка под тях на плаца и в бивака.
                    После разбрахме че е ходил и да ги предлага на други колеги.

                    Та мисълта ми беше че ако се инвестира в такова начинание трябва и да се вземе по добро возило.И то не кво да е..

                    Затова най добре е първо да се пробва такова под наем в друго по леко състезание.Най малкото за да разбере пилота дали ще му пасне на задника.
                    Най добрия вариянт обаче е да видиш и говориш лично със самите състезатели по време на Дакар.Там има и добри оферти повечето тимове са направо скъсани след подготовката и нистово разпродават цели фирми и отбори. Има много такива.По добре Алекса и Цонко да дебнат някой дето ще отпадне до трети четвърти етап.И направо да се хвърлят...

                    Затова ви казах че трябва първо да се иде като турист. Щото който разбира от джипки и състезания на онова място не е само такъв.Ама и това са усилия и разходи.А през компа и TV не става.

                    След като се вземе едно возило да се размножи тук в България. Смея да твърдя че това вече не е невъзможно. Още повече с определен бюджет и добра мотивация за състезание като Дакар.
                    Най малкото и екипа ще е в час с конструкцията слабите места и начин на бързо отремонтиране в полеви условия.Личо аз съм убеден че с асистенция под наем само с чужди механици може да се покажат добри резултати.Но това е тема на друг разговор.


                    Тази Тойота за която Върбанов писа е в клас сток мини.SCORE Tagged
                    От няколко години ASO одобряват и такива возила.Хомологирани по американските правила и изисквания. Тук само трябва да се сложи преден джам и рестриктор Познаваме се и работим чат пат със собственика на на най добрата фирма за преправянето на този модел.Цените не съм ги запомнил но е лесно да се провери.При всички полужения за преправата на нова джипка в бегачка ще е близо като цена на тия попиляни от обявите кошове.


                    А Руси наистина има дора база за асистентска машина.С малко средства ще влезе в правилата на организаторите.
                    Последно редактирано от PETER BLIZNAKA; 28-01-10, 00:52.

                    Коментар


                    • До: Български джипки на Дакар-2011г

                      Здравейте , искам да ви запозная и с моето мнение колкото и да не ви хареса . В много от темите във форума се засяга Българската НАРОДОПСИХОЛОГИЯ и мнозина от от нас изказват негативно отношение към това което сме . Форума е представителна извадка . Със спорове кое е първично кокошката или яйцето НИКОГА и на НИКАКВА цена не ще успеем . Никога до БГ казана няма да има ДЯВОЛ . Малко вулгарно ама що не се съберете и ги ударите у масата и да видите на кого му е по-голям . Един каже две друг двеста . Моето мнение е че ДАКАР е на върха на пирамидата и не смятам че някой може да бъде спуснат с парашут на върха . Трябва стъпало по стъпало да се изкачва . Понеже не претендирам че съм капацитет по темата не дискутирам техническите подробности , но знам че не може да бъдат пренебрегнати по никакъв начин . Нещо което не става с пари става с много пари . А мото спортовете са на върха финансовата пирамида . Без спонсори който да са дори и малко запалени нищо няма да стане . И аз навремето исках да ходя с мотор дори и на разходка ама финасовата част ме разстрой . В момента дори участието като асистенция или на разходка с кервана ще бъде подвиг . Опита с пари не се КУПУВА има неща които нямат финансово изражение . За мен участието или победата в ДАКАР е награда за много упорит и дългогодишен ТРУД и опит натрупан в реална обстановка . Един човек е толкова голям колкото са му големи мечтите . Бъдете оптимисти и реалисти ! Реални шансове за успех има , но на каква цена ? Готов съм да окажа помощ при организирането на БГ участието в ДАКАР . Нямам претенции кой ще участва важното е че по този начин ще изпълня много малка част от моята МЕЧТА . Поздрави на спорещите .
                      По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.

                      Коментар


                      • До: Български джипки на Дакар-2011г

                        Първоначално публикуван от zzlatev Преглед на мнение
                        И така, ето казаното дотук в 3 думи:
                        - първи проблем може да е липсата на опит в маратонски състезания, добро начало като подготовка, макар и коренно различна от Дакар, би била Баха Саксония и БОМ( Балкан Оффроуд маратон).
                        - детайлно и конкретно уточнение на хомологацаята и изискванията към автомобила в зависимост от класа
                        - технически характеристики на автомобила. ФДжея подходящ ли е, тунинга му поносим ли е като средства и части и дали няма друга алтернатива.
                        - езиковата бариера в Дакар, английския е задължителен, френския още по-полезен.
                        - има изисквания към пилотите за брой участия в други състезания
                        -записванията за 2011 за до май 2010, т.е до след 4 месеца. Готово ли ще е всичко като ясна концепция поне дотогава?
                        - добра идея е първо да се иде като зрител, за да се натрупа опит
                        Но ето и няколко скрити коза в ръкава на Форума.
                        - имаме хора, видяли това нещо на живо, като организация и атмосфера и в пустинята, през очите си на професионалисти в бранша( и състезатели, и конструктори) - Близнаците.
                        -не забравяйте, имаме човек, участвал като главно действащо лице в подготовката на спортни бегачки, които не можаха да карата на отменения 2008 Дакар. Човек с тонове знания и опит, разходил се до старта и видял на живо конкуренцията - Сашо Ковачев
                        -имаме хора, готвещи се за същото и натрупали вече бая информация- Тодор и Петър
                        -има достатъчно опитини наши състезатели, били верно на по-малки състезания, но близки като формат.
                        -освен Близнаците има и още хора, карали в пустинята( верно, не на състезания, но все пак) - Руси и Сашо
                        - има готова кола за асистенция, а като му знам мерака, има и готов асистент - Руси
                        - има хора в този форум, знаещи езици, които да помогнат и преведат всичко.
                        - има хора, навътре в организацията на доста маратонски състезания, които да помогнат да се натрупа опит чрез участие - Тодор Христов
                        - и ако се стигне( дай боже) до техническа подготовка, има много подготвени професионалисти, които да помогнат със части, съвет и труд.
                        Май бая предпоставки има, дали са достатъчни, не знам.
                        Още бележки:
                        - добра идея е първо да се иде като зрител, за да се натрупа знания и впечатления от първа ръка
                        - не е добра идея да се купуват готови коли, които са амортизирани от каране. Трябва много да се внимава с подобни оферти
                        - може по примера на една кола да се направи още една или повече в България, потенциал има.
                        - ако все пак е ФДжей, има вече такива в Дакар, завършили успешно. Има и начин да се търси чрез Пеко инфо от баш майстори в Щатите.
                        - у нас има автомобили с добра концепция, които може и да имат шанс на Дакар - Руси има такива даже 2.
                        - има опция, макар и скъпа, за наемане на готови автомобли и/или обслужващи механици на място
                        LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                        www.ADV-Bulgaria.com

                        Коментар


                        • До: Български джипки на Дакар-2011г

                          Първоначално публикуван от mbenz Преглед на мнение
                          ....Ясно е,че трябват пари,и спонсори,което си е проблем,но давам предложение да се учреди фонд,в който всички желаещи съфорумници да внесат,колкото могат да си позволят за идеята да има и българи на Дакара!Предполагам,че ако успеем да посъберем повечко лев това ще е прецедент за състезанието-фенове,а не спонсори да са подпомогнали сънародник(ци)-участник(ци).
                          Преценете ще излезе ли нещо от предложението ми.
                          Само едно уточнение, до момента не е казано от Алекс трябват ли пари. Той е горд човек и сигурно няма да си каже, но ако се разбере, че трябва, пари ще съберем. Форума помни подобни инициативи, но само да отбележа- за Дакар говорим за стотици хиляди евра, а дотук върха ни е няколко хиляди лева. Колкото и да помогнем, нашето ще е капка в морето. Май с труд, информация и полезен съвет може да сме много по-полезни( тия, които могат де, че аз къвто съм кьопав например...).
                          LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                          www.ADV-Bulgaria.com

                          Коментар


                          • До: Български джипки на Дакар-2011г

                            Чета , чета .... и само чета .
                            Да ама както изглежда няма да имаме скоро участие на Дакар .
                            1. Защото се оказа скъпо .
                            2. Защото се оказа , че само специални автомобили участват
                            3. Защото трябва първо да се отиде като зрител и после .....
                            и така нататък .....
                            Ако така бяха седнали и направили разбор нашите предци ..... нямаше да си пишем на Български . Добре , че са били по-глупави , по-смели , по-надъхани и каквото се сетите още .
                            И каквото сме наследили ( тези ентусиазирани смелчаци) - дайте да го смачкаме ........та да приличаме на ...съвременниците( да не обидя някой) .
                            Единствено може да имаме участници на Дакар само ,ако се намери смисъл от такива разходи . ( изкарахте ги милион ) . Добре , не разбирам .....
                            Смисъла ..... - дайте да открием него .... и после спонсорите ще дадат пари за участието . ( ще се включим и ние)
                            Как ще се подготви колата - айде да не подценяваме българските майстори и специалисти .
                            Дори в БМВ имахме главен конструктор Българин . И колко още уникати имаме ...... тук във Форума също .
                            Ако се намери смисъла , после парите - хъс и мозък си имаме наш - роден .
                            Ако се участва - не е нужно да се гони първото място , да се сменят мостовете и скоростите след всеки етап и такива други дето изписахте .
                            Ще има цел - а тя ще е " стигане до възможно най-близо до финала ".
                            Спонсорите ще си изпълнят замисъла и ще спонсорират и по-високи цели .
                            Не може да отиваш на първо състезание ( непонятно) и да търсиш превъзходство . ( възможно е ..... но малко )
                            За това - дайте да открием смисъла който да дадем на спонсорите .
                            Останалото - едно по едно . Стъпка по стъпка .
                            Така мисля аз , необременен от амбиции и неоправдано самочувствие.
                            Дали съм прав - имате думата .....

                            Коментар


                            • До: Български джипки на Дакар-2011г

                              Казаха го няколко пъти до сега вече, но и аз съм на това мнение.Нека да се вземе пример от Тодор Христов и Петър Ценков, който макар и с АТВта записаха доста участия по подобни състезания извън България.17 състезания в България и чужбина за една година, не мисля че е малко.

                              Нека се осигурят автомобилите и да се започнат тренировки по други по-леки състезания.2011г да се отиде като публика и за 2012г като участници.

                              Интересно или не, но както виждам на Тодор и Петър никой не им се меси да ги разкандардисва да участват защото са записали много участия, показали са какво могат и имат опит, който дори и да не е придобит от Дакар, поне според мен е важен и по-добре с него, отколкото без него.
                              Иван Маринов
                              Suzuki RMX 250 '92 - sold / Yamaha XTZ 750 Super Tenere '91 - sold / KTM EXC 250 2t '06 - sold
                              ЕНДУРО ВАРНА

                              Коментар


                              • До: Български джипки на Дакар-2011г

                                Първоначално публикуван от zzlatev Преглед на мнение
                                - у нас има автомобили с добра концепция, които може и да имат шанс на Дакар - Руси има такива даже 2.
                                -
                                Злати къде ги видя тия джипки дето стават за Дакар?
                                Имам една тойота 78 , която бързо и не много скъпо може да стане за асистентска кола, даже има идея да се използва от Тодор и Пепи(ако я кара правилния асистент).
                                Трябват и само ролкейдж и хомолигирани седалки и колани.

                                Коли които да карат на Дакар и да не разсмиват тамошните участници и зрители НЯМА в България.

                                Ако е за някое аматьорско рали в пустинята като Гранд ерг например -и нашите коли стават с някои доработки.Стават, но няма да са конкурентни.А и там каква е навигацията ние незнаем....
                                Впрочем едно участие в някое пустинно рали в Тунис е много по-реална цел за 2012г от Дакар.Там цифрата е с няколко нули по-малка от Дакар, пък с нашите "кошове' имаме някакви шансове за класиране....
                                Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X