Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ДАКАР 2012!!!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: ДАКАР 2012!!!

    Първоначално публикуван от izo4x4 Преглед на мнение
    Нямам нет затова набързо : Ценков и Вачков след етап 3 са 14-и и 15-и
    Ицо,кажи на Иван че когато се говори със сателитен телефон трябва да се изчаква 2-5 секунди защото сигнала пътува до сателитите и после му трябва време за да се върне обратно на земята.Ако всичко това се случва в автомобил който е в движение минават 5-8 секунди преди да чуеш другия.Има завлачен говор и едно гадно ехо.Има и разика в това дали се движиш по въртенето на земята или срещу него.

    С две думи да задава кратки и точни въпроси и да изчаква другия да свърши да говори преди да започне той да говори.
    Иначе ще се прекъсва сам себе си.
    Последно редактирано от IVAYLO BLIZNAKA; 04-01-12, 02:13.

    Коментар


    • От: ДАКАР 2012!!!

      Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
      Дали вярно разбирам, че във високопланинските етапи карбураторните машини имат предимство пред инжекционите ?
      Зависи за кой отбор караш.Настройките за това се правят вечер в бивака,по записки от миналата година и се смятат от компютър.
      Електрониката на Роби Гордън за тези настройки струва 25000$ и е дублирана като може да се сменят няколко режима на работа.
      Защото за деня имаш много изкачвания и рязки спускания.Както и различни екстремални температурни амплитуди.Интересното е че в Хамъра може да се работи с тази електроника и от пилотското място както и от навигатора.Ако и това не помогне може да се прати от бокса нова програма по нета.
      Инжекциона е в пъти по сложен от карбуратора за настройки и е много капризен от разлика в надморската височина.Лошо му влиае и прах както и вода.Да не говорим до какво води една изгоряла ламбда сонда по време на етапа.
      Има за моторите с инжекция такъв он-борд компютър.В България само Сабин има такъв на мотора си.Явно е бил маловажен за Пепи и Младен.
      Общо взето от тези и много други ексти се сдухват двигателите.От постоянни настройки и различни режими на работа.
      Когато участваха Мицуизбуши съм гледал с часове какви настройки правят вечерно време инженерите по болида.Там пипаха само японци.Имаше датчици и по шарнирните връзки на окачването да не говорим за стабилизиращите системи и тракшън контрола.И всичко това се записва по време на етапа,а вечерно време преглеждат данните в бокса.Пълна Телеметрия....
      В това отношение Мицубиши бяха светлинни години преди всички останали.
      В SCORE сериите и шорт курс рейсинг състезанията са предпочитани карбураторни двигатели защото там няма време за джиджи-биджи по електрониката,но болидите не са запушени с рестриктори и са по 800-900кс.
      Общо взето рестриктора прецаква всичко от рогата до топките.И от него идват повечето проблеми.
      Това и още много други досадни правила и задължения правят Рали Дакар много трудно състезание.
      Последно редактирано от IVAYLO BLIZNAKA; 04-01-12, 03:51.

      Коментар


      • От: ДАКАР 2012!!!

        http://piranha.excom.us/ Ето сайта за който писах по-на горе в темата.Изисква регистрация преди да ви допусне до торентите.Надявам се всеки да намери това което го интересува.
        Прилагам и скриншот.
        Прикачени файлове
        Когато хората не могат да достигнат нивото ти,започват да те плюят!
        GSM - 0877851214

        Коментар


        • От: ДАКАР 2012!!!

          И последни новини,сега се чух с Руси и Руслан двамата заедно пътуват в Тойотата.Проблема с бензиновите пари в купето е че бензина в резервлоара започва да кипи от високите температури.В момента там е +40 градуса.Налага се да спират и да отварят капачката за да падне налягането в горивната клетка.Местните са ги светнали да зареждат само Super+ като по този начин се предотвъртява кипването на летливата течност. Руслан се справя много добре с камиона и винаги пристига първи в бивака.Като по този начин избира най добрите места за настаняването в лагера.Това се дължи на факта че камиона под 100км/ч започва да грее и само бързото движение го спасява от прегряване.Днес е задминал 22 броя Т-5 и много спортни коли и мотори които са се движили на леасона.Мъчат ги дългите асфалтови преходи,жегата и липсата на баня.
          Омбрето се справя с дребните проблеми по машините засега.От това което ми казаха мисля че ще започнат проблеми с амортисьорите на машините.До сега са карали с Каяба но от утре Младен ще кара със стоковите на ренегадната машина.Днес се е прибрал в лагера с изтръпнали предни амове.
          На всичкото от горе и двамата днес в SSa са пропуснали да вземат по 2 CPта а Петър е спукал предна лява гума.
          Последно редактирано от IVAYLO BLIZNAKA; 04-01-12, 03:14.

          Коментар


          • От: ДАКАР 2012!!!

            Първоначално публикуван от IVAYLO BLIZNAKA Преглед на мнение
            Зависи за кой отбор караш.Настройките за това се правят вечер в бивака,по записки от миналата година и се смятат от компютър.
            Електрониката на Роби Гордън за тези настройки струва 25000$ и е дублирана като може да се сменят няколко режима на работа.
            Защото за деня имаш много изкачвания и рязки спускания.Както и различни екстремални температурни амплитуди.Интересното е че в Хамъра може да се работи с тази електроника и от пилотското място както и от навигатора.Ако и това не помогне може да се прати от бокса нова програма по нета.
            Инжекциона е в пъти по сложен от карбуратора за настройки и е много капризен от разлика в надморската височина.Лошо му влиае и прах както и вода.Да не говорим до какво води една изгоряла ламбда сонда по време на етапа.
            Има за моторите с инжекция такъв он-борд компютър.В България само Сабин има такъв на мотора си.Явно е бил маловажен за Пепи и Младен.
            Общо взето от тези и много други ексти се сдухват двигателите.От постоянни настройки и различни режими на работа.
            Когато участваха Мицуизбуши съм гледал с часове какви настройки правят вечерно време инженерите по болида.Там пипаха само японци.Имаше датчици и по шарнирните връзки на окачването да не говорим за стабилизиращите системи и тракшън контрола.И всичко това се записва по време на етапа,а вечерно време преглеждат данните в бокса.Пълна Телеметрия....
            В това отношение Мицубиши бяха светлинни години преди всички останали.
            В SCORE сериите и шорт курс рейсинг състезанията са предпочитани карбураторни двигатели защото там няма време за джиджи-биджи по електрониката,но болидите не са запушени с рестриктори и са по 800-900кс.
            Общо взето рестриктора прецаква всичко от рогата до топките.И от него идват повечето проблеми.
            Това и още много други досадни правила и задължения правят Рали Дакар много трудно състезание.
            Не занам как е при АТВ-та но в елктрониката на автомобила поне от 2000г. насм не се прозвежда инжекция без височинна корекция. Ако това липсва в АТВ на наще момчета, много жалко за моделите които са избрали.
            Друг е въпроса, че при такав надморска височина всеки ДВГ губи част от мощноста си,и просто ти трябва по голям запас от мощмост.
            Това което могат да опитат, е да изключват ламбда-сондата над 2500м надмаорка височина, за да прекратят компенсацията на гориво,което се появява от намаленот съдаржание на кислород във въздуха. Само да опитат, не се знае как ще реагире елктрониката, но след като не могат да променят настройката нищо друго не може да се направи.

            Коментар


            • От: ДАКАР 2012!!!

              То ренегада изобщо няма ламбда-сонда от която да взима сигнал. В инжекциона е залята работна карта и работи според нея, без да променя нищо.
              Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

              Коментар


              • От: ДАКАР 2012!!!

                Доколкото знам Ямахите в челните позиции и те са с инжекцион .
                Диян Димитров

                Коментар


                • От: ДАКАР 2012!!!

                  Първоначално публикуван от paksss Преглед на мнение
                  То ренегада изобщо няма ламбда-сонда от която да взима сигнал. В инжекциона е залята работна карта и работи според нея, без да променя нищо.

                  Така е ако караш със стоковата електроника,точно за това тя се сменя с рейсингова.В това отношение Кан Ам са много зле.По електрониката и изобщо по цялата машина работят над 10 фирми от различни държави.Всеки прави разработката и тестовете на своя продукт без да знае какво са направили другите.Едни променят нещо по новия модел други не.И накрая всичко това се сглобява в фабриката на завода.
                  Този начин на производство много прилича на направата на видеокасетофон в някоя дълбока китайска провинция.

                  Ето това е една от елементарните електроники на пазара.Ако всичко се направи да работи в система машината се превръща в чудовище.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DFR-5PEDB-A-400.jpg
Прегледи:1
Размер:29.3 КБ
ID:5333361

                  Description:
                  An awesome additive to our Exhaust and PIM2 system. Let us take all the work out of having performance. By far the best system on the market the DATA Box is Dragonfires first choice for Can Am performance. Read below to hear what Yoshimura has to say about this remarkable product.
                  • Reads Air Fuel
                  • Works with PIM2 Self Mapping Feature
                  • Dyno or on track Self mapping
                  • Computes fuel map for air fuel ratio settings from 11.0 to 15.0
                  • Choose from Stainless or Titanium bung and plug (Bung material MUST match your exhaust system material)
                  • Sets fuel adjustments at each Throttle position and RPM Range
                  • Plug and Play installation with the PIM2 unit (may require pipe modification to accept sensor)
                  • Allows for quick and easy dyno tuning
                  • User adjustable target air fuel ratio for performance and fuel economy
                  The optional DATA kit consists of an air fuel sensor and amplifier box that plugs into the PIM2, and allows for self-mapping of the motorcycle. Self-mapping means that as the user rides the bike on a dyno or on a closed course, the DATA Box automatically calculates the required fuel adjustment at each RPM and Throttle Position to reach the user selectable target air fuel ratio.
                  The DATA Box offers an alternative way for mapping without the time or cost of a custom dyno tune. For the rider looking for maximum performance, a dyno tune together with the DATA is the way to go.
                  The DATA Box Mapping software allows for the user to easily enter the target air fuel ratio, start, stop, and review the results of the self-mapping function. Once the recommended adjustments have been reviewed, the user can either apply all of the suggested adjustments or just a certain range with a few simple clicks of the mouse.
                  The kit comes with all of the required hardware, but may require modification of the exhaust pipe to accept the air fuel sensor fitting.

                  Коментар


                  • От: ДАКАР 2012!!!

                    Първоначално публикуван от Христо Преглед на мнение
                    Не занам как е при АТВ-та но в елктрониката на автомобила поне от 2000г. насм не се прозвежда инжекция без височинна корекция. Ако това липсва в АТВ на наще момчета, много жалко за моделите които са избрали.
                    Друг е въпроса, че при такав надморска височина всеки ДВГ губи част от мощноста си,и просто ти трябва по голям запас от мощмост.
                    Това което могат да опитат, е да изключват ламбда-сондата над 2500м надмаорка височина, за да прекратят компенсацията на гориво,което се появява от намаленот съдаржание на кислород във въздуха. Само да опитат, не се знае как ще реагире елктрониката, но след като не могат да променят настройката нищо друго не може да се направи.
                    Колите (и шосейните мотори) работят в затворен (closed loop) режим, ползвайки ламбда сондите да регулират сместа в граници близки до 14.7:1. Състезателните машини работят около 13:1, като стандартните рейсинг електроники, които струват 500-1000Е не ползват ламбда сонди. Последните дори и да ги има не се ползват просто защото те не могат да "четат" толкова далечно стойности от 14.7 защото са narrow band.

                    Коментар


                    • От: ДАКАР 2012!!!

                      Миналата година Пепи кара пак на голяма надморска височина, но като, че ли нямаха чак такъв огромен проблем. А може и аз да съм забравил вече. И ако са имали този проблем, защо не са предприели необходимите мерки?! Иво знам, че въпросът ми е по-скоро към Ценков и отбора, но ако знаеш нещо по въпроса моля да споделиш. Не тръся някакви сензации .. просто ми се вижда малко странно да губят много време за нещо, което е могло да бъде предвидено на база на миналогодишния опит и без да имат сериозни механични проблеми.
                      Георги Танев (0+)
                      Land Rover Discovery 1 300 TDi
                      Land Rover Club Bulgaria
                      0887 930 238, 0878 797 768

                      Коментар


                      • От: ДАКАР 2012!!!

                        Пресни новини от Руси, преди малко се чухме по телефона.



                        Засега се справят, всичко е наред с машините, проблемите им не са сериозни. Неприятното е, че са обрали Тойотата, но липсват само дрехи и не толкова важни неща. Руси отиваше да носи гума на Ценков, че я спукал в лиезона. Омбрето цяла нощ е бачкал по машините и са ок за старта. Много им е трудно като цяло, но са задружни и се държат като единен отбор. >>тук е по-подробният репортаж>>

                        Коментар


                        • От: ДАКАР 2012!!!

                          Първоначално публикуван от Жоро Танев Преглед на мнение
                          Миналата година Пепи кара пак на голяма надморска височина, но като, че ли нямаха чак такъв огромен проблем. А може и аз да съм забравил вече. И ако са имали този проблем, защо не са предприели необходимите мерки?! Иво знам, че въпросът ми е по-скоро към Ценков и отбора, но ако знаеш нещо по въпроса моля да споделиш. Не тръся някакви сензации .. просто ми се вижда малко странно да губят много време за нещо, което е могло да бъде предвидено на база на миналогодишния опит и без да имат сериозни механични проблеми.

                          Жоро още преди първото българско участие на ралито знаехме че Патронели едвам е завършил със своя Кан Ам.Имал е проблеми с рамата,двигателя,силовите предавки,надморската височина и гумите на тази тежка машина.На финала въпреки усилията на механиците Ренегада на Патронрли се е крепял на дък тейп,тел и нитове.
                          Направихме тук в България един тестов Ренегад.Махнахме предното предаване на машината само то е 14.5кг и удължихме колесната база с 100мм.Правихме проби с окачването,носачи,койловъри и др.Различни допълнителни и общи резервлоари.Както и металите от които са направени.Сменяхме няколко помпи за преливане на горивото както и различни преливни системи.Напълно усилена рама и захвати. Местихме акумулатори,уреди за навигиране и електроники,спойлери и въздухозаборници.Направихме и промени на предната част на рамата за по-добро охлаждане.Проблеми имаше и с намирането на удобно кормило което да събере всички копчета и едновременно с това да е удобно за водача и да не пречи на уредите за навигация. И вече не помня още какво,но общо взето Чудото работише една година всекидневно по няколко такива машини.Идваха направо от поредното състезание в сервиза и след кратки тестове тръгваха отново по трасето на следващото състезание.
                          Брат ми беше в сервиза на МД рали в Франция за да види от какво се нуждае една такава машина за да завърши Дакар.
                          Морел идва в нашия сервиз за да разбере дали ще се справим с направата на спортен рали Ренегад.Прецени че може да се справим но не пое отговорност за действията на неговия механик ако машините са направени в България.За наш механик обаче пари нямаше.
                          Какво се случи после всички знаете,за това тази година Морел не асистира повече АТВта.

                          Миналата година Иван от Зундерт Екстрим спонсорира Тодор и Петър с машините.Което не е малко на фона на всички разходи за ралито.
                          За тази година не знам защо са с тези машини.С Петър съм се виждал за последно когато ги посрещахме на летището.
                          Той чете темата и ако реши може да ти отговори.
                          Последно редактирано от IVAYLO BLIZNAKA; 04-01-12, 14:35.

                          Коментар


                          • От: ДАКАР 2012!!!

                            Репортаж от етап 3 на рали Дакар


                            С малко драматизъм завърши днешния етап за българските участници в рали “Дакар” 2012 Петър Ценков и Младен Вачков. След като още вчера двамата имаха оплаквания с инжекционната система на двигателите си заради голямата надморска височина, днес тези неприятности продължиха.
                            Българите сериозно намалиха темпото на 270-километровия специален етап от Сан Хуан до Сан Рафаел, като причината отново се оказа недоброто функциониране на инжекциона и лоша горивовъздушна смес.
                            В крайна сметка Ценков и Вачков успяха да финишират като на етапа бяха съответно 18-и и 19-и. В генералното класиране Младен е 14-и, Петър 15-и.
                            За БНТ2 механикът Димитър Ортаков – Омбрето сподели, че ще се опита да фиксира проблемите с гориво-въздушната смес, а други проблеми с четириколките няма (изключая протеклия амортисьор на Вачков).
                            След телефонен разговор с пилота на журналистическия автомобил Руси Русев, стана ясно, че в лиезона на днешния 4-и етап Петър Ценков е спукал гума, но продължава участието си.
                            Голяма неприятност за нашия тим се оказа кражбата на личен багаж от прес автомобила. “За щастие от колата липсват само дрехи, дребни инструменти и други маловажни неща”, заяви Руси Русев пред списание OFF-road.BG. Иначе всичко е нормално, българите се сблъскват с обичайните проблеми и цяла нощ са ремонтирали машините. Жегата ги тормози, бензина в резервоара на Тойотата направо кипи, мъчат ги и дългите преходи но търпят и се борят.


                            Като цяло етапът може да се обобщи с много технически грешки в навигацията, породена от разделянето на трасетата за мотори/АТВ и коли/камиони, жестоки падания при мотоциклетите и размествания в генералното класиране на всички класове.
                            При мотоциклетите, Марк Кома (KTM)бе една от жертвите на объркване по трасето и след като пое по трака на автомобилите, загуби около 15 минути и логично бе задминат от 6 пилота. Така неговият основен противник Сирил Депре се възползва, спечели отсечката и излезе начело в генералното. Кома остава втори, на 10 минути от Депре. Трети в общата подредба е Давид Кастьо (Yamaha), който завърши 6-и на етапа.


                            Няколко тежки падания имаше при мотоциклетите. Най-тежкото бе на Куин Коди (Honda), който се преби жестоко и бе откаран в болница, за щастие без опасност за живото. Така участието на звездата от Baja 1000 в “Дакар” приключи рано.
                            Още на прехода преди етапа, френският пилот Брюно Да Коста блъсна крава и бе откаран в болница в тежко състояние.

                            При автомобилите етапната победа бе за Нани Рома (Mini X-Raid), който се изкачи на 4-то място в генералното класиране. Не толкова добре се представи неговия съотборник Стефан Петерханзел, който спука 2 гуми >>пълния текст>>

                            Коментар


                            • От: ДАКАР 2012!!!

                              Ето и малко подбрани снимки от вчерашния етап:











                              ОЩЕ СНИМКИ ТУК!

                              Коментар


                              • От: ДАКАР 2012!!!

                                Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                                По БНТ егати предаването. Въртят кадри от вчера.

                                Вчера го гледах за първи път и горе долу добре се справят.Това не се прави лесно.Добре че е Ицо а водещия е много голям купонджия.Мене обаче ме учуди като разбрах че Х-Райд с Минитата имали малко опит и участвали за едва втори път.За тези дето незнаят тн.Мини е 99%БМВ което е разработвано в поне шест Дакара.Тойота обаче не помня да е имала голям опит в Т-2 но както и да е.После по Евро Спорт Емо също се обърка като каза за Ханзел че кара втора година с Мини и отново има проблеми с гумите.Но това са рисковете на живото предаване.Винаги може да изтърсиш някоя глупост.Знайте че почти всички бегачки в топ 10 на класирането карат с еднакви диференциали полуоски спирачки окачване и амортсиьори.Изключвам двата чука на Роби.По тези бегачки на фирмите производителки са само емблемите.Повечето пъти дори едни и същи шопове им правят тръбните рами.При изработкота на курубите и спойлерите понякога помагат фирмите но само тези дето разполагат със собствен аеродинамичен тунел.И това важеше за заводските отбори каквито в момента "изключваме КАМАЗ" няма.
                                Добе е че поне и това има.Гледам и другите телевизии са станали по грамотни и отзивчиви спрямо състезанието.

                                Колкото до проблемите с високата надморска височина от сигурен източник знам че тази година няма карбуратурни АТВта.Всички са на ШПРИЦ.Но различните фирми и отбори явно се справят по-различен начин с проблема.Дано Омбрето не бъзика много много електрониките щото с нея лесно стават грешки и то непоправими.По добре да се движат както могат отколкото да умъртвят някои двигател.

                                Незнам кой пуска слухове но това никак не е добре за участието на нашите представители.


                                Вчера на репортажа хванаха една от звездите при Елитните АСО пилоти да подменя гуми преди ССа той само изтена че всички от фирмените го правили.Дано накрая рали Дакар не се превърне в люпилня за дришльовци.Това в Африка беше тотално забранено.Навремето също така имаше доста по-дълги Спешали.Днес четох правилника и се оказа че и в Аржентина -Чили е било забранено без специален бюлетин и то при равни начала за всички участници.Това дали и КОЙ един пилот е елитен или не също го определят АСО.Клас Елит черен номер върху ЖЪЛТ стикер.Гледайте табелите на райдърите и знайте че най коравите мъже са с плаки бял фон и буквата М пред номера.Това е клас МАРАТОН.-Нямат право на почти никакви смени на части и носят само 50кг.части и обурудване за цялото състезание.За гуми преди и след ССа да не говорим.Та това е останало от времето на Африкан Турбо.


                                Класиране към 18:30 БГ Голяма борба от Насър навакса близо 4мин. и повежда.

                                1 300 AL-ATTIYAH (QAT), CRUZ (ESP) HUMMER 001:31:22 00:00:00
                                2 302 PETERHANSEL (FRA), COTTRET (FRA) MINI 001:32:03 00:00:41 00:00:00
                                3 308 TERRANOVA (ARG), GRIDER (USA) TOYOTA 001:32:44 00:01:22 00:00:00
                                4 301 DE VILLIERS (ZAF), VON ZITZEWITZ (DEU) TOYOTA 001:33:37 00:02:15 00:00:00
                                5 305 ROMA (ESP), PÉRIN (FRA) MINI 001:33:53 00:02:31 00:00:00
                                6 304 HOLOWCZYC (POL), FORTIN (BEL) 001:35:17 00:03:55 00:00:00
                                Последно редактирано от PETER BLIZNAKA; 04-01-12, 18:34.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X